یک راهنمای جامع برای سفر به اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 18 مارس 2023
Loading...

اسپانیا یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که هر ساله میلیون‌ها نفر از سرتاسر دنیا از این کشور زیبا و دیدنی بازدید می‌کنند. از هزینه‌های سفر در اسپانیا گرفته تا تاریخ، فرهنگ و غذاهای اسپانیایی، ایمنی سفر و نحوه سفر در اسپانیا، هر آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید در راهنمای سفر به اسپانیا برای شما گردآوردی کرده‌ایم تا با توجه به هر آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید سفر خود را به تجربه‌ای به‌یادماندنی تبدیل کنید. اگر قصد رزرو و پرداخت هزینه تور اسپانیا را دارید با ما همراه باشید.

چرا به اسپانیا سفر کنیم؟

اگر برایتان این سؤال پیش‌آمده که چرا به اسپانیا سفر کنیم؟ باید بگوییم، اسپانیا سومین کشور پربازدید جهان است که گردشگران برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ خارق‌العاده این کشور، لذت بردن از سواحل شگفت‌انگیز در جنوب آن، غذاهای خوشمزه و آب‌وهوای دلپذیر به اسپانیا می‌روند.

آنچه باید پیش از سفر به اسپا‌نیا بدا‌نید این است که اسپانیا کشوری است با مناظر متنوع، کوه‌های باشکوه، سواحل دیدنی و تاریخ غنی، موزه‌های خارق‌العاده و معماری خیره‌کننده. رستوران‌های اسپانیا با غذاهای معروف و خوشمزه جهانی خود به‌تنهایی کافی هستند تا اسپانیا را به‌عنوان مقصد بعدی سفر اروپایی خود انتخاب کنید.

دلایل بی‌پایانی برای اینکه اسپانیا را به‌عنوان مقصد سفر خود برگزینیم وجود دارد. این کشور با سایت‌های متعدد میراث جهانی یونسکو و بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی آفتابی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری اتحادیه اروپا است.

همه آنچه باید پیش از سفر به اسپانیا بدانید این است که اسپانیا با طبیعت مسحورکننده، ساختمان‌های گوتیک، مور و ویرانه‌های رومی، فستیوال‌های دیوانه کننده، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش و مردمی فوق‌العاده گرم و صمیمی، هر بیننده‌ای را عاشق خود می‌کند. 

بیشتر بخوانید …

بهترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار { راهنمای سفر برای تعطیلات بهاره}

از تاریخ اسپانیا باید چه بدانیم؟

آنچه باید پیش از سفر به اسپانیا بدانید این است که فرم حکومت کشور اسپانیا، پادشاهی است. پادشاهی اسپانیا قبلاً پادشاهی‌های مجزا بود اما از قرن پانزدهم این پادشاهی‌ها با هم متحد شدند. اسپانیا به ۱۷ منطقه (۱۵ منطقه در سرزمین اصلی و جزایر بالئاریک و قناری) و مناطق سئوتا و ملیلا در شمال آفریقا تقسیم می‌شود. باوجودی که اسپانیا کشوری توسعه‌یافته و صلح‌آمیز است اما این تقسیمات کشوری در آن بسیار حائز اهمیت است و چندین منطقه به‌ویژه در کاتالونیا و باسک ادعای استقلال دارند.

البته آنچه باید پیش از سفر به اسپانیا بدانید این است که این تنوع مناطق بدان معناست که هنگامی‌که از یک منطقه به منطقه دیگر سفر می‌کنید، متوجه تفاوت‌های خاصی خواهید شد که بسیار جالب‌توجه است. اسپانیا از نظر فرهنگی بسیار متنوع و غنی است. یک باسکی با یک اندلسی و یک مادرلینی با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و همین موضوع سفر به اسپانیا را تبدیل به یک تجربه فرهنگی تاریخی بسیار جالب و متنوع می‌کند.

زبان کشور اسپانیا چیست؟

اسپانیایی با بیش از ۴۰۶ میلیون گویشور بومی، دومین زبان پر صحبت در جهان است که کمی جلوتر از انگلیسی و تنها پس از چینی قرار دارد. آنچه باید پیش از سفر به اسپانیا بدانید این است که زبان رسمی مردم اسپانیا، اسپانیایی کاستیلی است و زبان‌های منطقه‌ای کاتالان، باسک و گالیسی نیز همگی رسمی شناخته می‌شوند.

 به‌عنوان یک گردشگر، آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که اگر اسپانیایی صحبت کنید، می‌توانید با همه در هر منطقه‌ای از اسپانیا ارتباط برقرار کنید؛ اما اگر اصلاً اسپانیایی بلد نیستید ممکن است در برخی جاها به مشکل بربخورید. البته در نقاط نزدیک به مناطق توریستی، احتمال اینکه افرادی را بیابید که به‌راحتی انگلیسی صحبت می‌کنند، بسیار بیشتر خواهد بود.

اگر به زبان اسپانیایی صحبت نمی‌کنید، آنچه باید پیش از سفر به اسپانیا بدانید این است که بهتر است قبل از سفر حداقل کلمات و عبارات اساسی اسپانیایی را یاد بگیرید تا بتوانید در مقصد خود با مردم محلی تا حدودی ارتباط برقرار کنید. با این کار سفارش دادن غذا و نوشیدنی در رستوران‌ها، رزرو هتل، دادن آدرس در تاکسی، خرید بلیط، پیدا کردن مسیرها و خواندن تابلوها و منوها برایتان آسان می‌شود و تجربه سفر شما بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

بهترین زمان سفر به اسپانیا چه زمانی است؟

آنچه پیش قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که آب‌وهوای اسپانیا به دلیل وسعت این کشور، سواحل و رشته‌کوه‌های بزرگ یکی از متنوع‌ترین آب‌وهواهای اروپا است. بااین‌حال، به‌راحتی می‌توان متوجه شد که شمال اسپانیا مرطوب و سرد است، درحالی‌که جنوب آن خشک و گرم است.

حالا بهترین زمان سفر به اسپانیا چه زمانی است؟ به‌طورمعمول، بهار (مارس تا می) یا پاییز (سپتامبر تا نوامبر) بهترین زمان برای سفر به اسپانیا در نظر گرفته می‌شود.

در این زمان‌ها، آب‌وهوا دلپذیر است، جمعیت توریست‌ها کمتر است و قیمت‌ها مناسب‌تر است. آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که به‌خصوص فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از اسپانیا است زیرا علاوه بر مطلوب بودن هوا، جشنواره‌ها و رویدادهای زیادی برگزار می‌شوند که نباید از دست بدهید.

از لحاظ آب و هوایی آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید، این است که باید توجه داشته باشید که در تابستان، جنوب اسپانیا اگر از ساحل فاصله داشته باشید، می‌تواند بسیار بیش‌ازاندازه گرم باشد و شمال اسپانیا در طول زمستان می‌تواند بسیار سرد، بادخیز و عمدتاً بارانی باشد. در نهایت، در کوهستان‌های اسپانیا معمولاً برف می‌بارد و برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی، همیشه یک مقصد خوب به شمار می‌روند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا

اخذ ویزای اسپانیا چگونه است؟

یک از مهم‌ترین نکته‌ها و آنچه باید پیش از سفر به اسپانیا بدانید، شرایط اخذ ویزای این کشور است. ازآنجایی‌که اسپانیا عضو اتحادیه شینگن است نیاز به ویزای شینگن خواهید داشت. اولین اقدام برای گرفتن ویزای اسپانیا، آماده کردن مدارکی است که برای ارائه به سفارت احتیاج دارید.

آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که شما برای سفر گردشگری به این کشور به ویزای توریستی اسپانیا  نیاز دارید. این نوع ویزا برای گردشگرانی صادر می‌شود که به‌قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری می‌خواهند به اسپانیا سفر کنند و مدت اعتبار آن در برچسب ویزا قید می‌شود.

پر کردن فرم درخواست ویزای اسپانیا، رزرو بلیط رفت‌وبرگشت، رزرو هتل مناسب و واچر هتل، گواهی تمکن مالی و گردش حساب،  سند مالکیت، گواهی اشتغال به کار، پاسپورت مدت‌دار و دو قطعه عکس از موارد مهمی است که باید به سفارت ارائه بدهید. بهتر است حتماً قبل از اقدام برای ویزا به یک راهنمای دریافت ویزای اسپانیا رجوع کرده و با دقت تمامی مراحل آن را مرور کنید.

آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید، این است که تمامی مدارک را به‌دقت آماده کنید تا پروسه اخذ ویزای شما به مشکل برنخورد. هزینه درخواست ویزا حدود ۱۵۰ یورو و زمان لازم برای صدور ویزای اسپانیا بین دو هفته تا یک ماه خواهد بود. پس حداقل ۴۵ روز پیش از سفر به اسپانیا برای دریافت ویزای خود اقدام کنید و این زمان را در برنامه‌ریزی برای سفر، خرید بلیط‌ها و…حتماً لحاظ کنید.

برای سفر به اسپانیا چه ارزی ببریم؟

در پاسخ به این سؤال که برای سفر به اسپانیا چه ارزی ببریم؟ باید بدانید که واحد پول اسپانیا و ارز رایج در این کشور یورو است. اسپانیا در سال ۱۹۸۶ به اتحادیه اروپا پیوست و یکی از اولین کشورهایی است که از سال ۱۹۹۹ واحد پولش به یورو تغییر پیدا کرد.

آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که اسپانیا یکی از کم‌هزینه‌ترین کشورهای اروپای غربی است. کمی از پرتغال گران‌تر است، اما از بسیاری از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان و… ارزان‌تر است. هزینه زندگی در اسپانیا به‌طور میانگین حدود ۸۲۰ تا ۱۱۰۰ یورو برای هر نفر در ماه است. ه عنوان یک توریست بدون احتساب پروازها، اگر مقتصد باشید به‌راحتی می‌توانید کمتر از ۵۰ یورو در روز خرج کنید.

اگر با خودتان دلار می‌برید آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که همیشه از صرافی‌های رسمی یا بانک‌ها برای تعویض پول، استفاده کنید؛ زیرا تبدیل پول در جاهای نامعتبر ممکن است خطرناک باشد. استفاده از پول‌های تقلبی در اسپانیا جرم بسیار جدی محسوب می‌شود و ممکن است منجر به پیگرد قانونی شود.

دستگاه‌های خودپرداز به‌طور گسترده‌ای در دسترس هستند و کارت‌های اعتباری در بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها پذیرفته می‌شوند. بااین‌حال، آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که هرگز فراموش نکنید همیشه مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید، چون در برخی از جاذبه‌های گردشگری مهم باید پول نقد پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید …

شگفت‌انگیزترین هتل های اسپانیا – همراه با نقد و بررسی + تصاویر

چطور به اسپانیا سفر کنیم؟

آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که شما به روش‌های مختلفی می‌توانید به این کشور سفر کنید. اگر اهل برنامه‌ریزی برای سفر هستید و از چیدن برنامه سفر لذت می‌برید، می‌توانید خودتان به‌صورت فردی بدون رزرو تور  اروپا راهی سفر شوید و برای دریافت ویزا، رزرو هتل و شهرهای دیدنی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید برنامه‌ریزی کنید.

 حالا چطور به اسپانیا سفر کنیم که راحت‌تر باشد؟ آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها که بتوانید سفری بی‌دغدغه به اسپانیا داشته باشید، ثبت‌نام در تورهای گوناگونی است که به مقصد این کشور زیبا برگزار می‌شود. با بررسی و انتخاب تور مناسب می‌توانید با خیال آسوده به اسپانیا سفر کنید.

آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که با توجه به قوانین سخت‌گیرانه‌ ویزای شینگن، با اقدام برای سفر به اسپانیا در قالب تور، شرایط اخذ ویزا برای شما راحت‌تر خواهد بود. همچنین می‌توانید با سهولت بیشتری به اسپانیا رفته و از مجموعه‌ کاملی از جاذبه‌ها دیدن کرده و تکرار نشدنی‌ترین لحظه‌های سفر خود را تجربه کنید.

آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که مناسب‌ترین پکیج تور را بسته به نیازها، خواسته‌ها و بودجه خود انتخاب کنید تا از دوست‌داشتنی‌ترین و اعجاب‌انگیزترین مقصد گردشگری اروپا، با فراق بال لذت ببرید.

روش رفت‌وآمد برون‌شهری اسپانیا

روش رفت‌وآمد برون‌شهری اسپانیا از نکات مهمی است که در مورد آن بیشتر بدانید. آنچه باید بدانید این است که رفت‌وآمد برون‌شهری و بین‌شهری در اسپانیا، به‌جز با خودروی شخصی توسط مجموعه‌ای از اتوبوس‌ها، قطارها و فرودگاه‌ها که در سراسر کشور پراکنده‌شده‌اند، امکان‌پذیر است.

یکی از نکات جالب‌توجه و آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که اسپانیا یکی از بهترین مقاصد برای سفر با قطارهای داخلی است. با استفاده از سیستم ریلی گسترده اسپانیا می‌توانید با قیمت مناسب به مقصدهای زیادی برسید. قطار در اسپانیا یک گزینه عالی و اقتصادی برای گشت‌وگذار در کشور است.

درباره قطارها آنچه باید پیش از سفر به اسپانیا بدانید،‌این است که بهترین راه برای سفر در مسافت‌های طولانی در اسپانیا، رزرو قطار سریع‌السیر یا AVE است که بین اکثر شهرهای بزرگ تردد می‌کند. یک قطار از بارسلون به مادرید حدود ۵۰۰ کیلومتر را تنها در ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه طی می‌کند و دسترس بسیار آسان و سریع است.

اگر طولانی‌تر بودن زمان سفر برایتان مهم نیست، ‌اتوبوس ارزان‌ترین روش رفت‌وآمد بین‌شهری است. آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که اتوبوس‌ها نسبت به قطارها مزایایی به‌جز ارزان بودن دارند. اتوبوس ا علاوه بر راحتی اتصال به شهرهای کوچک‌تری که قطار از آن‌ها عبور نمی‌کند را برقرار می‌سازند و ازاین‌جهت مفید هستند.

نکته آخر درباره رفت‌وآمد برون‌شهری با خودروی شخصی است. آنچه باید پیش از سفر به اسپانیا بدانید این است که در صورت اجاره خودرو بسیار سریع‌تر می‌توانید از مقاصد گردشگری زیادی خارج از شهرها دیدن کنید که با توجه به کمبود وقت، گزینه عالی است، به‌خصوص وقتی ۴ نفره با هم یک ماشین اجاره کنید که مقرون‌به‌صرفه هم می‌شود. تنها در برخی نقاط پیدا کردن پارکینگ می‌تواند دردسرساز باشد.

بیشتر بخوانید …

راهنمای حمل‌ونقل عمومی در اسپانیا

حمل‌ونقل عمومی در اسپانیا

درباره سیستم حمل‌ونقل عمومی در اسپانیا آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که از کارآمدترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان است. از تراموا و قطارهای سریع‌السیر شهرهای بزرگ تا اتوبوس‌های عمومی، گردش در مناطق مختلف شهرهای اسپانیا آسان است.

آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است با وجودی که اتوبوس از روش‌های حمل‌ونقل همگانی ارزان است؛ اما قیمت آن در شهرهای مختلف، متفاوت است. به‌طورکلی، یک بلیط تکی حدود ۱٫۴۰ یورو تا ۱٫۶۰ یورو است، اما در برخی از شهرها (مانند بارسلونا) اتوبوس‌ها بیش از ۲ یورو برای بلیط دریافت می‌کنند.

تاکسی در اسپانیا گزینه دیگری برای حمل‌ونقل عمومی است. آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که تاکسی در بارسلونا به نسبت برخی شهرهای بزرگ دیگر مانند لندن، ارزان‌تر است اما در مجموع همیشه تاکسی، گزینه حمل‌ونقل عمومی به نسبت گرانی محسوب می‌شود.

نکته دیگر و آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیابدانید این است که برای تاکسی گرفتن، کافی است با شماره ۱۴۱ تماس بگیرید یا اپلیکیشن کبیفای (Cabify) که مانند اوبر در اسپانیا است را نصب کنید تا به‌راحتی بتوانید، تاکسی خبر کرده و با آن آسوده به مقصد خود برسید.

انواع اقامتگاه در اسپانیا

آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که به‌طورکلی اقامتگاه‌ها معمولاً بیشترین بخش هزینه‌های سفر به‌جز پرواز را به خود اختصاص می‌دهند. پس دقت در انتخاب اقامتگاه‌های مناسب از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

آشنایی با انواع اقامتگاه در اسپانیا نکته دیگر و آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید، است. پارادورها، اتاق‌ها و آپارتمان‌های خصوصی، مبادله خانه و کوچ سرفینگ،‌ هتل‌های مقرون‌به‌صرفه، هاستل‌های کوله گردی، هتل‌ها و پانسیون‌ها یا اقامتگاه‌های با قیمت متوسط، خانه‌های روستایی و هتل‌های لوکس پنج ستاره گزینه‌های اقامت رایج در اسپانیا هستند.

آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که میانگین قیمت برای اقامت یک نفر در اسپانیا ۵۳ یورو است و برای دو نفر در یک اتاق هتل دونفره معمولی، میانگین قیمت شبی ۱۰۶ یورو است. اگر علاقه‌مند به اقامت در یک هتل ۴ ستاره یا بالاتر هستید، میانگین قیمت نسبتاً بالا خواهد بود. یک‌شب اقامت در یک هتل مجلل از حدود ۲۰۰ یورو به بالا برایتان هزینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید …

با بهترین جاهای دیدنی اسپانیا آشنا شوید { ۳۰ جاذبه گردشگردی اسپانیا}

گشت‌وگذار در اسپانیا

درباره دیدنی ‌های اسپانیا و گشت‌وگذار در این کشور فوق‌العاده، آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که تورها و سفرهای گردشگری زیادی در اسپانیا از طبیعت‌گردی، گشت‌های موضوعی، تورهای خوراکی، شهرگردی و روستاگردی در اسپانیا برای گروه‌های کوچک و بزرگ توسط آژانس‌های گردشگری مختلف برگزار می‌شوند که با توجه به علایق خود می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

اگر قصد سفر به جزایر بالئاریک را دارید، آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید این است که ابتدا جزیره‌ای را که با سلایق شما هماهنگ است انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر عاشق آرامش و سکوت هستید به جزیره منورکا بروید و اگر اهل زندگی شبانه و موسیقی هستید، ایبیزا را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. آنچه باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید این است که راهنمای سفر به ایبیزا اسپانیا را ابتدا به‌دقت مطالعه کنید و سپس با یک کشتی سواری ۶ تا ۸ ساعته خود را از بارسلون به ایبیزا برسانید.

سخن آخر

در این مطلب کوشیدیم به‌طور مختصر هر آ‌نچه باید پیش از سفر به اسپا‌نیا بدانید را در قالب یک راهنما جامع سفر به اسپانیا در اختیارتان قرار دهیم تا با رعایت نکات و دقت به هر آنچه باید قبل از سفر به اسپا‌نیا بدانید، بتوانید سفری فوق‌العاده و خاطره‌انگیز به این مقصد سفر شگفت‌انگیز اروپایی را تجربه کنید.

سوالات متداول

آیا اسپانیا برای سفر کشور امنی است؟

اسپانیا کشوری بسیار امن برای سفر است. اکثر مسافران هرگز با هیچ نوع تهدید یا خطر جدی مواجه نمی‌شوند. بااین‌حال، در مناطق توریستی معروف نسبت به جیب‌برها و کلاه‌بردارها آگاه باشید و بیشتر مراقب امنیت خود باشید.

توریستی‌ترین شهر اسپانیا کدام است؟

بارسلونا با بیشترین تعداد گردشگر، پربازدیدترین مقصد اسپانیا است. شهر دیدنی بارسلونا با آثار گائودی و به‌ویژه کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا در صدر شهرهای توریستی اسپانیا با جاذبه‌های دیدنی پرشمار قرار دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید