مقصدهای دیدنی آسیا برای سفرهای نوروزی (قسمت اول)

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 25 دسامبر 2019
Loading...

معیارهای شما برای انتخاب مقصد سفر چیست؟ بسیاری دوست دارند پا فراتر از مرزهای فرهنگی کشور خود بگذارند و به دل سرزمین‌های دیگر سفر کنند. با سیاحت در ممالک دیگر شما یک برگ از برگ‌های شکل‌گیری عالم هستی برمی‌دارید و با اقوام گوناگون آشنا می‌شوید.

فصل بهار که برسد به‌یک‌باره موجی از زیبایی و سرزندگی را با خود به زمین می‌آورد. طبیعت دوباره می خند و خود را برای پذیرایی از موجودات هستی آماده می‌کند. اگر شما شکارچی زیبایی‌ها هستید، برنامه خود را برای تور نوروز ۹۹ آماده کنید تا به کهن‌ترین قاره جهان سفر کنید.

تعطیلات عیدانه خود را در این مقاصد بگذرانید

.

آنتالیا، جذاب‌ترین شهر ترکیه

به بهشت روی زمین و مروارید مدیترانه، خوش‌آمدید. این ابتدایی‌ترین تعریف ست که شما از آنتالیا می‌شنوید و هنگامی‌که به آن سفر کنید به عیناً آن را خواهید دید. راز زیبایی‌های این شهر مدتی است که برای گردشگران جهانی فاش شده و سالانه بیش از ۱۱ میلیون گردشگر خارجی وارد آن می‌شود.

آنتالیا چهارمین شهر پربازدید جهان است که علاوه بر ایرانی‌ها، مردم سراسر جهان در فصول مختلف به آن سفر می‌کنند. آنتالیا یک مقصد گردشگری با آب‌وهوای مدیترانه‌ای است که در تابستان‌ها گرم و خشک و در زمستان‌ها خنک و بارانی است. همین امر باعث افزایش گردشگران به این منطقه می‌شود زیرا این شهر علاوه بر اینکه یک مقصد تابستانی است به‌عنوان یک اقامتگاه تفریحی در زمستان هم در نظر گرفته می‌شود.

غذاهای ترکی را باید یک وزنه سنگین برای کشش گردشگران دانست که با عطروطعم مدیترانه‌ای به خوراک‌های ترکی مزه بی‌نظیری داده است. البته از طعم تند پیاز و روغن‌زیتون در غذاها نباید غافل شد که به خوشمزگی و متفاوت‌تر شدن آن افزوده است. آنتالیا همچنین با جزایر طلایی، هتل‌های فوق‌العاده، بناهای تاریخی و طبیعت سحرانگیز خود راه دلبری کردن از ملل گوناگون را خوب بلد است.

مطالب مرتبط

۹ دلیل برای اینکه، چرا باید به آنتالیا سفر کرد

پکیج تور آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا

.

بیروت، پاریس خاورمیانه

اینجا پایتخت سرزمینی است که در حصاری از کوه و دریاهای عمیق متولدشده است. بیروت را باید پایتخت پیشتاز مد و زیبایی در خاورمیانه دانست و این شهر بین‌المللی و مدرن خانه بیش از یک‌میلیون آدم است که قطب اقتصادی و بین‌المللی لبنان را تشکیل می‌دهد.

مردم لبنان به‌ واسطه صنعت مد، پوشاک، لوازم‌آرایشی و بهداشتی لقب خوش‌پوش‌ترین مردم خاورمیانه را یدک می‌کشند و در بین کشورهای عربی سرآمد هستند. ازاین‌رو تعداد هفته‌های فشن و رویدادهای مربوط  به مد در این کشور زیاد است و طراحان این صنعت برای حضور در لبنان علاقه‌مند هستند.

لبنان همانند یک ماشین زمان می‌مانند و علاقه‌مندان به تاریخ را به اعصار گذشته می‌برد تا با بخشی از تمدن جهانی آشنا شوند. پس اگر مسافر این سرزمین هستید مطالعات تاریخی خود را افزایش دهید تا در بازدیدهای شهری با آثار باستانی عجین شوید.

مطالب مرتبط

این مکان‌ها را در لبنان بازدید کنید

پکیج تور لبنان

 

.

هندوستان، سرزمین هفتاد و دو ملت

هسته اولیه سرزمین هندوها با درهم‌آمیزی خرافات و اعتقادات شکل‌گرفته که اقوام آن با تفکرات متضاد خود در آن زندگی می‌کنند. کلمه عجیب در هندوستان معنا پیدا می‌کند و به مرموز بودن آن دامن می‌زند. از معجون اقلیت‌های این سرزمین پهناور، توده‌ای از اعتقادات ایجادشده که هرکدام برای جذب گردشگران، نقطه قوتی است.

هر گوشه از سرزمین پهناور هندوستان دارای یک باور و جاذبه است که سیر و سیاحت در آن برای مردم جهان یک آرزو است. عنصر رنگ در این دیار مقدم بر هر پدیده‌ای می‌باشد که با قدم زدن در هر شهر حس مثبت و شاد دریافت خواهید کرد. چون شما در میان پالت رنگ‌ها حرکت می‌کنید.

تاج‌محل برای اکثر گردشگران، نماد ملی هندوستان محسوب می‌شود زیرا در بدو ورود به آگرا اصرار بر بازدید آن دارند. این بنا آمیخته‌ای از معماری ایرانی با معماری گورکانی است که به دستور شاه جهان برای یادبود همسرش ممتاز محل ساخته‌شده است. جیپور، شهر صورتی هند نیز از دیگر مکان‌های دیدنی است که به شکوه و عظمت تاریخی خود زبانزد است.

هندوستان فقط به شهرهای باستانی ختم نمی‌شود و طبیعت آن درخور تعجب است. گوا شهر بندری و ساحلی است که گردشگران را دعوت می‌کند تا از هیاهوی دنیای سنگی خارج شوند.

مطالب مرتبط

دانستنی‌های سفر به گوا

پکیج‌های تور هند

.

ویتنام، سرزمین ناشناخته‌ها

ویتنام سرزمینی ست که در طبیعت فراخ خلاصه می‌شود. دو رنگ سبز و آبی حرف اول و آخر را در ویتنام می‌زند. جنگل و دریا.

 اینجا را می‌توان مقصد رؤیایی طبیعت دوستان، معرفی کرد زیرا پدیده‌های بکر آن‌، همه بازدیدکنندگان را مدهوش می‌کند. سواحل و جزایر دست‌نخورده، کوه‌ها و قله‌های به سر فک کشیده و جنگل‌های گرمسیری که گونه‌های نادری از حیوانات در آن سکنا گزیده‌اند، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های ویتنام است. نبض زندگی محلی و کشاورزانی که با کلاه‌های مخروطی در مزارع کار می‌کند، هنوز هم در اینجا می‌زند.

در شمال شرقی ویتنام، اژدها نشسته بر روی آب منتظر است که گردشگران را به دنیای ماورائی طبیعت ببرد. خلیج هالونگ دارای هزاران جزیره با اشکال متعدد زمین شناسی است که بسیاری آن را زیباترین نقطه این کشور می‌دانند.

علاوه بر طبیعت در ویتنام آثار باستانی فراوانی هم برای بازدید پیدا می‌شود که یک‌قدم برای آشناسازی فرهنگ این سرزمین است. ازجمله این آثار می‌توان به: پاگودای امپراتور جید، تونل کوچی، مقبره هوشی مین، بتکده تک‌ستون و کلیسای جامع نوتردام اشاره کرد.

مطالب مرتبط

طبیعت سحرانگیز ویتنام

پکیج‌های تور ویتنام

.

جهت اطلاع از لیست‌ تورهای نوروز ۹۹ به سایت آژانس ستاره ونک مراجعه کرده یا با همکاران واحد تور در تماس باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید