10 تا از بهترین سوغات فرانسه برای دوستان و خانواده

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 25 جولای 2022
Loading...

کاملاً حق دارید اگر با دیدن مراکز خرید و آن همه سوغاتی رنگارنگ در شهر پاریس هیجان زده یا دستپاچه شوید اما بهتر است کمی صبر کنید! چرا که با داشتن لیستی از بهترین سوغات فرانسه می‌توانید یادگاری جذاب و مورد علاقه خود را با خود به خانه برده یا به دوستانتان هدیه دهید. از مجسمه‌های نماد برج ایفل گرفته تا شیرینی‌های فرانسوی و حتی پنیرهایی که نمونه آن‌ها را فقط و فقط در فرانسه می‌توان پیدا کرد! در اینجا می‌خواهیم با ۱۰ تا از معروفترین سوغاتی‌های کشور خوش آب و رنگ فرانسه آشنا شویم.

سوغاتی‌های فرانسوی به قدری متنوع و جذاب هستند که شما با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید یک سوغاتی اصیل فرانسوی را به عنوان یادگاری با خود با خانه ببرید. با گشتی کوتاه در مرکز خرید شانزه لیزه دنیایی از مراکز خرید بزرگ و کوچک و حتی مغازه‌های صنایع دستی فرانسوی را مقابل خود خواهید دید. مراکز خرید پاریس به قدری جذاب هستند که می‌توان آن‌ها را به تنهایی بخشی از جاذبه‌‌های گردشگری تور فرانسه به شمار آورد.

۱- عروسک‌های دیزنی فرانسه

دیزنی لند شهر پاریس را می‌توان یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری در تور اروپا دانست؛ اما نکته جالب اینجاست که شما می‌توانید این عروسک‌های جذاب را به عنوان سوغاتی از کشور فرانسه با خود به خانه ببرید. هیچ فرقی نمی‌کند که چه سن و سالی دارید یا سوغاتی را قرار است به چه کسی هدیه دهید بی شک یک عروسک دیزنی نوستالژیک می‌تواند هر کسی را سورپرایز کند. شما می‌تواند این عروسک‌های جذاب را در اندازه‌های کوچک و بزرگ از مراکز خرید خیابان شانزه لیزه و یا حتی از مغازه‌های خود دیزنی لند خریداری کنید.

۲- شیرینی ماکرون فرانسه | Macaron

شیرینی‌های ماکرون با طعمی لذیذ، عطری به یادماندنی و ظاهری رنگارنگ را می‌توان در لیست سوغاتی‌های اصیل و سنتی فرانسوی قرار داد. قدمت این شیرینی‌ها به دهه‌ها قبل برگشته و در تمام دنیا طرفداران خاص خود را دارند. شیرینی‌های ماکرون را می‌توان در مدل‌ها و طعم‌های متنوع خریداری کرده و بیشتر تفاوت آن در رنگ و طعم خامه وسط آن می‌باشد. خود پاریسی‌ها معمولاً ماکرون را با یک فنجان چای سرو می‌کنند. هر چند که ماکرون در بیشتر شیرینی‌ فروشی‌های فرانسه دیده می‌شود اما اصالت آن به شهر مونت موریلون برمی‌گردد.

۳- مجسمه‌های اماکن دیدنی فرانسه

اگر بخواهیم یک مورد را به عنوان بهترین سوغات فرانسه معرفی کنیم بی شک مجسمه اماکن دیدنی بهترین گزینه است. از مجسمه برج ایفل گرفته تا نماد فلزی طاق پیروزی و هرم‌های شیشه‌ای موزه لوور همه وهمه نمادی از شهر پاریس هستند که می‌توانند میز کار شما را شیک و البته پاریسی کنند. علاوه بر مجسمه‌ها و سازه‌های فلزی نقاشی‌های دفترچه‌ای معروف‌ترین هنرمندان اروپایی نیز می‌تواند سوغاتی جذاب از سفر به فرانسه باشد. این دفترچه‌ها نقاشی‌ها را کوچک کرده و در یک قاب به نمایش می‌گذارند.

۴- عطرهای فرانسوی

اگر به دنبال یک سوغاتی لوکس و در عین حال اصیل می‌گردید. عطرهای فرانسوی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. عطرهایی که در تمام دنیا معروف بوده و ده‌ها سال است با حفظ اصالت خود همچنان پیشتاز عرصه مد هستند. شانل Chanel، کریستین دیور Christian Dior، کارتیر Cartier، گرلین Guerlain، گیونچی Givenchy، بالنسیاگا Balenciaga، لانکوم پاریس Lancome Paris، هرمس Hermes، کاچارل Cacharel و لاکوست Lacoste همه وهمه عطرهای بی‌رغیب فرانسوی به شمار رفته و هر سلیقه‌ای را شیفته خود می‌کند. برای خرید این سوغاتی شیک و همه پسند می‌توانید به خیابان شانزه لیزه بروید.

۵- پوشاک فرانسوی     

باز هم سوغاتی از دنیای مد فرانسه! بدون اغراق این کشور را می‌توان بهشت عاشقان صنع مد دانست. هر برندی که توانسته نامی در عرصه مد به دست آورده و بدرخشد ریشه‌ای فرانسوی دارد. از این برندها می‌توان به کوکو شنل، هرمس، شاروت، ای پی سی، لویی ویتون، دیور، لاکست، جیوانجی، کنزو، نیناریچی اشاره کرد. با گشتی در خیابان شانزه لیزه تمام این برندهای معروف را مقابل خود خواهید دید. پس اگر اهل خرید برندهای شیک بین‌المللی هستید خرید پوشاک و اکسسوری را به عنوان سوغات فرانسه به شما پیشنهاد می‌دهیم.

۶- کلاه بره فرانسوی | Béret

به سراغ مشهورترین سوغاتی پاریس می‌رویم. «کلاه برت» کلاهی که به گونه‌ای نماد فرانسوی بودن به شمار آمده و بیشتر شخصیت‌ها در فیلم‌های فرانسوی از آن استفاده می‌کنند. این کلاه در رنگ‌های مختلف دیده می‌شود اما بانوان فرانسوی بیشتر برت قرمز را همراه با شال با لباس‌هایشان هماهنگ می‌کنند. امروزه کلاه برت نه فقط در فرانسه بلکه در تمام دنیا به عنوان یک اکسسوری شیک استفاده می‌شود. کلاه برت با توجه به برندی که دارد با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف در مغازه‌های پاریس به فروش می‌رسد.

۷- صابون فرانسوی

برای خرید صابون‌های کاملاً گیاهی با رایحه‌های عالی باید به جنوب فرانسه رفت. جایی که به تولید صابون‌های مرغوب معروف بوده و آن را به سایر شهرهای فرانسه و اروپا نیز صادر می‌کند. این صابون‌ها به دلیل کیفیت بالا و البته طراحی منحصر‌به فرد بسیار محبوب بوده و در میان لیست بهترین سوغاتی‌های فرانسه جای گرفته‌اند. مارسی (Marseille) معروفترین برند صابون در فرانسه است که کاملاً طبیعی بوده و در بسته‌بندی‌های بسیار جذاب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید صابون‌ها را به عنوان بخشی از صنایع دستی فرانسه خریداری کنید.

۸- شکلات فرانسوی | french chocolate

فرانسه را می‌توان کشور برترین‌های دنیا دانست. بهترین برندهای پوشاک، بهترین برندهای عطر، بهترین جاذبه‌های تاریخ اروپا و حتی بهترین برندهای شکلات را می‌توان در کشور فرانسه دید. شکلات سازی یک صنع معروف و پولساز در فرانسه به شمار رفته و با طعمی به راستی بی‌نظیر به بیشتر نقاط دنیا صادر می‌شوند. نکته جالب اینکه مواد به‌کاررفته در شکلات‌های فرانسوی به صورت راز در این کشور باقی مانده و هنوز هیچ کس وفق نشده دستور ساخت آن‌ها را از کشور خارج کند. از این رو شکلات را نیز می‌توان در لیست سوغات پاریس قرار داد.

۹- پنیر فرانسوی | french cheese

فرانسوی‌ها بازار پنیر را نیز به قبضه خود درآورده‌اند. در واقع مردم فرانسه جز اولین انسان‌هایی هستند که از پنیر به عنوان وعده غذایی استفاده کرده و رفته رفته آن را در سایر نقاط دنیا گسترش دادند. البته در کنار پنیرهای فرانسوی سوئیسی‌ها نیز دستی بر این قضیه دارند. با این حال همچنان می‌توانید پنیر فرانسوی را به عنوان سوغاتی لذیذ این کشور خریداری کنید. پنیرهای فرانسوی در بسته‌های زیبا و محکم به بازار عرضه می‌شوند.

۱۰- لباس مارینی یِر | Marinière

مارینی یر یک سوغات همه پسند و اصیل فرانسوی به شمار می‌روند. لباس‌های راه‌هایی که نقشی مهم در صنعت مد پاریس ایفا کرده و به جرئت می‌توان گفت که مورد توجه همه سلیقه‌ها قرار گرفته اند. این لباس‌ها در قرن ۱۹ و توسط ملوانان استفاده می‌شد اما کوکو شنل اولین برندی بود که لباس ملوانی را به شکل امروزی طراحی و به بازار مد فرانسه معرفی کرد. در سفر به فرانسه می‌توانید تی شرت مارینی پر را با کلات برت پوشیده و همانند یک پاریسی در خیابان‌های شهر قدم بزنید.

 مراکز خرید پاریس؛ سوغات معروف فرانسه

در انتهای مطلب معرفی بهترین سوغات فرانسه نگاهی داریم بر مراکز خرید معروف پاریس، شهری که با فروشگاه‌هایی از معروفترین برندهای جهانی تزیین‌شده است. خرید گردی پاریس در خیابان شانزه لیزه خلاصه می‌شود. چه به دنبال خرید از برندهای معروف باشید و چه قصد خرید صنایع دستی فرانسه را داشته باشید خیابان شانزه لیزه آنچه را که می‌خواهید در اختیارتان قرار می‌دهد. از دیگر مراکز خرید معروف پاریس می‌توان به مرکز خرید کاروسل، پرنت هومزن، بوگرنل، ل بون مارچه و لس گالری لافایته اشاره کرد.

بیشتر بخوانید …

بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید!

لوکس‌ترین مراکز خرید پاریس – فرانسه

فرهنگ مردم فرانسه

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید