افزایش قیمت بلیط هواپیمایی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 27 نوامبر 2021
Loading...

بلیط هواپیما باز هم گران می‌شود؟ شایعه گرانی بلیط هواپیما چند وقتی ست که دنیای مجازی را پر و مسافران را نگران کرده ست؛ اما این خبر تا چه اندازه صحت دارد؟ وب‌سایت سازمان هواپیمایی کشوری این شایعه را به طور قطع رد و طبق اعلام این سازمان هیچ یک از خطوط هواپیمایی اجازه افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی را ندارند. در ادامه مطلب به جزییات خبر افزایش قیمت بلیط هواپیمایی می‌پردازیم.

بعد از شیوع ویروس کرونا شکی بزرگ به دنیای گردشگری وارد شد. تبعات این شک ماه‌ها به تعلیق درآمدن پروازها و افزایش قیمت بلیط هواپیمایی ها در مسیرهای داخلی و خارجی بود. در همین راستا ظرفیت هواپیماها کم و در مقابل قیمت بلیط‌ها گرانتر شد. در چند روز اخیر خبر افزایش مجدد بلیط پروازهای داخلی در فضای مجازی پیچیده است. این خبر تا چه اندازه صحت دارد؟

عدم تأیید افزایش قیمت بلیط هواپیمایی

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری:

سازمان هواپیمایی کشوری بر رعایت مقررات ابلاغی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، از جمله رعایت ۶۰ درصدی ظرفيت هواپيما تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، هرگونه تخطی از اجرای مصوبات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها و سهل انگاری در این رابطه تخلف محسوب شده و شرکت‌هایی که از اجرای این مقررات خودداری کنند اين سازمان نسبت به مجوزهاي پروازي آن شرکت‌ها تجدید نظر خواهدكرد.

همچنين سازمان هواپيمايي كشوري هيچ تصميمي جهت افزايش بليت هواپيما در دستور كار خود ندارد و شرکت‌های هواپيمايي موظفند در خصوص نرخ بليت هواپيما، براساس تصميمات متخذه در آخرين جلسه شوراي عالي هواپيمايي عمل كنند و فروش بالاتر از سقف نرخ تعيين شده در جلسه مذكور، تخلف محسوب مي شود.

تخلفات احتمالی از طريق سايت سازمان هواپيمايي كشوري www.cao.ir قابل دريافت است و در صورت احراز هرگونه تخلف بی تردید سازمان از مكانيزم های قانونی خود استفاده خواهد كرد.

بلیط پروازهای داخلی افزایش پیدا نمی‌کند!

همانطور که در خبر وب سایت رسمی سازمان هواپیمایی کشوری خواندید، افزایش قیمت بلیط هواپیمایی صحت نداشته و مسافران دغدغه‌ای برای خرید بلیط هواپیما نخواهند داشت. در همین راستا تصمیم بر این شد که جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صندلی‌های هواپیما یکی در میان پر می‌شوند. همچنین مسافران ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول پرواز هستند. شرکت‌های هواپیمایی نیز ملزم هستند قبل و بعد از هر پرواز کابین هواپیما را با مواد ضدعفونی کننده قوی شستشو دهند.

اجباری شدن کارت واکسن در پروازهای داخلی

از تاریخ اول آذر ماه لازم است که تمامی مسافران در پروازهای داخلی کارت واکسن خود را ارائه دهند. طبق این خبر افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند بایستی قبل از پرواز تست PCR انجام داده و نتیجه منفی آن را ارائه دهند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید