10 سوغاتی سنتی که در سفر به فیلیپین باید آن‌ها را بخرید

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 22 ژانویه 2020
Loading...

“چون سفر کردم مرا راه آزمود  زین سفر کردن ره‌آوردم چه بود”. ره‌آورد شما از سفر کردن چه چیزی خواهد بود؟ سوغات فقط یک کالا نیست که با خود به خانه بیاورید. بلکه گوشه‌ای از فرهنگ و باورهای مردم یک سرزمین است که شما در مقیاس کوچک همراه می‌آورید. در سفر به فیلیپین ره‌آوردی از اعماق سنت‌های این سرزمین به یادگار ببرید.

کلمه ” pasalubong” در فیلیپین، خطاب به مسافران و گردشگران بسیاری استفاده می‌شود. این کلمه به معنای “هدیه برای استقبال و بازگشت به خانه” است. پس برای زمین نیانداختم حرف مردم مهربان این سرزمین، ره‌آوردی هرچند کوچک با خود ببرید.

در اینجا هزاران سوغاتی زیبا و دوست‌داشتنی وجود دارد که مطمئناً نیاز به یک چمدان اضافی پیدا می‌کنید چون در یکی نمی‌گنجد. اما می‌دانید در این سرزمین چه گنجینه‌ای نهفته ست و باید چه چیزهایی بخرید؟

در ادامه با بهترین ره‌آوردهایی که در تور فیلیپین می‌توانید بخرید، آشنا خواهید شد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

سوغاتی‌های فیلیپین

.

۱- کوبینگ

موسیقی بخش بزرگی از فرهنگ هر سرزمین فارغ از هر موقعیت و اقلیمی است. همین نوت‌ها انتقال‌دهنده فرهنگ محلی مردمان یک ناحیه ست. به همین خاطر سازهای موسیقی را باید سوغاتی‌های گران‌بها تلقی کرد؛ زیرا شما کالبد و روح یک منطقه را به شخصی هدیه می‌دهید.

کوبینگ یک ساز سنتی در فیلیپین است که از چوب بامبو ساخته می‌شود. طول این ساز ۲۵ سانتی‌متر است به همین خاطر بسته‌بندی و کادو کردنش آسان خواهد بود. این ساز با فشردن لب‌ها و فشار دادن قسمت انتهایی نواخته می‌شود.

این سازه به‌ندرت توسط بانوان نواخته می‌شود و به عبارتی یک سازه مردانه است که در مهمانی‌ها و مراسم‌های سنتی می‌نوازند. کوبینگ یک هدیه عالی برای علاقه‌مندان به موسیقی است.

این ساز را از کجا بخریم؟ معمولاً در بازارهای محلی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی می‌توانید به‌راحتی کوبینگ را پیدا کنید.

۲- شیرینی‌های فیلیپینی

بسیاری تمایل دارند، سوغاتی که دریافت می‌کنند بسته‌بندی مناسب و شیک داشته باشد. پس هنگام خرید دقت کنید تا این مورد را مدنظر قرار دهید.

شیرینی‌ها خوشمزه اینجا دقیقاً همچنین ویژگی را دارد. شیرینی‌های رایج اینجا شامل polvoron (بسیار ترد است و طعم‌های متنوعی دارد)، Choc Nut bars (نوعی شکلات پودری شکل بامغز گردو) و pastillas de leche (نرم و با شهد شیرین) می‌شود. این خوراکی‌ها بسیار ارزان هستند، فقط توجه داشته باشید که بسته‌بندی آن‌ها درست باشد تا در چمدانتان باز نشود.

این شیرینی‌ها را از کجا بخریم؟ این شیرینی‌ها در همه جای مانیل، از گوشه خیابان گرفته تا فروشگاه‌های بزرگ به‌راحتی پیدا می‌شود.

۳- پارچه‌های سنتی فیلیپین

در این کشور انواع مختلفی از پارچه که طبیعی و زیبا هستند، وجود دارد. اما یکی از محبوب‌ترین آن‌ها piña است که از گیاه آناناس می‌باشد و به‌طور سنتی از آناناس سرخ اسپانیایی گرفته می‌شود. الیاف این نوع پارچه به‌طور طبیعی، ریز و شفاف است که به زیبایی و نرم بودن بافت آن کمک می‌کند.

پارچه‌های که از الیاف ابریشم یا پنبه بافته می‌شوند معمولاً سطح قیمتی بالایی دارند اما پارچه از جنس آناناس ارزان‌تر هستند به همین خاطر می‌توانید در تعداد بالا خریداری کنید. تمام دوستان خانم خود را با طرح‌های سنتی آسیای شرقی، آراسته کنید.

برای خرید پارچه یا لباس‌های سنتی به فروشگاه‌های Kultura Filipino و متروی مانیل سری بزنید.

مطالب مرتبط

نگاهی به جشن‌های آیینی فیلیپین

طبیعت فیلیپین، بهشتی به جا مانده در تاریخ

راهنمای سفر به فیلیپین

.

۴- اسباب‌بازی جیپنی

یکی از رایج‌ترین وسایل حمل‌ونقل در فیلیپین “جیپنی” است. این ماشین را باید هم‌تراز توک توک‌های تایلند دانست که از زمان جنگ جهانی دوم در این سرزمین به‌جای مانده است.

جیپنی درواقع یک نماد فرهنگی این کشور محسوب می‌شود که اسباب‌بازی‌های آن برای گذر از مرزها ساخته‌شده است. ماشین‌های اسباب‌بازی شاید در وهله اول ایده خوبی برای هدیه دادن به پسربچه‌ها در نظر گرفته شود، اما شما می‌توانید آن را به‌عنوان یادگاری از این کشور به خانه بیاورید.

فروشگاه‌های صنایع‌دستی Tesoro و یا فروشگاه‌های سوغاتی فروشی در سطح شهر، بهترین مکان برای خرید جیپنی است.

۵- ماسک‌های فستیوال

با توجه به فرهنگ غنی و سنت‌های اصیل مردم این سرزمین، جشن‌های آیینی بسیاری در سراسر کشور برگزار می‌شود. البته ماسک‌های زرق‌وبرق‌دار جز ملزومات این مراسم‌ها هستند.

عجیب بودن این ماسک‌ها باعث شده که گردشگران را وسوس کند تا  آن‌ را خریداری نمایند و در جشنواره‌های هم‌زمان با حضورشان در اینجا شرکت کنند. البته قابلیت استفاده از آن‌ها فقط مختص این منطقه نمی‌شود و شما می‌توانید آن را در مراسم‌های مشابه به‌صورت بگذارید.

اگر هوس کردید تا دوستانتان را حسابی غافلگیر کنید به مغازه‌های اطراف شهر بروید و عجیب‌ترین آن‌ها را خریداری کنید.

۶- قهوه

تقریباً تمام قهوه خورها می‌دانند که اینجا معدن دانه‌های قهوه‌ای رنگ و خوش عطر است که خوردن یک فنجان آن، انرژی مضاعفی می‌دهد.

به‌واسطه تولید انبوه قهوه در این کشور، نوشیدن آن و کافه‌های تخصصی سرو قهوه در اینجا بسیار مرسوم است. در مدت‌زمان تور فیلیپین علاوه بر اینکه یک دل سیر از آن نوشیدید، هنگام بازگشت برای خود خریداری کنید. این کالا را می‌توانید به‌صورت دانه‌ای یا پودری تهیه کنید.

کافی‌شاپ‌ها مکان مناسبی هستند که بتوانید قهوه مرغوب و ترکیب دلخواه خود را خریداری کنید.

۷- کلاه‌های سنتی سالاکوت

کلاه بخشی از سنت‌های هر کشور است که در زمان حال هم اهمیت خودش را حفظ کرده است. متداول است که مردم هر مکان با توجه به اقلیم آب و هوایی خود یک جامه و کلاه مناسب استفاده کند. مردم فیلیپین هم از این قاعده مستثنی نیستند.

مردم اینجا از کلاه سنتی به نام “سالاکوت” استفاده می‌کنند که مخروطی شکل است. سالاکوت‌ها صورت و گردن را از نور خورشید محافظت می‌کند که در ماه گرم سال بسیار کارآمد است.

خرید سالاکوت کار سختی نیست اما گذاشتن آن در چمدان، بدون آنکه خراب نشود سخت خواهد بود.

از کجا بخریم؟ شنبه‌بازارهای مترو مانیل بهترین مکان برای خرید انواع مختلف این کلاه است.

۸- مروارید

جزایر درخشان این منطقه علاوه بر زیبایی، دارای درهای نادر و فروزنده هم هستند. مروارید طلایی یکی از سوغات این سرزمین است.  اگر به دنبال خرید یک هدیه خاص و متفاوت هستید، مروارید می‌تواند آن ارمغان دل‌انگیز باشد.

مروارید در فیلیپین  بسیار ارزان‌تر از مناطق دیگر است و برای خرید آن به  فروشگاه‌های جواهرات در مانیل یا Kultura Filipino بروید که البته طرح‌های ساده‌تر دارد.

۹- انبه خشک‌شده

اینجا خانه میوه‌های گرمسیری ست و به داشتن انبه‌های متمایز، به خود می‌بالد. انبه‌های شیرین و خوشمزه به حدی در فیلیپین زیاد است که دچار مازاد آن‌هم می‌شوند.

گردشگران هرچقدر که بخواهند می‌توانند در اینجا انبه بخورند، اما بعید می‌دانم که بتوانند آن‌ها را به خانه ببرند چون خراب می‌شود. به همین خاطر و برای آنکه سبد سوغاتی میوه شما خالی نباشد تولیدکنندگان این کشور فکری کرده‌اند و بسته‌های انبه خشک شده در خدمت شماست.

برش‌های انبه در زیر آفتاب گرمسیری این منطقه خشک‌شده و طعم خود را حفظ کرده که دسته کمی با میوه تازه آن نداشته باشد.

از سوپرمارکت‌های سطح شهر می‌توانید آن را خریداری کنید.

۱۰- وسایل سنتی و بومی

نخ به نخ وسایل سنتی از ذوق و هنر مردم بومی هر منطقه ساخته می‌شود که ارزشی برابر هر کالای لوکسی دارد. در اینجا هم کیف، ساک و لباس‌های متفاوتی خواهید دید که نمونه بارزی از خاطرات این کشور است.

اگر دوستان اهل هنری دارید این وسایل آن‌ها را خوشحال خواهد کرد.

برای اطلاع از تور نوروز فیلیپین با همکاران فروش ما تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید