گشت‌وگذار در میان مغازه‌های محلی و خرید سوغاتی‌های کوچک و رنگارنگ هیجان‌انگیزترین بخش سفر به لبنان است. در واقع سفر و سوغاتی را نمی‌توان از هم جدا کرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که خرید سوغاتی برای دوستانتان خوشحالتان می‌کند و دوست دارید با دستی پر به خانه برگردید، این مطلب با معرفی منحصربه‌فردترین سوغاتی‌های لبنان کار را برای شما راحت می‌کند.

اولین چیزی که در سفر به لبنان توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، چند فرهنگی بودن این کشور است. دیدن مردمانی با فرهنگ‌های رومی، عربی، ترکیه‌ای و حتی فرانسوی در کنار هم بسیار جالب و حتی حیرت‌انگیز است. این تنوع فرهنگی باعث به وجود آمدن فروشگاه‌ها با سوغاتی‌های متنوع و رنگارنگ شده و لبنان را به کشوری جذاب برای خرید تبدیل کرده است.

بازدید از منطقه سرسبز و حیرت‌آور بیبلوس، قدم زدن در میان مجموعه تاریخی بعلبک، گشت‌وگذار در مراکز خرید بیروت با فروشگاه‌های محلی جذاب شما را شگفت‌‍‍‌زده خواهد کرد و به راحتی پی خواهید برد که چرا به لبنان خاورمیانه می‌گویند؟ در ادامه با سوغاتی‌های معروف این کشور فوق‌العاده آشنا خواهیم شد.

سوغاتی‌های لبنان

معرفی معروف‌ترین سوغاتی‌های لبنان

کتاب

جبران خلیل جبران، نویسنده معروفی که با کتاب‌ها و جملات خود میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است. راوی هژ و ده‌ها فیلسوف و نویسنده دیگر که همه در لبنان متولد شده‌اند؛ بنابراین بی‌دلیل نیست که کتاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سوغاتی‌های لبنان شناخته می‌شود. چرا که هیچ چیز به‌اندازه نسخه اصلی کتاب پیامبر، برای کسی که بارها و بارها شعرهای این شاهکار ادبی را خوانده است نمی‌تواند با ارزش و جذاب باشد.

لبنان را می‌توان زادگاه فیلسوفان و نویسندگان عرب دانست، افراد هنرمندی که داستان‌های عرفانی و تاریخ لبنان را در غالب شاهکارهای ادبی به دنیا معرفی کرده‌اند. شما می‌توانید ارزشمندترین کتاب‌های لبنان را از شهر تاریخی و بسیار زیبای بیبلوس خریداری کنید.

انواع شیرینی

شیرینی و غذاهای لبنان به تنوع، خوشمزگی و لذیذ بودن معروف‌اند. بی‌شک تعریف کردن از عطروطعم شیرینی‌های لبنانی یکی از جذاب‌ترین خاطرات سفر شما خواهد بود؛ بنابراین شیرینی‌های محلی لبنان که با ذائقه ما ایرانی‌ها بسیار سازگاری دارد می‌تواند بهترین سوغاتی باشد که هنگام برگشت به خانه همراه خواهید داشت. قطایف، کونفه و باقلوا از معروف‌ترین سوغاتی‌های لبنان هستند که در جعبه‌های مخصوص و بسیار شیک بسته‌بندی شده و به فروش می‌رسند. پس چه با بلیط هواپیمایی عمان‌ایر یا هر بلیط هواپیما دیگر به لبنان سفری کنید نگرانی راجع به حمل شیرینی‌های لبنانی نخواهید داشت.

آجیل‌های لبنانی

آجیل‌ها در لبنان بسیار محبوب بوده و از معروف‌ترین سوغاتی‌های لبنان به شمار می‌روند. کاسه آجیل، دانه‌های روغنی و ادویه مخصوص عضو جدایی‌‎ناپذیر سفره‌های پذیرایی در لبنان هستند. آجیل‌های لبنانی با شیوه خاص بوداده می‌شوند و همین مسئله طعم آن‌ها را خاص و ویژه می‌کند. شما می‌توانید انواع، بادام بوداده، پسته بوداده، بادام هندی بوداده را در بسته‌بندی‌های شیک و مناسب به عنوان سوغات خریداری کنید.

قهوه ترک

قهوه ترک در همه جای دنیا طرفداران خود را دارد؛ اما با نگاهی به کافه‌های دنج بیروت متوجه خواهید شد لبنانی‌ها عاشق قهوه ترک هستند و آن را در قوری‌های مخصوص لبنانی درست می‌کنند. این قوری‌های مخصوص مسی با طرح‌های سنتی و خاص در بیشتر مغازه‌های فروش سوغاتی در بیروت به فروش می‌رسند. شما می‌توانید قهوه ترک را همراه با قوری مسی به عنوان سوغاتی ارزشمند خریداری کنید.

وسایل تزئینی

صنایع‌دستی و وسایل تزیینی مانند، زیورآلات دست‌ساز، محصولات چرمی، فرش، سفال، نقاشی و … از محصولاتی هستند که در هر کشور با توجه به فرهنگ و تمدن آن کشور طراحی و ساخته می‌شوند و تاریخ و اسطوره‌های تاریخی را به گردشگران معرفی می‌کنند. لبنانی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، گردن‌آویز و گوشواره‌های سنتی، کیف‌پول‌هایی که با چرم مخصوص لبنانی ساخته شده‌اند، ظروف سفالی که طرح‌هایی از اساطیر لبنانی دارند از باارزش‌ترین سوغاتی‌های لبنان هستند که خاطره سفر به این کشور خارق‌العاده را برایتان زنده نگاه خواهند داشت.

حکاکی‌های زیبا بر روی چوب

اگر در طول سفر جمله‌ای زیبا دیده‌اید که می‌خواهید آن را حک کرده و به عنوان یادگاری از لبنان آن را به عزیزانتان تقدیم کنید، هنرمندان لبنانی با کنده‌کاری‌های حرفه‌ای بر روی چوب سدر این کار را برایتان انجام می‌دهند. این سوغاتی‌های ارزشمند به صورت آماده نیز به فروش می‌رسند اما شما می‌توانید متن دلخواهتان را نیز سفارش داده و در مدت زمان کم آن را تحویل بگیرید.

لباس‌های محلی و مد روز

لبنان از دیرباز به عنوان مهد صنعت مد در خاورمیانه شناخته شده است. لبنانی‌ها در طراحی لباس و حتی نحوه بستن روسری بسیار خلاق هستند و از این جهت لقب خوش‌پوش‌ترین مردم جهان عرب را یه خود اختصاص داده‌اند. از این رو خرید لباس در این کشور مهد مد، فرصتی است که نباید آن را از دست داد.

در شهر بیروت به‌واسطه تنوع فرهنگی و مذهبی افرادی با لباس‌های متنوع را می‌توان دید، برخی از افراد همچنان از لباس‌های محلی مانند قفطان و عبایه برای پوشش خود استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز لباس‌هایی از آخرین مد روز دنیا را به تن دارند. اگر شما نیز عاشق فرهنگ قدیمی لبنانی‌ها شده‌اید می‌توانید به مغازه‌های محلی بیروت رفته و لباس‌های اصیل شرقی را به عنوان یادگاری و یا سوغاتی خریداری کنید و یا همگام با جوانان بیروتی از فروشگاه‌های برند بیروت زیباترین لباس‌های مجلسی و یا حتی راحتی را در لیست خرید خود قرار دهید.

قلیان لبنانی

قلیان از تفریحات جذاب لبنانی‌ها است. معمولاً در میهمانی‌ها و یا رستوران‌های لبنان بعد از صرف غذا با قلیان از میهمانان پذیرایی می‌شود. قلیان‌های لبنانی بسیار هنرمندانه طراح و ساخته شده‌اند. شما می‌توانید این قلیان‌ها را به عنوان سوغات خریداری کرده و برای تزیین استفاده کنید.

تخته‌نرد

محال است که در خیابان‌های بیروت قدم بزنید و افراد را در حال بازی تخته‌نرد نبینید. تخته‌نرد از بازی‌های محبوب مردم بیروت است. تخته‌نردهای بیروت از صنایع‌دستی ارزشمند این شهر هستند و برای ساخت آن‌ها از چوب‌ گردو استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که این بازی در ایران نیز بسیار محبوب بوده و طرفداران خود را دارد، بی‌شک به‌عنوان یک سوغاتی ارزشمند مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

جهت رزرو تور لبنان با همکاران بخش فروش تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید