7 مورد از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 3 آگوست 2022
Loading...

نام لاهه پیش از هر چیز ما را به یاد نهادهای بین‌المللی و دیوان دادگستری لاهه می‌اندازد. شاید کمتر کسی انتظار دیدن جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد را در این شهر سیاسی هلند داشته  باشد اما لاهه با وجود فضای نسبتا سیاسی، فرهنگ و تاریخی غنی داشته و دیدنی‌های شگفت انگیز بسیاری را برای ارائه به گردشگران دارد. اگر می‌خواهید جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند را بیشتر بشناسید تا انتهای مطلب ما را هراهی کنید.

اگر بخواهیم آمستردام و روتردام را به عنوان دو مقصد گردشگری معروف در تور هلند معرفی کنیم در حق لاهه با تمام زیبایی و غنای فرهنگی کوتاهی کرده‌ایم. درواقع جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند زیر سایه نهادهای بین‌المللی این شهر پنهان شده و کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. اما این شهر به قدری زیباست که بدون شک با یک بار دیدنش شیفته آن خواهید شد.

معرفی بهترین جاذبه‌های شهر لاهه هلند

هر چند که آمستردام عنوان پایتختی کشور هلند را دارد اما شهر لاهه به عنوان سومین شهر بزرگ این کشور دارای اهمیت سیاسی زیادی بوده و به عنوان مرکز اداری، مقر دولت و کابینه هلند و اقامتگاه خاندان سلطنتی این کشور به شمار می‌رود. همچنین وجود دادگاه بین‌المللی لاهه نیز دلیل شده تا نام این شهر به نهایت شهرت در دنیا برسد. شاید دانستن این نکته نیز برایتان جالب باشد که نام اصلی شهر لاهه در تمام دنیا دن هاخ (Den Haag) است و ما ایرانی‌ها به تقلید از فرانسوی‌ها آن را لاهه می‌خوانیم.

شهر لاهه در قسمت غربی کشور هلند قرار گرفته و دارای موقعیتی مهم چه از نظر سیاسی و چه از نظر گردشگری می‌باشد. این شهر تاریخی غنی داشته و جدای از موقعیت سیاسی به عنوان شهری بسیار زیبا با فضایی آرام شناخته می‌شود. بنابراین می‌توانید قبل از برنامه ریزی برای تور اروپا بازدید از لاهه را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. وجود سیستم حمل و نقل کاملا مدرن و پیشرفته، کافه و رستوران‌هایی که انواع غذاهای لذیذ اروپایی و هلندی را ارائه می‌دهند، ساختمان تئاتر رقص هلند، ساحل شنی بسیار زیبای اسخیفنینگن و کورهاوس از ویژگی‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر زیبای لاهه در هلند هستند.

۱- ریدِرزال، تالار شوالیه‌ها لاهه | Ridderzaal

گوتیک سبک معماری نام آشنا در اروپا ست که بناهای بسیاری در این قاره به تاثیر از آن ساخته شده‌اند. این سبک از معماری قرون وسطایی به قرن‌های ۱۲ تا ۱۵ تعلق داشته و به جرات می‌توان گفت معماری قاره اروپا را متحول کرده است. شهر لاهه لند نیز از این تحول معماری جا نمانده و وجود تالار شوالیه‌ها در این شهر مدیون همین سبک از معماری ست. تالار شوالیه‌ها یادگاری به جامانده از قرن سیزدهم است که در انتهای شرقی حیاط بینهوف قرار گرفته، این تالار به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند معماری بی‌نظیر و تماشایی دارد.

پنجره‌های تالار به نشان از رسم شهرهای هلند حالت رنگی داشته و با نقوشی که نمادی از خاندان‌های نجیب‌زاده این کشور هستند تزیین شده‌اند. سقف تالار نیز در نوع خود بسیار منحصربه‌فرد طراحی شده، تیرهای ۱۸ متری از جنس چوب که شبیه به کشتی برعکس شده هستند به عنوان ویژگی اصلی سقف شناخته می‌شوند.  تالار شوالیه‌ها در طول دوران زندگی خود کاربردهای متفاوتی داشته است، زمانی به عنوان تالار ضیافتی میزبان اشراف زادگان اروپا و هلند بوده و پس از بازسازی که در سال ۱۹۰۴ بر روی آن صورت گرفته کاملا تغییر کاربردی داده و گاهی بازار، گاه بیمارستان و حتی گاه به عنوان زمین بازی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

۲-  تئاتر رقص هلند | The Netherlands Dance Theater

از سازه‌های مدرن شهر لاهه می‌توان به تئاتر رقص هلند اشاره کرد. این مجموعه ساختمانی ساده دارد که به شیوه کاملا مدرن طراحی شده، ساختمان NDT یا The Netherlands Dance Theater در ابتدا با هدف فاصله گرفتن تئاتر هلند با شیوه قدیمی خود تاسیس شد. فضای داخلی ساختمان معماری جالب دارد. سطوح شیب دار منحنی شکل و چندین گالری از تزیینات این فضا به شمار می‌روند. قسمت بیرونی تالار نیز ترکیب رنگ قرمز و طلایی داشته و نمای بسیار جذابی را بوجود آورده‌اند. به طوری که محال است از روبروی تالار رد شده و جذب آن نشوید.

مجموعه تئاتر رقص هلند علاوه بر معماری جالب حضور معروفترین آهنگسازان و معماران اروپایی و هلندی مانند  ایگور استراوینکسی، ریچارد اشتراوس و موریس راول را در تالارهای خود تجربه کرده است. در مجموع کشور هلند به داشتن گروه‌های اپرای بزرگ و قدرتمند در اروپا معروف است. اغلب این نمایش‌ها از موسیقی‌های محلی هلند تاثیر گرفته و بسیار تماشایی و شنیدنی هستند. حضور مجموعه باشکوه تئاتر رقص هلند این موضوع را تایید و بازدید از آن قطعا دید شما را نسبت به جایگاه تئاتر و موسیقی در این کشور شفاف‌تر می‌کند. از این رو در سفر به هلند حتما از تئاتر رقص شهر لاهه دیدن کنید

۳- حیاط بینهوف لاهه | The Binnenhof

در معرفی جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند به بینهوف می‌رسیم. بینهوف مجموعه‌ای حیاط مانند است که توسط چندین ساختمان قدیمی احاطه شده از این رو به حیاط بینهوف نیز معروف می‌باشد. بینهوف در کنار ارزش تاریخی ارزش سیاسی نیز دارد چرا که بخش‌هایی از آن به ساختمان قلعه‌ای می‌رسد که در حال حاضر محل اتاق‌های پارلمان هلند به شمار می‌رود. اقامتگاه نخست وزیر این کشور نیز در بخش شمالی حیاط قرار گرفته است. حضور چند بنای قدیمی که معماری‌های جالب دارند در کنار موقعیت سیاسی نام حیاط بینهوف را بر سر زبان‌ها انداخته، همچنین تالار شوالیه‌ها که پیش از این درباره آن صحبت کردیم در حیاط بینهوف قرار دارد. تصویر شاه ویلیلم دوم و سایر دولتمردان هلند که کارهای بزرگی برای این کشور انجام داده‌اند را می‌توان در تالار شوالیه‌ها دید.

حضور دریاچه Hofvijver در کنار حیاط بینهوف زیبایی این مجموعه را چند برابر کرده و گردشگران را به سوی آن جذب می‌کند. شما می‌توانید پس از بازدید از ساختمان‌های قدیمی و محوطه حیاط در کنار دریاچه قدم زده و اقامتتان در شهر لاهه را خاطره‌انگیزتر کنید. صرف یک فنجان قهوه در کافه‌های لاهه با نمای دریاچه از دیگر تفریحات این شهر به شمار می‌آید.

۴- موزه دروازه زندان | The Prison Gate Museum

شاید در نگاه اول نام موزه دروازه زندان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند چندان جذاب به نظر نیاید اما این بنا بخشی از تاریخ این کشور را روایت کرده و بخش‌های جالبی برای دیدن دارد. موزه زندان لاهه در بخش شمالی حیاط بینهوف قرار گرفته و قدمت آن به سال ۱۲۹۶ برمی‌گردد. این بنا از قرن ۱۵ به بعد به زندان تبدیل و محل اعدام دو شخص به نام‌های کرنِلیس و یوهان دِویت است که به جرم سو قصد به شاهزاده ویلیام دستگیر و در نهایت کشته شدند. در برخی از اتاق‌های زندان می‌توان لوازم شکنجه زندانیان در قرن ۱۵ به بعد را دید. حال که زندان درازه به موزه تبدیل شده است در بخش‌هایی از مجموعه نقاشی‌های معروف اروپا و هلند، بخشی از آثار هنری، نسخه‌های چاپی و عتیقه جات هلندی به نمایش گذاشته شده. اگر به تاریخ و فرهنگ هلند علاقه دارید بازدید از این موزه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

از دیگر جاذبه‌هایی که در شهر لاهه می‌توانید از آن بازدید کنید موزِیون Museon است. در این مکان بخش‌هایی از یافته‌های علمی و مسیر رشد و فرهنگ انسانی به تصویر کشیده شده است. همچنین اگر به موضوعات مربوط به تکنولوژی ماشین علاقه دارید می‌توانید از موزه لاومان دیدن کنید. در این موزه مجموعه‌ای خارق‌العاده از ماشین‌های قدیمی اروپا در معرض دید گذاشته شده‌اند.

۵- کاخ صلح | The Peace Palace

کاخ صلح از آن دسته جاذبه‌های تاریخی است که در سفر به لاهه باید از آن بازدید کرد. ساختمان کاخ به سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۱۳ میلادی تعلق داشته و معماری به دو سبک گوتیک و نئو کلاسیک دارد. دکوراسیون داخلی کاخ به گونه‌ای ست که در آن تزییناتی از ملل مختلف را می‌توان دید. قابکاری چوبی برزیلی و آمریکایی، مرمر ایتالیایی و نرده‌های آلمانی بخشی از این تزیینات هستند. نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر کتابخانه حقوق بین‌الملل، دیوان بین‌المللی عدالت و آکادمی حقوق بین‌الملل همگی در این مکان قرار دارند. از این رو هر آخر هفته تورهای بازدید از کاخ صلح در شهر لاهه برگزار می‌شود. در این تورها راهنمایان توضیحات لازم را در خصوص بنا ارائه می‌دهند.

حتی اگر به مکان‌های دیدنی هم علاقه نداشته باشید قطعا گشت و گذار در مکانی که مهمترین تصمیمات بشری در آن گرفته می‌شود برایتان بسیار جذاب خواهد بود.  علاوه بر کاخ صلح هاس بوس و هاوس تِن بوش به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری لاهه هلند نیز مکانی ست که در آن اولین کنفرانس صلح بین‌المللی در آن برگزار شد. در سفر به لاهه می‌توانید از این محل که در فضای زیباترین پارک شهر قرار گرفته بازدید کنید.

۶- کلیسای سنت جاکوبشرک | The Grote of Sint-Jacobskerk

حیف است که در لاهه حضور داشته باشید اما از کلیسای سنت جاکوبشرک The Grote of Sint) Jacobskerk) دیدن نکنید. قدمت این کلیسا به قرن ۱۴ برمی‌گردد و به دلیل فرم شش ضلعی که دارد در قاره اروپا و کشور هلند نظیر ندارد. بخش‌هایی از کلیسا در سال ۱۴۲۰ به ساختمان اضافه شده با این وجود چیزی از زیبایی و معماری کلیسا کم نشده و همچنان این بنا را می‌توان جز معروفترین جاذبه‌های تاریخی شهر لاهه به شمار آورد. برج‌های کلیسا بسیار مرتفع بوده و از آن‌ها برای دیده‌بانی استفاده می‌کردند. همچنین با رسیدن با بالاترین بخش برج‌ها می‌توانید نمایی بسیار زیبا از شهر لاهه را پیش روی خود داشته باشید. فضای داخلی کلیسا نیز جاذبه‌های ویژه خود را دارد. یک سکوی خطابه منبت کاری شده متعلق به سال ۱۵۵۰، شیشه‌های رنگی که جایگاه گروه هم سرایان است و یک ارگ بزرگ که از قرن ۱۹ به جا مانده جاذبه‌های فضای داخل کلیسا را تشکیل می‌دهند.  آرامگاه معروفترین افراد هلند و نشان‌های رسمی شوالیه‌ها از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در کلیسای سنت جاکوبشرک می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

۷-  استراحتگاه اسخیفنینگن و کورهاوس | Scheveningen

در فاصله چند دقیقه‌ای شهر لاهه می‌توان یکی از زیباترین، پرطرفدارترین و پر جاذبه‌ترین مکان‌های تفریحی هلند را دید. این مکان زیبا استراحتگاه اسخیفنینگن و کورهاوس نام داشته و طرفداران ساحل و تفریحات آبی را به سوی خود می‌کشاند. به ویژه با فرا رسیدن فصل تابستان ساحل اسخیفنینگن و کورهاوس مملو از گردشگرانی می‌شود که در حال گرفتن حمام آفتاب، قایق سواری یا ماهیگیری هستند. جاذبه‌های ساحل در تفریحات آبی خلاصه نمی‌شود گردشگران می‌توانند در این منطقه تفریحی دوچرخه سواری و اسب سواری را نیز تجربه کنند. بنابراین اگر در لاهه به دنبال مقصدی می‌گردید که در آن آدرنالین خونتان را به بالاترین سطح خود برسانید گشت و گذار در استراحتگاه اسخیفنینگن و کورهاوس را به شما پیشنهاد می‌دهیم.    

هتل‌های ۴ و ۵ ستاره درجه یک، گالری‌های هنری، رستوران‌های شیک بین‌المللی و محل‌های مخصوص پیاده روی از دیگر جاذبه‌های این ساحل زیبا هستند. علاوه براین منطقه‌ای به نام مَدورُدام (Madurodam) در ایبن مکان ساخته شده که حالت مینیاتوری داشته و یک نسخه کپی شده از تمامی ساختمان‌های هلند در به نمایش گذاشته است.

چنانچه به آثار هنری علاقه دارید می‌توانید به دیدن بزرگترین نقاشی سه بعدی دنیا در شهر لاهه بروید. این نقاشی ۱۲۰ متر طول و ۱۴ متر ارتفاع دارد به صورت مدور به گونه‌ای طراحی شده که با نگاه کردن به آن شگفت زده خواهید شد. هنرمند هلندی به نام مسداخ به همراهی همسرش به عنوان خالق این اثر بی‌نظیر شناخته می‌شوند.

دیدنی های لاهه؛ اقامتگاه خاندان سلطنتی هلند

همانطور که دیدیم شهر لاهه به عنوان محل زندگی خانواده سلطنتی هلند مملو است از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی که هریک در نوع خود بخشی از سرگذشت این کشور را به تصویر کشیده و توجه گردشگران را به سوی خود جلب کرده‌اند. کاخ‌های Huis ten Bosch و Noordeinde Palace به عنوان محل زندگی و کار خاندان پادشاهی معرفی شده و در شهر لاحه می‌توانید نمای بیرونی آن‌‌ها را ببینید. با توجه به این نکته طبیعی است که نام لاهه را نیز کنار دو شهر آمستردام و روتردام در میان مقاصد گردشگری سفر به هلند قرار دهیم. علاوه بر موارد معرفی شده موزه مائریتشویس (Mauritshuis)، پانورامای مزداگ (Panorama Mesdag) و پارک مادورودام لاهه (Madurodam ) از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند.

 سخن آخر اینکه جهت رزرو تور اروپا و دریافت ویزای شینگن می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

                                                               

بیشتر بخوانید …

جاهای دیدنی ایتالیا

دیدنی های کشورهای اروپایی

معرفی ۹ دهکده زیبا در سوئیس برای سفر و بازدید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید