همه چیز درباره قیمت تور استانبول

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 14 سپتامبر 2020
Loading...

بازار استانبول از داغ‌ترین بازارها در دنیای گردشگری است و قیمت تور استانبول جمله‌ای ست که بارها توسط گردشگرانی که قصد سفر به این شهر را دارند جستجو می‌شود. همین بهانه‌ای شد بر اینکه عوامل موثر در تعیین قیمت تور استانبول را مورد بررسی قرار داده تا در نهایت بتوانیم در این بازار شلوغ با قیمت‌های متنوع، تور استانبول را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنیم.

با نگاهی به صفحات تور استانبول اولین چیزی که به چشم می‌خورد قیمت‌های متنوع این تور است، تور لحظه آخری، آفر تور استانبول، قیمت استثنایی تور و … از جملاتی هستند که توجه مسافران را به خود جلب می‌کنند. حال سوال اینجاست که چه عواملی قیمت تور استانبول را تعیین کرده و آیا می‌توان به قیمت‌های ارزان اعلام شده توسط کارگزاران تور اعتماد کرد؟ (خرید بلیط استانبول)

شرکت‌های هواپیمایی، عاملی تعیین‌کننده در قیمت تور استانبول

شرکت‌های هواپیمایی بسیاری چه داخلی و چه خارجی از تهران به مقصد استانبول پرواز دارند. هر کدام از این ایرلاین‌ها بلیط‌‌های خود را با توجه به خدماتی که در طول پرواز ارائه می‌دهند، نوع هواپیما و حتی ساعات پروازی به فروش می‌رسانند.

از آنجایی که استانبول جز مقاصد پررفت‌وآمد در فرودگاه‌های ایران است، بلیط هواپیما به سوی این مقصد توسط برخی از آژانس‌های هواپیمایی چارتر (از قبل رزرو یا پیش خرید) می‌شود. بلیط‌هایی که چارتر می‌شوند به طور معمول ارزان‌تر از بلیط‌های چارتر نشده یا سیستمی به فروش می‌رسند. در واقع قیمت بلیط هواپیما چارتر شده، توسط آژانس هواپیمایی چارترکننده تعیین می‌شود و به همین دلیل است که مسافران می‌توانند تور استانبول را از طریق این آژانس‌ها و بدون واسطه با قیمت پایینتری خریداری کنند.

علاوه بر چارتر یا سیستمی بودن بلیط، نوع ایرلاین نیز در تعیین قیمت تور استانبول موثر است. معمولا قیمت بلیط ایرلاین‌های داخلی مانند هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر و زاگرس پایین‌تر از ایرلاین‌های ترک از جمله هواپیمایی ترکیش، هواپیمایی اطلس جت و …. است. ازاین رو تورهایی که با ایرلاین‌های داخلی برگزار می‌شود ارزان‌تر از تورهایی هستند که پرواز آن‌ها یکی از پروازهای ترک می‌باشد.

رزرو هتل‌های تخفیف‌دار

تنوع و تعداد هتل‌های شهر استانبول بر هیچکس پوشیده نیست. پس کاملا طبیعی است که نوع هتل نقشی تعیین‌کننده در قیمت تور استانبول دارد. قیمت هتل‌های این شهر علاوه بر تعداد ستاره‌ها، با توجه به موقعیت مکانی هر هتل تعیین می‌شود. تنگه‌ای زیبا به نام بسفر شهر استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم کرده است. بخش آسیایی چهره‌ای تاریخی و قسمت اروپایی چهره‌ای کاملا مدرن دارد. از این رو هتل‌هایی که در این محل قرار دارند گران‌تر از هتل‌‌های آن سوی تنگه بسفر هستند.

اما گذشته از این قانون کلی همیشه رقابتی تنگاتنگ بین هتل‌های استانبول جهت جذب مسافران وجود دارد. در این رقابت برخی از هتل‌ها در تاریخ‌های مشخص قیمت‌های خود را پایین آورده یا به اصطلاح OFF”” میخورند و مسافران می‌توانند اتاق‌های هتل را با قیمتی بسیار پایین‌تر از حد معمول رزرو کنند. اینجاست که پای قیمت ویژه تور استانبول به میان می‌آید و شما می‌توانید با عضو شدن در باشگاه مشتریان یا صفحات مجازی آژانس‌های هواپیمایی از این تخفیفات اطلاع پیدا کنید.

فصل “های‌سیزن” و “لو سیزن”

دو اصطلاح های‌سیزن و لو سیزن در دنیای گردشگری بسیار شنیده می‌شود. در واقع می‌توان گفت قیمت تور استانبول که شامل خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌شود را این دو اصطلاح تعیین می‌کنند.

شرایط آب و هوایی در استانبول، های‌سیزن و لوسیزن را مشخص می‌کند. زمانی که شرایط آب و هوایی برای گشت‌وگذار مساعد باشد، فصل گردشگری یا های سیزن گفته می‌شود و بالعکس این داستان نیز لو سیزن نام دارد. دو فصل بهار و تابستان پرگردشگرتربن و فصل‌های پاییز و زمستان کم‌گردشگرترین زمان‌های سفر به شهر استانبول هستند. اما نکته اصلی اینجاست که چگونه زمانی را برای سفر انتخاب کنیم که هم هوا مساعد و هم قیمت تورهای استانبول مناسب باشد؟ اواخر تابستان و اوایل پاییز مناسب‌ترین جواب برای این سوال است. چرا که در این زمان از های سیزن وارد لو سیزن شده و بیشتر هتل‌های استانبول آخرین تلاش‌های خود را برای جذب مسافران انجام می‌دهند. پس در این فصل می‌توانید با قیمتی مناسب به استانبول سفر کرده و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر بازدید کنید.

تورهای لحظه آخری استانبول

حتما تا کنون لذت خرید لباسی گران را با قیمت مناسب تجربه کرده‌اید، خرید تورهای لحظه آخری نیز دقیقا همین حس و حال را دارد. چرا که همیشه یک قانون طلایی درباره تورهای لحظه آخری وجود دارد و آن قیمت بسیار پایین تورها ست که آن‌ها را بسیار جذاب و متفاوت می‌کند.

استانبول به دلیل نیاز نداشتن به ویزا در صدر تورهای لحظه آخری قرار می‌گیرد. اما چه اتفاقی قیمت تور استانبول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد؟ این کاهش قیمت معمولا در اواخر فصل های‌سیزن اتفاق می‌افتد. زمانی که پروازها و هتل‌ها روزهای آخر فصل شلوغ گردشگری را پشت سر گذاشته و کم کم وارد لو سیزن می‌شوند، قیمت‌ها شکسته شده و می‌توان بلیط هواپیما و هتل را با پرداخت هزینه کمتر رزرو کرد.

البته علاوه بر تغییر فصل، بلیط‌های چارتر نیز در خرید تورهای لحظه آخری استانبول موثر هستند. از آنجایی که این بلیط‍‌ها توسط آژانس‌های هویمایی پیش‌خرید می‌شوند، درصورتیکه تا رسیدن به زمان پرواز پر نشده باشند، آژانس‌های هواپیمایی برای فروش آن‌ها قیمت‌ها را کاهش می‌دهند به این ترتیب مسافران می‌توانند در لحظه آخر و چند روز مانده به پرواز بلیط خود را با قیمتی ارزان‌تر خریداری کنند. البته لازم به یادآوری است که بالعکس این جریان نیز ممکن است اتفاق بیافتد. یعنی چنانچه تقاضا برای خرید بلیط هواپیما در تاریخی خاص بالا باشد، قیمت بلیط نیز افزایش پیدا می‌کند. پس همیشه نمی‌توان منتظر بلیط‌های لحظه آخر ماند. بهترین راه برای اطلاع از تورهای لحظه آخری عضو شدن در باشگاه مشتریان یا صفحات مجازی آژانس‌های هواپیمایی است.

در انتخاب آژانس هواپیمایی دقت کنید

هر ارزانی بی‌دلیل نیست! هنگام خرید تور استانبول این جمله را به خاطر داشته باشید و چنانچه با تبلیغاتی نظیر تور ارزان استانبول و … غیره مواجه شدید قبل از هر چیز به نام آژآنس هواپیمایی و شرکت برگزارکننده تور دقت کنید. چرا که بسیار پیش آمد مسافران پس از رسیدن به مقصد، با خدماتی دور از انتظار و با سطحی پایین روبه‌رو شده‌اند. پس هنگام خرید تور استانبول به نوع ایرلاین، ساعت پروازی، نوع و موقعیت مکانی هتل و مهمتر از همه آژانس برگزارکننده تور توجه کنید تا در نهایت بتوانید سفری بی‌دغدغه و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

بیشتر بخوانید…

خرید تور استانبول از کدام شهرهای ایران امکان‌پذیر است؟

در تور ۳ شب و ۴ روز استانبول از از چه جاذبه‌هایی بازدید کنیم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید