باید و نبایدهای سفر به تایلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 2 اکتبر 2018
Loading...

آیا می‌دانستید پا گذاشتن روی پول رسمی تایلند مجازات سنگینی در پی دارد؟ آیا از قوانین ورود به معابد تایلندی آگاهی دارید؟ می‌دانید انجام دادن کدام کارها تایلندی‌ها را بسیار ناراحت می‌کند؟ قبل از سفر به مقصدی مانند تایلند که باران و آفتاب و آرامش و هیاهو را در کنار هم دارد، دانستن این نکات سفر را برای شما راحت‌تر و خاطره‌انگیزتر می‌کند. برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدها و فرهنگ و رسوم تایلندی‌ها با ما همراه باشید.

همچنین برای رزرو تور تایلند و اخذ ویزای توریستی تایلند ،می توانید با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در تماس باشید.

باید نبایدهای تایلند

آنچه در این مطلب می‌خوانید

۱- لبخند را فراموش نکنید

تایلندی‌ها انسان‌های خنده‌رو و بسیار مهربانی هستند، بنابراین اگر هنگام قدم زدن در خیابان افرادی را دیدید که بی‌دلیل دارند به شما لبخند می‌زنند اصلاً تعجب نکنید. شما هم لبخند زده و این مردم مهربان را شاد کنید. 

 

 ۲- لباس مناسب بپوشید

داشتن پوشش مناسب هنگام بازدید از معابد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین سعی کنید لباس روشن پوشیده و روی سر، شانه و زانوهای خود را بپوشانید. در غیر این صورت کار شما توهین تلقی شده و از ورودتان به معبد جلوگیری می‌شود.

۳- کفش‌هایتان را دربیاورید

معبد مکان‌های بسیار پاک و مقدس هستند هنگام بازدید از آن‌ها به دیگران و نحوه عبادتشان نگاه نکنید و کفش‌های خود را دربیاورید.

۴- صف را فراموش کنید

تایلندی برای هیچ‌ چیز در صف نمی‌ایستند. اگر می‌خواهید از یک اغذیه فروشی شلوغ خرید کنید، اصلاً انتظار رعایت نویت و حتی رعایت فاصله شخصی را نداشته باشید.

 

بایدها و نبایدهای تایلند

قبل از ورود به معبد کفش‌هایتان را در بیاورید

۵- به رانندگان تاکسی اعتماد نکنید

اگر برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان از تاکسی استفاده می‌کنید، به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است راننده به شما بگوید که محلی را که می‌خواهید از آن بازدید کنید بسته است. در اکثر مواقع حرف آن‌ها باور نکنید. چرا که آن‌ها با این کار فقط می‌خواهند شما را به سمت یک جاذبه‌ی دورتر برده و پول بیشتری دریافت کنند. برای اطمینان از درست بودن حرف آن‌ها از افراد دیگر نیز در این مورد سؤال کنید.

۶- همیشه با خود دستمال همراه داشته باشید

در سرویس‌های بهداشتی تایلند دستمال وجود ندارد. پس هنگام جمع کردن بار سفر، برداشتن دستمال را فراموش نکنید.

۷- به بوها عادت کنید

به محض پیاده شدن از هواپیما و ورود به فرودگاه بانکوک یا قدم زدن در خیابان‌های این شهر بوهای عجیب و تقریباً ناخوشایندی به مشامتان خواهد رسید. اصلاً تعجب نکنید این بوی همیشگی در تایلند است بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید و برایتان عادی خواهد شد.                                                         

۸- چه لباسی بپوشیم؟         

تایلند کشوری است با آب و هوای استوایی، اگر در پاییز و زمستان به این کشور سفر می‌کنید، نیازی به بردن لباس گرم نیست چرا که هوا بسیار عالی است و شما احساس سرما نمی‌کنید. برای راحتی در این فصل پوشیدن لباس نخی مناسب است و همراه داشتن یک ژاکت سبک هم توصیه می‌شود.

اگر در بهار و تابستان به تایلند سفر می‌کنید، قطعاً روزهای بارانی با هوای شرجی را پیش‌رو خواهید داشت. اما اصلاً جای نگرانی نیست چرا که باران‌های پوکت موسمی هستند و زود قطع می‌شوند. در هرصورت برای جلوگیری از خیس شدن به همراه داشتن چتر را در سفر فراموش نکنید.

 

بایدها و نبایدهای تایلند

هنگام خرید در تایلند چانه زدن را فراموش نکنید

۹- ساعت کاری در تایلند

دانستن ساعت کاری در تایلند به برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کند.

ساعت کاری ادارات: ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و ۱ ظهر تا ۴:۳۰ بعدازظهر

ساعت کاری بانک‌ها: ۸:۳۰ صبح تا ۳:۳۰

ساعت کاری فروشگاه‌ها: از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و در روزهای شلوغ تا ۱۱ شب مشغول به کار هستند.

۱۰- چانه زدن را فراموش نکنید

تایلند پر است از مراکز خرید جذاب و سرگرم کننده و به همین دلیل خرید کردن از یکی جاذبه‌های تفریحی تایلند به حساب می‌آید.

هنگام خرید از فروشگاه‌ها، دست‌فروش‌ها و یا بازارهای معروف روی آب در تایلند، چانه زدن با فروشنده را فراموش نکنید. چرا با این کار می‌توانید که خرید عالی و به‌صرفه داشته باشید و کلی سود کنید.

۱۱- حتماً اسپری حشره‌کش به همراه داشته باشید

در سفر به تایلند با تمام جذابیت‌هایش از نیش حشرات در امان نخواهید بود. به همین دلیل به همراه داشتن اسپری حشره‌کش به شدت توصیه می‌شود. با استفاده از این اسپری‌ها با خیالی آسوده از گشت‌وگذار در طبیعت زیبای تایلند لذت ببرید.

۱۲- حواستان به میمون‌ها باشد

در اکثر مکان‌های تفریحی تایلند میمون‌های زیادی را خواهید دید. غذا دادن به این موجودات کوچک بازیگوش برای اکثر گردشگران بسیار جذاب است. اما در همه جا این کار آزاد نیست. هنگام بازدید از این مکان‌ها به تابلو “غذا دادن به میمون‌ها ممنوع” دقت کنید. چرا که غذا دادن به میمون‌ها آن‌ها را تنبل می‌کند. همچنین هنگام گردش حواستان را جمع کنید، میمون‌ها عادت دارند وسایل گردشگران را بردارند.

 

بایدها و نبایدهای تایلند

هنگام گردش در تایلند به میمون‌ها غذا ندهید.

۱۳- با پادشاه و خاندان سلطنتی شوخی نکنید

پادشاه و خاندان سلطنتی در تایلند بسیار محبوب هستند و جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند. هرگونه بی‌احترامی و شوخی با آن‌ها جرم محسوب شده و در بهترین حالت به ۵ سال حبس محکوم خواهید شد.

۱۴- سیگار را از تایلند بخرید

اگر سیگاری هستید، سیگار خود را در تایلند بخرید. چرا که به همراه داشتن بیش از ۱۰ بسته سیگار ۲۰ تایی در بار ممنوع بوده و در صورت مشاهده مجبور به پرداخت جریمه نقدی خواهید شد.

۱۵- می‌توانید انعام ندهید

انعام دادن در بیشتر کشورها رایج است. اما در رستوران‌های تایلند کسی از شما این انتظار را ندارد. پس می‌توانید انعام ندهید. البته بعضی از رستوران‌ها هزینه انعام را در صورت حساب از شما دریافت می‌کنند. اما همه رستوران‌ها این‌طور نیستند. در حالت کلی اگر توانایی پرداخت انعام به پیشخدمت را راننده تاکسی را دارید، بهتر است این کار را انجام دهید و موجب شادی کارکنان تایلندی شوید.

۱۶- از آب‌معدنی استفاده کنید

آب‌های لوله در کشور تایلند غیر قبل شرب هستند. به همین دلیل اکثر هتل‌ها آبل آب سردکن‌هایی را برای استفاده مسافران در داخل اتاق قرار داده‌اند. در خیابان نیز می‌توانید آب معدنی را با قیمت بسیار ارزان از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

 

بایدها و نبایدهای تایلند

انعام دادن در رستوران‌های تایلند رسم نیست

۱۷- حمل و نقل در تایلند

بهترین و راحت‌ترین وسیله حمل و نقل در تایلند تاکسی است. هزینه تاکسی در این کشور بسیار ارزان می‌باشد و به راحتی در تمام نقاط شهرهای آن قابل‌دسترس است. یا توک توک یا موتور سه‌چرخه نیز وسیله بسیار جذابی برای گردش در تایلند است. البته قبل از سوار شدن حتماً نرخ کرایه را با راننده ببندید. چرا که راننده‌های تایلندی بسیار زرنگ هستند. البته می‌توانید از راننده درخواست کنید که از تاکسی متر استفاده کند.

۱۸- نگران تبدیل ارز نباشید                      

واحد پول تایلند بات است. در فرودگاه و سطح شهر صرافی‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی پول خود را به بات تبدیل کرده و از خرید و گشت و گذار در تایلند لذت ببرید.

۱۹-  می‌توانید سیم‌کارت بخرید

بسیاری از مسافران نگران هزینه‌های زیاد موبایل در سفر هستند. شما می‌توانید با خرید سیم‌کارت در تایلند هزینه‌ی استفاده از موبایل و اینترنت را کاهش دهید. سیم‌کارت را می‌توان از تمامی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها با قیمت ارزان خریداری کرد و با گذاشتن در تلفن همراه و یا تبلت از اینترنت پرسرعت و سایر خدمات آن استفاده کرد.

۲۰- احترام گذاشتن به سر و اشاره نکردن با پا

سر انسان در فرهنگ تایلندی بسیار با ارزش و مقدس است. بنابراین حتی به‌عنوان شوخی هم که شده به سر کسی ضربه نزنید. حتی نوازش کردن سر کودکان نیز عمل بسیار زشتی محسوب می‌شود.

در فرهنگ این کشور کم ارزش‌ترین عضو بدن پا است. هرگز با پا به شخصی یا چیزی مخصوصاً به سر کسی اشاره نکنید. چرا که این کار بسیار زشت است و توهین به طرف مقابل به حساب می‌آید.

 

بایدها و نبایدهای تایلند

تاکسی بهترین و راحت‌ترین وسیله حمل و نقل در تایلند است

۲۱- پا گذاشتن روی اسکناس تایلندی یک جرم است

خاندان سلطنتی تایلند ارزش و احترام ویژه‌ای دارند، از آنجا که عکس خاندان سلطنتی بر روی اسکناس‌های تایلندی چاپ شده است. پا گذاشتن بر اسکناس جرم محسوب می‌شود. پس برای داشتن سفری بدون مشکل به هیچ عنوان بر روی اسکناس پا نگذارید.

۲۲- انداختن آدامس در پیاده‌رو غیرقانونی است

پرت کردن آدامس جویده شده در پیاده‌روها و خیابان‌های تایلند حدود ۴۰۰ یورو جریمه دارد. پس اگر نمی‌خواهید بیش از نیمی از بودجه سفر خود را از دست بدهید آدامس خخود را در دستمال کاغذی پیچیه و در سطل آشغال بیاندازید.

۲۳- رانندگی بدون تیشرت در تایلند ممنوع است

رانندگی کردن بدون لباس در تایلند ممنوع است! چه گردشگران و چه شهروندان تایلند حتی در صورت گرمای بیش از اندازه هوا، اجازه ندارند بدون لباس رانندگی کنند. این کار جریمه سنگینی را در پی دارد.

۲۴- صحبت کردن درباره خانواده سلطنتی در تایلند ممنوع است

صحبت سیاسی در تایلند ممنوع است. با توجه به مهم بودن خاندان سلطتنی هر گونه صحبت یا نظر منفی نسبت به پادشاه و … در ملا عام ۳ تا ۱۵ سال حبس دارد. شاید این قانونی عجیب به نظر رسد اما برای داشتن سفری بدون دغدغه لطفا از صحبت درباره خاندان سلطنتی خودداری کنید.

۲۵- همراه نداشتن پاسپورت در تایلند جرم است

به عنوان یک گردشگر حتما در طول گردش‌های روزانه پاسپورت خود را همراه داشته باشید. چرا که پلیس تایلند ممکن است ز شما مدارک شناساییتان را بخواهد و در صورت نداشتن پاسپورت با دردسر مواجه خواهید شد.

۲۶- توجه در سلام و تشکر کردن

برای برقراری ارتباط با تایلندی‎‌ها می‌توانید از شیوه سلام کردن مخصوص خودشان استفاده کنید. سلام کردن در این کشور با اصطلاح wai” شناخته می‌شود. بدین صورت که دست‌ها رو به جلو و سر کمی عقب‌تر از قرار می‌گیرد. خاندان سلطنتی و راهبان از اینگونه سلام و تشکر کردن معاف هستند.

 

بیشتر بخوانید …

شرایط جدید ویزای تایلند در زمان شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱

معرفی مقاصد تور تایلند برای ایرانی‌ها

۸ دلیل برای سفر به بانکوک، تایلند

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید