لبنان؛ مهد صنعت مد در خاورمیانه

نوشته شده توسط : پونه مولایی در سه‌شنبه 7 مه 2019
Loading...
لبنان! نامی که در ادبیات سیاسی ما چندیست با واژه‌های منفی جای گرفته است. جنگ، ویرانی، ارعباب و وحشت که سایه سنگین و تاریکی در اخبار روزمره انداخته است. تصور اینکه هر روز یک موشک و یا خمپاره وسط بیروت منفجر می‌شود و شهر را به خراب آبادی تبدیل می‌کند. اما اینها فقط تصورات ژورنالیستی ذهن ماست. باید مروری دوباره کرد تا دید لبنان بهشتی بی بدیل در خاورمیانه‌ست و اگر این مطلب را بخوانید، قول می‌دهم شما هم یکی از دلباخته‌های لبنان شوید و خود را فورا برای یک سفر جدید آماده کنید.

تور لبنان

لبنان، عروس خاورمیانه

از حواشی و اخبار داغ نشریات که بخشی از رویدادهای لبنان را می‌نویسند؛ که گذر کنیم، خواهیم دید که بهشتی در نزدیکی ما بوده ولی در پوسته‌ای سخت پنهان مانده است.

سال‌هاست که جنگ سایه خود را  از سر این سرزمین برداشته و ویرانه‌های آن در حال بازسازی است. این روزها این مکان بقدری زیبا شده است، که تور لبنان جز پرطرفدارترین، تورهاست و هر ماجراجویی را به خاکش دعوت می‌کند.

تور لبنان

لبنان، سرزمینی بر فراز بلندی‌ها و کوه‌ها

لبنان شناسی

لبنان در ایام قدیم تلاقی تمدن‌های گوناگون بوده است، که از این حیث دارای اقوام بسیار و فرهنگ غنی است. ۶۰ درصد  جمعیت این کشور را مسلمانان و ۴۰ درصد را مسیحیان تشکیل می‌دهند. به جرات لبنان را می‌توان جز یکی از دموکراسی‌ترین کشورهای خاورمیانه معرفی کرد. قوای سه گانه آنها بین سه دین اصلی کشور تقسیم شده است. رئیس جمهور کشور مسیحی، نخست وزیر سنی و رئیس مجلس شیعه می‌باشد.

لبنان دو منظره کوه و دریا را در طبیعت خود جای داده است. جنگل‌های وسیعی در خاک این کشور رویده است و سدر نماد درخت ملی آنها می‌باشد که سنبل سدر در پرچم آنها حک شده است.

از لبنان و زیبایی‌های آن هرچه بگویم کم است. عروس خاورمیانه، پاریس خاورمیانه، سواحل، غارها و…. .

برای آشنایی با جذابیت‌های این کشور می‌توانید این مطلب را بخوانید.

تور لبنان

پرچم لبنان، در دست مردم این کشور

صنعت مد در لبنان

لبنان در صنایع مد، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی سرآمد کشورهای عربی است که از این رو لقب خوش‌پوش‌ترین مردم خاورمیانه به نام لبنانی‌ها می‌باشد.

این کشور میزبانی فستیوال‌های بین المللی را سالانه برعهده دارد که هنرمندان سرشناس در آن حضور می‌یابند که انبوهی از افراد برای تماشای آن وارد لبنان می‌شوند.

موسیقی در جامعه لبنان رواج بسیاری پیدا کرده است. در سال‌های کنونی علاوه بر موسیقی سنتی، موسیقی مدرن یا غربی هم از محبوبیت چندانی در بین مردم این کشور برخوارد شده است.  یکی از علل توریست پذیر بودن لبنان وجود فستیوال‌های بین المللی موسیقی و مد است. خوانندگان و طراحان مطرح‌ای از سراسر دنیا خود را به اینجا می‌رسانند تا با طرفداران خود دیداری تازه کنند.

تور لبنان

خوانندگان مشهور دنیای عرب و غیر عرب در فستیوال‌های موسیقی لبنان شرکت می‌کنند

در ادامه با تعدادی از این رویدادها آشنا خواهیم شد.

جشنوراه بین المللی بابل

این جشنواره یکی از رویدادهای فرهنگی لبنان است که هر ساله افراد زیادی در بعلبک برای تماشای آن جمع می‌شوند. موسیقی، تئاتر، اپرا و جاز ازجمله اجرهایی است که در منظره بی‌نظیر بعلبک با گنجایش بیش از ۴۰هزار تماشاگر، برگزار می‌شود.

این جشنواره امسال با طیف مختلفی از برنامه‌ها و با حضور هنرمندان بنام، از تاریخ  ۵ تیر تا ۱۲ مرداد انجام می‌گردد.

جشنوراه بین المللی موسیقی سدروس

جنگل سدر (یکی از باشکوه‌ترین جنگل‌های جهان) با منظره منحصر به فرد خود، در شهر بشری هرساله میزبان جشنواره بین المللی سدروس است. در این مراسم سالانه خوانندگان مطرحی حضور پیدا می‌‌کنند و همین امر سبب ورود گردشگران بیشماری به این منطقه شده است. سال ۲۰۱۸ شکیرا خواننده لبنانیول اصل در این جشنوراه شرکت کرد. رویداد امسال هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

هفته فشن بیروت

ظاهر آراسته مردم این کشور زبان‌زد همگان است و لقب شیک‌پوش‌ترین شهر خاورمیانه را دارا می‌باشند. همین امر باعث شده تا طراحان مد و فشن برای برپایی رویدادهای صنعت مد در این کشور علاقه‌مندی نشان دهند.

طراحان بزرگ لبنانی و خارجی با حضور در این رویداد، آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

نمایش مد لباس زنان:

یکی از لوکس‌ترین رویدادهای فشن مربوط به زنان است و از جدیدترین و گران‌ترین محصولات بهار/تابستان ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود. زمان اجرا  ۲۸ اردیبهشت در باغ  dbayeh بیروت می‌باشد.

 نمایشگاه بین اللملی جواهرات بیروت:

صنعتگران حرفه‌ای از سراسر جهان، جواهرات جادویی، پر زرق و برق خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. زمان رویداد ۸ تا ۱۰ مرداد در “seaside arena” بیروت می‌باشد.

تور لبنان

پوستر نمایشگاه بین اللملی جواهرات در بیروت

برای رزرو تور لبنان با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید