7 آبشار خروشان سرزمین رویاها؛ تایلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 14 جولای 2019
Loading...

از سرزمین رؤیایی تایلند چه انتظاری دارید؟ دوستی طبیعت با این دیار ناگسستنی ست و گویی خالق طبیعت هنگام آفرینش آن تمام زیبایی‌ها را یک‌باره در این اقلیم جای‌داده است. آب‌های کریستالی، جزایر درخشان و آبشارهای زلال که تقریباً در هرکجای تایلند می‌خروشند.

درواقع هرکدام از شهرهای تایلند حرف‌های بسیاری برای گردشگران دارند و  به نحوی فریبنده دیگران را مجذوب خود می‌کنند. تقریباً هر استان تایلند دارای آبشار است که این آبشارهای عظیم که از لابه‌لای صخره‌های بزرگ به سمت رودخانه‌ای سرازیر می‌شود. صدای خروشان هر آبشار، لذت بودن در طبیعت را صدچندان می‌کند. بسیاری به خاطر جزایر شگفت‌انگیز تایلند و رستوران‌های معروف تایلند، مسافر آن می‌شوند. اما حالا ما یک دلیل دیگر برای سفر به تور تایلند را به شما معروفی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

آبشارهای تایلند

سواحل پوکت و پاتایا بیشترین سهم را در جاذبه های گردشگری تایلند دارند اما در این میان نباید از طبیعت بی نقص این کشور چشم پوشی کرد. در ادامه با آبشارهای حیرت‌آور این سرزمین خیالی آشنا می‌شویم.

۱- آبشار Mae Surin

آبشاری که در شمال غربی تایلند کشیده شده و در پارک ملی Mae Surin قرار دارد. بیشترین جاذبه این مکان آبشارهایی ست که با ارتفاع ۳۰۰ فوت به سطح رودخانه ریخته می‌شود. اینجا در واقع یک آبشار کوهستانی با سقوط دیوانه کننده ذرات آب است که ابهت عجبی در خود دارد. این آبشار از مکان‌هایی پربازدیدی ست که از مسیرهای مختلف امکان دیدن آن وجود دارد اما در حین و بعد از باران مسیرهای ورودی آن لغزنده و خطرناک می‌شود. اگر مسافر این منطقه هستید مواظب خودتان باشید.

۲- آبشار Khlong Chak

با دیدن این مکان شاید احساس کنید که یکی از جویندگان گنج در سرزمین‌های نامعلوم داستان‌ها هستید. در پس جنگل‌های تودرتو که درختان بلند آسمان را پوشانده‌اند، آبشاری زلال و آرام از پارک ملی Mu Ko Lanta در حال سرازیر شدن به سمت رودخانه‌ای شیشه‌ای است که آرام بر طبیعت می‌نوازد. حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی راه است تا به این آبشار سرد، آسمان صاف و روشن برسید. در مسیر خود با غارهای عجیب و مرموزی زیادی برمی‌خورید که شاید گنج ناپیدا در آن نهفته باشد.  البته در فصل‌های کم بارش و خشک‌سالی این آبشار ناپدید می‌شود پس بهترین زمان بازدید از آن اپریل تا اکتبر است.

۳- آبشار Erawan

طبیعت چشم‌نواز و زیبای این مکان شبیه به یک نقاشی می‌مانند. بعد از سه ساعت رانندگی در غرب استان کانچانابوری شاهد بهشت زمینی هستید. پارک طبیعی Erawan محصور در جنگل‌های سرسبز و آب‌های خروشان سبز آبی است. آب این ناحیه به‌قدری زلال است که شما می‌توانید تمام جانوران و گیاهان دریایی را به‌راحتی ببینید. در Erawan شما آبشارهای پله‌ای و صخره را می‌بینید که به زلالی می‌خروشند و برای آب‌تنی و شنا بسیار مناسب است. این پارک هرروز هفته باز است و اطراف آن رستوران و خانه‌های ییلاقی برای اقامت وجود دارد. البته  چادر زدن هم در مکان‌های موردنظر امکان‌پذیر است.

۴- آبشار Mae Ya

در شهر چیانگ مای آبشار فوق‌العاده Mae Ya قرار دارد. آبشاری با ۸۰۰ فوت ارتفاع و ۳۰۰ متر عرض. با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به آن می‌رسید اما بهترین راه رسیدن به آبشار استفاده از ماشین است که بتوانید به تمام نواحی آن سر بزنید.

۵- آبشار Pha Dok Siew

یک آبشار خشن اما زیبای. شما زمانی که بر روی تپه‌ها و یا پل چوبی کنار رودخانه بیاستید یک منظره فوق‌العاده را از این مکان خواهید دید که تا ابد برای شما به‌عنوان یادگار می‌ماند. با ۲۰ دقیقه قدم زدن به اینجا می‌رسید.

۶- آبشار Thi Lor Su

هنگام تماشای آن حتماً کلمه “جلل الخالق” بر زبانتان جاری می‌شود. آبشار Thi Lor Su جز میراث جهانی یونسکو است و در مرکز تایلند قرار دارد. این آبشار یکی از بزرگ‌ترین‌های تایلند است و دارای چندطبقه آبشار است که ارتفاع بعضی از آن‌ها به ۱۰۰۰ فوت ارتفاع هم می‌رسد. حدود ۴۵ دقیقه پیاده‌روی نیاز است که به آن برسید. چون این مکان ازلحاظ گردشگری بسیار محبوب است در زمان‌های خوش آب‌وهوا بسیار شلوغ می‌باشد. در فصل‌های بارانی تماشای آن شگفت‌انگیزتر ست اما جریان آب پرفشارتر می‌شود که هوش و حواس بسیار جمع می‌طلبد که مبادا لیز بخورید و خطرآفرین شود.

۷- آبشار Ton Chong Fa

زبان از این‌همه زیبایی قاصر است. آبشارهایی که از تپه‌های سنگی به سمت رودخانه سر می‌خورد و منظره اعجاب‌انگیزی را خلق می‌کند.

در این ناحیه قسمت‌هایی برای شنا کردن مشخص‌شده تا علاوه بر آب‌تنی زیر فواره‌های آب دوش هم بگیرید.

از دیگر آبشارهای تایلند می‌توان Pi Tu Gro، Man Daeng، Khlong Lan، Koh Luang و Bang Pae  را نام برد. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید می‌توانید در طول اقامت خود در این کشور علاوه بر لذت بردن از تفریحات آبی و دیدن معابد تاریخی، گشت و گذار در میان آبشارهای تایلند را نیز در برنامه‌های خود قرار دهید.

برای بازدید از این جاذبه ها و سفر به تایلند نیاز به اخذ ویزای توریستی تایلند دارید،در این بابت همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک شما را راهنمایی می کنند.

بیشتر بخوانید … 

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

درباره چیانگ مای تایلند

سوالات متداول

بهترین آبشارهای تایلند کجا هستند؟

بدون شک آبشار Erawan نه تنها بهترین آبشار شناخته شده در تایلند بلکه یکی از بهترین آبشارهای دنیا است.

بزرگترین آبشار تایلند کدام است؟

آبشار Thi Lo Su به عنوان بزرگترین آبشار تایلند شناخته می‌شود.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید