پوکت کجاست ؟ | معرفی شهر پوکت

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 5 آوریل 2022
Loading...

پوکت به عنوان لوکس‌ترین مقصد گردشگری در تایلند شناخته می‌شود. جزیره‌ای که در آن نه از هیاهوی بانکوک خبری هست و نه سواحل پر هیاهوی پاتایا را دارد. بلکه با داشتن هتل‌های مدرن، رستوران‌های شیک و جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد از گردشگران استقبال می‌کند؛ اما پوکت کجاست و انجام دادن چه کارهایی سفر به این جزیره زیبا را هیجان‌انگیزتر می‌کند؟

پوکت، پاتایا و بانکوک سه مقصد اصلی گردشگری در تایلند هستند در این بین اما پوکت را می‌توان به واسطه داشتن فضای لوکس متفاوت‌تر از سایر مقاصد دانست. شهری که ترکیبی کامل از جنگل، دریا، ساختمان‌های مدرن، رستوران‌های کوچک و بزرگ، تفریحات مهیج و حتی سواحل آرام را گرد هم آورده و پذیرای گردشگران با هر سلیقه‌ای می‌باشد. در مطلب پوکت کجاست با این جزیره رؤیایی بیشتر آشنا می‌شویم.

پوکت کدام کشور است؛ Phukt کجاست؟

پوکت نه یک کشور بلکه جزیره‌ای بسیار زیبا در کشور تایلند است. این جزیره بیش از هر چیز به داشتن مناظر خارق‌العاده و هتل‌های ۵ ستاره لوکس معروف است. از این رو پوکت را می‌توان گزینه‌ای عالی برای گردشگرانی به شمار آورد که می‌خواهند سفری لاکچری و متفاوت به تایلند داشته باشند. اما قبل از سفر به پوکت لازم است بدانید که جهت اقامت در این جزیره بایستی ویزای تایلند را دریافت کنید.

درباره پوکت

پوکت از جزایر بسیار زیبای تایلند است که در استانی به همین نام قرار گرفته و توانسته در دنیای گردشگری توجه مسافران آسیایی و اروپایی را به خود جلب کند. پوکت عنوان بزرگ‌ترین جزیره تایلند را نیز به خود اختصاص داده و در مجموع ۳۲ جزیره دیگر را در اطراف خود دارد. این جزیره دارای فرودگاه بین‌المللی بوده و دسترسی هوایی به آن به صورت مستقیم امکان پذیر می‌باشد. پوکت از دو قسمت شهر جدید و قدیمی تشکیل شده است. بخش قدیمی آن old Phuket نام داشته و ساختمان‌هایی با معماری سنتی تایلندی را در خود جای داده و بخش جدید نیز با انواع هتل‌ها، رستوران‌ها و البته تفریحات لوکس تجهیز شده است. با سفر به این جزیره بی شک تعطیلاتی رؤیایی را تجربه خواهید کرد.

در پوکت چه کارهایی باید انجام داد؟

در ادامه مطلب پوکت کجاست به شما خواهیم گفت که در طول اقامتتان در این جزیره چه تفریحاتی را تجربه خواهید کرد. در مجموع تور پوکت به داشتن فضای لوکس همراه با تفریحات متنوع شهرت دارد. پس هر گردشگر با هر سلیقه‌ای می‌تواند حسابی خوش بگذراند. قدم زدن در کنار سواحل آرام و رؤیایی، مناظر طبیعی حریت انگیز، جزیره‌های اسرارآمیز، رستوران‌های بسیار مدرن با انواع غذاهای بین‌المللی، هتل‌هایی که نمایی خارق‌العاده از دریا و جنگل دارند، فیل‌ سواری در جنگل، معابد بودایی با مجسمه‌های عظیم‌الجثه همه و همه در لیست تفریحات تمام نشدنی پوکت قرار می‌گیرند. با این وصف در صورتیکه قصد سفر به این جزیره را دارید می‌‎توانید از لحظه به لحظه اقامت در آن لذت ببرید.

دیدنی های پوکت

دیدنی‌های پوکت مانند تفریحات آن بیشمارند. به بیان دیگر جاذبه‌های گردشگری پوکت را می‌توان به جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحات مهیج تقسیم بندی کرد. بازدید از جزایر منحصر به فرد فی فی و جیمز باند در دسته دیدنی‌های طبیعی قرار می‌گیرند. این دو جزیره به داشتن سواحل رؤیایی و تخته سنگ‌هایی که سر از آب بیرون آورده‌اند مشهور هستند. بازدید از بودای عظیم‌الجثه پوکت نیز در دسته دیدنی های تاریخی قرار می‌گیرد. این بودا برای اهالی پوکت بسیار ارزشمند و قابل احترام است. انواع تفریحات آبی مانند قایق سواری، غواصی، پاراگلایدر، موج سواری و غیره نیز در دسته تفریحات هیجان انگیز قرار می‌گیرند. البته رستوران گردی و قدم زدن در میان مراکز خرید لوکس نیز از دیگر دیدنی‌های پوکت به شمار می‌روند.

آب و هوای پوکت

در ادامه مطلب پوکت کجاست آب و هوای این جزیره را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پوکت آب و هوایی استوایی داشته و تقریباً در تمام مدت سال آماده است تا از مسافران خود پذیرایی کند؛ اما اگر می‌خواهید از تمامی تفریحات آبی و غیر آبی پوکت لذت برده و در مناطق سرسبز جزیره بدون نگرانی از بارش باران‌های موسمی قدم بزنید بهتر است فصل‌های پاییز و زمستان را برای سفر انتخاب کنید. چرا که پوکت معمولاً در نیمه اول سال هوایی تقریباً شرجی داشته و گه گاه با بارش باران‌های موسمی گردشگران را سورپرایز می‌کند. البته فراموش نکنید که در صورت انتخاب فصل‌های بهار و تابستان برای سفر می‌توانید تور پوکت را بسیار ارزان‌تر از نیمه دوم سال خریداری کنید. استفاده از تفریحات آبی پوکت در تمامی فصل‌های سال امکان پذیر می‌باشد.

هتل های پوکت

بیشتر هتل‌های پوکت در کنار ساحل قرار گرفته و چشم اندازی خارق‌العاده به دریا دارند. این جزیره انواع هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره را در داشته و به میهمانان این امکان را می‌دهد تا با توجه به بودجه‌ای که دارند در هتل مورد نظرشان اقامت داشته باشند. هتل‌های شور کاتانی Shore at Katathani، بارای ویلا Baray Villa، کاتانی پوکت Katathani Phuket، سنترا گرند بیچ ریزورت Centara Grand Beach Resort، مونپیک Moevenpick، ناکا پوکت NAKA Phuket، کپ سینا Cape Sienna و هیات رجنسی Hyatt Regency Phuket Resort از بهترین هتل‌های پوکت هستند که بهترین امکانات را به گردشگران ارائه می‌دهند.

هزینه های سفر به پوکت

در آخر مطلب پوکت کجاست درباره هزینه‌های سفر به لوکس‌ترین مقصد گردشگری تور تایلند صحبت می‌کنیم. قیمت تور پوکت به فصلی که برای سفر انتخاب می‌کنید، نوع هتل و البته پرواز دارد؛ اما در مجموع و با توجه به افزایش قیمت تورها بعد از شیوع ویروس کرونا هزینه سفر به پوکت برای هر نفر حدود ۵۱۰ دلار به علاوه هزینه بلیط می‌باشد. قیمت بلیط هواپیما نیز از حدود ۲۵ میلیون تومان شروع می‌شود. برای رزرو تور پوکت می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

تور پوکت ۱۴۰۲

تور پوکت را می‌توان در قالب ۷ شب و ۸ روز پوکت، ترکیبی پوکت + ساموئی، پوکت + پاتایا و پوکت + بانکوک برنامه ریزی کرد. تورهای پوکت ۱۴۰۲ نیز به صورت ترکیبی یا تکی برگزار می‌شود. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود یکی از مسیرهای پوکت را برای سفر انتخاب کنید.

سوالات متداول

پوکت در کدام کشور قرار دارد؟

پوکت از جزایر زیبای کشور تایلند است.

چرا پوکت معروف شده است؟

پوکت به خاطر چیزهایی مانند سواحل عجیب و غریب، زندگی شبانه پر جنب و جوش، بازارهای شبانه رنگارنگ، غذاهای دریایی خوشمزه، سنگ مرمر سفید بودای بزرگ و البته غواصی مشهور است.

بیشتر بخوانید …

۵ گشت جذاب و هیجان‌انگیز در پوکت

با معروف‌ترین مراکز خرید پوکت آشنا شوید

برای مشاهده قیمت و خرید تور پوکت از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور پوکت
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید