دیدنی های پرتوریا | شهری تاریخی در آفریقای جنوبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 19 فوریه 2022
Loading...

«عشق برادرانه» نامی ست که شهر پرتوریا به آن شهرت دارد. شهری که به عنوان پایتخت اداری آفریقای جنوبی شناخته شده اما با داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خارق‌العاده از دید گردشگران پنهان نمانده و در کنار سافاری‌های جنگل، تفریحات ساحلی و دیگر بناهای تاریخی در لیست معروفترین جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی قرار گرفته است. دیدنی های پرتوریا و بهترین زمان بازدید از این شهر جذاب مطالبی هستند که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

دو شهر کیپ تاون و ژوهانسبورگ نام‌هایی شناخته شده برای گردشگران تور آفریقای جنوبی هستند اما در این بین بدون گردش یک روزه در شهر پرتوریا سفر به آفریقای جنوبی نا تمام می‌ماند. پرتوریا شهری ست که طبیعتی بی نظیر داشته و با بناهای تاریخی چند صد ساله بخش مهمی از تاریخ پر پیچ و خم آفریقای جنوبی را به نمایش می‌گذارد. دیدنی های پرتوریا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را در برمی‌گیرد.

آشنایی با پرتوریا در آفریقای جنوبی / Pretoria in South of Africa

نام پرتوریا در میان برنامه سفر بازدید از جاذبه های آفریقای جنوبی دیده می‌شود. پرتوریا شهری تاریخی ست که به عنوان پایتخت اداری آفریقای جنوبی شناخته شده و بیشتر ادارات، دانشگاه‌ها و ساختمان‌های مهم سیاسی را در خود دارد؛ اما این ادارات دولتی نیستند که تا این اندازه پرتوریا را معروف کرده‌اند بلکه طبیعت خارق‌العاده و بناهای تاریخی گردشگران را به سوی پرتوریا می‌کشانند. به ویژه اگر پاییز را برای بازدید از این شهر انتخاب کنید درختان جوالدوز با شکوفه‌های بنفش که اطراف خیابان‌ها را محاصره کرده‌اند گردشگران شیفته خود می‌کنند. نکته جالب اینکه پرتوریا در سال ۱۸۵۵ به وسیله شخصی به نام پرتوریوس و به همین دلیل به پرتوریا معروف شد. این شهر تنها ۳۰ دقیقه با ژوهانسبورگ فاصله دارد.

معماری شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی

در ادامه مطلب دیدنی های پرتوریا به بررسی معماری این شهر زیبا می‌پردازیم. طراحی متفاوت خیابان‌ها و کوچه‌های از ویژگی‌های اصلی پرتوریا به شمار می‌رود. معماری این شهر الهام گرفته شده از دوران استعمار است که با معماری سنتی آفریقای جنوبی تلفیق و چهره‌ای خاص به پرتوریا بخشیده است. تمامی ساختمان‌های این شهر با نظمی خاص در جای خود قرار گرفته و داستانی تاریخی را در پس دیوارهای خود دارند. به بیان دیگر گشت و گذار در پرتوریا می‌تواند شما را به دیدن تاریخ پر فراز و نشیب آفریقای جنوبی ببرد. بنای تاریخی ورترکر با سنگ گرانیتی، استادیوم ورزشی لوفتوس ورسولد، ساختمان ریاست جمهوری و ساختمان تئاتر شهر تنها چند نمونه از این بناهای ارزشمند هستند که در پرتوریا گردشگران را به سوی خود جذب می‌کنند.

جاذبه های طبیعی شهر پرتوریا

پارک‌های ملی و درختان جوالدوز بخشی از دیدنی های پرتوریا را تشکیل می‌دهند. در این شهر می‌توانید بخشی از گردش خود را به بازدید از باغ جانور شناسی و باغ گیاه شناسی اختصاص دهید. در این بین پارک‌های ملی آفریقا را هم باید به جاذبه های طبیعی شهر پرتوریا اضافه کرد. در این مکان‌های حفاظت شده می‌توان انواع حیوانات آفریقا را در محیطی کاملا طبیعی دید. پارک ملی گروئنکلوف، پارک ملی ریتولی، پارک ملی مولتا اسپرویت، پارک ملی فائری گلن و زیستگاه حیات وحش واندربوم از مکان‌های طبیعی بسیار جذابی هستند که در سفر به پرتوریا از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد. همچنین درختان جوالدوز با شکوفه‌های بنفش از دیگر صحنه‌های تماشایی ست که در پرتوریا نظر گردشگران را به سوی خود جلب کرده‌اند.

جاذبه های تاریخی شهر پرتوریا

شهر پرتوریا بخشی از معروفیت خود را مدیون بناهای تاریخی خود می‌باشد. بناها و یادگارهایی که از دوران پارینه سنگی تا اتمام دوران استعمار را در بر می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر حتما از موزه ملی پرتوریا دیدن کنید چرا که این موزه با به نمایش گذاشتن آثار عصر آهن و دوران آهن چشم گردشگران را به خود خیره می‌کند. انواع آثار ساخته شده تزیینی از طلا، عاج فیل، تندیس‌های سفالین، آثار سرامیکی، مهره‌های عجیب و غریب، آثار مسی و آهنی به جا مانده از قرون ۱۳ میلادی را نیز می‌توانید در موزه مپونگوبوه مشاهده کنید. ساختمان پارلمان و ساختمان ریاست جمهوری از دیگر دیدنی های پرتوریا هستند که در لیست جاذبه‌های تاریخی این شهر قرار می‌گیرند.

بهترین زمان بازدید از پرتوریا

همانطور که گفته شد پرتوریا در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته و طبیعتاً بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی زمانی مناسب برای بازدید از شهر پرتوریا نیز به شمار می‌رود. البته اگر می‌خواهید در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی پرتوریا از قدم زدن در این شهر و دیدن خیابان‌های پوشیده شده از شکوفه‌های بنفش نیز لذت ببرید پیشنهاد می‌کنیم ماه‌های سپتامبر و اکتبر را به سفر انتخاب کنید. در این زمان‌ها درختان شکوفه داده و حتی قدم زدن در پرتوریا نیز لذتی غیرقابل وصف خواهد داشت. نکته مهم اینکه دمای هوای پرتوریا در اکثر مواقع کمی بیشتر از ژوهانسبورگ است پس همراه داشتن لباس مناسب و البته پوشیدن کفش مخصوص پیاده روی را فراموش نکنید.

دیدنی های پرتوریا؛ پایتخت اداری آفریقای جنوبی

خانه موزه ملرُز Melrose House، خانه موزه کروگر Kruger House Museum، پارک آزادی Freedom Park، ذخیره گاه طبیعی مورلتا کلوف، مرکز یوزپلنگ آن ون دیک، بنای یادبود Voortrekker و باغ گیاه شناسی ملی پرتوریا از دیگر دیدنی های شهر پرتوریا هستند. شما می‌توانید برای بازدید از این شهر در تورهای یک روزه که در این مقصد برگزار می‌شوند شرکت کنید. این تورها به گونه‌ای برنامه ریزی شده‌اند که بازدید از معروفترین جاذبه‌های شهر را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید …

سوغات آفریقای جنوبی

بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی

چه کسانی نباید به آفریقای جنوبی سفر کنند؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید