در سفر به تایلند با وجود تفریحات متنوع، جزایر شگفت‌انگیز و مراکز خرید گوناگون نه تنها حوصله‌تان سر نمی‌روند بلکه با کمبود وقت هم مواجه خواهید شد! در میان تمام تفریحات تمام‌نشدنی تایلند دوست دارید خریدی متفاوت و هیجان‌انگیز را تجربه کنید؟ پس حتماً برای رفتن به بازارهای روی آب تایلند برنامه‌ریزی کنید.

کانال‌های آبی در گذشته نقش مهمی را در زندگی ساکنین تایلند ایفا می‌کردند. تایلندی‌ها‌ از طریق این کانال‌ها رفت‌وآمد کرده و حتی کالاهای خود را به فروش می‌رساندند و همین باعث به وجود آمدن بازارهای روی آب در تمام نقاط تایلند شد.

با مرور زمان تایلند پیشرفت کرده و راه‌های ارتباط زمینی ساخته شدند و بیشتر فروشگاه‌ها از قایق به خشکی نقل مکان کردند؛ اما برخی از مردم محلی همچنان سنت خود را حفظ کرده و بیشتر محصولاتشان را با قایق به فروش می‌رسانند. بدین ترتیب سنت معامله کالا بر روی آب همچنان پا برجا مانده و به بخش مهمی از میراث تایلند تبدیل شدند. بازارهای شناور روی آب از متفاوت‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور تایلند هستند.

مطالب مرتبط

۸ فستیوال شگفت‌انگیز تایلند

برترین مراکز اسپا تایلند

۱۰ حقیقت جالب درباره تایلند

.

بازارهای روی آب تایلند

این فروشگاه‌های شناور در همه جای تایلند وجود دارند و محصولات محلی را به شیوه جذاب به فروش می‌رسانند.

Damnoen Saduak Floating Market

بازار شناور Damnien Saduak از بزرگترین و معروف‌ترین بازارهای روی آب تایلند است. این بازار در منطقه رادچابوری در نزدیکی بانکوک قرار دارد و به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. بازار دامنن همیشه شلوغ و پر از گردشگر است به همین دلیل برای دیدن آن باید از صبح خیلی زود آماده حرکت شوید. در غیر این صورت با ترافیک قایقی مواجه خواهد شد.

در این بازار رنگارنگ فروشندگان در قایق‌های خود نشسته و انواع محصولات محلی از میوه‌های جذاب گرفته تا صنایع‌دستی را به فروش می‌رسانند. برخی نیز غذاهای خیابانی تایلند را همان‌جا آماده کرده و به گردشگران ارائه می‌دهند. دیدن دادوستد گردشگران، غذاهای لذیذ و میوه‌های استوایی فضا را شاد کرده و هیجانی خاص به بازار می‌دهد. البته به دلیل حجم قایق‌ها، ممکن است مجبور باشید زمان زیادی را در ترافیک بمانید بنابراین پیاده‌روی بهترین روش برای صرفه‌جویی در زمان و لذت بردن از فضای این بازار است.

Khlong Lat Mayom Floating Market

قبل از رفتن به این بازار چیزی نخورید! بازار کلونگ لات مایوم پر است از غذاهای جذاب و خوش‌طعمی که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن‌ها صرف نظر کرد. این بازار در نزدیکی بانکوک قرار دارد. هر چند که به بزرگی بازار دامنن نیست اما از هیجان و جنب‌وجوش چیزی از آن کم ندارد. در این بازار قایق‌ها با دو علامت مشخص شده‌اند قایق‌هایی که میوه‌هایی استوای دارند و قایق‌هایی که غذاهای گرم و سنتی را به فروش می‌رسانند.

علاوه بر قایق‌های روی آب در پیاده‌روی بازار نیز دکه‌های کوچکی وجود دارند که انواع سوغاتی‌های جذاب تایلند را می‌توان از آن‌ها خرید. خلوت‌تر بودن این بازار باعث شده تا بسیاری از گردشگران آن را به سایر بازارهای روی آب تایلند ترجیح دهند.

Amphawa Floating Market

آمپاوا نیز از بازارهای روی آب تایلند است که در نزدیکی بانکوک قرار دارد. این بازار برخلاف سایر بازارها عصر‌ها باز است. پس اگر صبح زود بیدار شدن برایتان سخت است می‌توانید برای عصر برنامه‌ریزی کرده و خرید بر روی آب را در فضایی پر از هیجان تجربه کنید.

در بازار آمپاوا در کنار قایق‌های فروش میوه مغازه‌هایی وجود دارند که لباس‌های تایلندی، صنایع‌دستی و غذاهای جذاب را به فروش می‌رسانند. بدین ترتیب شما می‌توانید یک خرید عالی داشته و غذای خود را در حالی که از تماشای غروب آفتاب لذت می‌برید میل کنید.

مطالب مرتبط

شگفت‌انگیزترین جزایر تایلند را بشناسید

باید و نبایدهای سفر به تایلند

۷ آبشار خروشان سرزمین رؤیاها، تایلند

.

Ayutthaya Floating Market

بازار روی آب آیوتایا در شهر باستانی آیوتانا قرار دارد. قایق‌های شناور روی آب در این بازار تعدادشان محدود است و عمدتاً غذاهای سنتی تایلند را ارائه می‌دهند. آیوتانا بیشتر شهرتش را مدیون فروشگاه‌های کنار آب است. این فروشگاه‌ها دکوری چوبی دارند و از طریق پل‌های ساخته شده بر روی رودخانه قابل دسترس هستند.

از ویژگی‌های دیگر آیوتایا می‌توان به محوطه مخصوص غذا اشاره کرد. در این محوطه چندین رستوران وجود دارد که صندلی‌های خود را کنار آب چیده‌اند و انواع غذاهای تایلندی و فست فود را سرو می‌کنند.

Pattaya Floating Market

پاتایا فلاتینگ از بزرگترین بازارهای روی آب تایلند است که در جزیره بسیار زیبای پاتایا قرار دارد. این منطقه صرفاً به عنوان یک سایت گردشگری در پاتایا ساخته شد و تمام امکانات تفریحی و رفاهی را در خود دارد.

در بازار شناور پاتایا قایق‌های سیار را بر روی آب خواهید دید، می‌توانید هر چیزی را که نیاز دارید از سوغاتی و لباس گرفته تا انواع دسر و شیرینی سنتی را خریداری کنید و سوار بر قایق‌های تفریحی گشتی جذاب در منطقه داشته باشید. علاوه بر این پاتایا فلاتیانگ محوطه‌ای مخصوص دارد که در آن هنرمندان محلی پاتایا سنت و تاریخ تایلند را همراه با اجرای نمایش و رقص‌های محلی برای بازدیدکنندگان بازگو می‌کنند.

جهت دریافت ویزای تایلند، رزور تور تایلند و تور پوکت با همکاران واحد فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید