اگر می‌خواهید مقصد متفاوتی را برای سفر انتخاب کنید، دبی پیشنهاد ما به شماست. دبی شبیه هیچ شهر دیگری نیست و معماری متفاوت و سبک زندگی جالب مردم، میراث اعراب بادیه‌نشین و زندگی مدرن را به طرز جالبی تلفیق کرده است. برای آشنایی بیشتر با این شهر و مطالعه راهنمای سفر به دبی با ما تا انتهای این مطلب در آژانس گردشگری ستاره ونک همراه باشید.

اطلاعاتی مختصر درباره دبی

بد نیست قبل از مطالعه راهنمای سفر به دبی، کمی درباره این شهر بدانید. دبی در ساحل شرقی شبه‌جزیره عربستان و در جنوب غرب خلیج فارس واقع شده است و دومین امیرنشین بزرگ امارات متحده عربی محسوب می‌شود. این امیرنشین، به پایتخت اقتصادی امارات متحده عربی معروف است و درواقع به‌عنوان مرکز کلیدی در اقتصاد این کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

سیاست‌های توسعه‌محور امارات متحده عربی، دبی را به عنوانی یکی از بهترین شهرهای درحال توسعه دنیا تبدیل کرده است. تمرکز بر صنعت توریسم، خدمات و همچنین صادرات مجدد از مهم‌ترین مواردی هستند که به توسعه این شهر کمک زیادی کرده‌اند.

دبی یکی از مراکز توریستی خاورمیانه، علی‌الخصوص اطراف خلیج‌فارس محسوب می‌شود. کافیست راهنمای سفر به دبی را در موتور جستجوی گوشی یا لپ‌تاپتان سرچ کنید تا با طیف وسیعی از اماکن تفریحی، تفریحات متنوع و مقاصد گردشگری روبه‌رو شوید.

موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های متنوع و همچنین تمرکز بر احداث هتل‌ها، اقامتگاه‌های لوکس و منحصربه‌فرد و همچنین انواع تفریحات متنوع، این شهر را در نقطه کانونی توجه علاقه‌مندان به گردشگری قرار داده است.

برج خلیفه، دبی مال و جزیره نخل جمیرا از معروف‌ترین اماکن دیدنی دبی هستند.

جالب است که بدانید دبی تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ میزبان ۷٫۱۲ میلیون گردشگر بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، حدود سه برابر رشد را نشان می‌دهد. 

شرایط آب و هوایی دبی

آب و هوای شهر از موارد مهمی است که باید در راهنمای سفر به دبی از آن بدانید. می‌دانید که امارات کشور گرمی است و قرارگیری در مدار راس السرطان باعث شده است که میانگین دمای این کشور در هر فصلی از ۲۰ درجه کمتر نشود. میانگین دمای دبی در ماه‌های سال به صورت زیر است:

  • ژانویه: حداکثر ۲۱، حداقل ۱۹
  • فوریه: حداکثر ۲۰، حداثل ۲۱
  • مارس: حداکثر ۲۳، حداقل ۲۲
  • آوریل: حداکثر ۲۶، حداقل ۲۵
  • می: حداکثر ۳۱، حداقل ۲۸
  • ژوئن: ۳۳، حداقل ۳۱
  • جولای: حداکثر ۳۵، حداقل ۳۲
  • آگوست: حداکثر ۳۶، حداقل ۳۳
  • سپتامبر: حداکثر ۳۳، حداقل ۳۲
  • اکتبر: حداکثر ۳۰، حداقل ۲۹
  • دسامبر: حداکثر ۲۳، حداقل ۲۱

بیشتر بخوانید …

با بهترین هتل های دبی آشنا شوید (همراه با نقد و بررسی + تصاویر)

بهترین هتل‌های دبی؛ از برج‌العرب تا هتل آرمانی

منطقه زمانی در دبی

منطقه زمانی از مواردی است که در مطالعه راهنمای سفر به دبی یا هر کشور دیگری حتما با آن مواجه خواهید شد.

 امارات به لحاظ زمانی تنها نیم‌ساعت با منطقه زمانی رسمی ما در ایران فاصله دارد. این یعنی منطقه زمانی دبی، مانند کشور همسایه خود، عمان، هم‌خط است و +۴ GMT/UTC محاسبه می‌شود.

ضمن اینکه باید اضافه کنیم که امارات متحده عربی ساعت تابستانی ندارد. و در هر زمانی که به امارات سفر کردید، کافیست ساعت خود را نیم ساعت جلو بکشید. به همین سادگی!

بهترین فصل سفر به دبی

مورد بعدی که باید در راهنمای سفر به دبی بررسی کنید، پاسخ به این سوال است که بهترین فصل سفر به دبی چیست. همانطور که می‌دانید، مدار راس‌السرطان دقیقا از امارات عبور می‌کند و به همین دلیل هوای دبی بسیار گرم و آفتابی است. از همین رو، دانستن بهترین فصل سفر به این امیرنشین از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای سفر به دبی محسوب می‌شود.

به صورت کلی، نوامبر تا فوریه بهترین زمان برای بازدید از این امارت درنظر گرفته می‌شود؛ در این ماه‌ها دمای هوا مطبوع است و این شهر شاهد طیف وسیعی از رویدادها و فعالیت‌ها از جشنواره‌های غذا تا فستیوال‌های موسیقی و… خواهد بود.

میانگین دما در ماه نوامبر حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. حداکثر دما در این ماه به ۳۰ درجه و حداقل آن به ۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در ماه فوریه دبی حتی سردتر هم می‌شود و میانگین آن با یک درجه سقوط به ۲۴ درجه می‌رسد. دما در این ماه بسیار دلپذیر و مطبوع است و به همین دلیل، فوریه به ماهی پرتردد و پرمسافر در دبی تبدیل می‌شود.

فصل پیک مسافر در دبی

شلوغ‌ترین ماه‌های سال در این شهر هم از دیگر مواردی است که در اطلاعات راهنمای سفر به دبی بررسی قرار می‌گیرد.

 اواخر زمستان تا اوایل بهار پرترددترین زمان سال در دبی محسوب می‌شود. در این زمان دما در بهترین حالت خود قرار دارد؛ اما از جهتی به خاطر ترافیک بالای مسافر و شلوغی‌ هتل‌ها، معمولا هزینه تور دبی بیشتر از سایر فصول برآورد می‌شود.

اگر نگران هزینه‌ها هستید، می‌توانید بین ماه‌های ژوئن تا آگوست به دبی سفر کنید. نگران دمای ۴۰ درجه این شهر در این ماه‌ها نباشید؛ تهویه مطبوع در تمام هتل‌ها، مراکز خرید و رستوران‌ها به صورت عالی انجام می‌شود و اگر زیر آفتاب نباشید، ابدا اذیت نخواهید شد.

درعوض در این ماه‌ها هم هزینه اقامت در هتل‌ها و استفاده از فعالیت‌های تفریحی کاهش خواهد یافت و هم اینکه محیط شهر آرام‌تر است و از شلوغی ماه فوریه خبری نخواهد بود. این مسئله هم باید در راهنمای سفر به دبی مورد بررسی قرار بگیرد.

بیایید با بهترین زمان سفر به این شهر در شرایط مختلف آشنا شویم

  • اگر عاشق قدم زدن در ساحل هستید، آوریل بهترین زمان برای سفر به دبی است. در این ماه دمای هوا به صورت میانگین به ۲۶ درجه می‌رسد و دمای دریا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.
  • اگر دوست دارید از پارک‌ها و موزه‌های دبی دیدن کنید، جولای تا آگوست بهترین زمان برای سفر به دبی خواهد بود. شاید این زمان به لحاظ دمایی گرم‌ترین دمای سال را داشته باشد اما با سیستم تهویه مطبوع اذیت نخواهید شد، شلوغی این اماکن آزارتان نمی‌دهد و ممکن است حتی از هزینه‌هایتان هم کم شود.
  • اگر می‌خواهید از مناظر شهر لذت ببرید، بهتر است نوامبر به دبی سفر کنید. ما در راهنمای سفر به دبی به شما توصیه می‌کنیم که برای لذت بردن از مناظر سطح شهر حتما نوامبر به دبی بروید. از برج خلیفه تا چرخ و فلک چشم دبی، مناظر زیادی در شهر وجود دارند که باید تماشا کنید. برای این منظور می‌توانید از سفر در ماه نوامبر به دبی لذت ببرید.

اگر عاشق خرید در دبی هستید، ژانویه بهترین زمان برای سفر به این شهر است. در این ماه مراکز خرید و فروشگاه‌های این شهر، جشنواره‌های تخفیفی جذابی ارائه می‌دهند و شما می‌توانید محصولات هر برندی را ارزان‌تر از حالت معمولی پیدا کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی

سفر به دبی در ماه رمضان

یکی از سوالات متداولی که در راهنمای سفر به دبی پرسیده می‌شود، وضعیت این شهر در ماه رمضان برای مسافران خارجی است. همانطور که می‌دانید، امارات متحده عربی کشوری اسلامی است و ماه رمضان در تقویم اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

 شما می‌توانید ماه رمضان هم به دبی سفر کنید، اما باید درنظر داشته باشید که احترام گذاشتن به فرهنگ اسلامی و بومیان این شهر اهمیت زیادی دارد و مردم محلی انتظار دارند که مسافرین در سطح شهر چیزی نخورند و ننوشند.

همچنین ممکن است بخشی از رستوران‌ها و کافه‌ها تا اذان مغرب تعطیل باشد.

بیشتر بخوانید …

بهترین غذاهای دبی | قیمت غذا در دبی ۱۴۰۲

وسایل نقلیه عمومی در دبی

نمی‌شود از راهنمای سفر به دبی یا هر شهر دیگری حرف زد و حرفی از وسایل نقلیه عمومی آنجا به میان نیاورد. موارد زیر از مهم‌ترین ابزارهای گشت و گذار در شهر و یا وسایل نقلیه عمومی در دبی هستند:

  • مترو

مترو از محبوب‌ترین شبکه‌های حمل و نقل عمومی در دبی محسوب می‌شود. این سیستم حمل و نقل به گردشگران اجازه می‌دهد تا با سیستم راه‌آهن پیشرفته و خودکار به سادگی به مقاصد موردنظرشان برسند و در شهر تردد کنند.

متروی دبی ارزان اما بسیار باکیفیت است و بسیاری از مناطق تجاری، مسکونی و گردشگری را به یکدیگر متصل می‌کند. پرداخت در مترو دبی با کمک کارت NOL انجام می‌شود. نقشه متروی شهر و همچنین نحوه استفاده از آن هم از مواردی است که می‌توانید به سادگی در راهنمای سفر به دبی که در فرودگاه‌ها و هتل‌ها عرضه می‌شوند، مطالعه کنید.

تراموا

تراموا یکی دیگر از روش‌های جدید و متداول حمل و نقل محلی در شهر است که برای اتصال مراکز تفریحی و گردشگری به یکدیگر راه‌اندازی شد. این سیستم حمل و نقل، مناطقی مانند مارینا، ساحل جمیرا و الصفوح را به یکدیگر متصل می‌کند. درحال حاضر ۱۱ ایستگاه تراموا وجود دارد که به یکدیگر متصل هستند و دسترسی به ایستگاه‌های مترو را هم برای مسافران آسان می‌کند.

برای پرداخت سرویس تراموا هم باید از کارت NOL استفاده کنید.

اتوبوس

نحوه خدمات‌دهی سیستم اتوبوسرانی هم از دیگر سوالات متداولی است که در راهنمای سفر به دبی به آن پرداخته می‌شود. ناوگان اتوبوس دبی از ۱۵۱۸ اتوبوس تشکیل شده است که حمل و نقل را برای ساکنین و مسافرین شهر راحت کرده است.

اتوبوس از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در دبی است که سرعت تردد در شهر را هم به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. برای پرداخت هزینه سرویس اتوبوس هم از کارت NOL ممکن است.

تاکسی

تاکسی از دیگر موارد قابل دسترسی در حمل و نقل عمومی دبی است که تقریبا در هر نقطه از شهر به سادگی پیدا می‌شود. در دبی می‌توانید تاکسی اختصاصی فرودگاه و حتی تاکسی بانوان را پیدا کنید.

برای پرداخت هزینه تاکسی علاوه‌بر کارت NOL می‌توانید از پول نقد یا کارت اعتباری هم کمک بگیرید.

بهترین هتل‌های دبی

 آشنایی با هتل‌های شهر از مهم‌ترین اطلاعات راهنمای سفر به دبی محسوب می‌شود. انتخاب هتلی مناسب تاثیر زیادی در تجربه شما از اقامت در این شهر و کل سفر خواهد داشت.

لیست زیر از بهترین هتل‌های دبی هستند که محبوبیت زیادی میان مسافران دارند:

بهترین هتل دبی به صورت کلی: هتل چهار فصل دبی در ساحل جمیرا

هتل چهار فصل دبی در ساحل جمیرا ساخته شده و با معماری زیبا و خدمات خاص، به شهرت رسیده است. این هتل حدود ۱۰ دقیقه با خودرو از مرکز شهر دبی فاصله دارد. استخر شنا به سبک تالاب، ساحل خصوصی، غذاخوری پر زرق و برق، رستوران‌های عالی با کیفیتی در کلاس جهانی و انواع منو، از گیاهی تا رژیمی، از مهم‌ترین خصوصیات هتل چهارفصل دبی محسوب می‌شود.

بهترین هتل لوکس دبی: برج العرب جمیرا

هتل برج العرب جمیرا اولین هتل هفت ستاره جهان محسوب می‌شود که معماری فوق‌العاده مجللی دارد. نام این هتل در راهنمای سفر به دبی و هر اطلاعات دیگری که درباره این شهر ارائه می‌شود، زیاد به گوشتان خواهد خورد.

سقف این هتل با ۲۱هزار کریستال سواروسکی تزیین شده است و نمادی به عنوان عظمت عربی شناخته می‌شود.

ناوگان رولزرویس این هتل به اضافه خدمات اضافه درخواستی، این اقامتگاه لوکس را به عنوان یکی از مقاصد محبوب اقامت افراد مشهور ساخته است.

بهترین هتل برای زوج‌ها: هتل نخل وان اند اونلی

هتل‌هایی که در منطقه نخل جمیرا واقع شده‌اند از برترین مواردی هستند که در راهنمای سفر به دبی معرفی می‌شوند. هتل نخل وان اند اونلی یکی دیگر از این موارد است. این هتل با معماری آندلسی و دنج خود به اضافه مسیری اختصاصی برای پیاده‌روی که با فانوس‌های سوسوزن آراسته شده است، یکی از بهترین اقامتگاه‌های مخصوص زوج‌های جوان محسوب می‌شود.

بهترین هتل برای مسافران با مقاصد تجاری: ریتز کالتون

هتل ریتز کالتون در قلب مرکز تجاری دبی واقع شده است و به دلیل سهولت دسترسی به بازارهای مالی این شهر یکی از محبوب‌ترین نقاط اسکان مسافران با مقاصد تجاری محسوب می‌شود. دسترسی به اینترنت پرسرعت، خودرو برای تردد در شهر، باشگاه و بارهای نوشیدنی بدون محدودیت از امکانات این هتل محسوب می‌شود.

بهترین هتل برای اقامت خانواده: هتل نخل آتلانتیس

اگر در راهنمای سفر به دبی به دنبال جایی برای اسکان خانواده هستید که بهترین سرگرمی و تفریحات را برای کودکانتان فراهم کند، باید با هتل نخل آتلانتیس آشنا شوید.

بزرگترین پارک آبی جهان در هتل نخل آتلانتیس واقع شده است و می‌تواند سرگرمی فوق‌العاده‌ای برای کودکان باشد. استخر شنا با دمای کنترل شده، ساحل خصوصی با ماسه‌های سفید و انواع ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز به همراه پارک آبی آکواونچر از امکاناتی هستند که با اقامت در هتل نخل آتلانتیس به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

سایر هتل‌های محبوب دبی عبارتند از:

  • بهترین هتل جزیره‌ای: هتل بولگاری ریزورت
  • بهترین هتل به لحاظ معماری: هتل می دبی
  • بهتری بوتیک هتل: هتل XVA Art
  • بهترین هتل اسپا: هتل جمیرا زبیل سرای

بهترین مراکز خرید در دبی

دبی مال

دبی مال از نام‌هایی است که در راهنمای سفر به دبی زیاد با آن برخورد می‌کنید. این مرکز خریدی یکی از بزرگترین پاساژهای جهان است و به تنهایی از میزبان جاذبه‌های گردشگری زیادی است.

در این مرکز خرید می‌توانید بیش از ۱۲۰۰ خرده‌فروشی را پیدا کنید که محصولاتی از انواع برندهای برتر دنیا را در معرض فروش می‌گذارند. دبی مال در جاده مرکز مالی، مرکز شهر دبی واقع شده است.

مرکز خرید سیتی واک

دوست دارید کسی در راهنمای سفر به دبی، مرکز خریدی جذاب با چشم‌اندازی رویایی را به شما معرفی کند؟ پاساژ سیتی واک مخصوص شماست. مرکز خرید سیتی واک یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های پررفت‌وآمد دبی است. این مرکز خرید بین مرکز شهر و ساحل جمیرا ساخته شده است و چشم‌اندازهای درخشانی از برج خلیفه ارائه می‌دهد. برای رفتن به مرکز خرید سیتی واک باید به تقاطع جاده الوصل و الصفا، خیابان شیخ زاید بروید.

فستیوال سیتی دبی

فستیوال سیتی هم از دیگر نام‌هایی است که نمی‌شود در راهنمای سفر به دبی مورد اشاره قرار نداد. مرکز خرید فستیوال سیتی دبی در ساحل نهر واقع شده است. این مرکز خرید بیش از ۲۵۰ فروشگاه از جمله نمایندگی فروش محصولات IKEA را در خود جا داده است. برای رسیدن به این مرکز خرید می‌توانید به فستیوال سیتی دبی بروید.

امارات مال

امارات مال یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین مراکز خرید دبی محسوب می‌شود. در این مرکز خرید فروشگاه‌هایی از لوکس‌ترین برندهای دنیا را مشاهده خواهید کرد که برندهایی مانند هاروی نیکولز، مارکس اند اسپنسر و دبنهامز را در خود جا داده‌اند.

برای دسترسی به مرکز خرید امارات مال باید از البرشا۱، جاده شیخ زاید، تقاطع ۴ دبی بروید.

مرکز خرید مرکاتو

مرکز خرید مرکاتو به خاطر طراحی خاص که تداعی‌کننده دوره رنسانس و معماری ایتالیا است، محبوبیت زیادی میان مسافران دارد. شما می‌توانید علاوه‌بر گشت و گذار میان فروشگاه‌های برندهایی مانند برشکا، منگو و گپ، از قدم زدن روی سنگفرش‌های این مرکز خرید و تماشای ساختمان‌ها لذت ببرید.

مرکز خرید مرکاتو در ناحیه یک جمیرا، خیابان جمیرا پیچ واقع شده است.

بیشتر بخوانید …

دبی خیابان شیخ زاید | شاهراه اصلی در منطقه تجاری دبی

دبی مال کجاست؟ | بزرگترین شاپینگ مال دبی

محله‌های دبی

محله‌های معروف شهر هم یکی از آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانید محسوب می‌شود.

  • جمیرا

بعید حتی یک راهنمای سفر به دبی را بخوانید و نامی از جمیرا نشنوید. محله جمیرا از معروف‌ترین محله‌های دبی است. احتمالا همه شما در راهنمای سفر به دبی به کرات اسم جمیرا را شنیده‌اید. این محله بسیار محبوب است و به خاطر وجود هتل‌ها، مراکز گردشگری و تفریحات آبی، محله‌ای پرتردد، لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شود.

  • بردبی

بعد از جمیرا، می‌توان از بردبی به عنوان دومین محله پرتردد و توریست‌پذیر دبی نام برد. هتل‌های لوکس و گران‌قیمتی در محله بردبی واقع شده‌اند. ناحیه معروف ام سقیم هم در بردبی واقع شده است و شما می‌توانید در بردبی در رستوران‌های محلی دبی شکم‌گردی کنید و از خوردن غذاهای لذیذ عربی لذت ببرید.

  • دبی مارینا

اکثر گردشگران محله دبی مارینا را به ساحل معروف آن می‌شناسند. ساحل مارینا و پارک آبی وایلد وادی از معروف‌ترین تفریحگاه‌هایی هستند که در دبی مارینا قرار دارند. این منطقه هم به خاطر وجود تفریحات و مقاصد گردشگری متنوع، مورد توجه گردشگران است و در راهنمای سفر به دبی زیاد از آن صحبت می‌شود.

  • کرامه

اگر دوست دارید در دبی شکم‌گردی کنید، محله کرامه مخصوص شماست. این محله رستروان‌های زیادی دارد و برای کسانی که دوست دارند طعم‌های جدید و غذاهای محلی را امتحان کنند، گزینه مناسبی خواهد بود.

  • میردیف

میردیف یکی دیگر از مناطق معروف دبی است و به خاطر قرار گیری در ناحیه تجاری این شهر معروف شده است. این محله صرفا توریستی نیست و منطقه‌ای مسکونی محسوب می‌شود و به مراکز مهم دبی مانند فرودگاه هم دسترسی دارد.

 

اپلیکیشن‌های مورد نیاز در دبی

بیایید از مورد مهم دیگری که در راهنمای سفر به دبی باید بررسی کرد، صحبت کنیم. برای بهبود تجربه سفر به این شهر، می‌‌توانید اپلیکیشن‌های زیر را روی گوشی خود نصب کنید:

  1. Visit Dubai

این اپلیکیشن رسمی مخصوص گردشگرانی است که قصد دارند به دبی سفر کنند. این اپلیکیشن مانند یک راهنمای سفر به دبی اختصاصی در گوشی شماست که جاذبه‌های گردشگری این شهر، رستوران‌های معروف، هتل‌ها و تجربیات کاربران از اقامت در هتل‌ها و استفاده از تفریحات را با شما به اشتراک می‌گذارند.

با این اپلیکیشن می‌توانند درباره تاریخ دبی و نکات مهم مربوط به فرهنگ این شهر را یاد بگیرید. ضمن اینکه ویزیت دبی نقشه این شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  1. Mall of the Emirates

اگر قصد دارید به این مرکز خرید بروید و در آن وقت بگذرانید، می‌توانید با کمک اپلیکیشن امارات مال هر اطلاعاتی که درمورد آن نیاز دارید را دریافت کنید. درواقع این اپلیکیشن نوعی راهنمای سفر به دبی و گشت و گذار در امارات مال است که کمک می‌کند تا در وقتتان صرفه‌جویی کنید.

  1. Careem Dubai

اپلیکیشن کریم دبی درست مشابه اسنپ خودمان است. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا به صورت آنلاین به نزدیک‌ترین تاکسی دسترسی پیدا کنید و به سادگی در سطح شهر تردد کنید.

این اپلیکیشن علاوه‌بر رزرو تاکسی به شما امکاناتی مانند خرید از سوپر مارکت، رزرو دوچرخه و… را هم ارائه می‌دهد.

  1. RTA

 RTA هم یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌تواند تجربه شما از حمل و نقل در دبی را بهبود دهد. با این اپلیکیشن می‌توایند در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنید چون به شما کمک می‌کند تا سریع‌ترین مسیر دسترسی به مرکز موردنظرتان را چه با اتوبوس، چه مترو و یا تراموا بیابید.

سخن آخر

در نهایت یادآور می‌شویم،  جهت دریافت ویزای توریستی دبی و اطلاع از قیمت تور دبی می‌توانید با همکاران ما در بخش تورهای خارجی در تماس باشید. 

سوالات متداول

ورود چه وسایلی به دبی ممنوع است؟

موارد غیرمجاز و ممنوع در این شهر هم از موارد مهمی است که باید در راهنمای سفر به دبی بررسی کنید. انواع سلاح سرد، انواع ابزار تیز، قیچی، اسلحه‌های لیزری، سلاح‌های گرم، میخ و مته، اقلام موجود در کیت نظافت شخصی که بیشتر از ۶ سانتی‌متر طول داشته باشند، بیش از یک فندک، خفاش، سلاح‌های رزمی، طناب، بی‌بیسیم، چسب بسته‌بندی، کابل برق، متر، مواد شیمایی، مایع آتش‌زا، باتری‌های لیتیومی، سیلندرهای گاز فشرده، قطعات تعمیری خودرو و هاوربرد از موارد غیرمجاز در دبی محسوب می‌شوند.

آیا همچنان به آزمایش PCR برای ورود به دبی نیاز است؟

لزوم ارائه تست منفی کووید هم از سوالات دیگری است که در راهنمای سفر به دبی زیاد پرسیده می‌شود. با اتمام پیک هم‌گیری کووید ۱۹، دیگر مسافران به ارائه تست PCR نیازی ندارند؛ همچنین لزومی به ارائه کارت واکسیناسیون کووید نیست.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید