15 دلیل برای رد شدن ویزای کانادا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 22 سپتامبر 2018
Loading...
“درخواست ویزای کانادای شما، متأسفانه از طرف سفارت رد شد.” بعد از مدت‌ها انتظار،  شنیدن این خبر کافی است تا تمام نقشه‌های شما برای رفتن به یک سفر خاطره‌انگیز به کشور کانادا، نقش بر آب شود. اما نگران نباشید چرا که با اطلاع از عواملی که باعث رد شدن ویزای کانادا می‌شود و حتی آگاهی از اقدامات بعد از آن، همچنان می‌توانید برای داشتن سفری عالی به این کشور زیبا با تور کانادا برنامه‌ریزی کنید.

رد شدن ویزای کانادا عوامل مختلفی دارد. به‌طور کلی مواردی مانند نداشتن مدارک شغلی مناسب، عدم تمکن مالی، داشتن سو سابقه و هر عاملی که موجب تردید افسر سفارت کانادا و قانع نشدن او برای عدم بازگشت به ایران شود به راحتی موجب رد شدن ویزای کانادا خواهد شد. برای کم کردن احتمال رد شدن ویزا، موارد ریجکتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱-سوابق سفر

سابقه سفر و داشتن ویزای کشورهای مختلف نقش بسیار مثبتی در اخذ ویزای کانادا دارد. بنابراین اگر می‌خواهید برای ویزای کانادا اقدام کنید بهتر است سابقه سفر خود را بالا ببرید. برای این کار می‌توانید از سفر به کشورهای نزدیک مانند ترکیه و دبی شروع کنید و به مرور زمان برای گرفتن ویزای شینگن نیز اقدام کنید.

البته نداشتن سابقه سفر به معنای رد شدن ویزای کانادا نیست. اما برای سفارت کانادا مهم است که شما به کدام کشورها سفر کرده‌اید، بنابراین داشتن سابقه سفر شانس دریافت ویزای کانادا را بالا می‌برد.

۲-وابستگی خانوادگی در کشور محل اقامت

داشتن وابستگی خانوادگی در کشور محل اقامت تأثیر بسیار مهمی در رد یا گرفتن ویزای کانادا دارد. به عنوان مثال در صورتی که یک خانواده باهم برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند، احتمال رد شدن ویزای آن‌ها بالا می‌رود، چرا که با این کار فاکتور وابستگی در محل اقامت را از بین می‌برند. اما چنانچه می‌خواهید خانوادگی برای ویزا اقدام کنید، بهتر است سوابق سفرتان را، مخصوصاً در کشورهای حوزه‌ی شینگن بالا ببرید، چرا که با این کار نشان می‌دهید که شما در سفرهای خانوادگی قبلی، رفته و برگشته‌اید و سفر شما به کانادا نیز صرفاً توریستی بوده و قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید. و همچنین ارائه مدارک شغلی قوی در کشور محل اقامت نیز شانس دریافت ویزای خانوادگی کانادا را بالاتر می‌برد.

۳-مدت اقامت در کانادا

ارائه برنامه سفر به سفارت کانادا بسیار مهم است. تاریخ دقیق سفر، محل اقامت و تاریخ رفت و برگشت مشخص، شانس دریافت ویزای کانادا را بسیار بالا می‌برد. درست است که اکثر ویزاهای کانادا به‌صورت چندبار ورود و ۵ ساله صادر می‌شود اما چنانچه برای گرفتن ویزای توریستی کانادا اقدام می‌کنید، بهتر است برنامه سفرتان بیشتر از یک ماه نباشد، چرا که سفرهای توریستی معمولاً بیشتر از یک ماه طول نمی‌کشد. دقت کنید که تاریخ پرواز و رزرو هتل باهم همخوانی داشته باشند.

۴-هدف سفر به کانادا

مدارک ارائه شده به سفارت کانادا باید کامل باشد، چنانچه این مدارک نتواند افسر را قانع کند که شما صرفاً به عنوان توریست به کانادا سفر می‌کنید، احتمال رد شدن ویزا را بالا می‌برد. یکی از دلایلی که احتمال دریافت ویزای کانادا را بالا می‌برد داشتن دعوت‌نامه از شخصی است که دارای اقامت کانادا است. این دعوت‌نامه باید به تائید پلیس و یا شهرداری کانادا رسیده باشد.

۵-اقامت در کشور محل زندگی

با پاسپورت هر کشوری که برای دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنید، باید اقامتتان در آن کشور نیز تائید شود. به عنوان مثال اگر با پاسپورت ایرانی اقدام کنید ولی مدارک اقامت در یک کشور دیگر را ارائه دهید، به احتمال زیاد درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

علت ریجکتی ویزای کانادا

۶-وضعیت شغلی در کشور محل اقامت

مدارک شغلی ارائه شده به سفارت باید واضح و کامل باشد. یعنی نوع شغل و میزان درآمد ذکر شده با هم مطابقت داشته و بتواند افسر سفارت را قانع کند. چنانچه در مدارک شغلی که ارائه داده‌اید کار و سمت دقیقتان مشخص نباشد و سفارت را دچار ابهام کند، به احتمال زیاد درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

۷-نداشتن پول کافی برای سفر

یکی از مدارک ارائه شده برای دریافت ویزای کانادا، پرینت حساب بانکی و داشتن تمکن مالی است. مانده حسابتان باید به‌اندازه‌ای باشد که ثابت کند، شما از پس مخارج خود در سفر به کانادا بر‌می‌آیید.

۸-ارائه تمامی مدارک به طور کامل

از دلایل اصلی رد شدن ویزای کانادا، ارائه مدارک ناقص است. پس قبل از نهایی کردن درخواست، تمامی مدارک خواسته شده از جمله، مدارک مالی، شغلی و اطلاعات فردی را با دقت تهیه نموده و به‌طور کامل و صحیح به سفارت ارائه کنید.

۹-مشخص بودن وضعیت مالی

ناهماهنگی در مدارک شغلی ارائه شده با پرینت حساب بانکی از دلایل رد شدن ویزای کانادا است. به عنوان مثال چنانچه درآمد ماهانه خود را ۸ میلیون تومان اعلام کرده‌اید، اما گردش حساب بانکی که ارائه داده‌اید بیشتر است و یا درآمد اضافه‌ای از جای دیگر مثلاً اجاره خانه دارید، حتماً مدارک مربوط به آن را نیز ارائه دهید تا افسر سفارت هنگام چک کردن مدارک دچار ابهام نشود. دقت داشته باشید که پرینت حساب بانکی ارائه شده مربوط به ۶ ماهه اخیر باشد.

۱۰-قانع نشدن افسر سفارت

عدم صداقت در جواب دادن به سؤال‌ها از دلایل مهم رد شدن ویزای کانادا است. سعی کنید تمام سؤال‌ها را با دقت و صداقت جواب دهید، چرا که هرگونه مغایرتی که باعث شک افسر سفارت شود به ضرر شما خواهد بود. همچنین دقت داشته باشید که مدارک ارائه‌شده ثابت کند که شما بعد از اتمام تاریخ سفر به ایران برمی‌گردید و قصد اقامت دائم در کشور کانادا را نخواهید داشت. چنانچه مدارک ارائه‌شده نتواند برگشت شما را تضمین کند درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

علت ریجکتی ویزای کانادا

۱۱-داشتن سو سابقه در سفرهای قبلی به کانادا

چنانچه در سفرهای قبلی خود در کانادا، کاری خلاف قانون انجام داده باشید که به عنوان سو پیشینه در کشور کانادا به ثبت رسیده باشد، درخواست ویزای کانادای شما از طرف سفارت خواهد شد.

۱۲-کافی نبودن میزان درآمد دعوت کننده

داشتن دعوت‌نامه شانس دریافت ویزای کانادا را بسیار افزایش می‌دهد اما به همان اندازه نیز می‌تواند به ضرر متقاضی باشد. میزبان هنگام فرستادن دعوت‌نامه باید مدارک شغلی را که شامل نوع شغل، میزان درآمد و برگه تسویه حساب مالی می‌شود ارائه دهد. این مدارک توانایی میزبان را برای حمایت مالی میهمان در مدت اقامت در کانادا ثابت می‌کند.

۱۳-نقض حقوق بشر

  1. در صورتی که متقاضی در هر کجای دنیا اقدامی انجام داده باشد که نقض حقوق بشر محسوب شود، درخواست ویزای کانادا او از جانب سفارت پذیرفته نخواهد شد. این اقدامات شامل موارد زیر می‌شود:
  2. مشارکت در اقدام جاسوسی.
  3. مشارکت در اقدامات تروریستی یا عضو بودن در این گروه‌ها.
  4. مشارکت در اعمال خشونت‌آمیزی که جان افرادی را به خطر انداخته باشد.
  5. مشارکت در جرائم سازمان یافته.
  6. نقض حقوق بین‌المللی براساس قوانین سازمان بین‌المللی.
  7. مشارکت در نسل‌کشی
  8. داشتن بیماری که سلامت جامعه را به خطر بیندازد.

و تمامی کارهایی که انجام دادن آن‌ها طبق قوانین بین‌المللی جرم محسوب می‌شود.

۱۴-همکاری نکردن با سفارت جهت ارائه مدارک بیشتر

در برخی از موارد، علاوه بر مدارک خواسته شده، سفارت کانادا مدارک بیشتری را از متقاضی درخواست می‌کند، چنانچه فرد متقاضی از ارائه مدارک خودداری کند، درخواست ویزای کانادای او رد خواهد شد.

۱۵-سفر به کانادا برای کسب‌وکار خلاف قانون

در صورت ارائه ندادن برنامه سفر دقیق به سفارت کانادا، این ابهام برای افسر سفارت پیش می‌آید که شما برای انجام دادن کسب‌وکار خلاف قصد سفر به کانادا را دارید و درخواست ویزای کانادا شما را رد خواهد کرد.

علت ریجکتی ویزای کانادا

اقدامات لازم برای رفع ریجکتی ویزای کانادا

رد شدن درخواست ویزای کانادا شما از طرف سفارت امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است. اما اصلاً نگران نباشید چرا که اکثر درخواست‌‌هایی که بار اول از طرف سفارت رد می‌شوند، با اقدام مجدد موفق به دریافت ویزای کانادا شده‌اند.

رد شدن درخواست ویزای کانادا، طبق ایمیلی به متقاضی اطلاع داده می‌شود، در این ایمیل دلایل کلی رد درخواست توضیح داده شده است، بنابراین باید علت قانع نشدن افسر سفارت را فهمید و در قدم بعدی تمام نواقص را برطرف کرده و مجدداً برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید.

به دلیل حساسیت بالا، در این مرحله بهتر است قبل از هر اقدامی با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت کنید. و دقت داشته باشد که برای گرفتن نتیجه مثبت حتماً رفع نقص مدارک را انجام داده و سپس اقدام کنید. اگر چنانچه مجدداً با همان مدارک قبلی برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید، نتیجه مثبتی دریافت نخواهید کرد.

اگر طی ۱۰ سال گذشته برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرده و انگشت‌نگاری را نیز انجام داده‌اید، برای رفع ریجکتی دیگر نیاز به انجام انگشت‌‌نگاری ندارید و فقط کافی است نقص مدارک را کامل کرده و آن را مجدداً برای سفارت ارسال کنید.

 

چه زمانی برای اقدام مجدد ویزای کانادا مناسب است؟

یکی از سؤالات مهمی که بعد ریجکت شدن ویزای کانادا، برای متقاضی پیش می‌آید، زمان مناسب برای اقدام مجدد ویزا است. در واقع قانون مشخصی برای این کار وجود ندارد. شما می‌توانید بعد رفع نواقص هر زمانی که بخواهید برای ارسال مجدد مدارک اقدام کنید. به این نکته دقت کنید که زمان اقدام برای رفع ریجکتی مهم نیست، بلکه کامل کردن مدارک و رفع موارد ریجکتی دارای اهمیت زیادی می‌باشد.

نکته مهم اینکه شما برای اقدام مجدد دیگر به انگشت‌نگاری نیازی ندارید و ارسال مدارک به همراه پرداخت وجه واریزی سفارت کافی است.

اگر طی ۱۰ سال گذشته برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرده و انگشت‌نگاری را نیز انجام داده‌اید، برای رفع ریجکتی دیگر نیاز به انجام انگشت‌‌نگاری ندارید و فقط کافی است نقص مدارک را کامل کرده و آن را مجدداً برای سفارت ارسال کنید.

علت ریجکتی ویزای کانادا

نحوه اعتراض به جواب ویزای کانادا

اگر مدارک ارائه شده شما به سفارت کامل بوده و دلایل رد ویزا از طرف سفارت برایتان قانع کننده نیست. می‌توانید از طریق ایمیل به سفارت نامه زده و به جواب ویزای خود اعتراض کنید.

 

آژانس هواپیمایی ستاره ونک با داشتن کارشناسان مجرب، در تمامی مراحل اخذ ویزای کانادا همراه شما خواهد بود.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید