با 7 سوغاتی معروف ویتنام آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 2 سپتامبر 2019
Loading...

مقصد هرچقدر ناشناخته‌تر، میزان سوغاتی‌هایی که با خود به خانه می‌آورید بیشتر. این یک قانون ثابت برای تمام مسافرت‌ها است. اگر مقصد سفر سرزمین زیبای ویتنام باشد یکی دوتا سوغاتی شما را راضی نخواهد کرد؛ اما اصلاً نیازی نیست نگران جیبتان باشید چرا که سوغاتی‌های ویتنام در عین زیبایی، ارزان و قابل دسترس هستند.

هزاران سال پیش که تاجران و جهان‌گردان پای خود را فراتر از مرزها گذاشتند، فرهنگ و آداب رسوم ملل را با هر قدم خود به این‌ور ‌و آن‌ور جهان کشیدند. به هر کوی و برزنی که می‌رسیدند تحفه چه باارزش و چه بی‌ارزش به یادگار به دیار خود می‌بردند تا به همگان گوشه پنهان جهان را نمایان کنند. حالا هم‌داستان فرقی نکرده و گردشگران با سفر به هر مقصدی سوغاتی در چمدان گذاشته و برای تزئین خانه یا هدیه به نزدیکانشان خریداری می‌کنند.

سوغاتی‌های ویتنام

در ادامه نگاهی به محبوب‌ترین ره‌آوردهای تور ویتنام می‌پردازیم.

۱- سوغاتی‌های چوبی و بامبو

گلدان، سبد، سینی، چاپ استیک، کاسه و حتی سنجاقک چوبی از رایج‌ترین سوغاتی‌های ویتنام هستند که با گیاه بامبو ساخته می‌شوند. بامبو گیاه نمادین ویتنام است و تقریباً در تمام صنایع‌دستی این کشور ردی از آن را می‌توان یافت. صنایع‌دستی ساخته شده از بامبو بسیار زیبا اما ارزان هستند و به عنوان تزئین در کافه‌ها و منازل به کار می‌روند.

۲- سوغاتی‌های سرامیکی و سفالی

سرامیک و سفال از اصیل‌ترین سوغاتی‌های ویتنام محسوب می‌شوند. در ابتدا ساکنین ویتنام هنر ساخت ظروف سرامیکی را از چینی‌ها یاد گرفتند اما بعدها با الهام از ظروف چینی، هندی و کامبوجی، خلاقیت خود را به کار گرفته و سبک ویتنامی را در ساخت ظروف سرامیکی و سفالی به وجود آوردند.

ظرف‌های سرامیکی ویتنامی بسیار متنوع بوده و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به فروش می‌رسند. این ظروف زیبا با توجه به اندازه مناسبی که دارند به راحتی قابل‌حمل بوده و به عنوان یادگاری ارزشمند از ویتنام دکور منزل شما را زیبا و رنگین می‌کنند.

ظروف سرامیکی تایلند با توجه با اندازه و طرحی که دارند از ۵ تا ۱۵ دلار به فروش می‌رسند.

۳- کلاه مخروطی

کلاه مخروطی با قدمت ۳۰۰۰ ساله از نمادهای ویتنام است و در زبان محلی “غیرلا” نامیده می‌شود. این کلاه‌ها از بامبو ساخته شده و با توجه مردانه یا زنانه بودنشان با طرح‌هایی از گل تزئین می‌شوند. دختران و پسران ویتنامی در روزهای گرم و شرجی تابستان برای در امان ماندن از باران‌های موسمی کلاه را به عنوان چتر بر روی سر می‌گذارند.

غیر لا یا همان کلاه ویتنامی همزمان با پیشرفت مد در ویتنام پیشرفت کرده و امروزه انواع طرح‌ها آن را می‌توان در فروشگاه‌‌های پوشاک دید. این کلاه‌های دوست‌داشتنی علاوه بر اینکه از معروف‌ترین سوغاتی‌های ویتنام محسوب می‌شوند، گردشگران می‌توانند از این کلاه‌ها برای انداختن عکس‌های جذاب استفاده کنند.

نرخ کلاه‌های مخروطی بسته به ساده یا طرح‌دار بودن از ۲ دلار شروع می‌شود.

مطالب مرتبط

طبیعت سحرانگیز ویتنام

سفر به ویتنام سرزمین ناشناخته‌ها

معرفی شهرهای زیبا و دیدنی ویتنام

.

۴- قهوه ویتنامی

قهوه ویتنامی طعمی دلچسب دارد و با روشی کاملاً متفاوت درست می‌شود و همین باعث معروفیت قهوه ویتنام در جهان شده است. اکثر گردشگران پس از یک بار تست قهوه ویتنامی عاشق آن شده و محال است که بتوانند در برابر خرید آن مقاومت کنند. پس بی‌دلیل نیست که قهوه به یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ویتنام تبدیل شده است.

قهوه‌های اصل ویتنامی دانه‌های خشک دارند و عطرشان هوش از سر می‌برد؛ بنابراین هنگام خرید قهوه به جنس و عطر آن دقت کرده و حتی‌الامکان سعی کنید برای خرید به فروشگاه‌های بزرگ و معتبر بروید.

قیمت هر ۱۰۰ گرم قهوه ویتنامی ۵ الی ۶ دلار است.

۵- بادبزن دستی

بادبزن اصلی‌ترین سوغاتی‌های ویتنام و یکی از هشت عنصر هنری لوکس برای تزیینات خانه به شمار می‎رود. در گذشته بادبزن‌ها برای رهایی از هوای شرجی ویتنام استفاده می‌شدند اما کم‌کم با فرهنگ ساکنان این کشور عجین شده و امروزه نقش اصلی در جشن‌ها و رقص‌های محلی ساکنان ویتنام دارند.

بادبزن‌های دستی از چوب بامبو، پارچه سیلک یا کاغذ ساخته شده و با نقاشی‌های نمادین ویتنامی تزئین می‌شوند. شما نیز می‌توانید این بادبزن‌ها را خریداری کرده و رنگ و بویی تازه به دکوراسیون منزلتان بدهید.

قیمت بادبزن‌های کوچک از ۲ تا ۵ دلار و بادبزن‌های تزئینی بزرگ ۱۰ تا ۱۵ دلار می‌باشد.

۶- محصولات ابریشمی

تا به حال چیزی درباره دهکده ابریشم شنیده‌اید؟ در نزدیکی شهر هانوی دهکده‌ای قرار دارد که ساکنانش نرم‌‌ترین و درخشنده‌ترین ابریشم‌های دنیا را تولید می‌کنند. پس جای تعجب نیست اگر بگوییم که ابریشم از رایج‌ترین مواد استفاده شده در صنایع‌دستی ویتنام است. لباس‌های سنتی، روسری‌ها و تابلوهای نقاشی از با ارزش‌ترین سوغاتی ویتنام هستند که از ابریشم خالص تهیه شده‌اند.

فروشگاه‌های فروش محصولات ابریشمی در تمام شهرهای ویتنام وجود دارند و شما می‌توانید این محصولات را به عنوان یادگاری برای عزیزانتان خریداری کنید.

قیمت پارچه ابریشم از ۴ دلار تا ۱۲ دلار متفاوت می‌باشد.

۷- چای نیلوفر

نیلوفر گلی زیبا و خوش عطر می‌باشد که در روند رشد اقتصادی ویتنام تأثیر زیادی داشته است. ازاین‌رو جایگاهی ویژه در بین مردم ویتنام دارد و به عنوان گل ملی در این کشور شناخته می‌شود. چای نیلوفر اصلی‌ترین محصولی است که از عصاره گل نیلوفر گرفته شده و ویتنام را به پنجمین تولید کننده چای در دنیا تبدیل کرده است. جالب است بدانید که برای تهیه هر یک کیلوگرم چای بیش از ۱۵۰۰ گل نیلوفر استفاده می‌شود و به همین دلیل چای نیلوفر از گران‌ترین سوغاتی‌های ویتنام است.

چای سبز، گل یاس و گل داوودی از دیگر چای‌های معروف ویتنام هستند؛ اما اگر به دنبال خرید سوغاتی خاص هستید چای نیلوفر بهترین انتخاب است.

قیمت هر ۱۰۰ گرم چای نیلوفر ۱۰ دلار است.

جهت اطلاع از تاریخ برگزاری تورهای ویتنام با همکاران واحد فروش تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید