نکاتی که در هنگام سفر با کودکان باید رعایت کرد

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 19 جولای 2018
Loading...

آیا دلتان برای استراحت و سفر تنگ شده، اما نگران مسافرت رفتن با کودک دلبندتان و دشواری‌های آن هستید؟ معمولاً فکر سفر با کودکان برای همه نگران‌کننده است چرا که وقتی با کودک خود سفر می‌کنید ممکن است با شرایط جدیدی روبرو شوید که قبلاً با آن مواجه نشده‌اید. اما نگران نباشید چرا که اگر شرایط سفر با کودکان را بدانید و همچنین امکانات لازم برای سرگرم شدن آن‌ها را فراهم کنید، نه تنها سفر کردن با کودکتان سخت نخواهد بود بلکه تبدیل به یک سفر دل‌نشین و لذت‌بخش برای شما خواهد شد.

 

سفر با کودکان

 

قبل از سفر از وسایل مورد نیاز خود لیست تهیه کنید

کودکان معمولاً در سفر بهانه‌گیرتر از روزهای دیگر هستند، بنابراین قبل از سفر لیستی از  وسایلی که کودک شما به آن‌ها علاقه دارد، تهیه کنید تا اگر در سفر آن‌ها را از شما خواست به راحتی در اختیار او قرار دهید. دقت داشته باشید که کودکان همیشه بیشتر از بقیه افراد لباس کثیف می‌کنند، پس در انتخاب لباس آن‌ها دقت کنید و بیشتر لباس‌های نخی بردارید که شستن و خشک شدن آن‌ها راحت‌تر باشد. اما خیلی بار خود را سنگین نکنید و وسایل غیرضروری را از لیست خود حذف کنید. قرار دادن کرم ضد سوختگی، ضد آفتاب، پوشک و کرم مرطوب‌کننده را در لیست خود فراموش نکنید.

 

سفر رفتن را  برای کودک خود هیجان‌انگیز کنید

قبل از سفر با کودک خود از زیبایی‌های مقصد و هر چیزی که فکر می‌کنید او را در مورد سفر هیجان‌زده می‌کند صحبت کنید. حتی می‌توانید عکس و فیلم‌های جذاب از مقصد به او نشان دهید تا بتوانید او را بیشتر برای رفتن به سفر ترغیب کنید.

 

چگونه با کودکان سفر برویم

 

در انتخاب ساعت پرواز دقت کنید

هنگام انتخاب پرواز و تهیه‌ی بلیط دقت کنید، اگر می‌توانید پروازهای شبانه و بدون توقف را انتخاب کنید، چرا که کودکان معمولاً در شب راحت‌تر می‌خوابند. اگر در روز پرواز می‌کنید و طول پرواز شما طولانی است،  می‌توانید صندلی ماشین او را همراه خود به داخل هواپیما ببرید، چرا که در این صورت او  هنگام خواب احساس راحتی بیشتری می‌کند. همچنین سعی کنید صندلی‌های جلو هواپیما را که فضای بیشتری دارند برای نشستن انتخاب کنید، البته معمولاً مسئولین فرودگاه در این زمینه با شما همکاری لازم را انجام خواهند داد.

در هنگام پرواز هر چند وقت یک‌بار به فرزند خود شیر یا آب بدهید چرا که این کار از کم شدن آب  بدن کودک به دلیل خشک بودن هوای هواپیما و همچنین از درد گوش به علت ارتفاع جلوگیری می‌کند. همچنین در صورت امکان می‌توانید از قطره‌ی استریل چشمی برای جلوگیری از سوزش و خشکی چشم نیز استفاده کنید.

قبل از پرواز به کودک خود اجازه دهید هرچقدر که می‌خواهد بازی و تفریح کند چون با این کار باعث می‌شوید او خسته شود و در هواپیما آرام‌تر باشد.

 

سفر راحت با کودکان

 

 

کارهایی که بعد از رسیدن به سفر باید انجام دهید

چنانچه با کودک خود سفر می‌کنید، به خواسته و نیازهای او توجه کنید. مهم‌ترین نکته در سفر اهمیت به ساعت خواب کودک است، بنابراین در گشت‌های روزانه‌ی خود حتماً ساعتی را برای خواب بعدازظهر کودک در نظر بگیرید.

در مورد مکان‌های جذاب گردشگری برای کودکان مانند شهربازی‌ها و باغ‌وحش‌های شهر مقصد تحقیق کنید و گردش در این مکان‌ها را در برنامه‌های خود قرار دهید.

همیشه اسباب‌بازی‌ها و خوراکی‌های جذاب برای غافلگیری کودک خود همراه داشته باشد تا هنگامی که آن‌ها شروع به بهانه‌گیری می‌کنند بتوانید با دادن خوراکی و اسباب‌بازی به آن‌ها آرامشان کنید.

اگر می‌خواهید به رستوران بروید، ساعت‌هایی را انتخاب کنید که رستوران خلوت‌تر باشد، چرا که بعضی از کودکان در محیط‌های شلوغ زودتر عصبی و کلافه می‌شوند.

در صورتی که سفر ساحلی را انتخاب کرده‌اید، بردن کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب برای کودکان را فراموش نکنید، همان‌طور که می‌دانید آن‌ها پوست‌هایی حساس دارند، بنابراین سعی کنید ساعت‌های زیادی آن‌ها را کنار دریا و زیر آفتاب نگه ندارید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید