معرفی جاذبه‌ های گردشگری پنانگ - مالزی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 8 نوامبر 2023
Loading...

پنانگ جزیره‌ای ست که به فرهنگ و جاذبه های تفریحی و تاریخی خود افتخار می‌کند. در این جزیره مکان‌های بسیاری برای دیدن و لذت بردن وجود دارد. این جزیره به طرز شگفت انگیزی توانسته است میراث، معماری و سنت‌های مذهبی را که قرن ها پیش تا امروز وجود داشته است، حفظ و به تصویر بکشد. اما جاذبه های گردشگری پنانگ تنها در سنت‌ها و مکان‌های تاریخی خلاصه نمی‌شود. در اینجا می‌توانید از دیدن پارک‌های ملی، طبیعت، موزه‌ها و تفریحات ماجراجویانه لذت ببرید.

ارتفاعات پنانگ | تپه هبیتات

تپه هبیتات پنانگ یک تجربه جذاب است که شما را به قلب جنگل برده و به شما امکان می‌دهد تمام صداها، رنگ‌ها و بوهای طبیعت را از نزدیک احساس کنید. اولین ارتباط گردشگران با طبیعت از طریق مسیر ۱٫۶ کیلومتری است که از میان جنگل‌های باستانی، تپه‌های غلتان و دریای آندامان می گذرد. تمام این زیبایی‌ها را می‌توانید در طول مسیر پیاده روی ببینید.

برای تماشای منظره خیره‌کننده‌تر، بازدیدکنندگان می‌توانند از مسیر Langur Way Canopy Walk با ارتفاع ۱۵ متر در هوا و ۲۳۰ متر طول استفاده کرده و به آرامی از میان درختان خمیده عبور کنند. یا می‌توانند زیپ لاین‌ها را برای رسیدن به اوج هیجان انتخاب کنید.

برای آن‌هایی که می‌خواهند نگاهی اجمالی به جورج تاون و همچنین جنگل‌های اطراف بیندازند، هیچ چیز بهتر از Curtis Crest Tree Top Walk، سکوی دایره‌ای با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه و مرتفع‌ترین نقطه جزیره نیست.

سرزمین ماجراجویی پنانگ

پارک‌های موضوعی و سرزمین‌های ماجراجویی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری پنانگ هستند. Top Komtar Penang یکی از مکان‌هایی است که در تور مالزی باید از آن دیدن کرد. این مجموعه به معنای واقعی کلمه سرگرمی‌هایی را به اوج خود می‌رساند.

در مجموعه سرزمین ماجراجویی فعالیت‌های سرگرمی مانند Magic Mirror Maze، ۷D Discovery Motion Theatre، Ocean Explorer، Window of the Top، DanceOki، Rainbow Skywalk و غیره را انجام می‌دهد. پس از تفریح و بازی هم می‌توانید به یکی از رستوران‌های مجموعه رفته و با انواع غذاهای مالزیایی، بین المللی یا فست فوداز خودتان پذیرایی کنید.

موقعیت مکانی: Jalan Penang, George Town

ساعت بازدید: ۱۱ صبح تا ۸ شب

عمارت cheong fatt tze از زیباترین جاذبه های گردشگری پنانگ

عمارت آبی cheong fatt tze با زیرساخت‌های بی عیب و نقص برنده جوایز متعددی شده و نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این عمارت خارق‌العاده توانسته به یکی از برترین جاذبه های گردشگری  پنانگ تبدیل شده و تحسین بازدیدکنندگان را برانگیزد.

با نگاهی دقیق‌تر به عمارت پی به ارزش تاریخی آن خواهید برد. حتی می‌توانید ساعاتی را در یکی از سی و هشت اتاق آن با طراحی انگلیسی-هندی بسیار شیک بگذرانید.

موقعیت مکانی: ۱۴ Leith Street, George Town

ساعت بازدید: ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر

موزه تعاملی پنانگ

ساختمان موزه تعاملی متعلق به سال ۱۸۲۱ است و ورود به آن مانند ورود به درهای دوران باستان است زیرا هر گوشه از موزه  تاریخ پنانگ را روایت می‌کند. این موزه جایگاه ویژه و قابل توجهی در میان مکان‌های دیدنی جزیره دارد. گنجینه ای از گالری ها، مصنوعات، خلاقیت‌ها و لباس‌هایی که وقایع گذشته را بیان می‌کنند در مجموعه موزه تعاملی پنانگ می‌توان دید

همچنین افزودن سازه‌هایی در داخل که خانه‌های سنتی و مراکز ازدواج در دوران باستان مالزی را به نمایش می‌گذارند از دیگر بخش‌های دیدنی موزه هستند.

موقعیت مکانی: Lebuh Farquhar, Geroge Town

ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر (موزه جمعه‌ها تعطیل است)

موزه جنگ پنانگ از جاذبه های گردشگری پنانگ

این موزه یکی از جاذبه های گردشگری پنانگ است که در فضای باز وسیع و در محل سابق دژ بریتانیایی دهه ۱۹۳۰ و زرادخانه اسلحه قرار دارد. این بنا نتوانست در مقابل حمله ارتش مهاجم ژاپنی در جنگ جهانی دوم مقاومت کند و آسیب قابل توجهی به ساختار آن وارد شد. ساختمان سال‌ها بعد بازسازی و اکنون بزرگ‌ترین موزه جنگ جنوب شرقی آسیا و یادبود بسیاری از مردانی است که در اشغال رنج کشیده و جان باختند تبدیل شد.

بیشتر جاذبه‌های اصلی در زیر زمین قرار دارند. برخی از آنها مانند  سنگرهای مهمات، جعبه‌های قرص (تست‌های بتنی یا استحکامات کوچک برای مخفی شدن هنگام شلیک به دشمن)، یک مرکز ارتباطی و تونل‌های فرار است تا ارتفاع ۱۰ متری زیر زمین هم رفته‌اند.

توپ‌ها، بلوک‌های پادگان و تعدادی عکس سرباران کشته شده تاریخ را در این مکان زنده می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند به تنهایی به گشت و گذار در قلعه بپردازند، هر یک از مناطق موزه را به دلخواه خود برای بازدید انتخاب کرده و حتی مکان‌های غیره منتظره از جمله دیوارهای پر از سوراخ گلوله، یک جلیقه انتحاری ژاپنی و یک پایه گیوتین را کشف کنند.

موقعیت مکانی: Penang War Museum, Jalan Batu Maung, 11960 Batu Maung, Pulau Pinang, Malaysia

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ غروب

بیشتر بخوانید: جزیره پنانگ در مالزی، تلفیقی از زیبایی و هیجان

معبد Arulnigu Karumariamman

معبد عظیمی که در یک قطعه زمین بزرگ ساخته شده و فضای هندی، معماری زیبای داخلی و مجسمه‌های بسیار باشکوه آن را به یکی از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری پنانگ تبدیل کرده است. در حین بازدید نمی‌توان از رنگ‌های زیبای استفاده شده در ساخت این معبد یا استفاده از سنت‌های اصیل مالزیایی ازجمله بستن برگ‌های تازه انبه در ورودی غافل شد. دقت داشته باشید که هنگام بازدید از معبد  از لباس مناسب استفاده کرده و برای عکاسی حتما اجازه بگیرید.

موقعیت مکانی: Jalan Todak

ساحل باتوفرینگی

برای لذت بردن از شن‌های نرم  و آب‌های فیروزه‌ای در پانانگ، لازم نیست راه دوری بروید. در واقع، ساحل Batu Ferringhi تنها چند قدم از قلب شهر فاصله دارد. اگر می‌خواهید در حمام آفتاب بگیرید، پاراسل سواری را امتحان کرده یا یک کایاک برای گشت و گذار در خط ساحلی کرایه کنید، این مکانی عالی برای تجریه تمام این تفریحات می‌باشد.

ساحلی باتوفرنگی در کنار جاده‌ای شلوغ قرار گرفته و ترکیبی از هتل‌های عالی، مکان‌های سرگرمی موسیقی زنده و گزینه‌های غذاخوری فراوان را در خود دارد. همچنین یک بازار شبانه بزرگ در اینجا وجود دارد که در آن همه چیز از سوغاتی های رنگارنگ گرفته تا منسوجات محلی دست ساز و باتیک مالزیایی را خواهید یافت.

پارک ملی تامان نگارا پائولو پنان

پارک ملی پنانگ ممکن است یکی از کوچک‌ترین پارک‌های جهان با ۲۳ کیلومتر مربع وسعت باشد، اما همچنان دارای پنج زیستگاه بسیار متمایز با بیش از ۴۰۰ گونه گیاهی مختلف است. علاوه بر جنگل‌های حرا، ساحل طولانی‌ای با درختان سرسبز و ماسه‌های شنی در اینجا وجود دارد.

این پارک به‌خاطر مسیرهای پیاده‌روی طولانی که به سمت جنگل و در امتداد خط ساحلی دارد به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری پنانگ تبدیل شده است. مسیر پیاده روی از فانوس دریایی موکا هد شروع و تا که قسمت شیب‌دار بالای تپه، در انتهای ساحل میمون‌ها ادامه دارد. تمام مسیرهای پیاده‌روی پارک در شرایط طبیعی خود باقی مانده‌اند، به جز اضافه شدن پله‌های سیمانی و طناب‌هایی در مناطق خاص که برای کمک به کوهنوردان برای ادامه مسیر ساخته شده‌اند.

همچنین یک سایبان به طول ۲۵۰ متر در یکی از مسیرها وجود دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در میان درختان، ۱۵ متر در هوا روی یک طناب و سکوی چوبی قدم بگذارند.

بیشتر بخوانید: پاییز یا بهار؟ بهترین فصل سفر به مالزی کدام است ؟

باغ گیاه‌شناسی پنانگ

اگرچه باغ گیاه شناسی ۳۰ هکتاری اغلب به عنوان “باغ های آبشار” نامیده می شود، اما هیچ آبشاری واقعی در داخل پارک وجود ندارد. آبشار پنانگ در نزدیکی آن قرار دارد اما در ملک خصوصی است و تنها راه برای بازدید از آن، شرکت در یک تور ویژه ماهانه است.

این پارک یک مجموعه تفریحی است که بازدیدکنندگان می‌توانند برای پیاده‌روی در جنگل یا دویدن مسیرهای آن را انتخاب کنند، در جنگل‌های بارانی وسیع استوایی گشت و گذار کرده یا گونه‌های کمیاب سرخس‌ها، باغ گیاهان دارویی و ارکیداریوم را کشف کنند. برخی از مسیرهای پیاده‌روی تا تپه پنانگ، بیش از یک ساعت فاصله دارند.

ماکاک های دم دراز و سنجاب های غول پیکر سیاه و همچنین بسیاری از گونه های پروانه از دیگر جاذبه های گردشگری پنانگ در باغ گیاه شناسی هستند.

معبد برمه ای Dhammikarama

معبد برمه ای Dhammikarna تنها معبد بودای برمه‌ای در خارج از میانمار است و مجسمه‌هایی از حالت مراقبه او در هر انتهای این معبد وجود دارد. داستان عجیب و غریب بودا از طریق نقاشی‌های دیواری به نمایش گذاشته شده که هنگام قدم زدن در این فضای آرام نقاشی‌ها را خواهید دید. درخت بودا و حوض آرزو نیز از دیگر جاذبه های گردشگری پنانگ و کعبد هستند.

همچنین می توان زندگی راهبان را دید زیرا آنها در آپارتمان های داخل این معبد زندگی می کنند. حتماً قبل از ورود کفش‌های خود را به نشانه احترام درآورید.

موقعیت مکانی: Lorong, Burmah

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۶ غروب

معبد کک لوک سی

Kek Lok Si یک معبد بودایی فوق العاده است که در دور از ساحل پنانگ ساخته شده است. این ساختار معماری که پناهگاه زائران بودایی و آموزه‌های چینی است، مجسمه بزرگ بودا را جدا از هزاران عکس، بیش از صد حجاری و برخی مجسمه‌ها در خود جای داده است که آن را به خانه‌ای سنتی برای بودیسم ماهایانا و بودیسم تراوادا تبدیل کرده است. بنابراین حتما آن را در بین جاذبه های گردشگری پنانگ قرار دهید.

معبد در ایستگاه تپه‌ای در دامنه کوه Air Itam ساخته شده و تصور کنید که چه منظره‌ زیبا و رویایی دارد. همچنین برکه‌های پر از ماهی و باغ‌های سرسبز به آرامش و زیبایی مجموعه می‌افزایند.

موقعیت مکانی: ۳km from Penang Hill Station

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ غروب

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد گردشگری مالزی

مسجد کاپیتان کلینگ

در اینجا می‌توانید شاهد غروب آفتاب باشید که بسیار زیبا بر روی طاق‌ها و مناره‌های مسجد کاپیتان کلینگ که در میان لیست جاذبه های گردشگری پنانگ قرار گرفته منعکس می‌شود. بنای مسجد سرهای زیادی دارد که با چلچراغ های کریستالی و نمازخانه بزرگ تکمیل کننده این بنای مذهبی سفید رنگ هستند.

برای بازدید از مسجد کاپیتان کلینگ مانند هر مسجد دیگری باید از پوشش مناسب استفاده کنید. این مسجد در ابتدا توسط اولین مسلمانان هندی  که به مالزی نقل مکان کردند ساخته شد اما اکنون به بزرگترین مسجد در پنانگ تبدیل شده است.

موقعیت مکانی: Jalan Buckingham

ساعت بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر

عمارت پینانگ پراناکان از معروفترین جاذبه های گردشگری پنانگ

عمارت Pinang Peranakan برای علاقه‌مندان به معماری و تاریخ مکانی بسیار جذاب می‌باشد. این موزه به بازگویی تاریخ مردم پراناکان که در برخی موارد “چینی های تنگه” نامیده می شوند اختصاص یافته است.

طبق گفته‌های تاریخی این قوم چندین سال پیش به مالزی نقل مکان کردند و ترکیبی از فرهنگ چینی و مالایی هستند. در این عمارت می‌توانید همه چیز درباره داستان، آثار باستانی و سازه‌هایی که زندگی گذشته آنها را به تصویر می کشد ببینید.

موقعیت مکانی: Church Street, George Town

ساعت بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر

سخن پایانی

ایالت پنانگ مالزی متشکل از یک جزیره و یک شبه جزیره است که توسط دو طولانی ترین پل این کشور به یکدیگر متصل شده اند. جورج تاون، پایتخت پنانگ، به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در مالزی تبدیل شده است. اگر به دنبال ایده‌هایی در مورد چگونگی گذراندن وقت خود پس از رسیدن به مالزی هستید در این مطلب ما شما را با برترین جاذبه های گردشگری پنانگ آشنا کردیم.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالزی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالزی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید