طبیعت سحرانگیز ویتنام

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 26 ژوئن 2019
Loading...

ویتنام سرزمینی آرام که در چند قرن گذشته تاریخ پرفرازونشیب را طی کرده است. شاید تا چندین سال گذشته هیچ‌کس باور نمی‌کرد که سایه جنگ دست از سر این سرزمین تماشایی و سبز بردارد و روزی این خطه، تبدیل به یکی از زیباترین مقصدهای جنوب آسیا شود. و این ویتنام است که به درخشندگی هرچه تمام در حال درخشش است و گردشگران برای قدم زدن در آن صف‌کشیده‌اند.

در طول تاریخ افراد بسیاری علاقه خود را به ویتنام نشان داده‌اند. دهه ۵۰ تا ۷۰ میلادی بود که مردم سراسر جهان با نگاهی ترحم‌انگیز برای نجات ویتنام فریاد می‌زدند و حالا مردم بسیاری با نگاه بهت‌زده فقط برای لمس جاذبه‌های ویتنام راهی آن می‌شوند.

ویتنام دیگر یک کشور جنگ زده جناح‌های شمال و جنوب نیست! ویتنام حال بزرگ‌ترین قطب گردشگری جهان است که درب‌های خود را به سمت عاشقان زیبایی بازکرده تا از دیدن آن هیجان‌زده شوند.

در تور ویتنام شما در سرزمینی خیالی پای خواهید گذاشت که شاید فقط در قصه‌ها و رومان‌های بلند درباره آن خوانده یا شنیده‌اید. با قدم زدن در آن به جست‌وجوی آرامش و عظمت صاحب زمین بگردید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

پارک‌های طبیعی ویتنام

از فراز کوه‌های بلند شمال تا سرزمین ماسه‌های سفیدرنگ جنوب، منهی‌های پرپیچ‌وخمی از زمین سر برآورده که به نام پارک‌های ملی ثبت‌شده‌اند.

از موهبت این طبیعت، پارک‌های ملی متنوعی در ویتنام به وجود آمده که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

پارک ملی Phong Nha-Kẻ Bàng

شاید یکی از حیرت‌انگیزترین مناطق در تمام ویتنام پارک ” Phong Nha-Kẻ Bàng” باشد که در ضمیر خود بزرگ‌ترین غارهای جهان را جای‌داده است. این پارک هم‌مرز با طبیعت کشور لائوس قرار دارد که مساحتی بالغ‌بر ۹۰۰ کیلومترمربع را به نام خودکرده و بیش از ۳۰۰ غار طبیعی و دست‌ساز بشر را دارا می‌باشد.

پارک ملی Phú Quốc

جواهری که در کنج شمال غربی ویتنام آرام‌گرفته و یکی از محبوب‌ترین پارک‌های این سرزمین است. جاده‌های کمی از این پارک می‌گذرد و بهترین راه دسترسی برای پیاده‌روی و اردو زدن از طریق روستای Gành Dầu می‌باشد. اینجا خانه بیش از ۲۰۰ نوع حیوان و هزار گونه گیاهی است که ارتفاع بعضی از درختان این منطقه به ۱۰۰ متر هم می‌رسد. شاید در دوران گذشت جک‌‌های بسیاری در این ناحیه زندگی می‌کردند و  دانه‌های لوبیایی فراوانی کاشته‌اند که درختانی به این غول‌پیکری در این ناحیه سبز شده است.

پارک ملی Núi Chúa

در تلاقی شرقی‌ترین حاشیه کوه‌های آنامیتی و خطوط ساحلی دریا شرق منظره‌ای زیبا و سرزنده به نام Núi Chúa به طبیعت چشمک می‌زند.

نین چائو درواقع یک جزیره جنگلی سحرآمیز است که باوجود آب‌وهوای بسیار گرم، خشن و کم بارش یک جنگل ساحلی بی‌نظیر دارد. ازلحاظ محیط زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است و موجوداتی مانند نوعی لاک‌پشت در حال انقراض در اینجا سکنا می‌گزیند.

بهترین وسیله برای عبور از محوطه پارک، موتورسیکلت است.

پارک ملی Cát Tiên کیت تین

این پارک در نزدیکی هوشی مین از شهرهای ویتنام است که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پارک‌های کشور لقب گرفته و در آن گیبون، گراز و گوزن‌های بسیاری زندگی می‌کنند. خانه‌های ییلاقی در اطراف آن برپاشده که منظره شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد و شما می‌توانید با دوچرخه، پستی و بلندهای آن را بپیماید و در هوای آزاد تنفس کنید.

پارک ملی Cát Bà

قله‌های سنگ آهکی لباس سبز برتن کرده و در آب دریا شناور هستند.

پوشش گیاه وسیع این منطقه به‌عنوان یکی از ذخایر بیوسفر کره زمین شناخته می‌شود. اینجا کم شباهت با پارک ژوراسیک نیست و ممکن است با قدم زدن در آن وارد دنیا ماقبل انسان شوید و یک دایناسور گردن‌دراز دوتیرکی جلوی پای شما، شروع به نعره زدن کند.

پارک ملی Yok Đôn یوک دون

از دیدن حیات‌وحش لذت می‌برید؟ در یوک دون نمونه‌های در حال انقراض فیل‌های بزرگ و پلنگ زندگی می‌کنند که شما را به مهمانی خانه خود دعوت کرده‌اند. اما اکثر گردشگران خارجی جواب منفی به بازدید از این منطقه می‌دهند که البته درنده بودن این حیوانات می‌توانند دلیل آن باشد.

در طول مسیر راه‌های مناسبی ساخته‌شده و شما را به دیدن این منظره محیرالعقول، راهنمایی می‌کند.

اگر برای دیدن این سرزمین اسرارآمیز مشتاق شده‌اید با کارشناسان فروش آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس گرفته و بلیط جادویی خود را تهیه فرمایید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید