8 دلیل برای سفر به بانکوک، تایلند

نوشته شده توسط : پونه مولایی در دوشنبه 13 ژانویه 2020
Loading...

لطفاً با روی خوش به تایلند سفر کنید. اینجا دیار خوش‌اخلاق‌ترین و خنده‌روترین مردمان زمین است که لبخند بخش جدانشدنی از صورتشان می‌باشد. شاید همین یک مورد جواب تمام اما و اگرهای شما را برای سفر به این کشور بدهد.

در فصول مختلف سال تور تایلند یکی از شلوغ‌ترین لاین‌های پروازی را دارد. دلایل زیادی را می‌توان برای انتخاب آن به‌عنوان یک مبدأ بیان کرد اما اگر شما هنوز برای سفر به آن قانع نشده‌اید موارد زیر را بخوانید. البته این‌ها فقط بخش کوچکی از جذابیت‌های شهر زیبای بانکوک است.

۱- فرهنگ دل‌نشین مردم تایلند

تایلند کشوری خوش آب‌وهوا است که با کامبوج، میانمار و لائوس دارای مرز مشترک است. فرهنگ این سرزمین به‌شدت از سنت‌های هندی و چینی تأثیر پذیرفته است.

“سرزمین هزار لبخند” دل‌نشین‌ترین لقبی ست که درباره تایلند، گفته می‌شود.  مردمانی که در یک محیط متنوع جغرافیایی و مناظر خیره کنند زندگانی می‌کنند و لبخند را بدرقه رهگذران می‌نمایند.

زمانی که پا در اینجا بگذارید تمام دغدغه‌های خود را فراموش خواهید کرد چون اینجا فوران انرژی مثبت است. همه خندان هستند، روی خوش به شما نشان می‌دهند، بی استرس قدم برمی‌دارند و صبورانه با شما همدلی می‌کنند.

۲- بزرگ‌ترین محله چینی‌ها را در بانکوک ببینید

نه‌تنها محصولات چینی بلکه فرهنگ و سنت‌های آن‌ها هم در هر گوشه‌ای از جهان که بروید، رسوخ پیدا کرده است. محله چینی‌ها نمونه بارزی از آن‌ها است.

کشور تایلند بی‌تأثیر از فرهنگ چینی نبوده و در شهرهای گوناگون آن‌ها به‌ویژه بانکوک، بزرگ‌ترین محله‌های چینی را خواهید دید که جنب‌وجوش عجیبی در آن برقرار است. از کالاهای چینی گرفته، تا غذا، مراسم و دیگر سرگرمی‌های این کشور در اینجا برقرار است.

۳- بهترین غذاهای خیابانی دنیا

تایلند دارای یکی از سبک‌های غذایی محبوب در جهان است و اکثر گردشگران این مقصد تمایل دارند چند مدل از این غذاها را امتحان کنند. برخلاف سایر مقاصد دیگر، دکه‌های غذاهای خیابانی بانکوک از رستوران‌های راحت و شکیل آن شلوغ‌تر است.

حدود ۵۰۰ هزار فروشنده خیابانی در بانکوک مشغول پخت و فروش غذاهای فوری و ارزان هستند. طمع و ظاهر  این غذاها به حدی وسوسه‌برانگیز است که مقرراتی‌ترین افراد را هم مجاب می‌کند تا یک بشقاب خریداری کرده و بخورند.

از بهترین غذاهای خیابانی این شهر می‌توان به برنج و گوشت خوک، مرغ تایلندی با برنج، سوپ نودل برنج، سوپ تند دریایی، فرنی خوک، کباب تایلندی و میگو کبابی اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دوست‌داشتنی‌ترین غذاهای خیابانی تایلند

۱۰ حقیقت جالب درباره تایلند

باید و نبایدهای سفر به تایلند

 

۴- گشت‌وگذار راحت درون شهر

سفر در شهر بانکوک هرگز برای مسافران یک دغدغه نیست. تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی در این شهر مهیاست و گردشگران برای تردد مشکلی نخواهند داشت.

سیستم حمل‌ونقل بانکوک شامل: سیستم قطار شهری روی زمین (بی تی اس اسکای ترین)، سیستم قطار شهری زیرزمین (ام آرتی)، اتوبوس، توک توک و تاکسی می‌شود.

توک توک را تقریباً اکثر مسافران دوست دارند. چون ماشین‌های بدون حفاظی هستند که گردشگران هنگام سواری از آب‌وهوا هم لذت می‌برند.

۵- بهترین خدمات ماساژ

ماساژ یکی از تخصصی‌ترین فنونی است که در تایلند به‌صورت حرفه‌ای ارائه می‌شود. ماساژ عضلات علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارد خستگی و استرس‌ها را هم از بدن خارج می‌کند.

پس درنگ نکنید. شما به بهترین خانه‌های ماساژ جهان رفته‌اید. پس وقتی بگذارید و حتماً از آن استفاده کنید.

۶- بازارچه‌های شبانه

خاموشی در این شهر معنایی ندارد و شب‌هنگام جنب و جوشش شهر از تکاپو نمی‌افتد. هوا که رو به تاریکی می‌رود خیابان‌های بانکوک شلوغ شده و چراغ‌ها کنار دکه‌های کوچک روشن می‌شود و بازارچه‌های شبانه خودنمایی می‌کنند.

تقریباً تا چشم کار می‌کند بازارچه‌ای برپاشده و فروشندگان خود را آماده کرده تا جنسی را به مشتریان شب‌زنده‌دار خود بفروشند. در این دکه‌ها غذاهای خیابانی، لباس، وسایل تزئینی و هر آنچه شما نیاز دارید به فروش می‌رسد.

۷- بازدید از کاخ بزرگ

یکی از مواردی که باید در برنامه سفر شما در این شهر بگنجد، بازدید از کاخ بزرگ است. منظره خارق‌العاده این محیط شما را مبهوت خواهد کرد.

این کاخ منحصربه‌فرد هم‌اکنون محل زندگی پادشاهان تایلند است و هرساله مراسم‌های سلطنتی در آن برگزار می‌شود و جز مهم‌ترین مکان‌های توریستی بانکوک به شمار  می‌آید.  اطراف کاخ با باغ‌های سرسبز و زیبا پوشیده شده که منظره آن را دل‌پذیرتر کرده است. البته برای ورود به این مکان باید قوانینی را رعایت کنید و با پوشش کامل وارد کاخ شوید.

۸- خرید از بازارهای شناور

یکی از دیدنی‌ترین مناظر بانکوک را باید بازارهای شناور بر روی آب معرفی کرد. قایق‌های پاروزنی که تازه‌ترین اقلام خوراکی این ناحیه را سوار بر قایق‌های کوچک چوبی کرده‌اند و بر روی رودخانه آن را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

اگر قصد خرید میوه یا غذا را دارید کمی هیجان خرج کنید و به سمت رودخانه بروید. سبزیجات، میوه‌های جورواجور، آب نارگیل تازه و البته غذاهای محلی که طعم بی‌نظیر دارند.

مطالب مرتبط:

بازارهای روی آب تایلند، تجربه خریدی هیجان‌انگیز و متفاوت!

۸ فستیوال شگفت‌انگیز تایلند

برترین مراکز اسپا تایلند

.

برای اطلاع از تور نوروز آژانس هواپیمایی ستاره ونک با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید