صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در ترکیه است که ازاین‌رو، صبح‌ها میز غذایی آن‌ها مملو از خوراکی‌های خوشمزه و اشتهاآور است که با دیدن آن دل هر بنی_بشری به آب می‌افتاد. اگر مسافر شهر استانبول هستید باید به شما تبریک بگویم چون به یکی از انبارهای نگهداری  سرو صبحانه کلاسیک  ترکی سفر کرده‌اید.

شهر استانبول را باید یکی از قهرمانان امپراتوری ترک‌ها در منطقه اوراسیا دانست که برای گردشگران با هر ترفند و روشی دلبری می‌کند. مراکز خرید استانبول در یک کفه ترازو، غذاها و رستوران‌های استانبول هم در طرف دیگر ترواز سنگینی می‌کند. البته اگر مقیاس جاذبه‌های تاریخی و  طبیعی را هم به آن اضافه کنیم، دیگر معیار ما برای سنگ محک زدن به این همه خاص بودن کفاف نمی‌دهد.

مطالب مرتبط
بهترین غذاهای استانبول

فرودگاه استانبول

سوغاتی‌های ترکیه

یک ترکیه است و یک وعده غذایی

در تور استانبول شما با یک دنیای بی‌نظیر از بهترین‌ها آشنا خواهید شد. حسابی دل خود را صابون بزنید چون باید هزاران غذای خوشمزه را تست بکنید و این قول را به شما می‌دهم که اگر صبحانه خور نباشید بعد از سفر به ترکیه این عادت در شما نهادینه می‌شود.

نگاهی به سفره پر ملأت ترک‌ها

از کدام و از کجا بگویم؟ بساط صبحانه ترک‌ها به حدی مفصل است که تا ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد. البته اگر بتوانید مقاومتی از خود در برابر وعده‌های غذایی دیگر آن‌ها نشان دهید.

چای کمر باریک و قهوه ترک را باید دو عضو جدانشدنی از سفره صبحانه دانست که همیشه یک پای قضیه هستند. 
قهرمان بعدی میز صبحانه انواع نان‌های ساده و توپر مثل یوفکا، بازلمه، بورک، گزلمه و پیده است که البته در کنار آن نباید از انواع پنیرها، مربا، میوه، زیتون سیاه و سبز و املت  و نیمروهای اصیل ترکی، غافل شد.

لذیذترین کافه‌های استانبول

از هرچه بگذریم سخن دوست خوش‌تر است. پس سخن کوتاه می‌کنیم تا به معرفی محبوب‌ترین کافه‌های استانبول که صبحانه‌های لذیذ و چرب‌وچیلی سرو می‌کند، بپردازیم.

مانگری

هیچ‌چیز برای شروع یک روز عالی با رفتن به منگری لذت‌بخش نخواهد بود. در طبقه سوم یک ساختمان مجلل این رستوران وجود دارد که نمای آن به‌سوی تنگه بسفر هست و ممکن است لحظه‌ای خیال کنید که به نیویورک سفر کرده‌اید.

در منوی آن همه‌چیز پیدا خواهید کرد از پنکک گرفته تا  تخم‌مرغ بندیکت که با یک روش کلاسیک ترکی پخته‌شده و برای شما سرو می‌شود.

:آدرس
۶۹ Cevdetpaşa Cad., Bebek, Beşiktaş Istanbul

Çakmak Kahvatlı Salonu

صبحانه خورها پیش به‌سوی خیابان ساری در محله بشیکتاش! در این محدوده کافه‌های زیادی وجود دارد که انواع صبحانه‌های کامل ترکی و کلاسیک را سرو می‌کند.

 

از لابه‌لای این کافه‌ها که گذر کنیم به یکی از قدیمی‌ترین و بهترین آن‌ها یعنی کافه Çakmak Kahvatlı Salonu می‌رسید.

این کافه در کنار هر نوع از صبحانه خود نان، پنیر، روغن‌زیتون که جز لاینفک صبحانه‌های ترکی است سرو می‌کند. عسل با خامه لخته، املت (املت مخصوص اینجا به‌شدت توصیه می‌شود) و کاورما (برنج و گوشت گوسفندی) از بهترین‌های اینجا است.

:آدرس
۸, Sinanpaşa Mah., Beşiktaş Istanbul

آشک کاواک

یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن صبحانه در تنگه بُسفُر که در یک فروشگاه مواد غذایی پنهان‌شده، اما دکوراسیون شیک و مجلل آن شما را مجذوب خواهد کرد.

شما در کافه آشک کاواک کامل‌ترین منوی غذایی ترکی را مشاهده خواهید کرد. اما در صبحانه مفصل این مکان عسل و روغن‌زیتون، مربا خانگی، بیکن و ترکیبات خوشمزه دیگری هم یافت می‌شود.

با یک لیوان میموسا  صبحانه خود را رؤیایی کنید.

:آدرس

۶۴/B Muallim Naci Cd., Kuruçeşme Mahallesi, Beşiktaş Istanbul

کاله

کاله بنیان‌گذار، گسترش صبحانه سنتی ترکی در کافه‌ها است.

شاید خود کافه از طراحی و نمای آن‌چنانی برخوردار نباشد اما بزرگ و دل‌باز است و میز صبحانه مفصلی را برای میهمانانش می‌چیند.

انواع پنیر، نان، زیتون، مربا، املت، منمن با سوسیس، پنیر زرد، پنیر فتا، پاسترامی و طیف وسیع دیگری از مخلفات یک صبحانه ترکی.

:آدرس
۱۰ Yahya Kemal Cd., Rumeli Hisarı, Sarıyer Istanbul

بک یارد

اگر به دنبال خوردن غذا در یک محیط طبیعی و سرسبز استانبول هستید، این کافه زیبا به شما پیشنهاد می‌شود.

بر فراز تپه‌های ببک این کافه خانوادگی و دنج به چشم می‌خورد که می‌توانید بهترین صبحانه‌های ترکی را در این فضا نوش جان کنید.

منوی حیاط‌خلوت شامل تخم‌مرغ بندیکت، پنکک و درنهایت بشقاب صبحانه کامل و سنتی ترکی می‌شود.

:آدرس

۴ Bebeköy Sokak, , Bebek, Beşiktaş Istanbul

Van Kahvaltı Evi

یکی از بهترین مکان‌هایی که در تعطیلات آخر هفته برای صبحانه خوردن انتخاب می‌شود، همین مکان است که در این روزها به‌قدری شلوغ است که برای گرفتن یک میز باید مدتی منتظر بمانید.

نام این کافه برگرفته از شهر وان ترکیه است که برای سرو صبحانه مفصل و کلاسیک ترکی بسیار مشهور ست.

هر آنچه برای یک صبحانه ترکی تصور کنید، در منوی غذایی این رستوران گنجانده‌شده است.

:آدرس
۵۲/A Defterdar Ykş., Kılıçali Paşa Mahallesi, Beyoğlu Istanbul

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید