مارینا دبی | ساحلی بکر و استثایی

نوشته شده توسط : سارا احمدی در دوشنبه 8 نوامبر 2021
Loading...

دبی، این شهر ساحلی به عنوان یک مرکز گردشگری مهم در ده سال اخیر در خاورمیانه شناخته شده است. این شهر شاهد رشد اقتصادی و صنعتی بسیاری در چند سال ا خیر بوده است. همین امر باعث می‌شود تا همگان بخواهند درباره مراکز گردشگری این شهر بدانند یا آنجا را با تمام وجود از نزدیک لمس کنند. یکی از این مناطق مشهور، مارینا دبی است که به عنوان شاهکار معماری دبی نیز شناخته می‌شود. اینجا مکانی است که گردشگران می‌توانند در هوای آزاد به ضیافت شام بروند و پس از آن در ساحل مارینا به پیاده‌روی با همسفر خود بپردازند و از دیدن آب‌های نیلگون خلیج فارس لذت ببرند. ما در ادامه به تشریح این منطقه لوکس می‌پردازیم.

معرفی ساحل مارینا

این ساحل بزرگترین مرکز گردشگری ساحلی دبی است. برای ساختن چنین مکانی ده‌ها مهندس معمار و تکنسین‌های مجرب دست در دست هم داده و با بودجه کلانی که در اختیار داشتند به خلق چنین اثر معماری و هنری پرداخته‌اند. ساحل دبی مارینا کاملاً ساخته دست انسان است. توسعه این پروژه  همانند اکثر پروژه‌های معماری عظیم در دبی، در دست شرکت مشاورین املاک (اعمار پراپیتیز) است. این پروژه همچنان در حال تکمیل و در حال حاضر با وجود تکمیل نشدن جزو بزرگترین ماریناهای جهان است.

 مارینا دبی با بیش از ۲۰۰ آسمان خراش در حال ساخت از قبیل برج جمیرا که شامل انواع رستوران‌ها هتل‌ها و مراکز تفریحی خواهد بود، در آینده به بزرگترین مرکز تفریحی دبی تبدیل می‌شود. اسکله مارینا دبی بیست متر طول دارد و شامل سه ساختمان مسکونی و ساختمان‌های اسکله شرقی، غربی و شمالی است.

اقامتگاه ساحل مارینا که به اقامتگاه جمیرا معروف است، در سال ۲۰۰۲ به دست شرکت دبی پراپرتیز (تابع دبی هلدینگ) با بودجه شش میلیارد درهمی آغاز شد و در سال ۲۰۰۷ به پایان کار خود رسید.

۱۲ درصد از فضای دبی مارینا فضای عمومی است. برای ساخت دبی مارینا در ابتدا یک آب نمای مرکزی در بیابان حفر شده، سپس به شعاع سه کیلومتری جریان آب در آن برقرار شد.

تاریخچه دبی مارینا

ساخت مارینا دبی با الهام از مارینا ونکوور در سال ۲۰۰۲ کلید خورد. فاز ۱ این پروژه شامل ۲۵ هکتار از منطقه مارینا است. بودجه ۱.۲ میلیاردی برای فاز اول این پروژه در نظر گرفته شد. خبر خوب برای افراد علاقه‌مند به پیاده‌روی این است که این فاز دارای فضای ۷ کیلومتری برای پیاده‌روی است.

فاز دوم این پروژه شامل ساخت ۲۰۰ آسمان خراش با ارتفاع بالای ۲۵۰ متر است. کم ارتفاع‌ترین برج این پروژه ۲۵۰ متر ارتفاع و بلندترین آن ۵۱۶ متر ارتفاع دارد.

معماری دبی مارینا

دبی مارینا با مساحت ۷ کیلومتر و با انبوهی از آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های لوکس به همراه کانال ساحلی دست‌ساز یکی از شاهکارهای معماری جهان محسوب می‌شود. مارینا دبی به همراه چند پروژه جاه‌طلبانه دیگر در کنار کانال دست‌ساز دبی جزو پر چالش‌ترین پروژه‌های معماری در دنیا است. این پروژه از سال ۲۰۰۲ شروع شده و تا کنون در حال تکمیل است.

با توجه به معماری مدرن و به روز مارینا دبی، این منطقه سالانه پذیرای جشنواره‌ها و رویدادهای مختلفی است. معماری ساختمان‌های دبی مارینا بخشی از آینده این شهر را به نمایش می‌گذارد.

مرکز خرید دبی مارینا

مرکز خرید دبی مارینا که به مارینا مال معروف است، یکی از مشهورترین مراکز  خرید دبی است. این مرکز دارای سینما، سوپرمارکت، رستوران‌های مجلل و نمایندگی‌های برندهای معروف دنیا مانند گوچی، شانل و …است.

این مرکز خرید در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و با تخفیفات ماهانه و جذاب خود همواره سعی بر جذب مشتری دارد.

اگر قصد رفتن به این مرکز خرید با وسایل حمل و نقل عمومی را دارید، کار شما بسیار آسان است زیرا مرکز خرید مارینا دبی تا ایستگاه مترو جمیرا به اندازه ۱۰ دقیقه پیاده روی فاصله دارد.

برج‌ های دبی مارینا

با توجه به حضور بیش از ۲۰۰ ساختمان در دبی مارینا، برج‌های مسکونی و تجاری زیادی در این منطقه ساخته یا در حال ساخت هستند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به

  • کاوالی
  • داماک هایتز
  • ویدا دبی مارینا
  • استودیو وان
  • مارینا آرکاد
  • پروژه در حال ساخت سیا پلاس فلات ریزورت

و … اشاره کرد.

تمامی این برج‌ها چشم‌انداز بسیار زیبایی به ساحل دبی مارینا دارند. شما با پیش خرید یا خرید یک واحد مسکونی از برج‌های در حال ساخت یا تکمیل شده می‌توانید هنگام سفر به دبی در آن‌ها به جای هتل اقامت گزینید.

قیمت خانه در دبی مارینا

اگر به دنبال خرید خانه در دبی هستید حتماً قبل از گشتن در هر منطقه ابتدا به منطقه دبی مارینا بروید. ساختمان‌های مسکونی این منطقه از آپارتمان‌های یک خواب تا پنت‌هاوس لوکس پنج خواب متغیر هستند.

اگر به عنوان سرمایه‌گذار خارجی به دنبال مالکیت تام ملک هستید، دبی مارینت دارای چند پروژه املاک آزاد است که این اجازه را به شما می‌دهد. در صورت تمایل به خریدن ملک در این منطقه لوکس و گران باید بدانید که یک آپارتمان یک خوابه در دبی مارینا از ۶۴۵ هزار درهم تا ۲٫۴ میلیون درهم قیمت دارد و همچنین قیمت پنت‌هاوس‌های لوکس پنج خوابه این منطقه می‌تواند تا ۴۵ میلیون درهم قیمت داشته باشد. با توجه به نزدیک بودن مارینا دبی به ساحل و در دسترس بودن مناطق تجاری دبی مدیا سیتی و اینترنت سیتی بسیاری از مهاجران خرید ملک در دبی مارینا را در سطر اول اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

هتل مارینا دبی

در منطقه دبی مارینا هتل‌های لوکس و با کیفیت بسیاری وجود دارد که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان از هتل مارینا بیبلوس دبی و هتل مارینا دبی و هتل لی رویال مریدین بیچ ریزورت اند اسپا دبی اشاره کرد.

اگر به دنبال هتلی پنج ستاره لوکس هستید حتماً هتل مارینا دبی را برای اقامت در نظر داشته باشید. این هتل دسترسی بسیار آسان به مرکز خرید مارینا مال دارد. گردشگران و مهمانان این هتل می‌توانند از غذاهای متنوع رستوران‌های عربی، آسیایی و اروپایی این هتل در طی روز  بهره ببرند.

وسایل در اتاق‌های این هتل با آخرین متد چیدمان داخلی طراحی شده است. در طراحی این وسایل از رنگ‌های گرم و آرام‌بخش استفاده شده تا مهمانان از تمام لحظات اقامت خود در این هتل لذت کافی ببرند.

اگر به دنبال هیجان هر چه بیشتر هستید حتماً سری به استخر روباز طبقه چهارم این هتل بزنید! بعد از گرفتن یک حمام آفتاب دل‌چسب در این استخر شما می‌توانید به مرکز ماساژ این هتل رفته تا حس آرامش و لذت خود را به حداکثر برسانید و یک خاطره به یادماندنی در تور دبی از اقامت در  هتل مارینا دبی برای خود بسازید.

چرا باید از منطقه مارینا دبی بازدید کنیم؟

زمان زیادی است که دبی از یک کشور بیابانی با سواحل شنی به یک کشور مدرن و پیشرفته با معماری‌های شگفت‌انگیز و آسمان‌خراش‌های جذاب تبدیل شده است. زیباترین این معماری‌ها و آسمان خراش‌ها را در جایی جز بزرگترین مرکز گردشگری ساحلی دبی یا همان دبی مارینا نمی‌توانید پیدا کنید. دبی مارینا با وجود مراکز خرید، رستوران‌های لوکس و کانال دست‌ساز که شاهکار هنر معماری این کشور است، به مکان مورد علاقه گردشگران خارجی بدل شده است. دبی مارینا که بزرگترین مارینا در جهان است در کنار جبل علی و الصفوح واقع شده است. اگر به دنبال هیجان و دیدن شاهکار معماری جهان هستید به این سوال که چرا باید از منطقه مارینا دبی بازدید کنیم؟ جواب قاطعی داده‌اید.

بیشتر بخوانید:

موقعیت جغرافیایی دبی | شهر آسمان خراش‌ها

راهنمای سفر به دبی | صفر تا صد سفر به عروس خلیج فارس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید