عمیق‌ترین استخر دنیا در دبی افتتاح شد

نوشته شده توسط : پونه مولایی در یکشنبه 18 جولای 2021
Loading...

دبی از مدرن‌ترین و مجهزترین شهرهای جهان است که هر بار با افتتاح یک مجموعه شگفت‌انگیز تمام مردم دنیا را سورپرایز می‌کند. اینجا شهر آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده و مکان‌های بسیار مدرن است که همه چیز در آن نامبروان است. این بار دبی، مردم جهان را با افتتاح عمیق‌ترین استخر دنیا متحیر کرد.

دبی
عمیق‌ترین استخر دبی

دبی شهری شگفت‌انگیز در جهان که سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا دارد، به تازگی عمیق‌ترین استخر سرپوشیده دنیا را افتتاح کرده است. عمق این استخر بیش از ۶۰ متر می‌باشد که از این جهت رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است. استخر دیپ دایو دبی تنها ۱۵ دقیقه با مرکز شهر دبی فاصله دارد و استفاده آن برای عموم مردم آزاد است. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه هزینه یک ساعت غواصی در این استخر بین ۱۳۵ تا ۴۱۰ دلار خواهد بود.

عمق استخر دیپ دایو دبی

عمق استخر دیپ دایو دبی بیش از ۶۰ متر تخمین زده شده است که از این رو یک رکورد جدید گینس را ثبت می‌کند. طبق گفته سازندگان، این استخر با بیش از ۳٫۷ میلیون گالن آب پر شده است که معادل شش استخر شنا در بازی‌های المپیک می‌باشد. متوسط دمای آب در دیپ دایو دبی ۳۶ درجه سانتی‌گراد نگه داشته شده است تا غواصان بتوانند با لباس‌های نازک غواصی به راحتی در استخر شنا کنند و دچار مشکل نشوند.

شهر آتلانتیس در اعماق دیپ دایو

دیپ دایو دبی تمام تصورات بشر را به چالش می‌کشد. یکی از نکات بسیار جالب این استخر، آتلانتیس ساخته شده توسط بشر در اعماق استخر است. در این استخر مکان‌های بسیار گوناگونی با وسایل کاملاً مجهز ایجاد شده تا غواصان علاوه بر شنا، بتوانند ساعت‌ها به گشت‌وگذار و بازی بپردازند. مانند میزهای شطرنج که قطعاً در اعماق آب بسیار مهیج خواهد بود. در تمامی استخر نورپردازی‌ها بسیار حرفه‌ای انجام شده که اعماق استخر بسیار روشن باشد تا غواصان بتوانند به راحتی از محیط لذت ببرند. جای تعجبی ندارد که دیپ دایو دبی شبیه به یک استودیو ضبط فیلم در زیرآب باشد.

شهر غرق شده دیپ دایو شامل وسایل زیادی می‌شود که شگفت‌انگیز بودن آن را به تمام دنیا اثبات کند. موتورسیکلت و سبد خرید ازجمله وسایلی است که اجازه استفاده از آن را در شهر زیرآب دارید. درون استخر اتاق‌های گوناگونی وجود دارد که هر اتاق شامل یک تم موضوعی است و وسایل گوناگونی در این اتاق‌ها موجود می‌باشد تا غواصان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. همین موضوع باعث شده که دیپ دایو دبی تنها یک استخر عمیق در جهان نباشد. بلکه اینجا یک استخر بسیار متفاوت و مجهز است و بیشتر شبیه به یک شهر یا شهربازی می‌ماند که در اعماق آب قرار گرفته است.

دیب دایو دبی
فوتبال دستی در اعماق آب

تماشای دنیای دیپ دایو

دیپ دایو دبی حتی برای افرادی که علاقه‌ای به غواصی ندارند؛ فرصت تماشای این دنیای مرموز را فراهم کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق پنجره‌ها و صفحات تعبیه شده در استخر به تماشای دنیای زیرآب بنشینند. پس اگر از غواصی هم هراس دارید، نگران بازدید از دیپ دایو نباشید.

دیپ دایو دبی مکانی برای غواصان حرفه‌ای تا آماتور

سازندگان دیپ دایو دبی اعلام کرده‌اند که این استخر تنها مکانی برای غواصان متخصص نیست. بلکه غواصان آماتور نیز می‌توانند لذت غواصی در این استخر را تجربه کنند. در دیپ دایو، دوره‌های متعددی برای غواصان آماتور برگزار خواهد شد. بنابراین یک فرصت بی‌نظیر برای گردشگران در تور دبی خواهد بود تا از غواصی در یکی از شهرهای زیرآب و عمیق‌ترین استخرهای جهان لذت ببرند.

دبی
تجربه خرید کردن در استخر عمیق دبی

تأمین امنیت غواصان در عمیق‌ترین استخر دبی

این استخر مجهز به بیش از ۵۶ دوربین است تا از طریق این دوربین‌ها نظارت بر غواصان و حفظ امنیت آن‌ها تأمین شود. دوربین‌ها کل استخر را تحت پوشش و نظارت خود قرار داده‌اند تا ناجیان غریق در برابر موقعیت‌های بالقوه خطرناک بتوانند سریعاً اقدامات لازم را انجام دهند. به همین منظور یک مرکز پزشکی پرفشار برای معالجه غواصان حادثه دیده در دیپ دایو وجود دارد. همچنین یک اتاق ویژه در اعماق استخر ساخته شده که در صورت وقوع شرایط اضطراری ۱۲ نفر می‌توانند وارد آن شوند.

زمان بازگشایی استخر دیپ دایو

این استخر هنوز به صورت رسمی برای بازدید عمومی بازگشایی نشده است. اما شیخ حمدان ولیعهد دبی اعلام کرده است که بازدید از استخر در حال حاضر تنها از طریق ارسال دعوت‌نامه انجام می‌شود. ویل اسمیت هنرپیشه هالیوودی ازجمله افرادی است که تا به حال برای غواصی به دیپ دایو دعوت شده‌اند. طبق اعلام مسئولان دیپ دایو دبی، این استخر احتمالاً در اواخر ماه جولای برای بازدید عمومی بازگشایی می‌شود که تنها افراد بالای ۱۰ سال اجازه غواصی در آن را دارند.

استخر عمیق دبی
دوچرخه سواری غواصان

سوالات متداول

عمق استخر دایپ دایو چقدر است؟

استخر دایپ داو به عنوان عمیق ترین استخر دنیا ۶۰ متر عمق دارد.

عمیق ترین استخر دنیا در کجا قرار دارد؟

شهر د‌بی میزبان عمیق ترین استخر دنیا می‌باشد. این استخر دایپ داو نام گذاری شده است.

بیشتر بخوانید:

این تفریحات رایگان را در تور دبی تجربه کنید!

در لوکس‌ترین مناطق دبی چه می‌گذرد؟

بهترین مراکز بازی در دبی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید