از تایلند چه سوغاتی‌هایی می‌توان خرید؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 24 ژوئن 2019
Loading...

سوغاتی‌های تایلند به‌قدری جذاب و دیدنی هستند که به هر کجای این کشور رنگارنگ سفر کنید، محال است دست خالی به خانه برگردید، تایلند مملو است از بازارهای کوچک و بزرگ با محصولات و سوغاتی‌های جذاب، از این‌رو می‌خواهیم در مطالب زیر به معرفی محبوب‌ترین سوغاتی‌های تایلند بپردازیم.

تایلند به عنوان مقصدی محبوب هر ساله از ایرانیان زیادی استقبال می‌کند. جزایر زیبای تایلند (که در تور پوکت می‌توانید زیبایی آن را ببینید)، رسم‌ورسوم جذاب تایلندی و مکان‌های گردشگری تایلند همگی از جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شوند؛ اما جدای از طبیعت و تاریخ، مراکز خرید تایلند خود دنیایی تازه و پر از هیجان را پیش‌روی گردشگران قرار می‌دهند. فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در بانکوک با اجناس متنوع و ارزان قیمت گردشگران را بر سر ذوق آورده و برای خرید سوغاتی ترغیب می‌کنند؛ اما در این بازار شلوغ و رنگارنگ چه اجناسی را می‌توان به عنوان یادگاری از تایلند با خود به خانه آورد؟

سوغاتی‌های تایلند

سوغاتی‌های تایلند جذاب و تمام‌نشدنی‌اند، از این رو بهتر از قبل از سفر با بهترین و مناسب‌ترین سوغاتی‌های این کشور آشنا شویم.

ابریشم و شال‌های ابریشمی

پارچه و ابریشم از دیرباز محبوب و یکی از پر خریدارترین سوغاتی‌های تایلند بوده‌اند. شال‌های ابریشمی تایلندی به‌قدری زیبا و متنوع هستند که خانم‌های ایرانی را دست خالی از تایلند بازنمی‌گردانند. مغازه‌های فروش ابریشم در سراسر بانکوک به چشم می‌خورند؛ اما اگر به دنبال بهترین مارک ابریشم می‌گردید، نام کمپانی ابریشم جیم تامپسون را به خاطر بسپارید.

صابون و روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان روغنی کاملاً طبیعی برای سلامتی و تقویت پوست و مو استفاده می‌شود. کشور تایلند به داشتن درختان نارگیل بسیار یکی از تولیدکنندگان اصلی این روغن در دنیا می‌باشد. روغن نارگیل اصل به همراه وسایل بهداشتی دیگر مانند صابون و شامپو از سوغاتی‌های تایلند محسوب می‌شوند. البته اگر می‌خواهید از اصل بودن محصول مطمئن شوید بهتر است آن را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر تایلند خریداری کنید.

جام مدیتیشن

جام تیبتان، کاسه‌ای اسرارآمیز است که با چرخاندن دسته‌ای چوبی بر لبه آن موسیقی ملایم و گوش‌نوازی ایجاد می‌شود. جام مدیتیشن از سوغاتی‌های تایلند است که بیشتر در کلاس‌های یوگا و مدیتیشن استفاده می‌شود. همچنین این کاسه‌های زیبا را می‌توان به عنوان وسیله تزئینی در قفسه دکور نیز قرار دارد.

چتر تایلندی

کسانی که اهل هنر هستند و دوست دارند خانه خود را با وسایل رنگی تزئین کنند، با دیدن چترهای تایلندی بی‌شک شیفته آن خواهند شد. این چترهای صاف و رنگی از درخت توت، بامبو، ابریشم و یا پنبه ساخته می‌شوند و با طراحی خاص و رنگارنگی که دارند محیط را شاد کرده و به عنوان وسیله تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ادویه تایلندی

اگر در سفر به تایلند عاشق غذاهای تایلندی شده‌اید و می‌خواهید آن را در فهرست غذایی‌تان قرار دهید، می‌توانید ادویه‌های تایلندی را به عنوان سوغات خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. علاوه بر ادویه، ترشیجات و سس‌های متنوع نیز از دیگر سوغاتی‌های تایلند محسوب می‌شوند.

میوه‌های خاص

تایلند به داشتن میوه‌های خاص و منحصربه‌فرد معروف است؛ بنابراین در تور تایلند علاوه بر تست میوه‌ها، می‌توانید آن‌ها را به عنوان سوغاتی خریداری کرده و به دوستانتان هدیه دهید. البته همراه داشتن برخی از میوه‌های تایلند در پرواز ممنوع است از این رو بهتر است هنگام خرید بلیط هواپیما، قوانین بار مجاز در هواپیما را مطالعه کرده و در همچنین در صورت مجاز بودن میوه، از چمدان برای حمل آن استفاده کنید. انبه، آناناس، میوه اژدها و پاپایا از میوه‌هایی هستند که می‌توانید به عنوان سوغاتی تایلند همراه داشته باشید.

فیل‌ و مجسمه‌های بودا

شما به کشور بوداها سفر کرده‌اید، بنابراین مجسمه بودا به عنوان نماد خوشبختی و شادی می‌تواند بهترین یادگار از این سرزمین جذاب باشد. فیل‌ها و مجسمه‌های بودا در اندازه‌های مختلف بیشترین چیزهایی هستند که در مغازه‌های محلی تایلند به چشم می‌خورند. البته حواستان باشد، چرا که خارج کردن مجسمه‌های بودا با ارتفاع بیش از ۱۵ سانتی‌متر از تایلند ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

مروارید

گردنبند مروارید طبیعی در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف هر بانویی را خوشحال می‌کند. این گردنبندهای زیبا را می‌توان از فروشگاه‌های مخصوص زیورآلات در تایلند تهیه کرد. البته اگر می‌خواهید گردنبند مروارید را با هزینه ارزان‌تری تهیه کنید بهتر است سری به بازار محله چینی‌ها در بانکوک بزنید.

صنایع‌دستی تایلندی

صنایع دستی تایلند بسیار جذاب و متنوع هستند. ظروف سفالی با طرح‌های مختلف، ظرف نارگیل ویژه نوشیدنی‌های خنک و جذاب، انواع جواهرت دست‌ساز با ارزش، کیف‌های دست‌دوز، تابلوهای زیبای منبت‌کاری شده با طرح‌های سنتی و حتی روغن‌های دست‌ساز مخصوص ماساژ تایلندی همه و همه از صنایع دستی و جز اصلی‌ترین سوغاتی‌های تایلند محسوب می‌شوند.

نکات مهم هنگام خرید سوغاتی در تایلند

  • چانه زدن هنگام خرید در تایلند مرسوم است پس تا جایی که می‌توانید برای پایین آوردن قیمت اجناس چانه بزنید.
  • درصورتی‌که راننده تاکسی یا عابرین پیاده به شما پیشنهاد معرفی و همراهی تا یک مرکز خرید ارزان را دادند بدون معطلی درخواست آن‌ها را رد کنید.
  • به پیشنهاد عابرین جهت خرید جواهرات ارزان قیمت توجه نکنید.
  • مراقب باشید فروشندگان جواهرات شما را با عنوان روز معاف از مالیات و اصطلاحات این چنینی اغفال نکنند.

جهت اطلاع از زمان برگزاری و قیمت‌های تور تایلند با کارشناسان فروش تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید