7 جاذبه گردشگری ژوهانسبورگ – آفریقای جنوبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 26 ژانویه 2019
Loading...
به دنبال مقصدی متفاوت برای سفر خود هستید؟ می‌خواهید از مکان‌های جدید و متفاوت دیدن کنید؟ به شهر طلایی ژوهانسبورگ سفر کنید. ژوهانسبورگ شهر پرجنب‌وجوش و همیشه زنده در آفریقای جنوبی که با داشتن مناظر طبیعی زیبا در ساختمان‌های لوکس و مدرنش توانسته به مقصدی محبوب در بین گردشگران تبدیل شود. برای آشنایی با جاذبه‌های این شهر شگفت‌انگیز با ما همراه باشید.
جاذبه‌های ژوهانسبورگ

شهر ژوهانسبورگ شهری لوکس با مراکز تفرحی فراوان است.

۱-موزه آپارتاید Apartheid Museum

نام آفریقای جنوبی با نلسون ماندلا و مبارزات آزادی‌خواهانه‌اش پیوندی ناگسستنی دارد. موزه آپارتاید در ژوهانسبورگ داستان پایان تبعیض نژادی و پیروزی شیرینی ساکنان آفریقای جنوبی و رسیدن به آزادی آن‌ها را به صورت جالب و هنرمندانه به تصویر کشیده است.

آپارتاید مجموعه قوانین نژادپرستانه بودند که باعث محدودیت فعالیت‌‌های اجتماعی و آزادی‌های فردی سیاه‌پوستان در آفریقای جنوبی می‌شدند. طی این قوانین که توسط حزب ملی آفریقا اجرا می‌شد محل زندگی، وسایل نقلیه و حتی ساعت‌های رفت‌وآمد سیاه‌پوستان از سفیدپوستان جدا شده بود. تمام فشارهای ناعادلانه سیاه‌پوستان را تشویق کرد تا برای به دست آوردن حق زندگی مبارزه‌ای سخت را آغاز کرده و در نهایت پیروز شوند.

این موزه بسیار زیبا از ۲۲ بخش مختلف تشکیل‌شده است. اما به دلیل نقش تأثیرگذار نلسون ماندلا در به دست آوردن آزادی، بخش “نمایشگاه ماندلا” بیشتر مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. تمام قسمت‌های موزه به صورت خلاقانه و تأثیرگذاری طراحی شده‌اند. بازدید از موزه آپارتاید به شما کمک می‌کند شاهد مسیر پیشرفت آفریقای جنوبی از کشوری فقیر و تحت سلطه استعمار تا تبدیل شدن به کشوری ثروتمند و آزاد باشید.

جاذبه‌های ژوهانسبورگ

موزه آپاراید – ژوهانسبورگ

۲-Gold Reef

بازدید از پارک گلدن ریف در ژوهانسبورگ شما را به دوران اوج پیدا کردن طلا در آفریقای جنوبی می‌برد. دورانی که استخراج بسیار زیاد طلا باعث ساخته شدن شهر زیبای ژوهانسبورگ شد. این پارک بسیار جذاب در محل قدیمی‌ترین و معروف‌ترین معدن طلا ساخته شده است. تمام تونل‌ها و جایگاه‌‌های مخصوص استخراج طلا در این محل قابل مشاهده هستند. اما دلیل اصلی جذابیت گلدن ریف بازی‌های جذابی هستند که بعدها در پارک ساخته شدند و آن را به یک مکان گردشگری محبوب تبدیل کردند.

این بازی‌های مهیج در سال ۲۰۰۱ به پارک اضافه شدند. ترن‌های هوایی، رفتینگ در رودخانه پرسرعت، مسیرهای جذاب قایق‌سواری و ده‌ها بازی پرهیجان و پراسترس دیگر در انتظار گردشگرانی است که از پارک گلدن ریف دیدن می‌کنند.

علاوه بر تونل‌های طلا و بازی‌های جذاب، رستوران‌های گلدن ریف نیز با غذاهای بسیار عالی و خوش‌طعم آماده در محیطی زیبا و شاد آماده پذیرایی از میهمانان خود هستند.

با بازدید از پارک گلدن ریف یک روز عالی و پر از هیجان را تجربه خواهید کرد.

جاذبه‌های ژوهانسبورگ

پارک گلدریف – ژوهانسبورگ

۳-شهر پرتوریا Pretoria

با بازدید از پرتوریا می‌توانید در یکی از متفاوت‌ترین شهرهای دنیا قدم بزنید. پرتوریا بیشتر زیبایی خود را مدیون درختان جوالدوزاش است که با گلهای بنفش در تمام خیابان‌های شهر قابل مشاهده هستند.

شهر پرتوریا در فاصله‌ی ۵۰ کیلومتری از ژوهانسبورگ قرار گرفته است. خیابان‌های پرتوریا دارای بافت مخصوص به خود هستند و معماری بیشتر ساختمان‌ها به صورت تلفیقی از معماری دوران استعمار و همچنین معماری بومی آفریقای جنوبی الهام گرفته‌اند.

بناهای قدیمی بی‌نظیری نیز در شهر پرتوریا وجود دارند که دارای ارزش تاریخی بسیار زیادی می‌باشند. بیشتر ساختمان‌های اداری آفریقای جنوبی مانند اقامتگاه ریاست جمهوری، استادیوم‌های ورزشی، بانک مرکزی و تئاتر دولتی در شهر پرتوریا قرار دارند، به همین دلیل این شهر به پایتخت دولتی آفریقای جنوبی نام‌گذاری شده است.

پرتوریا در کنار بافت منحصربه‌فرد شهری، طبیعی خارق‌العاده و بی‌نظیر دارد که محبوبیتش را در میان گردشگران چند برابر کرده است. باغ‌های ملی گیاه‌شناسی و جانورشناسی در این شهر قرار گرفته‌اند. همچنین پارک‌های حیات‌وحش با حیوانات و پرندگان خاص و متفاوت از دیگر جاذبه‌های پرتوریا هستند که باعث جذابیت آن شده‌اند.

جاذبه‌های ژوهانسبورگ

شهر پرتوریا – ژوهانسبورگ

۴-موزه خانه ویکتوریایی Linfield

اگر به خانه‌های انگلیسی و رسم و رسوم جالب آن‌ها علاقه دارید، حتماً از موزه خانه ویکتوریایی در ژوهانسبورگ دیدن کنید. این خانه در سال ۱۹۰۹ توسط زوجی انگلیسی به نام استاول ساخته شد. این زوج تا پایان عمر خود در این خانه زندگی می‌کردند. پس از آن شخص دیگری خانه را خریداری کرد اما او تمام سبک گذشته را در آن حفظ و نگه‌داری کرده است. این شخص با وجود اینکه هنوز در خانه زندگی می‌کند، آن را تبدیل به موزه کرده و برای بازدید در اختیار عموم قرار داده است.

صاحبخانه جدید خود لباس ویکتوریا را پوشیده و تمام قسمت‌های ساختمان را به بازدیدکنندگان، همراه با توضیحات کامل نشان می‌دهد. با بازدید از موزه خانه ویکتوریایی می‌توانید شکوه و عظمت دوران ویکتوریا همراه با سبک زندگی آن دوران را مشاهده کرده و در نهایت با نوشیدن یک فنجان چای به سبک انگلیسی بازدید خود را به پایان برسانید.

جاذبه‌های ژوهانسبورگ

موزه خانه ویکتوریایی – ژوهانسبورگ

۵-منطقه Mabonen Precint

چنانچه می‌خواهید جریان زندگی در ژوهانسبورگ را از نزدیک ببینید به منطقه Mabonen Precint بروید. این محله از مناطق پرجنب و جوش و شلوغ ژوهانسبورگ است. از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به بازار هفتگی آن اشاره کرد که در آن تمامی محصولات بومی آفریقای جنوبی به فروش می‌رسد. اکثر گردشگران سوغاتی‌های خود را از این بازار خریداری می‌کنند.

منطقه Mabonen Precint همچنین دارای رستوران‌ها و کافه‌های محلی می‌باشد که شما می‌توانید پس از گشت‌وگذار و خرید، یکی از آن‌ها انتخاب کرده و با غذاهای محلی خوش‌طعم آفریقایی از خود پذیرایی کنید.

جاذبه های ژوهانسبورگ

منطقه Mabonen Precint – ژوهانسبورگ

در صورت داشتن سوال درباره تور آفریقای جنوبی با کارشناسان تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید