بایدها و نبایدهای سفر به روسیه

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 2 ژوئن 2021
Loading...

سفر به سرزمین رنگارنگ تزارها ماجراجویی جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. کشوری که بعد از سال‌ها محدودیت درهای خود را به روی گردشگران گشود و تاریخ و فرهنگ باشکوهش را به معرض نمایش گذاشت. در این مطلب با بایدهای و نبایدهای سفر به روسیه آشنا می‌شویم.

تاریخ و فرهنگ غنی، بناهایی با معماری‌های خارق‌العاده و کمی مرموز بودن روسیه را به مقصدی هیجان‌انگیز برای سفر تبدیل کرده‌اند. مردم این سرزمین برخلاف شهرتی که به سرد بودن دارند به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند. اما این کشور نیز مانند سایر مقاصد گردشگری بایدها و نبایدهای ویژه خود را دارد که مسافران تور روسیه بایستی آن‌ها را به خاطر بسپارند. (بلیط تهران مسکو)

قبل از سفر برای دریافت ویزای روسیه اقدام کنید

گردشگران ایرانی برای سفر به روسیه بایستی ویزای این کشور را دریافت کنند. دریافت ویزای روسیه نیازی به انگشت‌نگاری ندارد. فقط کافی‌ ست مدارک مورد نیاز را به سفارت تحویل داده و .منتظر جواب ویزا بمانید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای روسیه

  • فرم پرشده ویزا
  • اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • یک قطعه عکس ۳٫۵×۴٫۵ با زمینه روشن
  • بلیط رفت و برگشت صادر شده
  • واچر هتل
  • بیمه مسافرتی

بهتر است حداقل از یک ماه قبل از سفر برای دریافت ویزا اقدام کنید.

جواب ویزا بین ۷ الی ۱۰ روز کاری آماده می‌شود.

کمی زبان روسی یادبگیرید

روس‌ها نسبت به زبان خود بسیار متعصب هستند تا جایی که بیشتر علائم و نام خیابان‌ها به زبان روسی است و برای برقراری ارتباط بایستی حتما کمی زبان روسی بلد باشید. برای این کار می‌توانید یک کتاب راهنمای روسی در سفر تهیه کرده یا اپلیکیشن‌های زبان را دانلود کنید. البته برای خواندن اسم خیابان‌ها بهتر است حروف الفبای این کشور را یاد بگیرید.

با این چند اصطلاح آشنا شوید

  • Привет، Privyet : سلام
  • Спасибо، Spicy-ba : متشکرم
  • да، DA : بله
  • нет، Nyet : نه
  • Простите، Prasteete : ببخشید
  • Пока، Paka : خداحافظی خودمانی
  • Вы говорите по-английски?، : Vi gavareetye pa angleeskee? آیا انگلیسی صحبت می کنی؟
  • чая، Chaya : چای
  • Счёт، Schyot : صورتحساب

روسیه سرد است اما بهتر است شما گول این جمله را نخورید

درست است که روسیه به زمستان‌های سرد و جان‌سوز شهرت دارد اما شما قرار نیست که در زمستان به این کشور سفر کنید. بیشتر تورهای روسیه در اواخر بهار و فصل تابستان برگزار می‌شود و در این دو فصل هوا بسیار معتدل و در برخی از مواقع گرم و شرجی است پس نیازی به همراه داشتن لباس‌های خیلی گرم و پشمی نیست و بهتر است لباسی مناسب با فصل را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم لباس‌های نخی و یک پولیور نازک همراه داشته باشید.

از اماکن دولتی عکس نگیرید

ساختمان‌های دولتی جز خط قرمزهای هر کشور می‌باشد. معمولا عکس گرفتن از این ساختمان‌ها در تمامی کشورها  ممنوع بوده و روسیه نیز از این قانون مستثنی نیست. بنابراین حتی برای تفریح هم شده از ساختمان‌های دولتی عکس نگیرید چرا که این کار پیگرد قانونی دارد. در بازدید از بناهای تاریخی هم جانب احتیاط را نگه داشته و قبل از عکاسی از راهنمایان تور سوال بپرسید یا اگر بدون راهنما سفر می‌کنید از مسئول سایت تاریخی اجازه بگیرید. این کار علاوه بر احترام به قانون کشوری که در آن هستید مبادی آداب بودن شما را نشان می‌دهد.

قید دلار و یورو را بزنید

روس‌ها علاوه بر زبان بر واحد پولی خود نیز تعصب دارند. واحد پول رسمی این کشور روبل است. درست است که بیشتر کشورهای توریستی علاوه بر واحد پولی خود دلار را نیز برای پرداخت وجه قبول می‌کنند اما فروشنده‌های روس روبل را به دلار ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید قبل از سفر به مقدار لازم دلار و کمی روبل برای پرداخت کرایه تاکسی فرودگاه خریداری کرده و پس از رسیدن به مسکو یا سنت پترزبورگ دلار را از طریق صرافی‌های هتل یا مراکز خرید به روبل تبدیل کنید.

صرفه جویی در سفر به روسیه ممنوع

حتما شنیده‌اید که روسیه کشور گرانی است متاسفانه این حرف شایعه نیست و کاملا صحت دارد. برای تفریح و رستوران در مسکو و سنت‌‌پترزبورگ باید دست به جیب شوید پس در سفر به این کشور فکر صرفه‌جویی را کاملا از سرتان بیرون کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به رستوران و سایت‌های گردشگری حتما درباره هزینه آن سوال کنید بدین ترتیب با دیدن قیمت‌ها سورپرایز نخواهید شد و البته فراموش نکنید که شما به سرزمین روسیه با فرهنگ آداب و رسوم بسیار جذاب سفر کرده‌اید و خاطرات شیرین این سفر ارزش کمی دست به جیب شدن را دارد.

برای مسیریابی از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید

برای حمل و نقل عمومی در روسیه مترو بهترین گزینه است. مترو مسکو از قدیمی‌ترین متروهای دنیا و بوده و جز جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز می‌باشد. با استفاده از مترو در کمترین زمان و البته کمترین هزینه می‌توانید به هر کجای شهر که می‌خواهید بروید. نقشه‌های مترو در ایستگاه‌ها هم به زبان روسی و هم به انگلیسی قابل مشاهده هستند اما از آنجا که نام ایستگاه‌ها به زبان روسی اعلام می‌شود بهتر است قبل از سوار شدن نام ایستگاه خود را روی نقشه به خاطر بسپارید.

راه دیگر گشت در شهر مترو استفاده از تاکسی است البته تاکسی‌های مسکو کرایه‌های بالایی دارند اما اگر با این حال استفاده از تاکسی را ترجیح می‌دهید برای پیدا کردن مسیر می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند Google map یا اپلیکیشن روسی Yandex کمک بگیرید.

به سنت‌های محلی احترام بگذارید

احترام به سنت‌های هر شهر یا کشور جز ابتدایی‌ترین و البته مهم‌ترین قوانین گردشگری است. روسیه کشوری سنتی است و مردم آن به شدت به سنت‌های خود پایبند هستند. از این رو در سفر به این کشور موارد زیر را را رعایت کنید:

برای رفتن به رستوران یا تئاتر لباس رسمی بپوشید.

هنگام ورود به رستوران کتتان را درآورده و به جالباسی آویزان کنید.

هنگام بازدید از کلیساها از لباس‌های پوشیده استفاده کنید.

به هیچ عنوان مراسم‌‌های مذهبی را مورد تمسخر قرار ندهید.

مطالب مرتبط

سوغاتی سرزمین تزارها، روسیه

در سفر به روسیه از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

زمان شب‌های سفید روسیه

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید