با بهترین شهر بازی‌ های ژاپن آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 14 آگوست 2023
Loading...

ژاپن به سرزمین افسانه‌ها و رنگ‌ها شهرت دارد. در میان افسانه‌های قدیمی، معابد تاریخی و طبیعت بی‌نظیر این کشور شهربازی ها نیز نقشی مهم در جذب گردشگران دارند. مجموعه‌های تفریحی که در نوع خود منحصربه‌فرد بوده و در عین خاص بودن بسیار چالش برانگیز هستند. حضور نام برندهای جهانی مانند دیزنی و یونیورسال استودیوز در میان شهر بازی‌ های ژاپن شهرت این مجموعه‌های تفریحی را به خارج از مرزهای ژاپن برده و گردشگران را برای دیدن هیجان انگیزترین تفریحات دنیا به سوی این کشور می‌کشاند. در اینجا با امکانات و جاذبه‌های بهترین مراکز تفریحی ژاپن آشنا می‌شویم.

بیشتر گردشگران درختان گیلاس با شکوفه‌های صورتی، معابد تاریخی بودا و ساختمان‌هایی که با مدرنترین امکانات روز دنیا تجهیز شده‌اند را به عنوان جاذبه‌های گردشگری تور ژاپن می‌شناسند اما در این بین نمی‌توان شهربازی های این کشور را نادیده گرفت. ژاپن بزرگترین و خاص‌ترین مجموعه‌های بازی در دنیا را دارد که هر یک به تنهایی می‌توانند لحظاتی پر چالش را برای گردشگران علاقه‌مند به بازی‌های هیجان انگیز رقم زنند.

بهترین شهر بازی های ژاپن

کشور ژاپن پارک‌های موضوعی متنوعی دارد که نه فقط در این کشور بلکه در تمام دنیا شهرت دارند. برخی از این پارک‌های موضوعی از دیزنی لند پاریس الهام گرفته و برخی نیز فرهنگ سامورایی‌ها را به نمایش می‌گذارند. حضور این مراکز تفریحی به گردشگران امکان می‌دهد تا در کنار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، بخشی از سفر خود را به چالش شجاعت اختصاص دهند. کشف دنیای دزدان دریایی کارائیب، سفر به قلب حیات وحش، کروز دریایی، پارک ژوراسیک، ورود به دنیای جادویی هری پاتر و ده‌ها بازی دیگر از جاذبه‌های منحصربه‌فرد شهر بازی های ژاپن هستند. در ادامه با معروفترین و بهترین مجموعه‌های تفریحی این کشور آشنا می‌شویم:

پارک دیزنی سی توکیو  ژاپن (Tokyo DisneySea)

Tokyo DisneySea پارک موضوعی و از معروفترین شهر بازی های ژاپن است که در شهر توکیو قرار دارد. این پارک در ۴ سپتامبر ۲۰۰۱ با هزینه بالغ بر ۳۳۵ میلیارد ین افتتاح شد. شرکت Oriental Land مالک دریایی دیزنی و  شرکت والت دیزنی مالکیت معنوی آن را بر عهده دارد. این پارک مهیج به ۷ پارک موضوعی کوچک تقسیم شده که بندر مدیترانه‌ای، اسکله‌ی آمریکایی با حال و هوای شهرهای بندری آمریکا ، پورت دیسکاوری، لاست ریور دلتا (Lost River Delta)، سواحل عربی، تالاب پری دریایی و جزیره‌ی مرموزبا کوه آتشفشانی پرومتئوس به عنوان سمبل توکیو دیزنی سی را شامل می‌شود. هزینه‌های ورود به پارک برای بزرگسالان بالای ۱۸ سال۷۴۰۰ ین ژاپن، برای نوجوانان (۱۲ تا ۱۷ سال) ۶۴۰۰ ین و برای کودکان (۴ تا ۱۱ سال) ۴۸۰۰ ین ژاپن است. پس در سفر خود حتما از شهر باری های توکیو دیدن کنید.               

هزینه ورودی

۷۴۰۰ ین ژاپن برای بزرگسالان بالای ۱۸ سال

ساعات کاری

 9 صبح تا ۸ شب

آدرس

۱-۱۳ Maihama, Urayasu, Chiba 279-8511, Japan

.

بیشتر بخوانید …

۳۰ مطلب جذاب و باورنکردنی در مورد عجایب ژاپن | دانستنی های ژاپن

پارک Huis Ten Bosch از شهر بازی های ژاپن در ناکازاکی

Huis Ten Bosch یک پارک موضوعی در ساسبو، ناکازاکی، ژاپن است که سازه‌های وطراحی آن را می‌توان های کپی از اندازه‌های واقعی ساختمان‌های سبک هلندی و گل‌های این کشور دانست. Huis Ten Bosch به انگلیسی خانه‌ای در جنگل معنی می‌شود. شاید این پارک جنگلی به عنوان بهترین شهربازی ژاپن شناخته نشود اما قطعا یکی از معروفترین آن‌ها به شمار می‌رود. برگزاری فستیوال‌های گل در ماه می از رویدادهای مهم پارک Huis Ten Bosch است که در آن بیش از ۷۰۰ گونه مختلف گل لاله به نمایش گذاشته شده است. از دیگر فستیوال‌های این پارک می‌توان به فستیوال پادشاهی نور اشاره کرد. در طول این فستیوال حدود ۱۳ میلیون لامپ در سراسر پارک به صورت همزمان روشن می‌شود. چندین موزه، رستوران، فضای سبز و ۶ کیلومتر راه آبی از دیگر جاذبه‌های پارک Huis Ten Bosch هستند. در سفر خود حتما از شهر بازی های ژاپن دیدن کنید.

هزینه ورودی

۶۹۰۰ ین برای بزرگسالان (بالای ۱۸ سال)، ۵۹۰۰ ین برای نوجوانان (از ۱۲ تا ۱۷ سال)، ۴۵۰۰ ین برای کودکان (از ۴ تا ۱۱ سال)

ساعات کاری

۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس

Huis Ten Bosch: 1-1 Huis Ten Bosch Machi, Sasebo, Nagasaki 859-3292, Japan

بیشتر بخوانید …

معرفی سوغات ژاپ

یونیور استودیو اوساکا، ژاپن (Universal Studios)

پارک یونیورسال استودیوز از بهترین شهر بازی های ژاپن است که هر بخش آن قسمتی از یک فیلم معروف را تداعی می‌کند. در این مکان به عنوان شهر بازی و جاذبه های اوساکا در بدو ورود با صحنه فیلم‌های هالیوودی روبه‌رو می‌شوید، در ادامه تم مرد عنکبوتی به عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سینمایی در ژاپن شما را به سوی خود می‌کشاند. با رفتن به بخش ترمیناتور می‌توانید خود را در میان خیابان‌های نیویورک تصور کنید، بخش ژوراسیک نیز بسیار هیجان انگیز بوده و بیشتر کودکان و نوجوانان از آن استقبال می‌کنند. بازسازی فیلم آرواره‌ها قسنت دیگر پارک یونیورسال استودیوز را تشکیل می‌دهد. چنانچه با کودکان خود سفر می‌کنید می‌توانید با رفتن به قسمت کیتی یک سورپرایز ویژه برایشان داشته باشید. در نهایت به بخش هری پاتر و دنیای جادویی‌اش می‌رسیم که در حال حاضر عنوان محبوبترین قسمت پارک را به خود اختصاص داده است.

هزینه ورودی

۷۶۰۰ ین برای بزرگسالان (بالای ۱۲ سال)، ۵۱۰۰ ین برای کودکان (از ۴ تا ۱۱ سال)

ساعات کاری

۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس

۲ Chome-1-33 Sakurajima, Konohana Ward, Osaka, 554-0031, Japan

.

 پارک Hakkeijima

سواری در اولین ترن هوایی ژاپن که بر روی آب می‌گذرد چالشی اسثنایی ست که در پارک Hakkeijima  می‌توانید تجربه کنید. این پارک در فاصله یک ساعته از شهر توکیو قرار گرفته و بازدید از آن با چهار آکواریوم یک موزه دریایی برای طرفداران دنیای زیر آب بسیار جذاب خواهد بود. بخشی از پارک به نگهداری حدود ۵۰ هزار ماهی ساردین اختصاص پیدا کرده که در آن می‌توانید نمایش شنای ایم موجودات زیبا را از نزدیک ببینید. قسمت آکواریوم مجموعه سقفی هرمی شکل داشته و در آن حدود ۷۰۰ نوع موجود دریایی زندگی می‌کنند. غذا دادن به دلفین‌ها، ماهیگیری و دیدن مراحل پرورش ماهی از دیگر جاذبه‌های شهر بازی یا پارک Hakkeijima ژاپن هستند. هزینه بازدید از پارک باتوجه به بخش‌هایی که می‌خواهید از آن بازدید کنید متفاوت است. تمام این ویژگی‌ها نام هاکجیما را در میان معروفترین شهر بازی های ژاپن قرار داده است.

هزینه ورودی

۳۸ دلار برای افراد بزرگسال (۱۶ سال به بالا)، ۲۷ دلار برای کودکان (۶ تا ۱۵ سال)

ساعات کاری

۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر

آدرس

Hakkeijima, Kanazawa Ward, Yokohama, Kanagawa 236-0006, Japan

بیشتر بخوانید …

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

پارک دیزنی‌لند توکیو، ژاپن (Tokyo Disneyland)

بازی‌های هیجان انگیز از جمله کروز جنگلی، سفر اکتشافی حیات وحش، خط آهن رودخانه‌ی غربی و قسمت مخصوص دزدان دریای کارائیب پارک توکیو دیزنی لند را تشکیل می‌دهند. این پارک با الهام از دیزنی لند آمریکا ساخته شده و قصر سیندرلا را می‌توان نماد آن به شمار آورد. قسمتی از پارک نیز به صحنه سازی فیلم‌های وسترن آمریکایی اختصاص داده شده است. وجود چندین رستوران و فودکورت به گردشگران این امکان را می‌دهد تا پس از انجام بازی‌های چالش برانگیز با صرف یک وعده غذایی عالی خستگی خود را به در کنند. اگر هم تفریحات آرام را به هیجان ترجیح می‌دهید می‌توانید از دیدن نمایش‌های دیزنی با کاراکترهای معروف لذت ببرید.

هزینه ورودی

برای بزرگسالان (بالای ۱۸ سال)۷۴۰۰ ین،  برای نوجوانان (۱۲ تا ۱۷ سال) ۶۴۰۰ ین و کودکان (۴ تا ۱۱ سال) ۴۸۰۰ ین

ساعات کاری

۸ صبح تا ۱۰ شب

آدرس

۱-۱ Maihama, Urayasu, Chiba 279-0031, Japan

.

پارک فوجی کیو هایلند از هیجان‌انگیزترین شهر بازی های ژاپن

منطقه زیبای ۵ دریاچه فوجی میزبان یکی از هیجان انگیزترین  شهر بازی های ژاپن است. این پارک تفریحی فوجی کیو هایلند نام داشته و در سال ۱۹۶۱ افتتاح شد. فوجی کیو هایلند با وجود قدمت زیاد هر ساله در حال به روزرسانی تفریحات خود بوده و تمام افراد خانواده با هر سن و سالی می‌توانند از بازی‌ آن لذت ببرند. ده‌ها وسیله بازی در این پارک وجود دارد اما فوجی کیو بیشتر معروفیت خود را مدیون ترن هووایی هظیم و جذاب خود است که در کمتر از ۱/۵۶ ثانیه به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد! از جاذبه‌های اطراف پارک می‌توان به موزه‌ی فوجی‌یاما که آثار هنری مرتبط با کوه فوجی در آن نگهداری می‌شود، پیست اسکی و چشمه های آب گرم کوه فوجی اشاره کرد.

هزینه ورودی

برای بزرگسالان ۱۵۰۰ ین و برای کودکان ۹۰۰

ساعات کاری

۹ صبح تا ۸ شب

آدرس

 5 Chome-6-1 Shinnishihara, Fujiyoshida, Yamanashi 403-0017, Japan

بیشتر بخوانید …

راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی

سرزمین عجایب ادو واندرلند در ژاپن (Edo Wonderland)

دوره ادو (Edo jidai) در ژاپن الهام بخش پارک موضوعی ادو واندرلند می‌باشد. درواقع این پارک تداعی کننده زندگی سامورای‌ها در ژاپن به شمار می‌رود. با قدم زدن در ادو واندرلند نینجاها وسامورایی‌ها را می‌بینید که در حال مبازره هستند، هزارتوی نینجا از بخش‌های هیجان انگیز و پرطرفدار این پارک موضوعی می‌باشد. علاوه بر این قایق سواری در رودخانه این امکان را به شما می‌دهد تا به توکیوی ۴۰۰ سال قبل سفر کنید.

هزینه ورودی

برای بزرگسالان ۴۷۰۰ ین و برای کودکان ۲۴۰۰ ین

ساعات کاری

۹ صبح تا ۵ عصر

آدرس

   470-2 Karakura, Nikko, Tochigi 321-2524, Japan

.

شهربازی های دیزنی دنیا

دیدیم که دو مورد از شهربازی های ژاپن طرح خود را از دیزلند الهام گرفته‌اند. دیزنی لند را می‌توان محبوب‌ترین پارک موضوعی در نیا دانست که انیمیشن‌های محبوب والت دیزنی را در دنیای واقعی بع تصویر می‌کشند. از معروفترین شهر بازی دیزنی لند دنیا می‌توان به دیزنی لند کالیفرنیا، دیزنی لند پاریس، دیزنی لند توکیو، دیزنی لند فلوریدا، دیزنی لند هنگ کنک و دیزنی لند شانگهای اشاره کرد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید