راهنمای سفر به پوکت

نوشته شده توسط : سارا احمدی در دوشنبه 22 نوامبر 2021
Loading...

جزیره پوکت، یک جزیره رویایی واقع در جنوب غربی تایلند است. اگر عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی هستید، قطعاً نام پوکت را بارها شنیده‌اید. این بهشت زیبا به دلیل جاذبه‌های طبیعت‌گردی بسیار، یک مقصد جذاب برای گردشگران عاشق طبیعت است. اگر قصد سفر به این مکان افسانه‌ای را دارید باید این مقاله که یک راهنمای سفر به پوکت است را حتماً مطالعه کنید تا سفری به یادماندنی برای خود بسازید.

پوکت کجاست

استان پوکت، یک استان شلوغ در جنوب غربی تایلند است. کشور تایلند از مجموع ۳۲ جزیره تشکیل شده است. معروف‌ترین و بزرگترین جزیره این استان، پوکت است که یک مقصد گردشگری مهم برای این کشور نیز به حساب می‌آید. این جزیره از سمت شمال توسط پل ساراسین به استان پهانگ نگا متصل می‌شود. مرکز استان پوکت، شهر فوکت است که به دلیل شباهت اسمی بسیاری این تفاوت را نمی‌دانند و فکر می‌کنند پوکت همان فوکت است! شما با مطالعه این راهنمای سفر به پوکت، اطلاعات جالبی از این استان تایلند به دست خواهید آورد پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: پوکت کجاست ؟

تاریخچه پوکت

از نظر تاریخی این جزیره از قدیم‌الایام جزو مسیرهای تجاری مهمی بین هند و چین محسوب می‌شده است و کشتی‌های خارجی تجار پرتغالی، هلندی، انگلیسی و فرانسوی همواره در این جزیره لنگر می‌انداختند. این جزیره در هیچ برهه از زمانی توسط هیچ کشوری مستعمره نشده است. اقتصاد این جزیره در قدیم بر پایه تجارت قلع و لاستیک بوده و اکنون بر پایه جهانگردی و گردشگری است. بر اساس سرشماری‌ که در سال ۲۰۱۲ در این کشور صورت گرفت، مرکز آمار این کشور، جمعیت این جزیره را ۶۶۵۷۰۰ تخمین زده است.

پوکت و تجارت قلع

در قرن نوزدهم جمعیت مهاجران چینی در این جزیره رو به افزایش رفت. چینیان به دلیل کار در معادن قلع، راهی این جزیره شدند که بعد از مدتی باعث تغییر بافت جمعیت پوکت شدند و اکثر جمعیت این جزیره را به افراد چینی تبدیل کردند. البته این در حالی بود که اکثر جمعیت ماهیگیران، متشکل از مسلمانان بود. در دوره رامای پنجم، این جزیره به مرکز تجارت قلع تبدیل شد و در سال ۱۹۳۳ با توجه به رخ دادن تحولات سیاسی در تایلند و تغییر حکومت به نظام پارلمانی، این جزیره به طور رسمی به یک استان تبدیل شد.

بعد از این اتفاق کاشت و برداشت کائوچو در مزارع این جزیره شروع شد. در زمان حال دومین اقتصاد مهم این جزیره، کاشت کائوچو است و تایلند جزو بزرگترین صادرکنندگان کائوچو در دنیا محسوب می‌شود.

پوکت تور

اگر تصمیم به رفتن به این جزیره با تور پوکت را دارید، در این صورت می‌توانید با مراجعه به آژانس ستاره ونک جهت ثبت نام در
تور پوکت و درخواست ویزای توریستی این کشور اقدام کنید. قیمت این تور با پرواز قطری از ۴۵۰ دلار شروع شده و با توجه به نوع هتل انتخابی شما قیمت آن نیز متفاوت می‌شود. تور پوکت معمولاً به صورت ۷ شب و ۸ روز برگزار می‌شود.

تفریحات شبانه پوکت

یکی از تفریحات شبانه معروف در پوکت، قدم زدن در بلندترین ساحل این جزیره که پاتونگ نام دارد، است. هر شب این ساحل زنده تا صبح روشن است و انواع و اقسام جشنواره‌ها و مراسم‌ها در آن برگزار می‌شود. با توجه به سرمایه‌گذاری دولت به روی این ساحل، این مکان به یکی از مراکز تفریحی معروف در تایلند تبدیل شده است. این مکان علاوه بر گردشگران برای شهروندان تایلندی هم بسیار جذاب است و همواره مملو از جمعیت تایلندی و گردشگر است.

ساحل راوای پوکت

یکی دیگر از مراکز تفریحی بنام این استان، دهکده‌ای به نام راوای است. شب‌های این دهکده همواره طنین‌انداز آواز و پایکوبی قبیله‌ای از کولی‌های ساکن در این دهکده است که جلوه‌ای زیبا به شب‌های این منطقه داده است. ماهیگیری در بندر این دهکده چه در روز و چه در شب برقرار است و از تفریحات این دهکده حساب می‌شود. البته باید بگوییم که مردمان این دهکده سبک زندگی مخصوص به خود را دارند و به هیچ وجه حاضر به تغییر سبک زندگی خود به شهری نیستند. اگر از سمت اهالی این دهکده دعوت شدید که شب را در خانه آنان بگذرانید تعجب نکنید این یکی از رسوم آنان است! از به سر کردن شب تا صبح در کنار این قبیله گمنام قطعاً لذت خواهید برد.

۵ گشت جذاب و هیجان‌انگیز در پوکت

هتل های پوکت

با توجه به آن چه که از این جزیره در این راهنمای سفر به پوکت گفتیم متوجه شدیم که این استان در تایلند به نوعی یک قطب گردشگری مهم است که برای دولت این کشور دارای اهمیت زیادی است. بنابراین سرمایه گذاری‌های زیادی در این منطقه صورت گرفته تا بتواند هر چه بیشتر به جذب گردشگر در این جزیره کمک کند. یکی از این موارد، ساخت هتل‌های مختلف و گوناگون با قیمت‌ها و امکانات متفاوت است. اکثر هتل‌های پوکت ساحلی هستند و در زمان اقامت در این هتل‌ها شما از دیدن چشم‌انداز ساحل و دریا به طور مداوم لذت خواهید برد.

هتل ۵ ستاره پوکت

اقامت در هتل یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر گردشگر به آن اهمیت می‌دهد. اما برخی از گردشگران به خدمات و امکانات ارائه شده توسط هتل بسیار حساس هستند که از این رو تنها اقامت در هتل های ۵ ستاره را می‌پسندند. در این راهنمای سفر به پوکت به معرفی و شرح چند هتل ۵ ستاره معروف در پوکت می‌پردازیم.

هتل تاورن بیچ ویلیج ریزورت پوکت

این هتل لوکس در پوکت، واقع در جوار ساحل پاتونگ است که چشم‌انداز ساحلی بسیار زیبایی دارد. این هتل در زمره‌ بهترین هتل‌های ساحلی پوکت است که امکانات خوبی در اختیار اقامت‌کنندگان خود قرار می‌دهد. این هتل دارای دسترسی خوبی به مراکز گردشگری این جزیره دارد.

هتل حیات ریجنسی ریزورت پوکت

هتل دیگری که در این راهنمای سفر به پوکت می‌خواهیم معرفی کنیم، هتل ۵ ستاره حیات ریجنسی ریزورت پوکت است. این هتل با فرودگاه این جزیره ۲۸ کیلومتر فاصله دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوب است. امکانات بالای این هتل برای گردشگران موردپسند است و آنان همواره رضایت خود را از این هتل اعلام کرده‌اند.

هتل هیلتون ارکادیا ریزورت پوکت

حال نوبت به هتل ۵ ستاره هیلتون ارکادیا در این راهنمای سفر به پوکت می‌رسد. این هتل در بین باغ‌های گرمسیری و ساحلی این جزیره بنا شده است. کیفیت هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون بر همگان آشکار است. این شعبه از هتل هیلتون در مساحتی  75 هکتاری که تمام آن را باغ‌های گرمسیری پوشانده، ساخته شده است و یکی از لوکس‌ترین و با امکانات‌ترین هتل‌های پوکت است.

هتل فیشرمن پوکت

این هتل در سال ۲۰۱۵ و در فاصله ۵ دقیقه‌ای از ساحل پاتونگ بنا شد. هتل فیشر من دارای ۳۹۰ اتاق و سوییت است که همگی با بالکن اختصاصی رو یه دریا، اینترنت پر سرعت، سرویس خواب راحت و تلویزیون صفحه تخت متصل به ماهواره تجهیز شده‌اند. در مطلب هتل فیشرمن پوکت می‌توانید با امکانات این هتل لوکس ۵ ستاره بیشتر آشنا شوید.

هتل دوانجیت پوکت

دوانجیت هتلی ۵ ستاره در قلب منطقه پاتونگ پوکت است که تنها ۳ دقیقه با سواحل رویایی جزیره فاصله دارد. ساحل اختصاصی، استخر سرباز و سربسته، سالن اسپا، مرکز آب گرم و اتاق‌های بزرگ با طراحی خارق‌العاده امکاناتی هستند که توانسته‌اند نظر مسافران پوکت را به سوی هتل دوانجیت جلب کنند. در مطلب هتل دوانجیت پوکت با خدمات این هتل لوکس بیشتر آشنا شوید.

هتل گرند مرکور پوکت

هتل گرند مرکور در ساحل پاتونگ قرار گرفته و با به روزترین امکانات هتلی دنیا از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. مجموعه کامل آبی شامل استخر سرباز و استخر ویژه کودکان، سالن اسپا و فضای سبز بسیار زیبا از امکانات هتل گرند مرکور پوکت هستند. برای آشنایی بیشتر مطلب هتل گرند مرکور پوکت را مطالعه کنید.

اگر بخواهیم تمام هتل‌های ۵ ستاره پوکت را به اختصار شرح دهیم در این راهنمای سفر به پوکت نمی‌گنجد، اما در لیست زیر به اسامی چند مورد از معروف‌ترین‌های آن‌ها می‌پردازیم.

  • هتل میلنیوم ریزورت پاتونگ پوکت
  • هتل فیشرمنز هاربر پوکت
  • هتل تریسارا پوکت
  • هتل کرست ریزورت اند پول ویلاز
  • هتل سنترا گراند ریزورت
  • هتل آندامان وایت بیچ ریزورت

لوکس‌ترین‌ هتل‌های ۵ ستاره پوکت

هتل های پوکت ۴ ستاره

همانطور که پیش‌تر در این راهنمای سفر به پوکت بیان کردیم بخش بزرگی از اقتصاد این کشور بر پایه گردشگری طرح ریزی شده است. یکی از نیاز‌های گردشگران خارجی داشتن اقامتگاه خوب با امکانات بالا است. هتل‌های ۴ ستاره پوکت علاوه بر برآورده کردن این نیاز، نسبت به هتل‌های ۵ ستاره به هزینه کمتری نیاز دارد. در ادامه چند هتل ۴ ستاره مشهور در پوکت را بررسی می‌کنیم.

هتل آنداکیرا پوکت

این هتل ۴ ستاره در جوار ساحل پاتونگ واقع شده است. فاصله این هتل تا ساحل به اندازه ۱۰ دقیقه پیاده‌روی است؛ همچنین شما می‌توانید از امکانات ترانسفر رایگان تا ساحل نیز بهره ببرید. این هتل دارای استخر بزرگی است که لذت اقامت در آن را دو چندان می‌کند.

هتل نووتل وینتیج پارک پوکت

یکی از جذاب‌ترین هتل‌های پوکت که در این راهنمای سفر به پوکت به آن اشاره می‌کنیم، هتل ۴ ستاره نووتل وینتیج پارک پوکت است. این هتل فاصله ۳ دقیقه‌ای تا ساحل دارد. اتاق‌های این هتل بسیار مدرن و لوکس است و دارای امکانات کاملی است. این هتل همچنین فاصله کمی تا مرکز خرید جونگسیلون دارد. اگر به دنبال اقامتی راحت در پوکت هستید پیشنهاد ما به شما این هتل است.

هتل کی ریزورت پوکت

اگر به دنبال یک آرامش بی‌ پایان هستید این راهنمای سفر به پوکت هتل ۴ ستاره کی ریزورت را به شما معرفی می‌کند. این هتل نیز مانند دو هتل قبلی، ساحلی است و شما می‌توانید از قدم زدن به روی ساحل شنی این هتل لذت ببرید. در طراحی اتاق‌های این هتل از رنگ‌های گرم و گیرا استفاده شده است.

در پوکت هتل‌های ۴ ستاره بسیار زیادی وجود دارد که شاید انتخاب را برای گردشگران سخت کند. در ادامه به لیستی از هتل‌های معروف ۴ ستاره پوکت اشاره می‌کنیم.

  • هتل دوآنجیت پوکت
  • هتل نووتل ریزورت پوکت
  • هتل کامالا بیچ استیت پوکت

در ادامه معروف‌ترین هتل‌های پوکت از نظر گردشگران را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

هتل ماریوت پوکت

یکی دیگر از هتل‌های مشهور پوکت که قصد داریم در این راهنمای سفر به پوکت بررسی کنیم هتل ۵ ستاره ماریوت ملین بیچ است. این هتل بسیار زیبا در کنار ساحل پاتونگ بنا شده است. این هتل دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است که در صورت اقامت در آن هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. این هتل دارای رستوران‌های بین‌المللی و محلی است که در طی روز آماده خدمت‌رسانی به مهمانان هستند. همچنین این هتل امکانات رفاهی خاصی به افراد معلول و کم‌توان اختصاص داده است. خدمه هتل همگی به زبان‌های مختلفی مانند: چینی، روسی، انگلیسی و تایلندی تسلط دارند. امکانات اتاق‌های این هتل شامل موارد زیر است.

  • مینی بار
  • دوش و وان حمام
  • گاو صندوق
  • اتو و سشوار
  • تلویزیون
  • تلفن
  • تهویه مطبوع
  • میز مطالعه
  • وای‌ فای رایگان

هتل رویال پارادایس پوکت

یکی از هتل‌های نوساز و لوکس در پوکت، هتل رویال پارادایس است. این هتل در مرکز پاتونگ قرار دارد که به اقامت‌کنندگان اجازه دسترسی راحت و آسان به مراکز گردشگری پوکت را می‌دهد. این هتل تا مرکز خرید جونگ سیلون ۵ دقیقه و تا ساحل پاتونگ ۱۰ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. اگر بخواهیم به امکانات رفاهی هتل اشاره کنیم لیست طولانی خواهیم داشت که ما در ادامه به نام بردن چند مورد قناعت کرده‌ایم.

  • پارکینگ اختصاصی
  • اینترنت وای فای رایگان
  • فروشگاه
  • محل مخصوص نگهداری کودکان
  • خدمات خشکشویی و لاندری
  • صرافی
  • سالن کنفرانس و همایش
  • ترانسفر فرودگاهی غیر رایگان
  • سالن زیبایی
  • پذیرش شبانه روزی

هتل آماری پوکت

این هتل که در بین مسافران بسیار محبوب است، در کنار ساحل واقع شده است. در این هتل صرافی وجود دارد و شما برای تبدیل ارز با مشکل مواجه نخواهید شد. از امکانات این هتل می‌توان به اتاق‌های خانوادگی و وجود صندوق امانات در پذیرش هتل اشاره کرد. استفاده از اتوشویی برای مهمان شامل هزینه است. تمامی کارکنان این هتل می‌توانند به زبان‌های تایلندی و انگلیسی سخن بگویند و همچنین پذیرش این هتل به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌گیرد. از امکانات دیگر این هتل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استخر
  • جکوزی
  • تراس آفتاب‌گیر
  • باشگاه بدنسازی
  • آرایشگاه و خدمات زیبایی

هتل لمردین پوکت

هتل لمردین که در این راهنمای سفر به پوکت می‌خواهیم بررسی کنیم، هتلی است ۵ ستاره واقع در ساحل کارون که از ساحل پاتونگ ۵ کیلومتر فاصله دارد. دسترسی این هتل به مراکز دیدنی و تفریحی همچون زمین گلف، معبد چالونگ، سالن تیراندازی و پینت بال بسیار خوب است. در همه نقاط هتل، شما به وای فای رایگان دسترسی دارید. باشگاه ورزشی بسیار کاملی که شامل انواع ورزش‌های گوناگون است در این هتل وجود دارد و همچنین این هتل دارای ترانسفر فرودگاهی است. یکی دیگر از امکانات این هتل وجود اتاق کامپیوتر و کتابخانه جهت استفاده مهمانان است. تمام امکانات ذکر شده برای هتل‌ آماری در این هتل نیز وجود دارد.

رستوران های پوکت

غذاهای تایلندی برخلاف غذاهای مابقی کشورهای آسیای شرقی، بسیار متنوع و خوش‌طعم‌تر است. با گشت‌وگذار در پوکت با انواع اقسام رستوران‌های لوکس و محلی مواجه خواهید شد که دارای رنج قیمتی متفاوتی هستند. غذاهای تایلندی برگرفته از غذاهای چین، ژاپن و هند است. رستوران‌های سیلک، دی پلی، پیزریای ایتالیایی بوئن گوستو و سیزل روفتاپ از رستوران‌‌های معروف و بنام پوکت هستند.

با بهترین رستوران‌های پوکت آشنایی دارید!؟

هزینه حمل‌ونقل در شهر پوکت

همانطور که می‌دانید واحد پول رسمی تایلند، بات است. این واحد پولی به صورت اسکناس‌های ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و … تبادل می‌شود. یکی از موارد مهم که در راهنمای سفر به پوکت بیان می‌کنیم هزینه حمل‌ونقل در زمان اقامت در این کشور است. هزینه اتوبوس در این کشور حدود ۸۰ الی ۱۴۰ بات است و این هزینه برای تاکسی به حداقل ۲۰۰ بات افزایش پیدا می‌کند. هزینه اجاره ماشین در این جزیره حدود ۱۰۰۰ بات در روز است.

جاذبه های گردشگری پوکت

با توجه به طبیعت بکر و جادویی پوکت اکثر مراکز دیدنی این جزیره مربوط به طبیعت آن است. از مراکز گردشگری این جزیره در این راهنمای سفر به پوکت می‌توان از ساحل کاتا، ساحل آزاد، ساحل سورین، فاناسی، بازار واکینگ استریت، ساحل کارون، پناهگاه فیل‌ها، معبد جوی توی، ساحل کاتانوی و … نام برد.

مراکز خرید پوکت

مبحث آخری که در این راهنمای سفر به پوکت مورد بررسی قرار می‌دهیم، مراکز خرید معروف در پوکت است. تمامی این مراکز خرید تقریباً در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن‌ها آسان است. لیست پایین شامل مواردی از بهترین مراکز خرید پوکت است.

  1. مرکز خرید جانگ ‌سیلون: یک مجتمع تجاری بزرگ است.
  2. پوکت ویکند مارکت: یک بازار محلی در قلب پوکت است.
  3. سنترال فستیوال پوکت: یک مرکز خرید کامل و جامع است.
  4. مغازه بی ۲۵: یک کتاب‌فروشی مطرح است که در آن کتاب‌هایی با زبان انگلیسی و تایلندی به فروش می‌رسد.
  5. پاور بای: یک مغازه فروش کالاهای الکترونیکی مطرح در پوکت است.

و بسیاری دیگر از مراکز خرید که نمی‌توان از تمامی آن‌ها در این راهنمای سفر به پوکت نام برد.

با معروف‌ترین مراکز خرید پوکت آشنا شوید

سفری رویایی به پوکت

ما در این راهنمای سفر به پوکت سعی بر آن داشتیم که مطالب کامل و مفیدی از این جزیره مشهور در تایلند بیان کنیم. با خواندن این راهنما با هتل‌های معروف ۴ و ۵ ستاره پوکت، رستوران‌ها و مراکز خرید معتبر آشنا می‌شوید. با توجه به تقاضای بالای ایرانیان جهت سفر به تایلند و پوکت این راهنمای سفر به پوکت برای شما بسیار کاربردی و کارآمد خواهد بود.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید