آشنایی با جاذبه پربازدید دهکده جهانی دبی (Global Village)

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 29 ژانویه 2023
Loading...

دنیای بدون مرز!  جهانی که در آن بیش از ۹۰ فرهنگ گرد هم آمده و شکفتی خلق کرده‌اند. دنیایی که در گوشه گوشه  آن می‌توان جدیدترین و هیجان‌انگیزترین رنگ‌ها، طعم‌ها و تفریحات را تجربه کنید. به دهکده جهانی دبی دنیای شگفت انگیز بدون محدودیت خوش آمدید. از برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای متنوع گرفته تا انواع مسابقات هیجان انگیز مجموعه این دنیای بی‌نظیر را تشکیل می‌دهند. در اینجا با قسمت‌های مختلف Global Village دبی آشنا می‌شویم.

دهکده جهانی یا Global Village از معروفترین جاذبه های گردشگری تور دبی است که بازدید از آن را در سفر به این مقصد نباید از دست داد. در این دهکده غرفه‌های متنوعی از فرهنگ‌های سراسر دنیا گرد هم آمده و داشته‌های هنری و خلاقیت‌هایشان را به نمایش می‌گذارند. انواع امکانات، تفریح، سرگرمی و بازی‌ها برای رده سنی‌های مختلف در گلوبال ویلیج دبی فراهم شده، همچنین شما می‌توانید از غرفه‌های مختلف سوغاتی و لباس‌های جذاب خریداری کنید.

معرفی دهکده جهانی دبی

دهکد‌ه جها‌نی د‌بی هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند این مجموعه هیجان انگیز تمام تفریحات را از اقصی نقاط جهان گردهم آورده و افراد این فرصت را پیدا می‌کنند تا هنر و فرهنگ کشور خود را در به نمایش بگذارند. درواقع در این مجموعه هر کشور می‌تواند غرفه مخصوص به خود را داشته و در آنجا علاوه بر معرفی فرهنگ، صنایع دستی خود را نیز به فروش رساند. نمونه‌ای از معروفترین آثار باستانی دنیا از جمله شهر ممنوعه پکن، برج ایفل پاریس، معابد مختلف تایلند، هیروگلیف‌های مصر، مجسمه آزادی آمریکا و برج پیزای ایتالیا را در دهکده جهانی می‌توان دید. به بیان دیگر می‌توان گفت که گشت و گذار در این مجموعه شما را با خود به سفر دور دنیا در یک روز می‌برد.

بخش‌ های مختلف دهکده جهانی دبی

تاریخچه ساخت دهکده جهانی دبی به سال ۱۹۹۷ میلادی برمی‌گردد. در اوایل ساخت مجموعه بیشتر نمایشگاه‌ها و رویدادها در آن برگزار می‌شد اما پس انتقال مجموعه در سال ۲۰۰۵ به خارج از مرکز شهر  گسترش پیدا کرده و به یکی دهکده جهانی شگفت انگیز تبدیل شد. این مجموعه از چهار بخش اصلی سالن‌های رویداد و کنسرت‌، کارناوال‌، خرید و غذا و بخش پذیرایی از بازدیدکنندگان تشکیل شده است. کشورهای مختلف در مجموعه غرفه دارند. این غرفه‌ها موارد زیر شامل می‌شود:

  • غرفه خاورمیانه (ایران، امارات، عربستان، عراق، یمن، لبنان، سوریه، بحرین، قطر، کویت و…).
  • غرفه آسیای شرقی (چین، فلیپین، ژاپن و…).
  • غرفه اروپا (اسپانیا، ترکیه، ایتالیا، روسیه، فرانسه و…).
  • غرفه آفریقا (مصر، آفریقا، مراکش و…).
  • غرفه آسیای جنوبی (پاکستان، افغانستان، هندوستان).

بیشتر بخوانید:  هرآنچه که باید قبل از سفر به دبی بدانید {راهنمای سفر به دبی}

علاوه بر غرفه‌ها اجرای نمایش و تفریحات متنوع نیز بخش‌های مجموعه را تشکیل می‌دهند. همچنین در قسمت پذیرایی می‌توانید با انواع غذاها و شیرینی‌های محلی از خودتان پذیرایی کنید. بخش های دیگر دهکده جهانی موارد زیر را شامل می‌شود:

  • منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه شامل کافه آقای خرگوش، باغ آقای مک گرگور، هزارتوی تربچه، هزارتوی تربچه، شکار گنج و، فروشگاه خرده‌فروشی
  • موزه باور می‌کنی یا نه ریپلی که یکی از عجیب‌ترین مجموعه‌های طبیعی، علمی، هنری و انسانی در امارات متحده عربی و خاورمیانه است.
  • دروازه شادی که جهت لذت بردن از مسیر پارکینگ تا مرکز مجموعه ساخته شده است.
  • جاده آسیا که حدود ۴۳ غرفه داشته و مخصوص محصولاتی ست که جهانی بوده و به کشور یا منطقه خاص تعلق ندارند.

کابانا که غرفه نسبتا کوچک در کنار دریاست که امکان پذیرایی با خدمه خصوصی را برای شما فراهم می‌کند.

تفریحات دهکد‌ه جها‌نی دبی

تفریحات در ویلیج گلوبال دبی تمامی ندارد. در واقع گردشگران با هر سلیقه‌ای می‌توانند از گشت و گذار در مجموعه لذت ببرند. در بخشی از مجموعه یک شهربازی جذاب طراحی شده که تمامی وسایل هیجان انگیز را در خود دارد. اگر به دنبال جایی برای تخلیه هیجانات خود می‌گردید این شهر بازی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. وجود یک کانادل آبی نیز به گردشگران این امکان را می‌دهد تا قایق سواری در میان مجموعه را تجربه کنند.

استیجی که در میانه مجموعه قرار گرفته هر شب با اجرای برنامه‌های رقص و موسیقی بازدیدکنندگان را به هیجان می‌آورد. حضور نمونه مینیاتوری مهمترین بناهای دنیا مانند تاج محل هند، مجموعه آکروپلیس یونان، گنبدهای رنگی روسیه و حتی برج الخلیفه دبی نیز به گردشگران علاقه مند به تاریخ این امکان را می‌دهد تا از معماری این بناها در یک جا لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:  مکان های تفریحی دبی: ۱۰ تفریحی که نباید از دست بدهید

شرایط بازدید از دهکد‌ه جها‌نی دبی

دهکده جهانی دبی به دلیل اینکه در فضای باز قرار دارد به علت گرمای هوا در فصل تابستان تعطیل بوده و با خنک تر شدن هوا فعالیت خود را آغاز می‌کند. به طور معمول این نمایشگاه در ماه نوامبر باز و فعالیت آن تا ماه اپریل ادامه دارد. هزینه ورود به نمایشگاه برای هر نفر ۱۵ درهم بوده که بازدید از برخی قسمت‌های آن رایگان و استفاده از برخی امکانات تفریحی نیاز به تهیه بلیط مجدد دارد. شما می‌توانید در زمان بازگشایی دهکده جهانی در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۳:۳۰ عصر تا ۱۲ شب و در روزهای پنجشنبه، جمعه و سایر ایام تعطیل از ساعت ۳:۳۰ تا ۱ نیمه شب از بخش‌های مختلف مجموعه بازدید کنید.

دهکده جهانی برای هر سن و سالی تفریحات منحصربه‌فرد خود را دارد. از این رو حتی اگر با کودکانتان در سفر هستید بدون شک گشت و گذار در مجموعه برایتان جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.

بهترین زمان بازدید از دهکده جها‌نی دبی

دهکده جها‌نی د‌بی امسال در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ (سه آبان ۱۴۰۱) کار خود را آغاز و فعالیتش را تا تاریخ ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) ادامه خواهد داد. این بدان معنا است که شما می‌توانید در تورهای نوروزی ۱۴۰۲ به دیدن این مجموعه شگفت انگیز بروید. نکته دیگر اینکه هر روز و ساعت در مجموعه به نمایشگاه و رویداد خاص اختصاص دارد. روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۰ شب به اجرای نمایش آتش بازی اختصاص دارد، کنسرت‌های زنده با حضور معروف‌ترین خوانندگان دنیای عرب و جهان هر جمعه عصر برگزار می‌شود. دوشنبه‌ها نیز به عنوان روز زنان و خانواده انتخاب شده و در اینروز از هفته ارائه مصولات ویژه بانوان بیشتر می‌شود. اگر هم ترجیح می‌دهید در ساعات خلوت تر از حضور در نمایشگاه لذت ببرید روزهای وسط هفته و ساعات نزدیک به عصر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آدرس دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی در خروجی ۳۷ جاده شیخ محمد بن زاید در دبی‌لند قرار گرفته است. این مجموعه شگفت انگیز تا دبی مارینا ۲۰ دقیقه و تا مرکز شهر دبی ۲۵ دقیقه با ماشین فاصله دارد. درواقع برگزاری نمایشگاه در محوطه باز و خارج از شهر دلیلی شده تا مجموعه در فصل‌های خوش آب و هوای دبی یعنی آبان تا فروردین برگزار شود.

آدرس دهکده جهانی دبی: امارات متحده عربی، دبی، خروجی ۳۷ جاده شیخ محمد زاید، دبی‌لند (نقشه گوگل نماشگاه را از اینجا ببنید)

نحوه دسترسی به دهکده جها‌نی دبی

شما می‌توانید برای دسترسی به دهکده از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. اتوبوس‌ها از «ایستگاه مترو رشیدیه» (Rashidiya Metro Station)، «ایستگاه مترو اتحاد» (Union Metro Station)، «ایستگاه اتوبوس الغبیبه» (Al Ghubaiba Bus Station) و «ایستگاه مترو مرکز خرید امارات» (Mall of Emirates Metro Station) به سمت دهکده جهانی حرکت می‌کند. در صورت انتخاب تاکسی نیز می‌توانید از سرویس‌های تاکسی کریم، اوبر و RTA استفاده کنید. همچنین می‌توانید از تورهایی که از سمت هتل محل اقامتتان به مقصد نمایشگاه برگزار می‌شوند نیز استفاده کنید.

سخن آخر

در نهایت زمانی که تصمیم به سفر به دبی را گرفتید در نظر داشته باشید که برای سفر خود اقدامات لارم جهت دریافت ویزای توریستی دبی را انجام دهید. 

سوالات متداول

چه کارهایی می‌توانید در دهکده جها‌نی د‌بی انجام دهید؟

در این مجموعه هیجان انگیز می‌توانید کنسرت ها و نمایش های زنده را تماشا کنید، از اولین Ripley در خاورمیانه دیدن کنید، از بخش ماجراجویی پیتر خرگوش که به تازگی به مجموعه اضافه شده لذت ببرید، به تماشای سیرک بنشینید و از نمایش آتش بازی لذت ببرید.

دهکده جهانی چه ویژگی خاص دارد؟

دهکده جهانی د‌بی یک پارک موضوعی بزرگ و چند فرهنگی ست که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد. ۲۷ غرفه جهانی، انبوهی از نمایش های فرهنگی، کارناوال سواری، غرفه های غذاهای خیابانی و اولین موزه عجیب و غریب منطقه ای مجموعه را خاص و منحصربه فرد کرده است.

برای ورود به دهکده جهانی باید بلیط داشته باشیم؟

برای بازدید از دهکده جهانی باید بلیط داشته باشیم.

بیشتر بخوانید …

کافه یخی دبی، اولین کافی شاپ یخی در خاورمیانه (Chillout Ice Lounge)

بزرگترین باغ گل دنیا در دل صحرای دبی (باغ گل معجزه دبی)

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید