10 حقیقت جالب درباره تایلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 11 اکتبر 2018
Loading...
چه باور کنید چه باور نکنید، هر کشوری حقایقی جالب و هیجان‌انگیز دارد که در باورها و اعتقادات آن کشور ریشه دارند. تایلند نیز با داشتن تاریخ و تمدنی چند هزارساله از این قاعده مستثنی نیست. دانستن این حقایق باورنکردنی و آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم تایلند، سفر را دلچسب و جذاب‌تر خواهد کرد. در ادامه ۱۰ حقیقت جالب درباره تایلند را مرور می‌کنیم.
حقایق جالب درباره تایلند

بزرگترین مجسمه بودای طلا در تایلند قرار دارد.

تایلند کشوری ست که سالانه از حدود ۶ میلیون گردشگر استقبال می‌کند. اگر تور تایلند را برای سفر انتخاب کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر جاذبه های گردشگری این کشور، مطلب ۱۰ حقیقت جالب درباره تایلند را نیز مطالعه کنید. در ادامه این حقایق جذاب و خواندنی را مرور می‌کنیم:

۱– از توقف ناگهانی ترن‌های هوایی تعجب کنید

در تایلند گاهی می‌بینید که ترن‌های هوایی ناگهان متوقف می‌شوند، علت این توقف ناگهانی خاندان سلطنتی هستند. در تایلند خاندان سلطنتی از جایگاه ویژ‌ه‌ای برخوردار هستند و هیچ‌کس نباید در محلی بلندتر از آن‌ها قرار بگیرد به همین دلیل هنگام رد شدن آن‌ها از خیابان ترن‌های هوایی به احترامشان متوقف می‌شوند.

۲-گران‌ترین عروسی دنیا

در سال ۱۹۶۶ برای دو گربه منحصربه‌فرد تایلندی جشن ازدواج برگزار شد. این جشن باشکوه‌ترین، بزرگ‌ترین و گران‌ترین جشن عروسی است که برای حیوانات خانگی در جهان گرفته شده.

۳-مردان بودائی

سالیان سال در تایلند رسم بر این بوده که تمام مردان، حتی پادشاهان قبل از اینکه به سن ۲۰ سالگی برسند باید مدتی را به عنوان راهب در معابد خدمت می‌کردند. اما در حال حاضر این رسم کمرنگ‌تر شده و مردان کمتری این کار را انجام می‌دهند.

حقایق جالب درباره تایلند

پسران زیر ۲۰ سال در تایلند مدتی را به عنوان راهب در معبد زندگی می‌کنند

۴-بلندترین اسم در دنیا

آیا می‌دانستید نام شهری که تمام دنیا آن را به نام بانکوک می‌شناسند، کروتگ تپ است؟ این اسم خلاصه کلمه طولانی کروتگتپماهاتاکن آمون راتاتاکوسپن ماهپنتارا پوتاپاهاماهادیلوک پاپ تاپهارات بوریروم اودوم راچاتیوت ماهاساتان آمون پیمان آواتان ساتپت ساکاتاتثپا ویسواکارمن راسپت است! این اسم طولانی به معنای شهر فرشتگان، شهر بزرگ جاودانه، شهر باشکوه جواهر، مسند پادشاه، شهر کاخ‌های سلطنتی، شهر خدایان مجسم، ساخته شده توسط ویسواکارمن به دستور ایندرا است. اما درگذر زمان این نام طولانی خلاصه شده و در حال حاضر تمام دنیا این شهر رؤیایی را با نام بانکوک می‌شناسند.

۵-کشور  ترین‌ها

تایلند کشور ترین‌های بسیاری است و به همین دلیل مردم تایلند به تاریخ و فرهنگشان بسیار می‌بالند و عاشقانه کشورشان را دوست دارند. بزرگ‌ترین بوداهای جهان، طولانی‌ترین پل معلق، بزرگ‌ترین رستوران دنیا، بزرگ‌ترین مزرعه تمساح جهان در تایلند قرار دارند. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین بودای طلای جهان در تایلند قرار دارد این بودا صدها سال در میان گچ پنهان بوده اما هنگام جابجایی آن ناگهان مجسمه می‌افتد و طلای داخل آن پیدا می‌شود.اگر علاقه مند به سفر به تایلند هستید، از تور پوکت ستاره ونک استفاده نمایید.

 ۶-کوچک‌ترین پستاندار جهان

یک حقیقت جالب درباره تایلند: خفاش پوزه گرازی، معروف به kitti پستانداری جالب و بسیار کوچک که در کشور تایلند زندگی می‌کند و از جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شود.

حقایق جالب درباره تایلند

کوچکترین پستاندار جهان در تایلند زندگی می‌کند

۷-طولانی‌ترین راه باریک جهان

طولانی‌ترین و باریک‌ترین راه گربه‌رو دنیا در کشور تایلند قرار دارد. این راه که ۱۵۸۴ متر است در سال ۲۰۱۰ به ثبت جهانی رسید.

۸-محل زندگی سمی‌ترین مار جهان

کبری سمی‌ترین مار جهان است. طول این مار ۵/۵ متر است و سم آن حتی فیل را هم از پا در می‌آورد. اما نگران نباشید، در سفر به تایلند با این مار روبرو نخواهید شد

 ۹-خاص‌ترین هدیه عروسی

شاید برایتان جالب باشد که گربه سیامی یکی از ۱۰ حقیقت جالب درباره تایلند را به خود اختصاص داده است. گربه سیامی، گربه بومی تایلند است که محلی‌ها به آن الماس ماه می‌گویند. به اعتقاد تایلندی‌ها این گربه برای عروس و دامادها خوش یمن است به همین دلیل هنگام عروسی یک جفت گربه سیامی به آن‌ها هدیه می‌دهند.

حقایق جالب درباره تایلند

هدیه دادن گربه سیامی به عروس و دامادهای تایلندی برایشان خوش‌شانسی می‌آورد.

۱۰-غذایتان را تا آخر بخورید

برنج مواد غذایی اصلی در تایلند است. اما این ماده غذایی یکی از تقدسات ساکنان این کشور محسوب می‌شود، به همین دلیل هنگام صرف غذا، برنجی نباید در بشقاب باقی بماند. چرا که دور انداختن و پا گذاشتن روی برنج گناه محسوب می‌شود.

در آخر یادآور می شویم برای سفر به تایلند نیاز به اخذ ویزای توریستی تایلند را دارید، در این خصوص با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در تماس باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

سوالات متداول

بهترین شهرهای توریستی تایلند کدامند؟

پوکت، پاتاپا، جزیره سامویی و بانکوک بهترین شهرهای تایلند برای سفر و گردشگری به شمار می‌روند.

چه زمانی برای سفر به تایلند مناسب است؟

با توجه به موقعیت مکانی نیمه دوم سال یعنی پاییز و زمستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به تایلند دانست.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید