بهترین شهرهای اروپا برای زندگی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 15 اکتبر 2022
Loading...

سفر به اروپا و حتی مهاجرت به اروپا رؤیایی ست که بیشتر ساکنان کشورهای جهان سوم در سر دارند. زندگی در شهرهایی که با پایین‌ترین سطح فساد بالاترین رفاه اجتماعی و قانون‌مندترین حقوق را داشته و آینده‌ای روشن را پیش روی شهروندان خود قرار می‌دهند. اینکه بهترین شهرهای اروپا برای زندگی کدام‌ها هستند سؤالی ست که پیش از اقدام برای مهاجرت به این قاره بایستی درباره آن تحقیق کنید. در ادامه دو گزینه بهترین و گرانترین شهرهای اروپا را معرفی می‌کنیم.

اقتصاد پایدار، پایین بودن نرخ بیکاری، امکانات رفاهی و اجتماعی، رعایت حقوق شهروندی، موقعیت‌های شغلی مناسب، سیستم آموزشی قوی و برابری مهاجران و شهروندان در مقابل قانون همه و همه معیارهای یک شهر ایده آل برای زندگی به شمار می‌روند. از طرفی با توجه به بیشتر شهرهای اروپایی این شرایط را دارا هستند انتخاب چند مقصد در میان صدها شهر پیشرفته کاری است بسیار دشوار؛ بنابراین ما به عنوان کارگزار تور اروپا از تجربه کارشناسان و مسافران خود استفاده کرده و چند شهر را به عنوان بهترین شهرهای اروپا برای زندگی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بهترین شهرهای اروپا برای زندگی

هر چند که بیشتر شهرهای اروپایی فاکتورهای یک زندگی ایده آل را دارند اما قبل از انتخاب یک شهر اروپایی برای مهاجرت لازم است که هزینه‌های زندگی در شهر مورد نظرتان را بررسی کنید. نکته مهم‌تر اینکه شما با چه هدفی تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیرهتصمیم به مهاجرت دارید نیز تاثیر مستقیم در شهر انتخابی تان خواهد داشت. بر طبق آخرین تحقیقات انجام شده می‌توان برلین، پاریس، هامبورگ، ژنو، هلسینکی، فرانکفورت و وین را بهترین شهرهای اروپایی برای مهاجرت کاری یا تحصیلی دانست. در ادامه با شرایط زندگی در این مقاصد بیشتر آشنا می‌شویم.

برلین آلمان / Berlin

برلین پایتخت کشور پیشرفته آلمان شهری ست که تمامی فاکتورهای لازم برای تبدیل شدن به بهترین مکان برای زندگی را دارد. وجود باغ‌های سرسبز، رستوران‌های شیک، کافه‌ها، سالن‌های برگزاری کنسرت و پارک‌ها برلین را در کنار مدرن بودن به شهری زنده و پویا تبدیل کرده است. این شهر به دلیل داستان‌های دیوار برلین تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته اما بعد از فروریختن دیوار خسارات وارده را جبران و به رشد اقتصادی خود ادامه داد. وجود معروفترین برندها در زمینه صنایع و دانشگاه‌های معتبر دنیا دلیلی بر آن شده تا بسیاری از افراد برلین را برای مهاجرت تحصیلی و کاری انتخاب کنند. هر چند که برلین از نظر هزینه‌ای جز شهرهای گران به شمار می‌رود اما میزان درآمدها با مخارج هماهنگی دارد. علاوه بر این بسیاری از افراد می‌توانند برای تامین هزینه‌ها از خدمات دولتی استفاده کنند.

پاریس فرانسه / Paris

پاریس شهری ست که آوازه آن نه فقط در اروپا بلکه در تمام دنیا پیچیده است. بدون اغراق می‌توان گفته که بسیاری از افراد نه فقط رویای سفر بلکه رویای زندگی در پاریس را در سر دارند. هر چند که اعتراضات جلیقه زردها و حملات تروریستی در سال‌های اخیر فضای پاریس را کمی متلاطم کرده اما این شهر همچنان اقتدار خود را حفظ کرده و می‌توان آن را در لیست بهترین شهرهای اروپا برای زندگی قرار داد. هر یک از مناطق پاریس به فعالیتی خاص اختصاص پیدا کرده است. منطقه ۵ این شهر را به عال وجود معتبرترین دانشگاه‌های دنیا می‌توان منطقه‌ای دانشجویی نامید. پارک بوتس شامونت مملو است از افرادی که برای تجربه غذاهای فرانسوی در رستوران‌ها و کافه‌ها نشسته‌اند و خیابان‌های اطراف برج ایفل نیز اصالت شهر پاریس را به رخ رهگذران می‌کشند.

هامبورگ آلمان / Hamburg

هامبورگ به عنوان یکی از بندگاه‌ها و مراکز تجاری مهم در آلمان در میان بهترین شهرهای اروپایی برای زندگی شناخته شده است. با نگاهی دقیق‌تر به جرات می‌توان گفت که نه فقط هامبورگ یا برلین بلکه تمام شهرهای کشور آلمان استانداردهای یک زندگی ایده آل را دارا هستند. حضور شرکت‌های معروف در هامبورگ رشد اقتصادی را در پی داشته و میزان بیکاری را به پایین ترین حد خود رسانده است. وجود دانشگاه‌های معتبر هم سطح علمی این شهر را برای متقاضیان ادامه تحصیل در آلمان بلا برده. از نظر گردشگری هم که به این شهر نگاه کنیم.

آمستردام هلند / Amsterdam

نام شهر آمستردام هلند هر ساله در میان لیست پربازدیدترین شهرای دنیای سفر و گردشگری قرار می‌گیرد. این شهر نه فقط در داشتن جاذبه‌های گردشگری بلکه در داشتن امکانات مدرن برای زندگی نیز بسیار معروف است. کانال‌های آبی متعدد و کوچه‌هایی که با گل‌های رنگارنگ تزیین شده و موزه‌های متعدد همه و همه زیبایی آمستردام را چند برابر کرده‌اند. کشور هلند و شهر آمستردام یکی از پیشرفته‌ترین اقنصادهای دنیا را داشته و بیشتر نیروی کار این کشور در بخش صنایع فعال هستند. سیستم آموزشی در هلند کاملا پیشرفته بوده و فارغ‌التحصیلان دانشگاه می‌توانند بلافاصله وارد بازار کار شوند.

هلسینکی فنلاند / Helsinki

فنلاند در شمال اروپا قرار گرفته و هلسینکی پایتخت و از شهرهای مهم آن به شمار می‌رود. فنلاندی‌ها قانون برابری جنسیتی را کاملا رعایت کرده و ر مجموع مردمی با روحیه آرام و خونگرم هستند. اقتصاددد فنلاندی‌ها بیش از هر چیز مبتنی بر مالکیت خصوصی و شرکت‌های آزاد است. در مقابل صنایع کشاورزی، معدن و جنگل داری نیز نقش مهمی در رشد اقتصادی فنلاند و شهر هلسینکی دارند. می‌توان گفت که بیشتر افراد در هلسینکی در بخش‌های خصوصی مشغول به کار بوده و زنان نیز نیروی کار قابل توجه را تشکیل می‌دهند. فلاندی‌ها از وضعیت رفاه اجتماعی بالایی برخوردار بوده و شهروندان این کشور از امکاناتی مانند سیستم گسترده بازنشستگی، مراقبت از سالمندان، مزایای بیکاری، مراقبت های بهداشتی و برنامه های رفاهی خانواده برخوردار هستند.

ژنو سوییس / Geneva

کشور سوییس در بخش اروپای مرکزی قرار گرفته و ژنو به عنوان یکی از مهمترین شهرهای آن در لیست بهترین شهرهای اروپا برای زندگی قرار گرفته است. امید به زندگی در سوئیس برای مردان ۸۱٫۴ سال و برای زنان ۸۵٫۴ سال و این خود نشان از سطح بالای رفاه اجتماعی در این کشور دارد. شهر ژنو سوییس از شرایط اقتصادی ثابت برخوردار بوده و استفاده از نیروهای کارآمد و ماهر این کشور را در رده‌های بالای بازار جهانی قرار داده است. در مجموع پایین بودن نرخ بیکاری، درآمدهای بالا، کنترل تورم و وضعیت خوب اقتصادی از مزایای زندگی در سوییس و شهر ژنو هستند.

فرانکفورت آلمان / Frankfurt

فرانکفورت از شهرهای پرطرفدار برای افرادی ست که قصد مهاجرت به آلمان را دارند. این شهر بزرگ و مهم موقعیت‌های تحصیلی و کاری عالی را در اختیار مهاجران و شهروندان خود قرار می‌دهد. اگر بخواهیم میانگین هزینه زندگی ماهیانه در فرانکفورت برای یک خانواده ۴ نفره را در نظر بگیریم می‌توان گفت که یک خانواده ۴ نفره حدود ۳ هزار یورو در ماه بدون در نظر گرفتن اجاره خانه هزینه دارند. اگر میزان درآمد خانوار با هزینه‌های رایج را در نظر بگیریم در تعادل کامل بوده می‌توان گفت که افراد قدرت خرید مواد غذایی و سایر اقلام را به راحتی دارند؛ بنابراین مهاجران می‌توانند زندگی مطلوبی را در شهر فرانکفورت تجربه کنند.

وین اتریش / Vienna

وین اتریش از دیگر شهرهایی ست که در لیست بهترین شهرهای اروپا برای زندگی قرار می‌گیرد. اتریش در اروپای مرکزی قرار گرفته و به داشتن مناظر طبیعی چشم نواز در کنار شرایط اقتصادی مطلوب معروف است. مردم اتریش فرهنگی غنی داشته و بر خلاف آلمان نژادپرستی در میان آن‌ها دیده نمی‌شود. نظام اقتصادی اتریش سوسیالیستی بوده و مدیران نهایت آسایش اقتصادی را برای شهروندان فراهم کرده‌اند. بیشتر ساختار اقتصادی اتریش را شرکت‌های کوچک و بزرگ خصوصی در دست گرفته و موقعیت برای رشد استارت آپ‌ها فراهم است. همچنین صنع توریست نقش مهمی در درآمدزایی در کشور اتریش و به ویژه شهر وین دارد.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر

اگر ویزای شینگن خود را دریافت کرده‌اید وقت آن رسیده تا لیستی از بهترین شهرهای اروپا را برای سفر آماده داشته باشید. انتخاب چند کشور در میان ده‌ها مقصد زیبا و منحصربه‌فرد اروپایی کاری ست بسیار دشوار اما در این میان هستند مقاصدی که یک سر و گردن بالاتر از سایر کشورها قرار گرفته و نامی پرآوازه در دنیای سفر و گردشگری دارند. از این کشورها می‌توان به اسپانیا (مادرید، بارسلون، ایبیزا، جزایر قناری و غیره)، ایتالیا (رم، ونیز، فلورانس)، فرانسه (پاریس، نیس، مارسی)، جمهوری چک (پراگ)، پرتغال (پرتو)، مجارستان، اتریش و سوییس اشاره کرد.

گرانترین شهرهای اروپا برای زندگی

این شهرهای اروپایی چه برای سفر چه برای زندگی حسابی جیبتان را خالی می‌کنند؛ اما نیازی نیست نگران باشید چرا که مدیریت اقتصادی در اروپا به گونه‌ای ست که شهروندان به راحتی می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند؛ اما اگر بخواهیم لیستی از گرانترین شهرهای اروپا برای زندگی را اعلام کنیم پاریس در فرانسه، مونیخ در آلمان، مونته کارلو در ایتالیا، لندن در ایتالیا، زوریخ در سوئیس، آمستردام در هلند، اسلو در اسکاندیناوی و کپنهاگ در دانمارک در میان این لیست قرار می‌گیرند.

عروس شهرهای اروپا

اسم عروس شهرهای اروپا که به میان می‌آید پاریس اولین مقصدی که به ذهن می‌رسد. بی شک این شهر به عنوان زیباترین مقصد گردشگری در اروپا شناخته شده است اما در این میان شهرهای وین و پراگ نیز در زیبایی منحصربه‌فرد بوده و می‌توان به عنوان عروس شهرهای اروپا از آن‌ها یاد کرد. از این حتما در سفر خود به اروپا از سه شهر پاریس، وین و پراگ دیدن کنید. سخن آخر اینکه جهت رزرو تورهای اروپا می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

بهترین شهرهای ساحلی اروپا برای تعطیلات بهاری

راهنمای سفر ارزان به اروپا ۲۰۲۲

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید