آشنایی با شهر طلایی سالامانکا اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 25 اکتبر 2022
Loading...

وقتی صحبت از فرهنگ و هنر در اسپانیا به میان می‌آید سالامانکا معروف به شهر طلایی را نباید فراموش کرد. این شهر با قدمتی چند هزار ساله بار تاریخی عظیمی را به دوش کشیده و سالانه میزبان صدها گردشگری ست که برای دیدن بناهای تاریخی با معماری‌های منحصربه‌فرد به سالامانکا سفر می‌کنند. مجسمه‌های افراد مشهور اسپانیایی، کلیساهای تاریخی، چندین موزه و البته یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اسپانیا جاذبه‌هایی هستند که در شهر سالامانکا از آن‌ها دیدن خواهید کرد.

کشور اسپانیا از رکورداران ثبت بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می‌باشد و شهر سالامانکا نیز از مقاصدی ست که نامش در این لیست دیده شده جز جاذبه‌های پرطرفدار در تور اسپانیا به شمار می‌رود. از این رو ما این مطلب را به معرفی سالامانکا و هر آنچه که در این شهر خواهید دید اختصاص داده‌ایم.

معرفی سالامانکا

سالامانکا در شمال غربی شهر مادرید قرار گرفته و بیش از هر چیز به داشتن یکی از قدیمی‌ترین دانشگا‌ه‌های اسپانیا و بناهای تاریخی متعدد معروف است. از این رو بیشتر گردشگران که علاقه دارند فرهنگ و هنر اسپانیا را از نزدیک ببیند سالامانکا را در کنار بارسلون و مادرید به مقاصد گردشگری خود در سفر به اسپانیا اضافه می‌کنند. این شهر تاریخی در قرن سوم پیش از میلاد به دست کارتاژی‌ها فتح و به شهری رومی تبدیل شد. در قرن ۱۱ مورها حکومت سالامانکا را به دست گرفته و تغییرات بسیاری را در آن بوجود آوده‌اند. این شهر به دلیل گذراندن دوره‌های تاریخی مختلف دارای ارزش ویژه از نظر فرهنگی و تاریخ شناسی در اسپانیا می‌باشد.

جاذبه های شهر سالامانکا در اسپانیا

با گشتی کوتاه در مرکز شهر سالامانکا بناهای تاریخی را مشاهده خواهید کرد که هر یک با معماری‌های متفاوت به دوره‌ تاریخی خاص تعلق دارند. سبک‌های معماری رومانسک، گوتیک، موریش، رنسانی و باروک در نماهای این بناها به خوبی دیده می‌شود. وجود این بناها علاقه مندان به معماری و تاریخ اسپانیا را به سوی سالامانکا می‌کشاند. همچنین حضور یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا ارزش فرهنگی، تاریخی سالامانکا را چندین برابر کرده است. این دانشگاه در دوره طلایی خود جز معتبرترین مراکز علمی در قاره اورپا بوده است. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری سالامانکا و ارزش تاریخی آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

میدان پلازا مایور در اسپانیا | Salamanca Plaza Mayor Square

میدان پلازا مایور ما را به یاد میدان معروف شهر مادرید اسپانیا می‌اندازد. اما در اینجا می‌خواهیم درباره میدان پلازا مایور شهر سالامانکا صحبت کنیم. میدانی جذاب که به سبک معماری باروک ساخته شده و جاذبه‌های منحصربه‌فردی را در اطراف خود دارد. قدمت پلازا مایور سالامانکا به قرن ۱۸ میلادی برمی‌گردد. مجسمه‌های افراد معروف و تاریخ ساز اسپانیایی اطراف پلازامایور را احاطه کرده و بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است. کافه ها، رستوران‌ها و گروه‌های موسیقی خیابانی از دیگر جاذبه های میدان پلازا مایور هستند. شما می‌توانید در هر کجای شهر که هستید پیاده یا با اتوبوس خود را به این میدان جذاب برسانید.

کلیساهای سالامانکا | Salamanca’s Cathedrals

کلیساهای سالامانکا دو کلیسای چسبیده به هم اما متعلق به دوران‌های مختلف هستند که از جاذبه های اصلی شهر به شمار می‌روند. یکی از کلیساها متعلق به قرن ۱۲ و ۱۳ و دیگری به قرن‌های ۱۶ و ۱۷ تعلق دارد. گردشگران بسیاری سالانه فقط و فقط برای دیدن این کلیساها به شهر سالامانکا سفر می‌کنند. قرارگیری کلیساهای جامع در کنار دانشگاه قدیمی شهر منظره‌ی تاریخ بسیار جذابی بوجوو آورده‌اند. دو سبک گوتیک پسین و باروک را می‌توان در بنای کلیساها دید. بیشتر معماران برای طراحی ایده‌های سالامانکا و کلیساهایش را انتخاب می‌کنند. شما هم می‌توانید با بازدید از کلیساهای جامع عکس‌های هنری زیادی را در دوربین خود به ثبت رسانید.

خانه کاسا دو لا کانچاس | Casa de las Conchas House

قسمت تاریخی شهر سالامانکا مملو است از ساختمان‍های که هر یک از نظر معماری بی‌نظیرند اما خانه یا قصر کاسادولاکانچاس یک سرو گردن بالاتر از سایر بناها قرار گرفته و توانسته توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند. این خانه معماری به سبک گوتیک دارد و در دوران‌های مختلف چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته. از این رو علاوه بر گوتیک می‌توان سبک‌های برجسته معماری از جمله معماری رنسانس، عناصر مادجار (Mudejar) و هنر الیزابتی را در آن دید. با قدم زدن در خیابانی ک خانه کاسا دو لا کانچاس در آن قرار گرفته می‌توانید چندین بنای جادویی دیگر شهر سالامانکلا را از نزدیک ببینید.

دانشگاه سالامانکای اسپانیا

دانشگاه سالامانکا اسپانیا به عنوان اولین مرکز علمی قاره اروپا در سال ۱۲۱۸ میلادی توسط شاه آلفونسو نهم لئون تأسیس شد. این مرکز عالیه در سال ۱۲۵۴ به حکم شاه آلفونسو دهم رسما «دانشگاه» نامیده شده و قوانین برای آن تعیین شد. اما در سال ۱۲۵۵ بود که تمامی مدارکی که در این دانشگاه به دانشجویان اهدا شد به رسمیت شناخته شدند. نکته مورد توجه اینکه دانشگاه سالامانکای اسپانیا از معدود دانشگاه‌های قدیمی قاره اروپاست که از بدو تاسیس تا کنون همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. از دانشکده‌های فعال در این دانشگاه می‌توان به دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده زیست‌شناسی، دانشکده علوم، دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست، دانشکده علم شیمی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد و کسب‌وکار، دانشکده آموزش، دانشکده داروسازی و دانشکده زبان‌شناسی را نام برد.

جاذبه های تفریحی و هیجان انگیز در سالامانکا

جاذبه های شهر سالامانکا تنها در بناهای تاریخی خلاصه نمی‌شود بلکه تفریحات هیجان انگیز و چالش برانگیز مانند گلف و اسکی نیز از تفریحات این شهر به شمار می‌روند. علاوه بر این طبیعت گرذی را نیز می‌توان به لیست جاذبه های سالامانکا اضافه کرد. شما می‌توانید به باغ مشهور کالیکستو وای ملیبی Calixto y Melibea Garden)) رفته و در میان درختان بومی اسپانیا و فضای سرسبز قدم بزنید یا اگر به دنبال تفریحی هیجان مهیج‌تر هستید ۷۰ کیلومتر از شهر دور شده و به اقامتگاه د لا کوواتیلا (the La Covatilla resort) بروید. این اقامتگاه جذاب در میان کوه‌های بیجار قرار گرفته و به عنوان مرکز اسکی در سالامانکا شناخته می‌شود.

انواع غذا در شهر سالامانکا

تست غذاهای محلی از تفریحات پرطرفدار شهر سالامانکا است. شما می‌توانید با نشستن در کافه‌ها و رستوران‌های شهر انواع غذاهای لذیذ اسپانیایی از جمله تاپاس را سفارش دهید. علاوه بر رستوران‌های داخل شهر، رستوران‌های اطراف شهر نیز با فضای باز و منوهای جذاب آماده‌اند تا از گردشگران پذیرایی کنند. از معروفترین غذاهای محلی سالامانکایی می‌توان هورنازو (hornazo)، گوشت و همبرگر گویجوئلو (Guijuelo ham)، آرمونا لنتیلز (Armuña lentils)، بیف موروچا (morucha beef) و شیرینی های مختلفی مانند bollo maimón را نام برد. اسم این غذاها را به خاطر سپرده و در سفر به سالامانکای اسپانیا تست کنید.

خرید در سالامانکا

در ادامه به معرفی مراکز خرید در شهر سالامانکا اسپانیا می‌رسیم. خرید در این شهر را می‌توان به دو بخش بازارهای محلی و مراکز خرید مدرن تقسیم بندی کرد. از این رو گردشگران با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانند سوغاتی‌های جذاب اسپانیایی را خریداری کنند. اگر طرفدار خرید از بازار محلی هستید می‌توانید به منطقه‌ای معروف به شهر طلایی سالامانکا رفته و از دیدن مغازه‎های صنایع دستی و خرید از آن‌ها لذت برید. کمی آن طرف‌تر از منطقه طلای نیز مراکز خرید مدرن با فروشگاه‌هایی که برندهای معروف جهانی را به فروش می‌رسانند می‌توان دید.

زندگی شبانه در شهر سالامانکا اسپانیا

زندگی شبانه در شهر سالامانکا با حضور دانشجویان پر رونق می‌شود. به لطف حضور این جوانان شب‌های سالامانکا رنگ و بویی تازه پیدا کرده است. شما می‌توانید با غروب آفتاب در خیابان‌ها قدم زده و از صدای موسیقی‌های خیابانی لذت ببرید یا در کافه‌ها نشسته با جوانان پر انرژی اسپانیایی حسابی خوش بگذرانید. در انتها یادآور می‌شویم که جهت رزرو تور اسپانیا و در یافت ویزای شینگن می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

شهر سالامانکا در کجا قرار دارد؟

سالامانکا در بخش شمال غربی شهر مادرید قرار گرفته است.

مکتب سامالانکا چیست؟

مکتب سامالانکا از میانه قرن شانزدهم میلادی و از دانشکده الهیات این شهر تاثیر گرفته است.

فاصله شهر مادرید با سالامانکا چقدر است؟

سالامانکا حدود ۴۰ دقیقه با مادرید فاصله دارد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید