در سفر به بانکوک از این معابد دیدن کنید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 11 آگوست 2019
Loading...

شهر بانکوک پر است از معابد بودایی که در پشت هر کدام داستانی افسانه‌ای نهفته است. معابدی که بعد از گذشت هزاران سال همچنان پابرجا بوده و انرژی مثبت خود را به سمت شهر بانکوک می‌فرستند. شاید به همین دلیل است که بانکوک شهر فرشته‌ها نیز خوانده می‌شود. در سفر به بانکوک انتخاب یک معبد از بین صدها معبد کار ساده‌ای نیست، از این رو در این مطلب معروف‌ترین معابد بانکوک را معرفی کرده‌ایم.

بانکوک شهری با تفریحات بی‌پایان است. در این شهر همه چیز از مراکز خرید گرفته تا غذاهای خیابانی و حتی وسایل حمل‌ونقل گردشگران را سرگرم می‌کند؛ اما در بانکوک مکان‌هایی وجود دارند که از شلوغی و هیاهو شهر دور بوده و سرشار از آرامش محض هستند. مراکز اسپای تایلند یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز هستند؛ اما علاوه بر این مراکز، معابد بانکوک نیز فضایی سرشار از سکوت و انرژی مثبت دارند. این معابد در را به روی گردشگران گشوده و افراد با هر اعتقادی می‌توانند در کنار مردم تایلند در معابد نشسته و به تمدد اعصاب بپردازند.

معابد بانکوک

شهر بانکوک مملو است از معابدی که علاوه بر ارزش تاریخی به عنوان مکان‎هایی برای جدا شدن از شلوغی شهر و رسیدن به آرامش محسوب می‌شوند.

معبد Wat Phra Kew

معبد Phra Kaew در محوطه کاخ بزرگ بانکوک قرار گرفته و همین باعث شده تا به عنوان پربازدید‌ترین معابد تایلند شناخته شود. این معبد محل نگه‌داری بودای زمردین است که با سنگ یشم ساخته شده و ۱۴۰۰ سال است که از تایلند در برابر بدی‌ها محافظت می‌کند. بودای زمردین برای مردم تایلند بسیار مقدس بوده و لباسی از طلای خالص به تن دارد. پادشاه تایلند در هر فصل طی یک مراسم مذهبی لباس بودا را تعویض می‌کند.

قرارگیری معبد Phra Kaew در کاخ پادشاهی باعث شده این معبد همیشه شلوغ و پرگردشگر باشد؛ اما گردشگران برای ورود به معبد بایستی لباس مخصوص به تن داشته باشند این لباس‌ها در غرفه‌های مخصوص اجاره داده می‌شوند و یا حتی گردشگران می‌توانند آن‌ها را به عنوان یادگاری خریداری کنند.

آدرس:  Na Phra Lan Rd, Khwaeng Phra Borom Maha Ratchawang, Khet Phra Nakhon, Krung Thep Maha Nakhon 10200, Thailand

معبد Wat Arun

معبد وات آرون در کنار رودخانه Chao Phraya قرارگرفته و نمایی بسیار زیبا دارد. این معبد محل عبادت بودائیان است اما معماری و نقاشی‌های دیواری آن برگرفته از مکتب هندوئیسم می‌باشد. حتی نام معبد نیز بنام خدای خورشید هندو Aruna نام‌گذاری شده است.

این معبد در طول سالیان دراز دچار تخریب شد اما با تلاش معماران تایلندی در سال ۲۰۱۷ مجدداً بازسازی شده و شکوه و عظمت گذشته خود را بازیافت. معبد وات آررون از ارزشمندترین معابد بانکوک می‌باشد که عکس آن بر روی سکه‎های ۱۰ باتی تایلند حک شده است. گردشگران در این معبد می‌توانند علاوه بر تمدد اعصاب از منظره زیبای غروب خورشید در رودخانه Chao Phraya نیز لذت ببرند.

آدرس: ۲ Sanam Chai Rd, Khwaeng Phra Borom Maha Ratchawang, Khet Phra Nakhon, Krung Thep Maha Nakhon 10200, Thailand

معبد Wat Pho

Wat Pho از محبوب‌ترین معابد بانکوک است که یکی از مراکز مهمترین مراکز طب سنتی تایلندی در آن قرار دارد.

در این معبد تصویر لحظه کشته شدن بودای گوتاما با سم به تصویر کشیده شده است. علاوه بر این آثار تاریخی بسیاری را در معبد Wat Pho می‌توان دید. گردشگران در این معبد می‌توانند شاهد عبادت بوداییان باشند و همچنین از طب سنتی تایلند برای شل کردن عضلات و تمدد اعصاب استفاده کنند.

آدرس: ۲ Sanam Chai Rd, Khwaeng Phra Borom Maha Ratchawang, Khet Phra Nakhon, Krung Thep Maha Nakhon 10200, Thailand

معبد Wat Saket

معبد Wat Saket بر روی تپه‌ای طلایی قرار دارد که توسط دست بشر ساخته شده است. به اعتقاد ساکنین بانکوک در این معبد یادداشت‌هایی از بودا نگه‌داری می‌شود.

برای بازدید از این جاذبه شگفت‌انگیز باید از ۳۳۴ پله بالا رفت اما این کوه‌پیمایی ارزشش را دارد چرا که پس از رسیدن به بالای تپه منظره پانوراما از بانکوک مقابل چشمانتان قرار خواهد گرفت. در طول مسیر نیز زنگ‌هایی با آهنگ مخصوص به صدا درمی‌آیند و بازدیدکنندگان را برای ادامه مسیر تشویق می‌کنند. این معبد به دلیل قرارگیری در بالای تپه فضایی خلوت‌تر از سایر معابد بانکوک دارد.

آدرس: ۳۴۴ Thanon Chakkraphatdi Phong, Khwaeng Ban Bat, Khet Pom Prap Sattru Phai, Krung Thep Maha Nakhon 10100, Thailand

معبد Wat Traimit

این معبد با نام بودای طلایی نیز شناخته می‌شود، چرا یکی از گران‌ترین مجسمه‌های بودا را در خود دارد. این بودا از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و ارزش آن بیش از ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

هیچ کس با اطمینان نمی‌داند که مجسمه بودای طلایی واقعاً چند ساله است. تحقیقات نشان می‌دهد كه قدمت این بودا به قرن سیزدهم یا چهاردهم میلادی بازمی‌گردد. جالب توجه اینکه بودا طلایی در سال ۱۹۵۵ به‌طور تصادفی کشف شد و کاشفان آن مجسمه را برای پنهان کردن ارزش واقعی‌اش با طرح‌های گچ‌بری شده پوشاندند. وقتی خدمه سعی در جابجایی مجسمه داشتند، وزن شدید آن باعث پاره شدن طناب و شکسته شدن مجسمه گردید و این سقوط ارزش واقعی بودای طلایی را نمایان کرد.

آدرس: ۶۶۱ Charoen Krung Rd, Khwaeng Talat Noi, Khet Samphanthawong, Krung Thep Maha Nakhon 10100, Thailand

جهت دریافت ویزای تایلند و خرید تور تایلند با همکاران فروش تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید. 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید