8 ترفند برای خرید ارزان بلیط هواپیما

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 14 مه 2019
Loading...

آیا تا به حال برایتان پیش آمده در پرواز از مسافران دیگر راجع به قیمت بلیط هواپیما سؤال کرده باشید و با شنیدن جواب احساس کنید سرتان کلاه رفته؟ چرا که در شرایط کاملاً مشابه شما مبلغ بالاتری را بابت خرید بلیط پرداخت کرده‌اید. اشتباه نکنید همیشه پای یک کلاه‌بردار در کار نیست! فقط کافیست ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما را بدانید، در این صورت شما هم می‌توانید همیشه یک قدم جلوتر باشید و بلیط خود را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

۱-روز و زمان مناسب را برای جستجوی پرواز انتخاب کنید

جستجوی بلیط هواپیما در روز و زمان مناسب دارای اهمیت زیادی می‌باشد. بیشتر افراد هنگام جستجوی بلیط هواپیما فقط به اولین پروازهایی که در ابتدای نتایج جستجو نشان داده می‌شوند اکتفا می‌کنند و با پیدا نکردن پرواز مورد نظرشان یا از خرید پشیمان می‌شوند و یا بلیط هواپیما را گرانتر از چیزی که مد نظرشان بود خریداری می‌کنند. دقت کنید شما می‌خواهید بهترین پرواز را با کمترین هزینه خریداری کنید. پس بهتر است سریع تصمیم نگیرید و صبور باشید!

زرنگ باشید، خلاف جهت مسیر شنا کردن شاید همیشه انتخاب درستی نباشد اما در خرید بلیط هواپیما قطعاً جواب می‌دهد. بیشتر افراد پروازهای خود را به آخر هفته موکول می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید در خرید بلیط هواپیما برد کرده باشید بهتر است روزهای وسط هفته را برای سفر انتخاب کنید. علاوه بر این چه در پروازهای بین‌المللی و سوتو چه در پروازهای داخلی، ترافیک پروازی در اواخر هفته بیشتر از ایام میانی است بنابراین نرخ بلیط‌ها گران‌تر خواهد بود. فراموش نکنید به‌طورمعمول در پروازهای داخلی روزهای شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و در پروازهای بین‌المللی روزهای پنجشنبه و چهارشنبه می‌توانید بلیط‌های ارزان‌تری را نسبت به سایر روزها خریداری کنید.

علاوه بر روز، ساعات پروازی نیز در خرید ارزان بلیط هواپیما نقش مهمی دارند. از آنجایی که خواب یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا است و افراد کمی حاضرند به خاطر پرواز از آن بگذرند، معمولاً پروازهای اول صبح و نصف شب طرفداران کمتری دارند و می‌توانید در این ساعت‌ها بلیط هواپیما را با نرخ مناسب‌تر خریداری کرد.

۲-زمان پرواز را محدود نکنید

اکثر افراد برای خرید بلیط هواپیما با محدودیت زمان مواجه هستند و یا انتخاب خود را محدود می‌کنند. کسانی می‌خواهند در جلسه کاری شرکت کنند و یا افرادی که به دلیل شغلی فقط ایام خاصی را برای مسافرت در اختیار دارند، جز این دسته از افراد قرار می‌گیرند؛ اما باید بدانید هرچقدر بر روی یک زمان خاص برای پرواز اصرار داشته باشید، به همان نسبت احتمال پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان کمتر خواهد بود؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد دستتان را برای خرید بلیط هواپیما باز بگذارید. چرا که در اغلب مواقع با کمی حوصله و تنها با یک روز جابجایی در پرواز می‌توانید بلیط هواپیما ارزان‌تری را پیدا کنید.

۳-پروازهای توقف دار را فراموش نکنید

شاید در نگاه اول توقف در پرواز و در بعضی از موارد جابجایی هواپیما چندان خوشایند به نظر نیاید اما اگر این توقف‌ها در پایین آمدن نرخ بلیط هواپیما و به طبع صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر تأثیر زیادی داشته باشد، دید شما را نسبت به این پروازها تغییر داده و بدون شک بعد از مدتی آن را به پروازهای مستقیم ترجیح خواهید داد.

نرخ بلیط هواپیما در پروازهای توقف دار ارزان‌‎تر از پروازهای بدون توقف هستند؛ اما نکته مهم در خرید بلیط این نوع پرواز توجه به ساعات پروازی و مدت توقف در این پروازهاست چرا که در بیشتر مواقع مسافران باید جهت ادامه مسیر هواپیما را عوض کرده و مجدداً کارت پرواز دریافت کنند؛ بنابراین دانستن مدت زمان توقف برای از دست ندادن پرواز بعدی بسیار مهم است. علاوه بر این معطل شدن در فرودگاه تا زمان پرواز بعدی هم برخی از مسافران را نگران کرده و آن‌ها را برای خرید بلیط پروازهای توقف دار مردد می‌کند. از این‌رو ایرلاین‌ها امکان استفاده مسافران خود را از لانج‌های فرودگاهی و سالن‌های CIP فرودگاهی فراهم کرده‌اند. مسافران با خرید بلیط پروازهای توقف دار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانند از خدمات رفاهی سالن‌های فرودگاهی (CIP) هم استفاده کنند

۴- پرواز چارتر یا سیستمی؟

پرواز چارتر با سیستم چه فرقی دارد و بلیط کدام ارزان‌تر است؟ دانستن جواب این سؤال، نه تنها اطلاعات پروازی را بالا می‌برد بلکه به مسافران این امکان را می‌دهد تا بهترین پرواز را با نرخ مناسب انتخاب کنند.

اگر اهل سفر هستید، احتمالاً بارها و بارها نام پرواز چارتر را شنیده‌اید، در واقع آژانس‌های هواپیمایی با توجه به فصل سفر و پر تردد بودن یک یا چند مسیر، صندلی‌های هواپیما را پیش خرید می‌کنند، بدین ترتیب صندلی در تملک آژانس چارترکننده قرار می‌گیرد این کار در اصطلاح هواپیمایی چارتر نامیده می‌شود. از آن پس مسئولیت فروش و تعیین نرخ بلیط هواپیما با آژانس هواپیمایی خواهد بود.

پروازهای چارتر تاریخ و ساعت مشخص دارند و عمدتاً ارزان‌تر از بلیط‌های سیستم به فروش می‌رسند. مخصوصاً اگر عنوان بلیط لحظه آخری را به خود بگیرند. بهترین راه برای خرید بلیط چارتر پیگیری کردن سایت‌ها و عضو شدن در صفحات اجتماعی آژانس‌های چارتر کننده است. البته این نکته را فراموش نکنید بلیط‌های چارتر غیرقابل کنسلی و تغییر تاریخ هستند، بنابراین قبل از خرید کاملاً از زمان سفر و خرید بلیط خود مطمئن شوید و نکته آخر اینکه بلیط‌های چارتر لزوماً همیشه ارزان‌تر از بلیط‌های سیستم نیستند، بهترین کار برای انتخاب بلیط چارتر یا سیستم چک کردن نرخ هر دو پرواز قبل از خرید بلیط است.

اما پروازهای سیستمی، پروازهایی هستند که توسط شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی می‌شوند و اختیار فروش و نرخ‌گذاری آن‌ها نیز با خود ایرلاین می‌باشد و با نرخ مصوب به فروش می‌رسند.

ایرلاین‌ها نیز همانند آژانس‌های هواپیمایی سیاست فروش را بر مبنای بازار تعین می‌کنند و در برخی از روزها و ساعات پروازی نرخ بلیط هواپیما را با درصد تخفیف قابل ملاحظه‌ای به فروش می‌رسانند. بلیط‌های سیستم محدودیت چارتر را ندارد و روزهای پروازی متنوع‌تری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همچنین این بلیط‌ها قبل تغییر تاریخ نیز می‌باشند.

در مجموع هم در بلیط چارتر و هم در بلیط سیستم می‌توان بلیط هواپیما ارزان پیدا کرد. فقط کافیست صبور باشید و قبل از خرید بلیط تمام گزینه‌های پیش‌رو را با دقت بررسی کنید.

۵-خرید ارزان بلیط هواپیما در تعطیلات؟!

بلیط‌های هواپیمایی در ایام تعطیلات گران‌تر از روزهای معمول به فروش می‌رسند، این امر غیرقابل اجتناب است؛ اما همیشه راهی برای دور زدن بایدها وجود دارد. اگر می‌خواهید در ایام تعطیلات با خرید بلیط هواپیما ارزان یک قدم جلوتر از سایر مسافران باشید بهتر است کمی تاریخ سفر خود را جابجا کنید، به عنوان مثال در ایام تعطیلات نوروز می‌توانید به‌جای ۲۹ یا ۱ فروردین، بلیط را ۲۶ یا ۲۷ فروردین خریداری کنید. در اینصورت هم از ازدحام جمعیت در فرودگاه‌ها در امان خواهید بود هم با ارزان‌تر خریدن بلیط می‌توانید بودجه بیشتری را برای تفریح و خرید کنار بگذارید.

۶-آنلاین یا حضوری؟

بلیط هواپیما را از دو طریق آنلاین و حضوری می‌توان خریداری کرد. خرید بلیط حضوری با مراجعه به دفاتر آژانس‌های هواپیمایی امکان‌پذیر است و بلیط آنلاین را از طریق سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما می‌توان خریداری کرد.

در صورت مراجعه حضوری به آژانس‌ها کارشناسان بلیط، تاریخ رفت و برگشت را چک کرده و پروازهای مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهند و بلیط مورد نظر از طریق آژانس هواپیمایی برایتان صادر می‌شود.

همان‌طور که در بالا ذکر شد، بلیط اینترنتی هواپیما را از طریق سایت‌های معتبر می‌توان خریداری کرد. در این صورت دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آژانس‌های هواپیمایی نیست، فقط با در اختیار داشتن موبایل یا لپ‌تاپ و با دسترسی به اینترنت می‌توانید خودتان بلیط را صادر کنید. در خرید اینترنتی بلیط هواپیما شما می‌توانید تاریخ سفر را وارد کرده و پس از آن ده‌ها پرواز با روزها و ساعت‌های پروازی متنوع برایتان نمایش داده می‌شود. حتی می‌توانید روزهای قبل و بعد تاریخ پروازتان را چک کنید و در نهایت بهترین هواپیمایی با مناسب‌ترین نرخ را انتخاب و خریداری کنید. همچنین خرید بلیط آنلاین این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید تمام جزییات پرواز شامل ساعت رفت، طول پرواز، ساعت رسیدن به مقصد، تعداد توقف‌ها و مدت توقف‌ها را ببینید.

۷-عضو باشگاه مشتریان شوید

امروزه اکثر آژانس‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها بخشی بنام باشگاه مشتریان دارند. شما می‌توانید با عضو شدن در این باشگاه در ازای هر خرید امتیاز دریافت کنید. این امتیازها در سفرهای بعدی به تخفیفی عالی تبدیل می‌شوند؛ بنابراین به هیچ عنوان فرصت را از دست ندهید و حتماً عضویت خود را در ایرلاین‌ها به ثبت برسانید، بدین ترتیب با پر کردن فرم چند دقیقه‌ای از تخفیف چند صدهزارتومانی برخوردار خواهید شد.

۸-آژانس هواپیمایی یا سایت خرید بلیط خود را تغییر ندهید

اگر کثیرالاسفر هستید، سعی کنید همیشه از یک سایت یا آژانس مسافرتی خرید کنید چرا که شرکت‌ها همیشه برای مسافران دائمی امتیازی ویژه در نظر خواهند گرفت. همچنین شبکه‌های اجتماعی آژانس هواپیمایتان را دنبال کنید تا بتوانید از نرخ‌های ویژه بلیط هواپیما و تخفیفات طلاع پیدا کنید.

۹-ارزان‌ترین بلیط همیشه بهترین گزینه نیست

و در آخر به اینکه توجه کنید، خرید ارزان‌ترین بلیط همیشه برد به حساب نمی‌آید. چرا که قیمت هر بلیط با توجه به امکانات پرواز سنجیده می‌شود. هواپیمایی‌ها کلاس‌های پروازی مختلف دارند و قیمت بلیط هواپیما با توجه به هر کلاس پروازی متفاوت می‌باشد. بلیط ارزان هواپیما بلیطی است که با امکانات یکسان نسبت به سایر بلیط‌ها قیمت پایین‌تری داشته باشد؛ بنابراین قبل از خرید، نوع ایرلاین، کلاس پروازی، روز، تاریخ و ساعت پرواز و حتی نوع هواپیما را چک کرده و با سایر پروازها مقایسه کنید.

آژانس هواپیمایی ستاره ونک از معتبرترین آژانس‌های هواپیمایی ایران است که به صورت حضوری و اینترنتی در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت دارد. سایت فروش بلیط اینترنتی هواپیما آژانس ستاره ونک با پشتیبانی ۲۴ ساعته در خدمت مسافران عزیز است و با داشتن مجوز فروش بلیط از تمامی ایر لاین‌ها، بهترین گزینه‌ها را پیش‌روی شما عزیزان قرار می‌دهد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید