چگونه بلیط تهران بانکوک را ارزان بخریم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 23 مارس 2020
Loading...

بانکوک شهری جذاب با تفریحات بی شمار است که ساکنین مهربانش با میهمان‌نوازی که در آسیا شهرت دارد از گردشگران استقبال می‌کنند؛ اما سفر به این شهر زمانی لذت‌بخش‌تر می‌شود که بلیط هواپیما را با ایرلاین‌‌های معتبر و البته ارزان‌تر از هر جای دیگر خریداری کنید؛ اما چگونه؟ اگر می‌خواهید ترفندهای خرید ارزان بلیط تهران بانکوک را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

کشور تایلند و به ویژه شهر بانکوک را می‌توان از مقاصد پر رفت‌وآمد ایرانیان به شمار آورد. پروازهای زیادی به صورت هفتگی و منظم از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به مقصد بانکوک انجام می‌شود. از این رو قیمت بلیط تهران بانکوک با توجه به نوع ایرلاین، نوع بلیط و زمان سفر تعیین می‌شود. علاوه بر این موارد دیگر نیز در گران یا ارزان شدن بلیط تهران بانکوک مؤثر هستند. در ادامه ترفندهای خرید بلیط هواپیما را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برای خرید بلیط بانکوک به چه مدارکی نیاز دارید؟

ایرانیان برای سفر به تایلند بایستی ویزای ورود به این کشور را دریافت کنند؛ بنابراین ویزای تایلند اولین مدرکی است که برای دریافت آن باید اقدام کنید. آژانس هواپیمایی ستاره ونک مدارک متقاضیان را دریافت کرده و کلیه مراحل دریافت ویزا را انجام می‌دهد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تایلند

  • پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • یک قطعه ۴*۳ رنگی (عکس بایستی جدید بوده و با عکس پاسپورت متفاوت باشد)
  • گواهی تمکن مالی (حداقل ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان) به زبان انگلیسی و با مهر و امضای بانک
  • کپی صفحه اول شناسنامه (در صورت زوج بودن یا همراهی کودک، ارائه کپی صفحه دوم شناسنامه الزامی است)
  • کپی کارت ملی
  • تائیدیه رزرو هتل در تایلند
  • بلیط رفت‌وبرگشت به تایلند

دقت داشته باشید که صدور ویزای تایلند ۳ روز کاری زمان می‌برد.

چه عواملی در خرید بلیط ارزان تهران بانکوک تأثیر می‌گذارد؟

نوع بلیط: بلیط هواپیما انواع مختلف دارد و هر بلیط با توجه امکاناتی که دارد و خدماتی که ارائه می‌دهد نرخ‌گذاری می‌شود. بلیط اکونومی ارزان‌ترین نوع بلیط هواپیما است. این صندلی‌ها معمولاً به صورت، دو، سه یا چهار ردیف در کنار هم قرار گرفته و با توجه به نوع هواپیما دارای مانیتور و ارائه وعده‌های غذایی می‌باشند.

دو کلاس بیزینس و فرست دارای صندلی‌های تختخواب‌شو امکاناتی مانند سفارش غذای دلخواه یا اینترنت هستند. بلیط این دو کلاس پروازی گران‌تر از بلیط اکونومی است.

نوع ایرلاین: بلیط تهران بانکوک را به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم (توقف دار) می‌توان خرید. پروازهای مستقیم شامل ایرلاین‌های داخلی مانند هواپیمایی ماهان و … می‌شود که از تهران و بدون توقف به فرودگاه بانکوک پرواز دارند. پروازهای غیر مستقیم شامل ایرلاین‌های خارجی از جمله هواپیمایی قطر، هواپیمایی عمان ایر، هواپیمایی امارات و … می‌شود. در این پروازها، هواپیما قبل از فرود در فرودگاه بانکوک یک توقف در کشور ثالث دارد. توجه داشته باشید که بلیط هواپیمایی ماهان ارزان‌تر از سایر ایرلان‌های خارجی است.

زمان خرید بلیط هواپیما: زمان خرید بلیط هواپیما تأثیر مستقیم بر قیمت آن دارد. به طور معمولاً بلیط‌های وسط هفته ارزان‌تر از بلیط‌های آخر هفته به فروش می‌رسند. یا پروازهای نیمه شب قیمت پایین‌تری نسبت به پروازهای طول روز دارند.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما: با عضو شدن در وب‌سایت‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌توانید از تخفیفات ویژه این وب‌سایت‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال وب‌سایت بلیط آژانس ستاره ونک در بیشتر تاریخ‌های بلیط تهران بانکوک را ارزان‌تر از هر جای دیگر به مسافران ارائه می‌دهد.

بلیط چارتر تهران بانکوک

صندلی‌های اجاره شده در هواپیما توسط آژانس‌های هواپیمایی را بلیط چارتری می‌گویند. نرخ این بلیط‌ها توسط آژانس هواپیمایی چارتر کننده تعیین می‌شود. به همین دلیل به طور معمول ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی به فروش می‌رسند. البته به این نکته توجه کنید که در پروازهای چارتر نرخ بلیط کودک همانند بزرگسال محاسبه می‌شود و نکته دوم اینکه تاریخ رفت‌وبرگشت و زمان پرواز در این بلیط‌ها مشخص شده است.

بلیط سیستم تهران بانکوک

نرخ بلیط‌های سیستم به صورت مستقیم و از طرف ایرلاین تعیین می‌شود. این بلیط‌ها به طور معمول (نه همیشه) گران‌تر از بلیط‌های چارتر هستند. البته در برخی از تاریخ‌ها ممکن است ایرلاین بنا به دلایلی بلیط را با تخفیف قابل توجهی به فروش برساند.

به طور کلی هنگام خرید بلیط عجله نکنید، تمام شرایط را بررسی کرده تا در نهایت بتوانید با توجه به شرایط مناسب‌ترین بلیط هواپیما را خریداری کنید.

بهترین زمان خرید بلیط تهران بانکوک

تایلند دو آب‌وهوای گرم و خشک و بارانی و خنک دارد. هوای خنک در زمستان بازار تور تایلند را در این فصل بسیار گرم کرده است. گردشگران بسیاری سواحل این کشور را برای گذراندن تعطیلات در زمستان انتخاب می‌کنند. ازاین‌رو بلیط هواپیما در این فصل گران‌تر از سایر فصول است. اگر می‌خواهید دو فاکتور بلیط ارزان هواپیما و مساعد بودن هوا را در کنار هم داشته باشید، اواخر تابستان و اوایل پاییز را می‌توان بهترین زمان خرید بلیط تهران بانکوک دانست.

بلیط لحظه آخری بانکوک

بلیط‌هایی که چارتر شده اما در زمان تعیین شده به فروش نرفته‌اند به میزان قابل توجهی ارزان‌تر از سایر بلیط‌ها نرخ‌گذاری می‌شوند. اینجاست که مسافرانی که آماده سفر هستند می‌توانند به مقدار زیاد سود کرده و بلیط را ارزان‌تر از همیشه خریداری کنند؛ اما برای خرید بلیط لحظه آخری بانکوک دو نکته را باید مد نظر قرار دهید. نکته اول اینکه صدور ویزای تایلند سه روز کاری زمان می‌برد پس اگر قصد سفر به تایلند را دارید حتماً از ۵ تا ۷ روز قبل اقدام کنید و نکته دوم، به خاطر داشته باشید که همیشه هم نمی‌توان به امید بلیط لحظه آخری نشست، چرا که ممکن است پروازها پر شده و لحظه آخر بلیط ها گران‌تر هم به فروش برسند. پس پیشنهاد می‌کنیم پروازها را آنلاین چک کرده تا در نهایت بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

آیا خرید بلیط یکطرفه بانکوک امکان‌پذیر است؟

متقاضیانی که ویزای تایلند را دریافت می‌کنند می‌توانند تا ۵۸ روز در این کشور اقامت داشته باشند؛ بنابراین خرید بلیط یک طرفه تایلند امکان‌پذیر نمی‌باشد و هنگام درخواست ویزا بایستی زمان رفت‌وبرگشت مشخص باشد.

طول پرواز تهران به بانکوک

طول پرواز تهران بانکوک به نوع ایرلاین بستگی دارد. مدت زمان پروازهای مستقیم مانند ماهان حدوداً ۶ ساعت و ۳۰ و در پروازهای غیرمستقیم بسته به مدت توقف حدوداً ۹ ساعت می‌باشد.

چند نکته کاربردی

  • برای خرید مناسب‌ترین بلیط، تمام شرایط را مورد بررسی قرار دهید، چرا که ارزان‌ترین بلیط همیشه بهترین بلیط نیست.
  • برای مطلع شدن از تخفیفات آژانس‌های هواپیمایی در باشگاه مشتریان عضو شوید.
  • روزهای وسط هفته را برای خرید بلیط انتخاب کنید.
  • صدور ویزای تایلند ۳ روز کاری زمان می‌برد.

برای خرید تور تایلند و بلیط بانکوک با کارشناسان واحد تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در تماس باشید.

مطالب مرتبط

۸ دلیل برای سفر به بانکوک، تایلند

در سفر به بانکوک از این معابد دیدن کنید

راهنمای حمل و نقل عمومی در بانکوک

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید