سفری 3 روزه به بانکوک

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 15 ژوئن 2019
Loading...

به بانکوک، شهر زیبای بدبو خوش آمدید! شهری که مناظرش را می‌شناسید، درباره‌اش خوانده‌اید و بارها بارها زیبایی‌هایش را در فیلم‌های مختلف دیده‌اید، اما به قول قدیمی‌ها، «شنیدن کی بود مانند دیدن» وقت آن رسیده چمدان‌ها را ببینید و به این شهر پرحاشیه سفر کنید. شاید در بدو ورود به بانکوک قبل از هر چیز بوی نامطبوع شهر شما را ناامید کند، اما نگران نباشید، شما به شهر رایحه‌ها سفر کرده‌اید و بعد از گشت‌وگذار در آن چنان در زیبایی‌های بانکوک غرق خواهید شد که نه تنها به بوهای این شهر عادت می‌کنید بلکه سفر به بانکوک جز خاطرات به یاد ماندنی شما خواهد شد.

بانکوک شهر شگفتی‌هاست، شهر جاذبه‌های بی‌پایان، مراکز خرید متنوع و غذاهای خیابانی عجیب‌وغریب. مکان‌های دیدنی این شهر به‌قدری زیاد هستند که بازدید از تمامی آن‌ها در سفری کوتاه امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ اما یک برنامه‌ریزی درست به شما کمک می‌کند سفری شگفت‌انگیز به شهر فرشتگان را تجربه کنید. آژانس هواپیمایی ستاره ونک برگزارکننده تور تایلند با استفاده از تجربه راهنمایان تور، شما را به سفری ۳ روزه در بانکوک خواهد برد. سفری که نگاهی نو به این شهر زیبا خواهد داشت. همان‌طور که می‌دانید تایلندی‌ها عقاید و آداب‌ورسوم مخصوص به خود را دارند بنابراین مطالعه حقایق جالب درباره تایلند و دانستن بایدها و نبایدهای سفر به تایلند سفر به این کشور جذاب را دلچسب‌تر خواهد کرد. در ادامه مطلب با ستاره ونک همراه شده و ۳ روز اقامت هیجان‌انگیز در بانکوک را تجربه کنید.

روز اول سفر به بانکوک / معبد گردی

از معابد و مناطق قدیمی بانکوک بازدید کرده و صرف یک شام رؤیایی بر روی رودخانه را تجربه کنید

معابد با فضای خاص و معماری بی‌نظیرشان از اصلی‌ترین جاذبه‌های بانکوک هستند. در بانکوک بیش از ۴۰۰ معبد وجود دارد، اما بی‌شک شما نمی‌خواهید تمام وقت خود را به بازدید از معابد اختصاص دهید؛ بنابراین بهتر است بازدید از جذاب‌ترین آن‌ها را در برنامه خود قرار دهید.

گشت بانکوک را با بازدید از معبد وات ساکت (Wat Saket) آغاز کنید. این معبد با بنای طلایی‌رنگ بر روی یکی از تپه‌های بلند بانکوک ساخته‌شده و برای رسیدن به ورودی آن باید مسیری ۳۰۰ پله‌ای را طی کنید. البته پله‌ها شیبی ملایم دارند و مسیر بالا رفتن از آن‌ها به‌قدری جذاب و سرگرم‌کننده است که خسته نمی‌شوید. در این معبد حیرت‌انگیز شما می‌توانید بوداهای بزرگی را که از هند آورده شده‌اند ببینید و از نزدیک شاهد عبادت بودائی‌ها باشید. معبد وات ساکت تمام ایام هفته از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ قابل بازدید می‌باشد.

پس از وات ساکت نوبت به بازدید از باابهت‌ترین جاذبه گردشگری بانکوک می‌رسد، کاخ پادشاهی، مجموعه‌ای عظیم است که قدرت پادشاهان تایلند را به نمایش می‌گذارد. این کاخ در فاصله ۳ کیلومتری از معبد وات ساکت قرار دارد. از این رو بعد از بازدید از معبد می‌توانید تاکسی، یا موتور تاکسی‌هایی که در پایین معبد قرار دارند را اجاره کرده و خود را به کاخ پادشاهی برسانید. در بین راه می‌توانید از موتور تاکسی‌سواری و دیدن خیابان‌های تایلند لذت ببرید.

کاخ پادشاهی بانکوک محوطه‌ای بسیار شگفت‌انگیز است که محل زندگی بیش از ۱۵۰ پادشاه به همراه درباریان تایلندی بوده. با بازدید از این بنای باشکوه می‌توانید در تاریخ پرفرازونشیب تایلند قدم زده و معماری خیره‌کننده هنرمندان این کشور را از نزدیک ببینید. بودای زمردین، بودای معروف تایلندی در این کاخ قرارگرفته است. این بودا از چنان اهمیتی برخوردار است که لباس‌های آن در هر فصل به دست پادشاه تایلند تعویض می‌شود.

کاخ پادشاهی هرروز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵:۳۰ برای مشاهده عموم و گردشگران باز است. البته فراموش نکنید برای ورود به آن بایستی بلیط تهیه کنید. با تهیه بلیط ورودی شما می‌توانید از بیشتر تالارها و معابد کاخ بازدید داشته باشید.

گشت روزانه خود را با رفتن به بازار محلی امولت (Amulet Market) ادامه دهید، این بازار در نزدیکی کاخ پادشاهی قرار دارد و با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به آن برسانید، در امولت انواع مغازه‌های کوچک و محلی را جهت خرید صنایع‌دستی و سوغاتی‌های بانکوک می‌توان دید. پس از خرید می‌توانید نهار را در یکی از رستوران‌های بانکوک که در نزدیکی بازار قرار دارند میل کرده و جهت استراحت نیم‌روزی به هتل بازگردید.

پس از استراحت، بعدازظهر خود را در قایق‌های مجلل بر رودخانه ارکیده سفید (Wite Orchid) سپری کنید. در این قایق‌ها شما می‌توانید گشتی متفاوت در بانکوک داشته باشید و از نمایش رقص سنتی تایلندی که توسط هنرمندان بانکوک بر روی قایق اجرا می‌شود لذت ببرید. در انتها نیز شام خود را در عرشه کشتی و بر روی رودخانه آرام بانکوک میل کنید.

روز دوم سفر به بانکوک / بانکوک گردی

بدون دیدن بازار روی آب، بانکوک را ترک نکنید

در ابتدای روز از بازار روی آب سادیوک دیدن کنید، بازارهای روی آب از جاذبه‌های گردشگری تایلند هستند. دیدن فروشنده‌های خانمی که در قایق‌های خود نشسته و کلاه‌های حصیری لبه بلند به سر دارند، بسیار جذاب خواهد بود. سادیوک بازاری محلی است که در آن انواع میوه‌های جذاب تایلندی و مواد غذایی محلی به فروش می‌رسد، این میوه‌ها را با قیمتی ارزان می‌توان خریداری کرد و از آنجایی که خوردن میوه تازه انرژی را چند برابر می‌کند، بهتر است صبح را برای گشت‌وگذار در این بازار انتخاب کنید. در ادامه روز از بازارچه سنتی که در کنار بازار روی آب سادیوک قرار دارد بازدید کرده و پس از خرید سوغاتی غذاهای خیابانی بانکوک را امتحان کنید.

برای گشت بعدازظهر خود به خیابان سوخومویت بروید. سوخومویت با طول ۱۸ کیلومتر از طولانی‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین خیابان‌های بانکوک است. در این خیابان بزرگ می‌توانید از مدرنترین مراکز خرید  بانکوک خرید کنید، در کافه‌ها و رستوران‌های معروف غذا میل کنید و از دیدن هیاهو و زندگی شبانه در این شهر لذت ببرید.

روز سوم سفر به بانکوک/ سافاری

در سافاری بانکوک از باغ‌وحش و باغ پرندگان دیدن کنید

روز آخر اقامت در بانکوک را به گشت سافاری در باغ‌وحش Worl Zoo and Park  اختصاص دهید. باغ وحش بانکوک مجموعه‌ای بزرگ است که در آن می‌توانید انواع حیوانات کم‌یاب و جذاب را مشاهده کنید.

سافاری Worl Zoo and Park به دو بخش تقسیم می‌شود، در بخش اول شما در ماشین‌های مجهز سافاری نشسته و به دیدار حیوانات و پرندگان کمیابی خواهید رفت که به‌صورت آزادانه در طبیعت زندگی می‌کنند. دیدن حیوانات عظیم‌الجثه مانند فیل، کرگدن و زرافه از جذابیت‌های این بخش هستند.

بخش دوم سافاری به پارک آبی، مخصوص انواع حیوانات آبزی مانند تمساح اختصاص دارد. شما می‌توانید صدها کروکدیل‌ عظیم‌ را از نزدیک دیده و حتی به آن‌ها غذا بدهید. در ادامه مسیر غرفه‌های غذا و فروش سوغاتی وجود دارند و شما می‌توانید خریدی کوچک داشته و با انواع فینگر فود از خودتان پذیرایی کنید.

ساعت کار باغ‌وحش از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر و ساعت کار پارک آبی از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر می‌باشد. همچنین بلیط ورودی باغ‌‎وحش و پارک آبی بایستی به صورت جداگانه خریداری شود، اما اگر پکیج هر دو سافاری با هم خریداری کنید، بلیط‌ها شامل تخفیف خواهد شد.

اگر ساعاتی از شب را همچنان در بانکوک اقامت دارید و نمی‌خواهید در هتل بمانید، می‌توانید از خیابان‎‌های معروف بانکوک مانند سیام، سیلوم یا پراتونام بازدید کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید