دشت لاله‌های کندر، بهشتی زیبا در استان البرز

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 14 مه 2020
Loading...

با گذراندن یک آخر هفته رویایی در میان دشتی از لاله‌های قرمز موافق هستید؟ پس تا هنوز فصل زیبای بهار جای خود را به تابستان گرم و داغ نداده از فرصت استفاده کرده و در سفری یک روزه به روستای کندر کرج بروید. بهشتی پنهان و رنگارنگ در قلب این روستای زیبا پنهان شده که با آب و هوای عالی و مناظر شگفت‌انگیز خستگی یک هفته پرمشغله را از تنتان به در خواهد کرد.

اگر پایتخت نشین باشید و دود و دم شهر حسابی کلافه‌تان کرده باشد هیچ چیز به اندازه دیدن گل‌های رنگارنگ، شنیدن صدای پرندگان و قدم زدن در زیر آسمان آبی حالتان را جا نمی‌آورد. البته چنانچه از آن دسته افرادی هستید که وقت زیادی ندارید و نمی‌خواهید خیلی از محل زندگیتان دور شوید برای استراحت آخر هفته شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم. پس با ما همراه شده و با روستای بسیار زیبای کندر آشنا شوید.

مطالب مرتبط

دریاچه‌های خارق‌العاده سرزمین ایران

۱۰ جاذبه برتر گردشگری در ایران

.

دشت لاله‌های کندر کجاست؟

دشت لاله‌های کندر طبیعتی بسیار زیبا در نزدیکی روستایی به همین نام ازتوابع استان البزر است. در واقع این دشت در ۲۲ کیلومتری کرج و ۷ هفت کیلومتری جاده چالوس قرار گرفته و از سمت شمال و تهران به راحتی قابل دسترسی می‌باشد.

لاله‌های رنگارنگ که سراسر دشت را فرا گرفته و منظره‌ای دیدنی را خلق کرده‌اند اولین چیزی است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اما نکته تحسین‌برانگیز اینجاست که این لاله‌ها نه به صورت خودرو در طبیعت بلکه توسط ساکنان روستا و تعدادی از اهالی طبیعت دوست به این صورت کاشته شده و زمین را به رنگین‌کمانی زیبا تبدیل کرده‌اند.

جاذبه‌های طبیعی دشت لاله‌های کندر

دشت لاله‌های کندر در میان کوه‌های البرز احاطه شده و تن‌پوشی از لاله‌های رنگارنگ دامنه کوه را به بهشتی زیبا تبدیل کرده‌اند. در این فضای رنگی رویایی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لاله آلیوم و سنبل و ۳۰ نوع واریته لاله کاشته شده‌اند. بخشی از فضای دشت هم به تکثیر پیاز لاله و گیاهان دارویی کندر اختصاص پیدا کرده است.

قدم زدم در میان لاله‌ها، نشستن در دامنه کوه، لذت بردن از طبیعت و عکاسی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در دشت لاله‌ها انجام دهید. اما علاوه بر گشت‌وگذار در دشت می‌توانید زمانی را هم به جاذبه‌های طبیعی اطراف روستا اختصاص دهید. روستای کندر یکی از زیباترین مناظر استان البزر را دارد و با تکیه برهمین طبیعت بکر توانسته به قطب گردشگری منطقه تبدیل شود.

آبشار کندر از معروفترین جاذبه‌های منطقه است. این آبشار که نام خود را از روستای کندر گرفته بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد. برای دیدن این آبشار می‌توانید با گروه‌های طبیعت‌گردی همراه شده و در حین لذت بردن از مسیر خود را به بالای آبشار برسانید. البته همراه داشتن وسایل طبیعت‌گردی مانند کفش و لباس مناسب، کلاه، ضد آفتاب و … را فراموش نکنید.

روستای کندر به لطف کوه و دشت‌های سرسبز چندین چشمه زیبا هم دارد. چشمه بالا محل معروف‌ترین چشمه روستا است که داستان جالبی برای شنیدن دارد. بر طبق روایت مردم محلی در گذشته فقط زن‌ها اجازه برداشتن آب از چشمه را داشتند و اگر مردی قصد رفتن به سرچشمه را داشت حتما باید با همراهی یک زن این کار را انجام می‌داد.

از دیگر مناطق توریستی روستای کندر منطقه چهل دختر را می‌توان نام برد که قدمت تاریخی زیادی دارد. در گذشته دختران دم بخت برای رسیدن به مراد خود به چهل دختر رفته و نذر و نیاز می‌کردند. علاوه بر چشمه‌ها و آبشارها، سد کندر، ارتفعات پهن‌سار و قله لیز هم طبیعی زیبا برای دیدن دارند.

فصل شکوفایی لاله‌های کندر

لاله‌های دشت کندر تنها مدت زمان کوتاهی زیبایی خود را به نمایش می‌گذارند. این لاله‌های رنگارنگ با فرا رسیدن فصل بهار شکوفا شده و اواسط خرداد جای خود را به سبزه و چمن می‌دهند. پس تا فرصت دارید یک آخر هفته را به بازدید از این دشت بهشتی اختصاص داده و از مناظر حیرت‌انگیزو هوای دل‌انگیز بهار لذت ببرید.

کجا اقامت کنیم؟

اگر هم خواستید زمان بیشتری را در دشت کندر و کنار لاله‌ها بگذرانید، روستای کندر با اقامتگاه‌های بوم گردی آماده پذیرایی از شما است. این اقامتگاه‌ها خلی پیشرفته نیستند اما تمام وسایل پذیرایی و راحتی در آن‌ها محیا شده است. برای تهیه خوراک هم می‌توانید به مغازه‌های محلی روستا بروید. بدین ترتیب به کسب و کار روستاییان هم کمک کرده‌اید.

درباره روستای کندر

کندر روستایی خوش آب و هوا در نزدیکی کرج است که پیشتر به نام کهن دور یا کهنه در خوانده می‌شد. این روستا با داشتن باغ‌های گلابی و گیلاس، چشمه‌های زلال و البته رشته کوه سربه فلک کشیده البزر مناظری بسیار چشم‌نواز دارد و به عنوان یکی از مناطق طبیعت گردی در نزدیکی تهران شناخته می‌شود. قدمت این روستا به دوران قاجار می‌رسد و مردم میهمان‌‍‌نوازش بیشتر از طریق کشاورزی و باغداری کسب درآمد می‌کنند. برای دیدن دشت لاله‌های کندر بایستی از میان این روستا بگذرید.

مسیرهای دسترسی به دشت لاله‌ها

دشت کندر در ۲۲ کیلومتری کرج و ۷ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد. برای رسیدن به این طبیعت رویایی می‌توانید یکی از این دو راه را انتخاب کنید. راه اول جاده‌ای خاکی و قدیمی ست که در بالای روستایی به نام پورکان قرار دارد و راه دوم جاده جدیدی است که از ابتدای جاده چالوس شروع شده و یک کیلومتر بعد از تونل بیلقان قرار گرفته است و در نهایت به روستا و دشت کندر می‌رسد.

ساعت بازدید از دشت لاله: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب.

مطالب مرتبط

اسالم به خلخال، شگفت‌انگیزترین جاده جنگلی ایران

تلاقی آسمان و طمین در جنگل ابر

چابهار، قطب جدید گردسشگری در ایران

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید