راهنمای سفر به پراگ

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 14 مه 2023
Loading...

آیا قصد سفر به کشور چک را دارید؟ پس در راهنمای سفر به پراگ همراه‌مان باشید. قطعا اولین گزینه شما برای یک سفر تفریحی مهیج و خاطره‌انگیزه، شهر پراگ خواهد بود. اما آیا می‌دانید آب و هوای این شهر با آنچه در ایران است، تفاوت دارد؟ آیا با رستوران‌ها و مراکز خرید این شهر آشنایی دارید؟ می‌دانید بعد از اقامت باید به کجاها سفر کنید؟ اگر به شهر پراگ رفتید، می‌دانید چطور و با چه وسیله‌ای در خیابان‌های این شهر بچرخید؟ دانستن پاسخ همه این سوالات برای یک سفر توریستی به یادماندنی ضرورت دارد. راهنمای سفر به پراگ دقیقا همان چیزی است که قبل از سفر به آن نیاز دارید و در اینجا ما به آن می‌پردازیم.

معرفی شهر پراگ و دیگر شهرهای چک

راهنمای سفر به پراگ را با معرفی این شهر و دیگر شهرهای چک شروع می‌کنیم. جمهوری چک یکی از کشورهای اروپای شرقی در نزدیکی لهستان، آلمان و اسلواکی است. این کشور با شهرهای زیبا، آب و هوای مرطوب و مطبوع، جاذبه‌های توریستی و تاریخی، مراکز خرید مدرن، رستوران‌های لوکس و …. هر ساله پذیرای مسافران زیادی از سراسر دنیاست. بهترین شهرهای چک برای سفر عبارتند از:

شهر پراگ

قبل از بررسی راهنمای سفر به پراگ لازم است اطلاعاتی از آن کسب کنیم. این شهر با حدود ۱٫۳ میلیون نفر جمعیت، پایتخت جمهوری چک است. به دلیل وجود امکانات بیشتر، پراگ بیشتر از سایر شهرهای چک، میزبان توریست‌های خارجی است. در این شهر یک رودخانه بزرگ به نام «ولتاوا» جاری است که زیبایی و طراوت زیادی را به شهر بخشیده است. وجود مناطق گردشگری متعدد از جمله چندین موزه، باغ وحش، پارک‌های زیبا، مراکز خرید و …. باعث محبوبیت این شهر در بین مسافران شده است. در ادامه راهنمای سفر به پراگ بیشتر با امکانات و جاذبه‌های گردشگری آشنا خواهید شد.

شهر برنو

برنو دیگر شهری است که در راهنمای سفر به پراگ به بررسی آن می‌پردازیم. یکی از شهرهایی که می‌تواند مقصد یک سفر توریستی عالی در کشور چک باشد، شهر برنو نام دارد. این شهر مرکز استان موراویایی جنوبی است و به عنوان دومین شهر بزرگ چک شناخته شده است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های توریستی شهرت زیادی دارد و هر سال نیز با کشف جدید باستان‌شناسان، به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

شهر اوستراوا

سومین شهر پرجمعیت در چک، در شرق این کشور قرار دارد و به مرز لهستان نزدیک است. اقتصاد این کشور از راه استخراج زغال سنگ است و به دلیل داشتن کارخانه‌های متعدد از دوران شوروی و سلطه کمونیسم، یکی از شهرهای تاریخی در چک محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید …

بهترین شهرهای اروپا برای زندگی

شهر بوهم

یکی دیگر از شهرهایی که در راهنمای سفر به پراگ باید به آن اشاره کنیم و درسفر به چک باید از آن دیدن کنید، «بوهم» نام دارد که در بخش غربی این کشور قرار گرفته است. در این شهر نیز جاذبه‌های توریستی، مکان‌های تاریخی، مراکز خرید متعدد و هتل‌ها و رستوران‌های معروفی برای یک سفر توریستی کوتاه وجود دارد.

شهر بلژن

بلژن آخرین شهری است که در راهنمای سفر به پراگ به آن اشاره می‌کنیم. در غرب شهر بوهم، شهر بلژن قرار دارد که مرکز استان پلزن است و به عنوان چهارمین شهر پرجمعیت در چک محسوب می‌شود. در این شهر، سومین کنیسه بزرگ یهودیان قرار دارد و اگر به تاریخ علاقمند هستید، حتما از آن دیدن کنید.

بیشتر بخوانید …

بهترین شهرهای ساحلی اروپا برای تعطیلات بهاری

بهترین فصل سفر به پراگ

در راهنمای سفر به پراگ باید به فصل مناسب مسافرت هم اشاره کرد. اگر قصد سفر به پراگ را دارید، قطعا باید بدانید قبل از سفر چه وسایل و لباس‌هایی را به همراه داشته باشید تا در آنجا دچار مشکل نشوید. بیشتر گردشگران در ماه‌های فوریه، مارس، آوریل، اکتبر و نوامبر به این شهر سفر می‌کنند. به طور کلی چک سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر دارد که باید همیشه به دنبال ماه‌های خلوت باشید تا هزینه‌های سفر شما هم کمتر باشد.

به طور کلی هیچ فصلی در پراگ بد نیست و در ماهی که به این شهر سفر کنید، از تصمیم و کرده خود پشیمان نمی‌شوید. اما به طور کلی بیشتر گردشگران این شهر معتقدند که بهار و پاییز بهترین فصل‌ برای سفر به پراگ است. زیرا هنوز از ازدحام جمعیت تابستان خبر نیست و هوا هم مطبوع و دلپذیر است تا با لباس راحت به گشت و گذار بپردازید. البته بسیاری از جاذبه‌های گردشگری پراگ از اواسط ماه نوامبر تا مارس تعطیل می‌شود.

اگرچه خیابان‌های شهر پراگ در فصل تابستان پر ازدحام و شلوغ می‌شود، اما برای کوله‌گردها که می‌خواهند بار سفرشان سبک باشد، بهترین زمان سفر است. طبق راهنمای سفر به پراگ هزینه مسافرت به این شهر در بهار و پاییز ارزان‌تر است.

راهنمای سفر به پراگ و جاذبههای گردشگری

تا به این قسمت با بخش‌های مختلفی از راهنمای سفر به پراگ آشنا شده‌ایم اما بخش‌های دیگر در ادامه اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار خواهد داد. پراگ شهری به جا مانده از تاریخ کهن اروپا و روزهای سرد و بی‌روح کمونیسم شوروی است. اما جاهای دیدنی در این شهر فقط به آثار تاریخی محدود نمی‌شود و مکان‌های تفریحی و توریستی متعددی را در خود جای داده است که عبارتند از:

قلعه پراگ

در این بخش از راهنمای سفر به پراگ، قلعه پراگ را معرفی خواهیم کرد. از هر توریستی که یکبار تجربه سفر به پراگ را داشته است، وقتی در مورد این شهر بپرسید، حتما نامی از قلعه پراگ را خواهد بود. این مکان تاریخی در محله Hradcany شهر پراگ قرار دارد و اکنون اقامتگاه رسمی رئیس جمهور این کشور است. در عین حال یکی از مکان‌های پربازدید پراگ نیز محسوب می‌شود.

قلعه پراگ در سال ۸۷۰ پس از میلاد ساخته و در طی سده‌های بعدی، تغییرات و بازسازی‌هایی روی آن اعمال شده است. در داخل قلعه چندین جای دیدنی و تاریخی از جمله برج پودر، کاخ سلطنتی قدیم، کلیسای جامع سنت ویتوس و کلیسای سنت جورج قرار دارد. این قلعه حدود ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد و با سبک باروک ساخته شده است. در دو ساختمان قدیمی این قلعه کنسرت‌هایی در طول سال برگزار می‌شود.

برای بازدید از این قلعه باید بلیط تهیه کنید و تنها ۱ تا ۲ ساعت بلیط شما اعتبار دارد. برای دسترسی به این بنای تاریخی باید از طریق تراموا شماره ۲۲ استفاده کنید که در ایستگاه Pohorelec پیاده شوید.

میدان Wenceslas پراگ

در این قسمت از راهنمای سفر به پراگ درباره یکی از میدان‌های مهم آن صحبت خواهیم کرد. میدان ونسسلانس یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر پراگ است که در نقطه برجسته منطقه جدید شهر (نووه مستو) یعنی در میدان ونسلاس (Václavské námestí) است. در آن یک موزه و تعدادی بنای تاریخی دیگر قرار دارد. این میدان در قرن ۱۴ میلادی توسط چارلز چهارم ساخته شده است و هنوز هم از آن برای انجام جشن‌ها استفاده می‌شود. در نزدیکی این میدان تعداد زیادی رستوران و مرکز خرید نیز وجود دارد.

در مرکز این میدان یک مجسمه از مردی سوار بر اسب و پرچم به دست به چشم می‌خورد. بازدید از این مکان بدون هزینه و همه روزه است. البته توصیه ما در راهنمای سفر به پراگ اینست که در زمان عصر از اینجا دیدن کنید.

موزه ملی پراگ

موزه ملی (Národní Muzeum) در شهر پراگ یکی از مهم‌ترین موزه‌های جمهوری چک محسوب می‌شود که مجموعه‌های متعددی را در خود جا داده است. ساختمان این موزه در اوایل دهه ۱۸۰۰ ساخته شد و اکنون یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های چک است. این موزه به شش بخش کوچک تقسیم شده که در یک بخش آن، یافته‌هایی از عصر برنز و آهن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بخش‌های دیگر موزه ملی پراگ شامل اشیایی از دوران قرون وسطی، گیاه شناسی، انسان‌شناسی و حتی سنگ‌شناسی است. شما می‌توانید با تهیه بلیط به مدت ۴ تا ۵ ساعت از این موزه دیدن کنید.

کتابخانه ملی کلمنتینوم

کلمنتینوم هم یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و تاریخی در شهر پراک است که حدود ۶ میلیون جلد کتاب در آن نگهداری می‌شود حدود ۶۰ هزار مشترک دارد؛ به همین دلیل در راهنمای سفر به پراگ پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن سر بزنید. از سال ۱۷۸۲ میلادی تاکنون این ساختمان به عنوان کتابخانه عمومی انتخاب شده است و بسیاری از کتاب‌های نایاب دنیا در آن نگهداری می‌شود. در این کتابخانه یک سالن با کتابخانه نفیس به سبک معماری باروک به چشم می‌خورد. برج نجومی ۶۸ متری هم از دیگر قسمت‌های این کتابخانه است.

شما به مدت ۵۰ دقیقه فرصت دارید تا از همه قسمت‌های این کتابخانه دیدن کنید.

خانه شهرداری پراگ

اگر اهل تماشای هنرهای نو و ساختمان‌های باشکوه هستید، خانه شهرداری یک نمونه تمام عیار از دیدنی‌های شهر پراگ است که می‌تواند توجه شما را برای ساعت‌ها جلب کند. این ساختمان در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و با داشتن سالن‌های کنسرت مجلل، نقاشی‌های دیواری زیبا بر روی طاق سالن و گنبدهای بزرگ، بدون چشم شما را مسحور خود می‌کند. در نزدیکی این عمارت تعداد زیادی کافه و رستوران لوکس نیز وجود دارد که بعد از یک بازدید خسته‌کننده می‌توانید در آنجا استراحت یا از بوتیک‌ها خرید کنید.

باغ وحش پراگ

ما در راهنمای سفر به پراگ به فکر کسانی که عاشق هیجان هستند هم هستیم. اگر اهل سرگرمی و حیات وحش هستید، باغ وحش پراگ (Zoologická zahrada hl. m. Prahy) دقیقا همان‌جایی است که باید از آن دیدن کنید. این باغ وحش در سال ۱۹۳۱ تاسیس شده است و یکی از بهترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی در پراگ محسوب می‌شود.

باغ وحش پراگ در زمینی با مساحت ۱۴۰ هکتار بنا شده است و فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد. به طوری که می‌توانید به راحتی با تاکسی به این باغ وحش بروید. در این مرکز بیش از ۴۲۰۰ حیوان و حدود ۶۵۰ گونه جانوری نگهداری می‌شود. از جمله سرگرمی‌های باغ وحش پراگ می‌توان به سوار شدن در تله‌کابین و تماشای مناظر باغ وحش، بازدید از نمایشگاه زرافه، جنگل سرپوشیده گرمسیری و نمایش سمندر اشاره کنیم. در نزدیکی این باغ وحش چندین رستوران و فروشگاه سوغاتی نیز وجود دارد.

تئاتر ملی پراگ

اهل تئاتر هستید؟ پس در این بخش از راهنمای سفر به پراگ با ما همراه باشید. تئاتر ملی در سواحل رودخانه زیبای ولتاوا قرار دارد و اگر طرفدار هنر هستید، بازدید از این مکان تاریخی را از دست ندهید. این ساختمان در اواخر قرن ۱۸ با معماری سبک نئوکلاسیک ساخته شد. در شب‌های بهار و تابستان در این مرکز کنسرت‌ها و جشن‌های شبانه برگزار می‌شود.

ساعت نجومی در میدان قدیمی پراگ

اگر به قسمت قدیمی شهر یعنی استار میستو (Staré Mesto) و سپس به سمت میدان باشکوه شهر قدیمی (Staromestské námestí) بروید، می‌توانید دو کلیسا (تین و کلمنتینوم) را مشاهده کنید. معماری باشکوه این دو بنای قدیمی چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند. این کلیساها در قرن ۱۱ میلادی بنا شده‌اند و در نزدیکی آنجا یک تالار قدیمی (Staromestská radnice) نیز وجود دارد که ساعت نجومی روی آن نصب شده است. این ساعت، سومین ساعت نجومی قدیمی در دنیا محسوب می‌شود که برای بالا رفتن از ساختمان، می‌توانید از آسانسور استفاده کنید.

برای بازدید از این مراکز باید بلیط تهیه کنید و ضمن اینکه دسترسی شما از طریق تاکسی، اتوبوس و تراموا امکان‌پذیر است.

گالری ملی در پراگ

راهنمای سفر به پراگ یک گالری ملی را هم به شما معرفی می‌کند که نمونه‌ای از شاهکار معماری در اروپاست و در آن مجموعه‌های هنری از سایر کشورها جمع‌آوری شده است. این سازه نسبتا مدرن در سال ۱۹۲۵ تاسیس شده است و اما اشیاء با ارزشی از قرن ۱۹ تا ۲۱ را در خود جا داده است. از جمله می‌توان به آثار هنری ون گوین، ون دایک، رامبراند، روبنس، ال گرکو، پیکاسو و مونه اشاره کرد که در این گالری جمع‌آوری شده است. پس طبق راهنمای سفر به پراگ اگر دنبال محیطی هستید که آثار مختلف را در آن ببینید این محل را از دست ندهید.

پل چارلز پراگ

پل چارلز یکی دیگر از مکان‌های دیدنی در این شهر است. طبق راهنمای سفر به پراگ باید در زمان شب یا صبح خیلی زود که هنوز جمعیت زیادی روانه این پل نشده است، برای بازدید از آن اقدام کنید. این پل قدیمی در اروپا دارای ۳۲ نقطه کانونی است و طول دهانه آن به ۶۲۱ متر می‌رسد. گفته می‌شود پل چارلز در سال ۱۳۵۷ میلادی ساخته شده است و البته خرافات و افسانه‌های زیادی هم در مورد آن وجود دارد.

این پل با داشتن مجسمه‌های خیره‌کننده و قدیمی شهرت دارد و وجود مناظر رودخانه ولتاوا نیز بر مزیت‌های آن افزوده است. تماشای این پل و منظره رودخانه و نورپردازی‌ها در زمان غروب و شب واقعا دیدنی است.

برای بازدید از پل چارلز پراگ به هیچ هزینه‌ای نیاز نیست و می‌توانید به مدت ۱ تا ۲ ساعت از آن دیدن کنید. برای رفتن به این مکان تاریخی باید از قلعه پراگ تا آنجا پیاده روی کنید. البته می‌توانید به ایستگاه تراموا Karlovy lázně بروید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور چک از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور چک

راهنمایی برای اقامت در پراگ

در راهنمای سفر به پراگ نکات زیادی وجود دارد که قبل از سفر باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. به هر حال باید بدانید از کدام مکان‌های گردشگری دیدن کنید، برای صرف غذا به کدام رستوران بروید و یا کدام هتل را برای اقامت چند روزه خود انتخاب کنید. برای اینکه در انتخاب اقامت خود دچار اشتباه نشوید و از سفر خود لذت ببرید، می‌توانید یکی از هتل‌های زیر را انتخاب کنید:

هتل لیبرو

اولین هتل که در راهنمای سفر به پراگ قصد معرفی آن را داریم، لیبرو نام دارد. این هتل ۱۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و با تراموا می‌توانید به آنجا بروید. هتل لیبرو دارای اتاق‌های بزرگ، تمیز و با تمامی امکانات رفاهی است که به دلیل موقعیت مناسب و دسترسی به بازار و مراکز خرید، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

هتل موسیاک هوس دیزاین (Mosaic House Design Hotel)

یکی دیگر از بهترین هتل‌هایی که اغلب گردشگران از آن راضی بوده‌اند. این هتل دارای اتاق و حمام‌های بزرگ است و به دلیل موقعیت مکانی خوب، قیمت بالایی دارد. اما به مرکز شهر نزدیک است و به سایر امکانات شهر از قبیل بازار دسترسی دارید.

هتل نرودوا ۲۱۱

یکی دیگر از هتل‌ها برای اقامت در شهر پراگ، هتل ۴ ستاره Nerudova 211 است که در منطقه پراگ ۱ پراگ قرار دارد. این هتل در ۲۰۰ متری کلیسای جامع سنت ویتوس، ۳۰۰ متری از قلعه پراگ و ۸۰۰ متری از پل چارلز واقع شده است. این هتل ۴ ستاره می‌تواند گزینه مناسبی جهت معرفی در راهنمای سفر به پراگ باشد.

هتل نانا مک

آخرین هتل که در راهنمای سفر به پراگ به بررسی آن می‌پردازیم ناتا مک نام دارد. هتل ۴ ستاره Nana Macs هم یکی دیگر از بهترین اقامتگاه‌های شهر پراگ است که می‌تواند با داشتن امکانات کامل رفاهی میزبان شما در چند سفر باشد. این هتل در ۱۳ کیلومتری فرودگاه Vaclav Havel پراگ قرار دارد که با تاکسی به راحتی می‌توانید به آنجا بروید.

نحوه رسیدن به پراگ

یکی دیگر از بخش‌های مهم راهنمای سفر به پراگ نحوه رسیدن به آن است. برای رفتن به پراگ می‌توانید از طریق مسیر هوایی اقدام کنید که قطعا خستگی سفر ندارید و سریع‌تر به مقصد می‌رسید. البته می‌توانید از طریق قطار هم به این شهر سفر کنید که البته سفر شما طولانی‌تر خواهد بود.

برای سفر به هواپیما خوشبختانه می‌توانید از طریق پرواز تهران به پراگ اقدام کنید. البته در طی سفر باید ۶ ساعت را در استانبول استراحت کنید و سپس هواپیما دوباره مسیر را ادامه می‌دهد. در نهایت به فرودگاه بین‌المللی ‏Václav Havel‎ می‌رسید که باید با تاکسی به سمت اقامتگاهی که از قبل رزرو کرده‌اید، حرکت کنید.

اما در سفر زمینی با قطار، باید ابتدا قطار تهران استانبول را تهیه کنید. سپس از استانبول با قطار به سمت رومانی و سپس مجارستان بروید. در شهر بوداپست (مجارستان) بلیط قطار به سمت پراگ را تهیه کرده و به این شهر سفر کنید.

راهنمایی برای صرفهجویی در هزینه سفر به پراگ

با توجه به افزایش قیمت دلار، این روزها سفر به کشورهای خارجی کمی گران تمام می‌شود و همه به فکر صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند. در راهنمای سفر به پراگ داشتن لیست قیمت‌ها و هزینه‌ها اهمیت زیادی دارد تا در زمان اقامت دچار کسری بودجه نشوید. به طور کلی هزینه سفر به این شهر برای هر روز ۵۵ دلار است. این هزینه‌ها شامل:

  • هزینه بازدید از مکان های دیدنی پراگ: ۷ دلار
  • هزینه غذا: ۲۲ دلار (شام، ناهار، صبحانه و نوشیدنی)
  • هزینه حمل و نقل در شهر: ۲ دلار
  • هزینه‌های اقامت: ۲۶ دلار

البته اگر بخواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید برای هر روز اقامت در پراگ، تنها ۴۲ دلار برای هر نفر هزینه کنید. به طور کلی هزینه اقامت در این شهر بین ۱۷ تا ۱۴۰ دلار متغیر است.

بیشتر بخوانید …

بهترین زمان سفر به اروپا چه فصلی است؟

معرفی بهترین رستورانها و فروشگاههای پراگ

اگر اهل شکم هستید بخش معرفی رستوران‌ها را در راهنمای سفر به پراگ از دست ندهید. با توجه به اینکه پراگ یک شهر توریستی است، قطعا در آنجا رستوران‌ها و مراکز خرید زیادی وجود دارد. اگر می‌خواهید قبل از سفر به چه رستورانی مراجعه کنید، این لیست را به خاطر داشته باشید:

رستوران Mala Strana

اولین رستوران که در راهنمای سفر به پراگ قصد معرفی آن را داریم؛ یکی از بهترین رستوران‌های این شهر است که می‌توانید غذای خود را در زیر سقف تزئین شده و لوسترهای زیبای آن میل کنید. در اینجا وعده‌های صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود. حتی در این رستوران با بهترین نان تست فرانسوی و انواع شیرینی‌های چک نیز از شما پذیرایی می‌شود.

رستوران Nové Město

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های این شهر است که می‌توانید در آنجا بهترین خورش‌های سنتی کشور چک و انواع نوشیدنی را میل کنید. در این رستوران تخم‌مرغ اسکاچ و دونات وانیل کاستارد طرفداران زیادی دارد.

رستوران Podskalí

از دیگر رستوران‌های این شهر است که در نزدیکی ساحل رودخانه مولداو قرار دارد و به بازار آخر هفته مردم محلی نزدیک است. در اینجا وعده‌های ناهار، صبحانه و شام سرو می‌شود و می‌توانید طعم انواع نوشیدنی و غذاهای سنتی مردم پراگ را امتحان کنید.

رستوران Staré Město

در این رستوران یک تیم جوان با پیش‌بنده‌های پوشیده و لباس‌های شیک از شما استقبال می‌کنند. داشتن ۶ تا ۱۱ منوی سلف سرویس از جمله امتیازات این رستوران شهر پراگ است.

رستوران Písnice

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های زیبای شهر پراگ است که می‌توانید با هزینه کمتری غذای خود را در آنجا سرو کنید. در اینجا بیشتر غذاهای ویتنامی سرو می‌شود.

رستوران Karlín

اینجا یک سالن غذاخوری معروف در پراگ است که در منطقه کارلین قرار دارد. در رستوران کارلین می‌توانید بهترین غذاهای سنتی چک را میل کنید. در آخر هفته همیشه این رستوران غذاهای مخصوص خود را برای مشتریان رو می‌کند.

نحوه استفاده از حمل‌ونقل عمومی در پراگ

خوشبختانه در این راهنمای سفر به پراگ تلاش کرده‌ایم تا هر چیزی را که برای سفر نیاز دارید، به آن بپردازیم. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر توریستی شما، سیستم حمل و نقل شهر پراگ است. شما می‌توانید در این شهر از مترو، تراموا و اتوبوس استفاده کنید. در برخی از مناطق که تحت پوشش این وسایل نیستند، می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. به طور کلی گردش در مناطق مختلف پراگ چندان سخت نیست و در عرض چند دقیقه می‌توانید خود را به مقصد در نقاط مختلف شهر برسانید.

معرفی مراکز خرید برتر پراگ

یکی از بخش‌های هیجان انگیز راهنمای سفر به پراگ مراکز خرید آن است. در این شهر تعداد زیادی بازار و مرکز خرید لوکس وجود دارد که متناسب با بودجه خود می‌توانید از آن‌ها بازدید و خرید کنید. برخی از مهم‌ترین مراکز خرید این شهر عبارتند از:

مرکز خرید myslbek

  • شامل ۳۰ فروشگاه (۱۶ بوتیک، ۳ فروشگاه کفش و بدلیجات و ۳ فروشگاه وسایل خانگی) به همراه رستوران.
  • ساعت کار از ۹ صبح تا ۲۰ شب.
  • آدرس: Ovocný trh 8, 110 00 Staré Město, Czechia

مرکز خرید رز مشکی | Cerna Ruze

  • شامل ۵۰ فروشگاه و رستوران
  • ساعت کار از ۹ صبح تا ۲۰ شب
  • آدرس: Na Příkopě ۸۵۳/۱۲, ۱۱۰ ۰۰ Nové Město, Czechia

مرکز خرید خانه اسلاوی | Slovansky dun

  • شامل تعداد زیادی فروشگاه پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و زیورآلات. دارای فضای سبز، سینما، سالن تئاتر، رستوران و کافه
  • ساعت کار از ۹ صبح تا ۲۰ شب
  • آدرس: Na Prikope 22, Prague 110 00, Czech Republic

مرکز خرید پالادیوم | Palladium

  • شامل ۱۷۰ فروشگاه و ۳۰ رستوران
  • ساعت کار از ۹ صبح تا ۲۱ شب
  • آدرس: nám. Republiky 1, 110 00 Nové Město, Czechia

مرکز خرید وینوهرادی | Vinohradsky Pavilion

  • شامل تعداد زیادی فروشگاه کیف و کفش، مواد غذایی، پوشاک، زیورآلات با اجناس ارزان قیمت.
  • ساعت کار از ۹:۳۰ صبح تا ۲۱ شب
  • آدرس: Vinohradská ۱۲۰۰/۵۰, ۱۲۰ ۰۰ Vinohrady, Czechia

نکاتی برای اقامت و تفریح در پراگ

طبق راهنمای سفر به پراگ قبل از سفر به این شهر باید نکات و اطلاعات مهمی را داشته باشید تا در طی اقامت خود دچار مشکل نشوید. از جمله:

  • بهترین زمان برای استراحت در شهر پراگ، روزهای آخر هفته (جمعه، شنبه و یکشنبه) است. ضمن اینکه نباید نگران تعطیلی سیستم حمل و نقل باشید. در طی چند ساعت می‌توانید از پراگ به سایر شهرها از جمله لندن، پاریس و آمستردام نیز سفر کنید.
  • پراگ یکی از بهترین شهرها برای گیاهخواران است. در تمامی رستوران‌های این شهر غذاهای گیاهی و بدون گوشت سرو می‌شود.
  • از خوردن غذا در مرکز شهر پراگ خودداری کنید. زیرا در اینجا هزینه بسیار بالاست و حتی ممکن است کیفیت خوبی هم نداشته باشند. در عوض به رستوران‌های دورتر از مرکز شهر بروید و غذای باکیفیت‌تر و ارزان‌تری را تهیه کنید.
  • در سفر به پراگ کفش راحتی را همراه خود داشته باشید. این شهر ذاتا برای پیاده‌روی ساخته شده است.
  • حتما قبل از سفر محل اقامت خود را رزرو کنید. زیرا همیشه بهترین اقامتگاه‌ها رزرو می‌شود و ممکن است چندین ساعت در شهر سرگردان بمانید.
  • واحد پول کشور چک، «کرون چک» است و در واقع یورو نیست اگرچه در برخی از نقاط توریستی ممکن است از شما یورو هم پذیرفته شود، اما برای خرید اقلام کوچک مثل تنقلات و نوشیدنی ممکن است با مشکل روبرو شوید.
  • مراقب کلاهبردارهای توریستی باشید و قبل از سوار شدن در تاکسی، برای کرایه توافق کنید.

بیشتر بخوانید …

لوکس‌ترین مراکز خرید اروپا

سخن آخر

در اینجا به نکاتی که برای راهنمای سفر به پراگ نیاز دارید، پرداختیم. هزینه‌های سفر، محل اقامت، رستوران‌ها، مراکز خرید و به طور کلی نکاتی که قبل و در زمان سفر به آن‌ها نیاز دارید، در اینجا گفته شد. پراگ یکی از بهترین شهرهای توریستی اروپاست که هزینه سفر به آنجا نسبت به شهرهای اروپای غربی ارزان‌تر است. امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم به سوالات شما درباره راهنمای سفر به پراگ پاسخ کامل داده باشیم.

سوالات متداول

هزینه سفر به پراگ چقدر است؟

بیشترین هزینه به اقامتگاه اختصاص دارد که میتوانید برای یک شبانه روز هزینهای بین ۱۷ تا ۱۴۰ را در نظر بگیرید و برای غذا هر روز به ۲۶ دلار و برای حمل و نقل بین ۱ تا ۲ دلار نیاز دارید.

سفر به پراگ چقدر طول میکشد؟

اگر از طریق هوایی به این شهر سفر کنید بین ۵ تا ۸ ساعت طول میکشد تا به مقصد برسید. اما در سفر زمینی با قطار، سفر شما بین ۵ تا ۷ روز طول میکشد.

بهترین زمان سفر به پراگ چه فصلی است؟

بهار و پاییز بهترین و ارزانترین فصل برای سفر به این شهر است. تعداد مسافران این شهر در تابستان بیش از حد زیاد میشود و هزینههای اقامت و سفر بیشتر خواهد بود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور چک از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور چک
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید