معرفی سوغات ژاپن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 12 آگوست 2023
Loading...

سوغاتی‌ها، یادگاری‌های باارزشی هستند که لمس فرهنگ مردمان سرزمین‌ها را برای افراد به ارمغان می‌آورند. گردشگران بسیاری برای به خاطر نگاه‌داشتن لحظات رویایی خود در سفر یا به اشتراک‌گذاری آن با دوستان خود، اقدام به تهیه سوغاتی از مقاصد گردشگری خود می‌کنند. سوغات ژاپن نیز از ارزشمندترین یادگاری‌های این سرزمین به شمار می‌آیند. دراینجا با این سوغات رنگارنگ آشنا می‌شویم.

سوغات ژاپن

معرفی سوغات و صنایع دستی ژاپن

سفر کردن به هر دیاری شیرینی و خاطرات فراموش‌نشدنی بسیاری را به ارمغان می‌آورد و می‌تواند تا مدت‌ها نگرش افراد را به فرهنگ مردم سرزمین‌های مختلف تغییر دهد. ژاپن یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان است که در تمامی فصول سال زیبایی خیره‌کننده‌ای را در برابر چشمان هر بیننده‌ای قرار می‌دهد. یکی از بهترین روش‌ها برای به خاطر آوردن خاطرات سفر، خرید سوغات ژاپن است.

سوغاتی‌های ژاپنی از باکیفیت‌ترین و متنوع‌ترین یادگاری‌ها هستند که هیچ گردشگری بدون آن‌ها حاضر به ترک این کشور نمی‌شود. سوغات ژاپن فراتر از پوشاک معروف آن‌ها به نام کیمونو می‌شود و صدها سال فرهنگ را در ورای خود پنهان داشته‌اند که ارزش کوله باری اضافی از این میراث ارزشمند را به همراه دارد.

معروفترین سوغاتی های ژاپن

بهترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های تور ژاپن را که در سفر به این کشور تاریخی می‌توانید تهیه کنید، در چند دسته ازجمله پوشاک، خوراکی، صنایع‌دستی ، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و لوازم الکترونیکی می‌توان طبقه‌بندی کرد.

پوشاک یکی از سوغات ژاپن

لباس‌های سنتی ژاپنی پیوندی عمیق با ریشه‌های فرهنگی و سنتی این کشور دارد. نقوش به کار رفته در طراحی پارچه‌ها عموماً الهام گرفته از طبیعت و آمیزه‌ای از رنگ‌های چشمگیر با طرح‌های شگفت‌انگیز هستند.

کیمونو – لباس محلی ژاپن

از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پوشاک ژاپنی می‌توان به کیمونو اشاره کرد که از ابریشم و کتان بسیار باکیفیت ساخته می‌شود. این لباس که با پارچه‌ای چشم‌نواز از طرح‌های روح‌بخش دوخته می‌شود، در بسیاری از مراسم و رویدادهای فرهنگی مردم ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیمونو را می‌توان یک سوغاتی اصیل و مجلل دانست که زیبایی منحصربه‌فرد آن به خوبی نمایانگر فرهنگ والای این کشور دوست‌داشتنی است. در کنار این لباس فاخر، وسایل جانبی دیگری نیز استفاده می‌شود که هر کدام می‌تواند یک سوغاتی جذاب و فوق‌العاده باشد. ازجمله این دسته پوشاک می‌توان به کمربندهای پارچه‌ای “آبی” و جوراب‌های نخی “تابی” اشاره کرد.

کیمونو از سوغاتی‌های لوکس ژاپنی به شمار می‌آید که هر دست کیمونو دوخته شده قیمتی حدود هزاران دلار دارد. با این حال، می‌توانید کیمونوهای قدیمی و دوست‌داشتنی را در بازارهای سنتی ژاپنی با هزینه‌ای حدود ۷۵ دلار تهیه کنید.

کیمونو
کیمونوی زنانه

یوکاتا

یوکاتا، در حقیقت کیمونوهای معمولی‌تر، سبک‌تر و به نسبت ارزان‌تری هستند که عموماً در ماه‌های تابستانی سال استفاده می‌شوند. پوشیدن این لباس بسیار راحت‌تر از کیمونو است و از جنس پنبه می‌باشد. شست و شوی آسان و قیمت مناسب‌تر یوکاتا، آن را به یکی از اولین سوغاتی‌های پیشنهادی ژاپنی تبدیل کرده است.

ژاکت کیمونو

این نوع کیمونو شبیه یک روپوش است که به طور سنتی بر روی کیمونو یا سایر لباس‌های سنتی پوشیده شده و از جنس پنبه یا ابریشم دوخته می‌شود. این سوغاتی با ارزش را می‌توان با قیمتی مناسب تهیه کرد و به همراه یک شلوار جین پوشید و استایلی خاص و دیدنی پیدا کرد.

پارچه ابریشمی از لاکچری‌ترین سوغات ژاپن

شهر کیوتو ژاپن از ۱۳۰۰ سال پیش مرکزی برای طراحی و بافت پارچه ابریشم است. هنوز هم با کیفیت‌ترین پارچه‌های ابریشمی را می‌توان در ژاپن یافت و به عنوان یک سوغاتی منحصربه‌فرد و لوکس با خود به خانه برد. علاوه بر این، سوغاتی‌های خاص دیگری همچون کیف پول را نیز می‌توان یافت که با این پارچه‌های گران‌بها ساخته ‌شده‌اند.

از دیگر پارچه‌های ژاپنی که می‌تواند یک یادگاری کاربردی و دوست‌داشتنی باشد، می‌توان به پارچه شیبوری اشاره کرد.

صندل ژاپنی

صندل‌های ژاپنی با نام‌های “زوری” و “گتا” از سوغاتی‌های محبوب ژاپنی هستند که می‌توان آن‌ها را در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا کرد. این صندل‌های چوبی زیبا هدایای ارزشمندی از دیار آفتاب هستند که زمانی کفش رسمی مردمان ژاپن بود.

کیف سکه و کیف زنانه سنتی ژاپن با نام “گاماگوچی” و “کینچاکو” از دیگر سوغاتی‌های جذاب و دوست‌داشتنی ژاپن است.

بیشتر بخوانید …

آشنایی با معروف‌ترین مراکز خرید ژاپن

چاپ استیک

چاپ استیک از معروف ترین سوغات ژاپن است که به چوبک نیز معروف بوده و برای خوردن غذا استفاده می‌شود. چاپ استیک‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ارائه می‌شوند. شما هم می‌توانید این چوب های غذاخوری را به عنوان سوغاتی از ژاپن با خود به خانه ببرید.

بیشتر بخوانید …

بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به ژاپن

سوغاتی‌های لذیذ ژاپنی

علاوه بر صنایع دستی می‌توانید خوراکی‌های لذیذ ژاپنی را به عنوان سوغات این کشور با خود به خانه ببرید:

بهترین سوغات ژاپن؛ چای

چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب مردم آسیا محسوب می‌شود که طرفداران بی‌شماری در سراسر دنیا دارد. ماچا و چای سبز از دوست‌داشتنی‌ترین انواع نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا می‌باشند. این سوغاتی محبوب را می‌توانید از تمامی فروشگاه‌های سوغاتی و چای فروشی‌های کشور ژاپن تهیه کنید. در کنار این دمنوش‌های خوش طعم می‌توانید لوازم جانبی نوشیدن چای همچون قوری، فنجان، وسایل سرامیکی و همزن چوبی ماچا را به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

چای سبز
چای سبز از سوغات محبوب ژاپن است

اسنک

خوراکی‌ها همیشه از محبوب‌ترین سوغاتی‌ها هستند که نه تنها چشیدن طعم آن‌ها سرگرم‌کننده است، بلکه می‌تواند یک یادگاری لذت‌بخش برای هدیه به دوستان باشد. اسنک‌های ژاپنی با طعم‌های شگفت‌انگیز و سالم سوغاتی‌های هیجان‌انگیزی هستند که در سفر به ژاپن نباید از آن غافل شد. کیت کت با طعم سوشی، چیزکیک توت‌فرنگی فوجی یا خربزه هوکایدو از طعم‌های عجیب کیت کت در فروشگاه‌های ژاپن است.

واگاشی

واگاشی از شیرینی‌های سنتی ژاپن است که در اندازه‌ها و شکل‌های هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی تهیه می‌شود. این خوراکی لذیذ و زیبا از آرد برنج درست می‌شود و بسته به زمان و شهری که به آن سفر کرده‌اید، می‌توانید انواع متفاوت آن را بیابید. این شیرینی منحصربه‌فرد از به‌یادماندنی‌ترین سوغاتی‌های اصیل ژاپن است.

صنایع‌دستی از محبوب‌ترین سوغات ژاپن

اگر مسافر ژاپن هستید خرید صنایع دستی ارزشمند این کشور را از دست ندهید:

کوکاد عروسک سنتی ژاپنی

عروسک‌ها در تمامی کشورها ریشه در تاریخ و فرهنگ مردمان دارند. عروسک‌های ژاپنی نیز در سبک‌های مختلف و برای تزئینات ساخته می‌شوند. از رایج‌ترین و نمادی‌ترین عروسک‌های ژاپنی می‌توان به عروسک “کوکاد” اشاره کرد که برگرفته از فرهنگ مردمان شمال شرقی ژاپن است. “داروما” نیز از دیگر عروسک‌های ژاپنی است که در باور عامه مردم ارمغان آورنده خوش شانسی است.

از دیگر نشانه‌های فرهنگی ژاپن برای فراخواندن خوش شانسی، عروسک‌های “مانکی نکو” (گربه شانس) هستند که در هر نقطه‌ای از سطح شهر می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسبی به عنوان یادگاری خریداری کنید.

سنسو بادبزن سنتی ژاپنی

بادبزن از سوغاتی‌های باکیفیت و کاربردی ژاپن است که با طرح‌های زیبایی همچون شکوفه‌های گیلاس در میان مردم طرفداران بسیاری دارد. این بادبزن‌ها یا به صورت دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند یا به عنوان وسایل دکوری بر روی دیوار نصب می‌شوند.

سوغات ژاپن
بادبزن ژاپنی را به عنوان سوغات فراموش نکنید

اوماری و اما، چشم زخم ژاپنی

“اوماری” نوعی بلاگردان است که به صورت دعایی درون پاکت‌های پارچه‌ای بسیار زیبا قرار گرفته و برای شانس، خوشبختی، عشق و محافظت در برابر بیماری استفاده می‌شود. “اما” نیز پلاک‌های چوبی کوچک با نگاره‌هایی از تصاویر مختلف است که برای آورده شدن آرزو در معابد آویخته می‌شود. این وسایل کوچک نیز می‌توانند سوغاتی‌های مهیجی برای علاقه‌مندان فرهنگ ژاپن باشند.

لوازم‌التحریر

لوازم‌التحریرهای ژاپنی نه تنها بسیار باکیفیت هستند بلکه ظاهری بسیار جذاب و بانمک دارند. یکی از محبوب‌ترین این اقلام، دفتر مهر یا “گوشینچو” است که به عنوان دفتری از خاطرات سفر به معابد، مهر هر معبد در صفحه‌ای از آن درج می‌شود و جزئیات سفر آن‌ها را نقل می‌کند.

تشک‌های ژاپنی برای نشیمن، بقچه‌های هدیه، پرده‌های ژاپنی، دیوار آویز تنوگویی، نقاشی‌های روی چوب، چاقوهای آشپزخانه و کاغذ واشی نیز از سایر سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی ژاپن است.

منسو ماسک چوبی تزیینی

منسوها همان ماسک‌های صورت هستند که با چوب ساخته شده و اشکال مختلف دارند. سارندگان این ماسک‌ها اشکال را با توجه به داستان‌های اساطیری ژاپنی می‌سازند. شما می‌توانید این ماسک‌ها را به عنوان سوغات از ژاپن خریداری کرده و با خود به خانه ببرید.

اوریگامی دست سازه های کاغذی ژاپنی

هنر اوریگامی یا همان ساخت حیوانات با کاغذ از سوغات خاص ژاپن هستند که با به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم توسط ژاپنی‌ها ابداع و شهرت پیدا کرد. در این هنر اشکال و حیوانات مختلف که فرهنگ ژاپن را معرفی می‌کنند با کاغذ ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید …

جاهای دیدنی ژاپن

وسایل الکترونیکی یکی از سوغات ژاپن

بر کسی پوشیده نیست که کشور ژاپن در زمینه محصولات الکترونیکی بسیار پیشتاز است و می‌توان بهترین وسایل الکترونیکی را در این کشور تهیه کرد؛ از دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای گرفته تا گجت‌های الکترونیکی و وسایل بازی.

لوازم‌آرایشی و بهداشتی

ژاپنی‌ها در تمام دنیا برای ابتکارها و میزان رسیدگی زیاد به پوست و مو خود مورد تحسین جهانیان قرار دارند. از سرم و ماسک‌های ویتامینه برای تغییر رنگ پوست و درخشش منحصربه‌فرد آن گرفته تا برس و سشوارهای از بین برنده شوره سر؛ دنیایی بزرگ از خاص‌ترین و بهترین وسایل بهداشتی و آرایشی در ژاپن وجود دارد که هر کدام می‌تواند یک سوغاتی ارزشمند و سلامتی بخش باشد.

ژاپن
ژاپن دارنده بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی است

محصولات ضد پیری که در نتیجه تحقیقات گسترده و حرفه‌ای تولید می‌شوند، بازار بزرگی در ژاپن دارند که بهترین محصولات مراقبت از پوست را روانه بازار می‌کنند. کرم‌های ضد آفتاب، ماسک‌های صورت و لوازم‌آرایشی ژاپن نیز از باکیفیت‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی جهان به شمار می‌آیند که نباید از آن‌ها به عنوان سوغاتی و خاطره‌ای از سفر به‌یادماندنی به کشور آفتاب تابان غافل شد.

انواع سوغات توکیو

توکیو یکی از کلان شهرهای شلوغ ژاپن است که مجموعه وسیعی از سوغاتی‌های منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. یکی از محبوب ترین سوغاتی‌های انحصاری تور ژاپن و شهر توکیو موز و مشتقات آن از جمله کیک موزی کوچک است که با خامه کاستارد پر شده و بسته به فصل با طعم‌های مختلف تهیه می‌شود. از دیگر سوغاتی‌های محبوب توکیو می‌توان نینگیو یاکی(人形焼き)  را نام برد. نینگو یاکی شیرینی‎های پخته شده و قالب‌های کوچک هستند که شکلی مانند مکان‌های گردشگری یا شخصیت‌های مهم ژاپنی دارند. این سوغاتی ژاپن را می‌توانید از فروشگاه‌های مرکز شهر توکیو خریداری کنید.

بیشتر بخوانید …

آشنایی با ۱۰ غذای ژاپنی که بسیار محبوب هستند

انواع سوغات اوساکا

از آنجایی که شهر اوساکا به خاطر فرهنگ غذاهای خیابانی و البته پر جنب و جوش بودنش در میان گردشگران تور ژاپن شناخته شده است پس خوراکی‌های این شهر را می‌توان از اصلی‌ترین سوغات آن به شمار آورد. البته غذاهای خیابانی اوساکا را نمی‌توان به عنوان سوغات با خود به خانه برد اما خوراکی‌هایی مانند بیسکوییت‌های پخته شده در جعبه‌های بسیار زیبا را خواهید دید که می‌توانند به عنوان یکی از جذاب‌ترین سوغات ژاپن نظر هر گردشگری را به سوی خود جلب کنند. این بیسکوییت‌ها را می‌توان به عنوان میان وعده با چای میل کرد.

سخن پایانی: راهنمای خرید سوغات ژاپن

هنگام سفر به اطراف ژاپن در بین گشت و گذار بین در شهرهای شلوغ، استراحت در باغ های زیبا، یا غوطه ور شدن در چشمه های آب گرم، قسمتی از وقت خود را به خرید سوغات ژاپن اختصاص دهید و چه راهی بهتر از این برای یادآوری سفرتان؟ ژاپن طیف گسترده ای از سوغاتی‌های مختلف و به یاد ماندنی را از صنایع دستی سنتی گرفته تا اشیا مدرن ارائه می دهد. در این مقاله بهترین سوغاتی‌های ژاپن را که مقرون به صرفه هستند حمل و نقل آسان دارند و مهمتر از همه بخشی از فرهنگ و زیبایی ژاپنی را با خود دارند معرفی کردیم.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید