همه چیز درباره گشت و گذار در ساحل راوای پوکت

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در دوشنبه 19 فوریه 2024
Loading...

تایلند مکان‌های زیبا و عجیب و غریب زیادی برای بازدید دارد که یکی از جالب‌ترین آنها، ساحل راوای در جنوبی‌ترین قسمت پوکت می‌باشد و به دلیل نزدیکی به این شهر، اغلب ساحل محبوب گردش‌های خانوادگی است. با سفر به راوای، مردم محلی را خواهید دید که خصوصا یکشنبه‌ها برای پیک نیک به این‌جا می‌آیند. قابل ذکر است که راوای هنوز بیشتر فضای یک دهکده ماهیگیری سنتی را دارد تا یک ساحل معمولی مدرن و همیشه پر از کشتی‌های چوبی لنگر انداخته است؛ اجاره این قایق‌ها امکان دسترسی به جزیره مرجانی و لذت بردن از یک ناهار خوشمزه در جزیره بون را می‌دهد.

اگر قصد سفر به تایلند و یا رزرو تور پوکت را دارید، حتما بازدید از این دهکده ساحلی را در برنامه خود قرار دهید زیرا با این‌که راوای مناسب شنا نیست، اما جنبه‌های زیادی وجود دارند که باعث جذابیتش می‌شوند. در ادامه به صحبت در مورد آن‌ها خواهیم پرداخت.

فرهنگ مردم راوای

راوای محل زندگی مردمی است که به کولی‌های دریایی معروفند و تا قبل از ساکن شدن در این روستا، کوچ نشین بودند. بیشتر اهالی محلی با ماهیگیری یا غواصی مروارید امرار معاش می‌کنند و سبک زندگی بسیار سنتی دارند؛ حتی جالب است بدانید به تازگی به برق دسترسی پیدا کرده‌اند. آنها دین مخصوص به خود را دارند و اگر در ماه ژوئن یا نوامبر به این‌جا بروید، می‌توانید جشنواره‌های دریاییشان را ببینید.

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی جاذبه‌ های گردشگری پوکت – تایلند

 

 

تفریحات دهکده راوای

متداول ترین راه برای رسیدن به این دهکده سوار Songthaew شدن است که در تایلند به عنوان  تاکسی استفاده می‌شود؛ اما از آنجایی که جاذبه‌های روستا نسبتاً گسترده است، اگر یک وسیله نقلیه شخصی برای خود کرایه کنید، رفت و آمد در اطراف آسان‌تر می‌شود.

  • گشت و گذار با قایق‌های چوبی: با ورود به سواحل راوای قایق‌های زیبا از جنس چوب را می‌بینید که در کنار دریا لنگر انداخته‌اند و منتظر مسافراند. می‌توانید یکی از این قایق‌های دم بلند را کرایه کنید و تجربه‌ای فوق‌العاده از گشت با قایق چوبی را داشته باشید. در امتداد جاده ساحلی تابلوهایی وجود دارد که قیمت قایق‌های دم بلند را برای اجاره ذکر می‌کنند.
  • غواصی در آب‌های راوای: با رفتن به زیر آب‌‌های دریای آندامان( Andaman Sea) در دنیای شگفت انگیز جانوران دریایی کاوش کنید. در این‌جا تمام امکانات مورد نیاز برای غواصی در اختیار گردشگران قرار می گیرد. علاوه بر این، مربی‌هایی نیز هستند که غواصی را به گردشگران آموزش می‌دهند و آنها را هنگام غواصی در قسمت‌های کم عمق همراهی می‌کنند.
  • رستوران‌های راوای: می‌توان گفت اصلی‌ترین جاذبه راوای، رستوران‌های فوق العاده دریایی است؛ نگران نباشید در ادامه به معرفی بهترین آنها خواهیم پرداخت.
  • خرید از بازارهای محلی: یکی از جالب‌ترین کارهایی که این‌جا می‌توانید انجام دهید خرید از بازار محلی مواد دریایی و بردن آن به یکی از رستوران‌های اطراف برای طبخ غذای مورد نظرتان است.
  • موزه بزرگ پوکت: موزه بزرگ پوکت حدودا بیست سال است که نماد منطقه راوای بوده است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید!
  • Gypsy Village : در جنوب شرقی پوکت دهکده‌ای عجیب از کولی‌ها وجود دارد که خانه‌هایشان روی پایه‌هایی از چوب ساخته شده‌ و امرار معاششان از طریق ماهیگیری است. با رفتن به این دهکده، بازار سرپوشیده‌ی کوچکی را خواهید دید که می‌توانید از آن صنایع دستی، ماهی و جذاب‌تر از همه این‌ها، مروارید محلی بخرید. ماهی‌های خریداری شده را حتما برای طبخ به رستوران‌های اطراف ببرید و مطمئن باشید که ارزشش را دارد!
  • Promthep Cape View Point : با بازدید از این دماغه می‌توانید شاهد یک منظره فوق العاده زیبا از غروب آفتاب و دریای آندامان باشید. پرومتپ با غروب‌های دیدنی همراه با درختان نخل که نماد برجسته جزیره پوکت است، شناخته می‌شود.
  • پارک آبی کودکان راوای: اگر همراه فرزندان خود به تایلند سفر می‌کنید، رفتن به این پارک بهترین قسمت سفر برایشان خواهد بود! پارک دارای یک زمین بازی نیمه سرپوشیده در دهکده راوای است که ۲۵۰ متر مربع مساحت و دارای  ترامپولین، دوچرخه، سرسره آبی، استخرهای کم عمق، هزارتو و اسباب بازی‌های متنوع و رنگارنگ است. کودکان ۲ تا ۱۴ سال می‌توانند از این پارک آبی استفاده کنند.
  • Wat sawang arom: این معبد بودایی که تصویرهای سنتی بودا در قسمت‌های مختلف آن وجود دارد، یکی از اماکن تاریخی دهکده راوای است. وات ساوانگ آروم بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روستاییان راوای است و همانند یک مرکز اجتماعی برای مردم عمل می‌کند. این معبد کوچک و ساده دارای معماری زیبایی است که عمدتا چرخ دارما (چرخ گیتی) را به تصویر می‌کشد. هر توریستی که می‌خواهد نگاهی اجمالی به زندگی و تاریخ مردم محلی تایلند داشته باشد، باید اینجا را ببیند.
  • اسپای آیورودا: در این مکان از یک روش باستانی هندی برای شفای طبیعی بیماری‌ها استفاده می‌شود. همچین  خدماتی همچون لایه برداری گیاهی آسیایی، ماساژ سوئدی و ماساژ صورت اروپایی ارائه می‌شود.
  • موزه صدف: موزه صدف‌های دریایی پوکت در نزدیکی ساحل راوای در سواحل جنوب غربی جزیره واقع شده است و مجموعه‌ای ارزشمند از صدف‌های دریایی آب‌های تایلند را به نمایش می‌گذارد.

در اخر لازم به ذکر است که راوای مناسب آب‌تنی نیست زیرا که معمولا ساحلی پر از قایق‌های لنگر انداخته دارد و از طرفی به علت عمق کم دریا، هنگامی که جزر و مد اتفاق می‌افتد، زمین‌های گلی و صخره‌ها نمایان می‌شوند. اگر می‌خواهید شنا کنید، به سمت نای هارن بروید؛ این ساحل زیبا به دلیل ماسه‌های سفید خیره کننده و آب شفاف کریستالی آن بسیار معروف است.

در ساحل راوای کجا غذا بخوریم؟

جاده‌ای که در امتداد ساحل راوای قرار دارد با مجموعه‌ای از رستوران‌های خوب پر شده اما ما می‌خواهیم طبق نظر توریستان، چند رستوران به شما معرفی کنیم:

۱-طبق توصیه توریستان یکی از گزینه‌های خوب، رستوران نیکیتا است که مناظزی فوق‌العاده از اقیانوس و جزایر دارد.

۲-رستوران Rawai Ocean Seaview نیز یکی دیگر از بهترین نقاط برای توقف است.

۳- ساحل زیبای Bon Island  و رستوران آن یک تجربه عالی از غذا خوردن در یک جزیره گرمسیر کوچک می‌باشد.

۴- همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، بازار غذاهای دریایی راوای بسیار محبوب است. از یک طرف جاده هر نوع ماهی یا غذای دریایی را که دوست دارید تهیه کنید و آن را به رستوران‌های روبرو ببرید تا برایتان طبخ کنند.

۵-ساحل راوای همیشه به خاطر مجموعه وسیعی از رستوران‌های دریایی که در امتداد اسکله هستند، مشهور بوده است اما اگر به‌دنبال بهترین و محلی‌ترین تجربه هستید، غذای خود را مانند مردم محلی با نشستن روی زمین و تشک‌ها میل کنید. یکی از این رستوران‌های محلی بسیار مشهور Aek Seafood است.

 

به طور کل غذاهای تایلند بسیار خوشمزه هستند و چیزی که آن‌ها را متفاوت می‌کند، مناظر باشکوه ساحلی است.

سخن پایانی

مناطق اطراف راوای یک پناهگاه آرام و دور از سواحل شلوغ می‌باشند که بهترین انتخاب برای لذت بردن از مناظر باشکوه در سکوت و آرامش هستند. با رفتن به این دهکده ماهیگیران محلی را خواهید دید که روی قایق‌های ماهیگیری خود کار و ابزار کارشان را سازماندهی می‌کنند. در واقع می‌توان گفت راوای منعکس کننده‌ی زندگی روزمره مردم محلی در پوکت است و با سفر به آن فرصت لمس فرهنگ تایلند و معاشرت با محلیان را خواهید داشت.

تنها کاری که باید در ساحل راوای انجام دهید این است که بنشینید و از مناظر فوق‌العاده لذت ببرید!

 

سوالات متداول

آیا می‌توان در ساحل راوای شنا کرد؟

خیر؛ در ساحل راوای قایق‌های زیادی لنگر انداخته‌اند و دریا هم کم عمق است. از طرفی بعد از جزر و مد زمین های گلی و صخره ها نمایان می شوند.

علت معروفیت ساحل راوای چیست؟

امروزه این منطقه بیشتر به خاطر بازار غذاهای دریایی مشهور است.

قیمت تاکسی از فرودگاه پوکت به راوای چقدر است؟

قبل پاسخ به این سوال دقت داشته باشید که تاکسی‌ها رزروی هستند و نمی‌توان خارج از فرودگاهبدون رزرو سوارشان شد. هزینه ثابت تاکسی از فرودگاه پوکت به راوای ۱۰۰۰ بات یا ۳۰٫۴۰ دلار است.

فاصله راوای تا فرودگاه پوکت چقدر است؟

فاصله بین راوای و فرودگاه پوکت حدودا ۵۰ کیلومتر است و حدودا ۱ ساعت با ماشین طول می‌کشد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید