شرایط سفر به انگلیس چیست؟ | آپدیت زمستان 1402

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 28 دسامبر 2021
Loading...

شرایط سفر به انگلیس در دوره کرونا چگونه است؟ این بیشترین سؤالی ست که پس از باز شدن مرزهای گردشگری انگلیس در دوره کرونا ذهن مسافران این مسیر را به خود درگیر کرده است. با توجه به اینکه ما برگزارکننده تورهای انگلیس و کارگزار دریافت ویزای بریتانیا هستیم در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چه افرادی با چه شرایطی می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس اقدام و به این کشور سفر کنند.

بسیاری از گردشگرانی که قصد سفر به انگلیس را دارند از شرایط جدید سفر به این کشور و محدودیت‌های اعلام شده بی‌خبرند. از این رو اگر شما هم مدت‌هاست که به دنبال یک منبع اطلاعاتی مطمئن در زمینه شرایط سفر به انگلیس هستید پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

قوانین ورود به انگلستان در دوران کرونا

کشور انگلیس در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شرایط جدید را برای ورود مسافران اعلام کرده است. طبق این شرایط افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت و از تزریق آخرین دوز ۱۴ روز گذشته باشند می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس و سفر به این کشور اقدام کنند. یادآور می‌شویم که مسافران انگلیس بایستی یکی از واکسن‌های مورد تائید دولت این کشور را دریافت کرده باشند. در حال حاضر واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، سینوفارم، جانسون و مدرنا مورد تأیید هستند. علاوه بر ارائه کارت واکسن مسافران ورودی به انگلیس با شرایط زیر ۱۰ روز قرنطینه خواهند شد:

  • انجام تست کرونا حداکثر ۳ روز قبل از تاریخ پرواز.
  • تکمیل آنلاین فرم تعیین محل مسافر.
  • مراحل آماده شدن برای قرنطینه:

– اگر طی ۱۰ روز گذشته در یکی از کشورهای لیست قرمز بوده‌اید یا از آنها عبور کرده باشید فقط در صورتی قادر به ورود به انگلستان هستید که تبعه بریتانیا یا ایرلندی باشید و یا حق اقامت در این کشور را داشته باشید. در این صورت باید نسبت به رزرو اقامت در یکی از هتل‌های قرنطینه‌ای مورد تأیید مقامات این کشور به صورت آنلاین اقدام و هزینه آن را پرداخت فرمایید.

– در صورتیکه از سایر کشورها وارد انگلستان می‌شوید باید برای دو تست کرونا در روزهای دوم و هشتم (travel test package) پس از ورود، در مراکز مورد تأیید در انگلستان ثبت نام نمایید.

  • در صورتیکه از کشورهای لیست قرمز وارد انگلستان نشده باشید می‌توانید پس از ۵ روز، نسبت به تست کرونا اقدام و در صورت منفی بودن آن، نیازی به ادامه قرنطینه نمی‌باشد.
  • عدم رعایت قرنطینه برای دفعه اول ۱۰۰۰ پوند و در صورت تکرار تا ۱۰ هزار پوند جریمه خواهد داشت.

انگلستان سینوفارم را به رسمیت شناخت

طبق آخرین اخبار شرایط سفر به انگلیس دولت بریتانیا تمامی واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی را به رسمیت می‌شناسد از این رو علاوه بر فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون واکسن‌های سینوواک، سینوفارم پکن و کواکسین نیز به لیست واکسن‌های مورد تأیید این کشور اضافه شدند.

چه زمانی می‌توان برای تست شخصی کرونا اقدام کرد؟

تمام مسافران بالای ۱۱ سالی که قصد سفر به انگلیس را دارند بایستی حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز تست کرونا را انجام و نتیجه منفی آن را در فرودگاه ارائه دهند. طبق این قانون علاوه بر نتیجه منفی PCR، ارائه کارت واکسن نیز الزمیست.


اطلاعیه مهم در خصوص پروازهای ورودی به انگلستان

طبق شرایط سفر به انگلیس مسافران پروازهای ورودی به انگلستان باید نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری پزشکی اقدام کرده و پس از دریافت QR code، کپی آن را در هنگام سوار شدن به هواپیما و در بدو ورود به پلیس گذرنامه در انگلستان تحویل دهند. فرم خود اظهاری را می‌توانید از طریق لینک زیر دریافت کنید:

https://www.gov.uk/provide-journey-contact-details-before-travel

فرم مکان یابی مسافر خود را نشان دهید

با توجه به شرایط سفر به انگلیس در بدو ورود به این کشور بایستی فرم مکان‌یابی مسافر را تکمیل کنید. این فرم برای اطلاع دولت انگلیس از شرایط سلامت شما در زمان همه‌گیری ویروس کرونا می‌باشد. پس از تکمیل فرم، تأییدیه آن به همراه یک فایل از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

همه چیز درباره مراحل و شرایط دریافت ویزای انگلیس؛ آپدیت ۱۴۰۱

ایرانیان برای سفر به انگلیس بایستی ویزای این کشور را دریافت کنند. از آنجا که ویزای این کشور در میان معتبرترین ویزاهای دنیا قرار می‌گیرد، مراحل دریافت ویزای انگلیس کمی طولانی و نسبتاً پیچیده است اما کارشناسان ما در واحد ویزا با داشتن سال‌ها تجربه کار را برای شما راحت می‌کنند. مراحل دریافت ویزای انگلیس به شرح زیر می‌باشد:

  • تهیه و آماده‌سازی مدارک مورد نیاز
  • تکمیل آنلاین فرم ویزا
  • تعیین زمان و محل انگشت‌نگاری
  • حضور در دفتر سفارت جهت انگشت‌نگاری و تحویل مدارک

همچنین مدارکی را که بایستی در روز انگشت‌نگاری همراه داشته باشید موارد زیر را شامل می‌شود:

  • اصل پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت‌های قبلی و کپی از صفحات پاسپورت‌ها
  • یک نسخه تکمیل شده فرم درخواست روادید به همراه برگه تأییدیه وقت سفارت که توسط این مرکز انجام‌پذیر است.
  • ۲ قطعه عکس ۳٫۵*۴٫۵
  • اصل و یا کپی دعوت‌نامه معتبر، در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می‌باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  • رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
  • مدارک میزبان در انگلستان (دعوت‌نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره‌نامه، آخرین برگه مالی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق و گاز…)
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای ۳ ماه گذشته، سپرده‌های بانکی و …
  • برای مدیران و سهام‌داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای ۶ ماه گذشته الزامیست.
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، (در صورت اجاره دادان اصل و ترجمه اجاره‌نامه)
  • ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.

بیشتر بخوانید …

راهنمای ویزای توریستی انگلیس

مراحل درخواست ویزای انگلیس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید