در لوکس‌ترین مناطق دبی چه می‌گذرد؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 28 آوریل 2020
Loading...

به هر نقطه از این شهر که پا می‌گذارید آسمان‌خراش‌های بلند، مراکز تفریحی عجیب و غریب و حتی سازه‌های فرازمینی از گوشه‌ای سربرآورده و هرطور شده می‌خواهند ثابت کنند که دبی متفاوت‌ترین و لوکس‌ترین شهر دنیاست! البته با نگاهی کوتاه به محله‌های آن شما هم چاره‌ای ندارید جز اینکه حقیقت را قبول کنید. اما محله‌های دبی چه دارند که آنقدر معروف شده‌اند؟ در ادامه مطلب با لوکس‌ترین مناطق دبی و راز پرزرق‌وبرق بودن آن‌ها آشنا می‌شویم.

اراده‌ی راسخ و کمال‌گرایی را در روح تک تک سازه‌های دبی می‌توان به خوبی حس کرد و دید.  شهری که بنای آن با هدف تبدیل شدن به پرطرفدارترین مقصد گردشگری در دنیا گذاشته شد و اکنون بعد از گذشت سال‌ها می‌توان گفت به هدف خود رسیده است. بهترین هتل‌های ۵ ستاره، بهترین رستوران‌های بین‌المللی، بهترین مراکز تفریحی، بلندترین برج‌های دنیا، صحرای فوق‌العاده زیبا، سواحل گوناگون و … در دل لوکس‌ترین مناطق دبی خودنمایی می‌کنند و باعث شده‌اند تا تور دبی در راس انتخاب گردشگران خاورمیانه و اروپا قرار گیرد. اما در میان این همه جاذبه ۵ منطقه از دبی بیش از همه به لوکس بودن معروف شده‌اند که در سفر به این شهر بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد. (بلیط تهران دبی)

مطالب مرتبط

لوکس‌ترین تفریحات دبی

با سافاری پارک دبی آشنا شوید

.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

لوکس‌ترین مناطق دبی

.

منطقه جمیراه

جمیرا در لغت به معنای زیبا است و قطع به یقین مستحق‌ترین نام برای این منطقه خارق‌العاده می‌باشد. منطقه‌ای که خود به تنهایی بار بیش از نیمی از لوکس‌ترین‌های دبی را به دوش می‌کشد.

جمیرا در ابتدا به دلیل سواحل سفید و شنی خود مورد توجه قرار گرفت و رفته رفته به یکی از لوکس‌ترین مناطق دبی تبدیل شد. بخشی از این منطقه به جزیره‌ای مصنوعی اختصاص پیدا کرده که برج‌العرب از نمادهای بسیار زیبای دبی بر روی آن ساخته شده است. سایر قسمت‌های منطقه جمیرا به جمیرا ۱، جمیرا ۲ و جمیرا ۳ تقسیم‌بندی شده است و در هر کدام از این مناطق بهترین هتل‌ها و رستوران‌های دبی قرار دارند. در خط ساحلی جمیرا که به پیش برویم به جزیره مصنوعی دیگری می‌رسیم که هتل آتلانتیس با معماری خارق‌العاده‌اش را  به نمایش می‌گذارد.

شاید باورنکردنی باشد اما با وجود این همه سازه شگفت‌انگیز هنوز به بخش پرهیجان ماجرا نرسیده‌ایم. در بخش جنوبی ساحل جمیرا پارک آبی وایلدوادی یکی از بزرگترین پارک‌های آبی دنیا منتظر است تا با بازی‌های مهیج خود گردشگران را به چالش کشد. در ادامه گشت‌وگذار در جمیرا بازدید از نخل زیبای منطقه را از دست ندهید.

منطقه البرشا

البرشا با فضای آرام و لوکس خود مخصوص گردشگرانی ست که می‎‌خواهند از شلوغی و هیاهو به دور باشند. این منطقه بین دو بزرگراه شیخ زائد و محمد بن زائد قرار گرفته به دو بخش ویلایی و آپارتمانی تقسیم شده است و جمعیت کمتری نسبت به سایر مناطق دبی دارد.

اما این منطقه ساکت و آرام هم خالی از جاذبه نیست. زیباترین و سرسبزترین پارک‌های دبی در این منطقه قرار دارند. پیست اسکی معروف البرشا هم با امکانات و تجهیزات کامل میزبان اسکی بازان و اسکی دوستان می‌باشد. اگر هم عاشق سرعت و هیجان در رانندگی هستید می‌توانید به پیست اتومبیل رانی بزرگ این منطقه رفته و تا آنجا که می‌توانید با ماشین‌های لوکس ویراژ داده و از رانندگی لذت ببرید. البته باید حسابی مراقب باشید چرا که رانندگان این پیست در کار خود بسیار حرفه‌ای هستند. عاشقان خرید هم می‌توانند به مرکز خرید لوکس امارات در البرشا بروند. فروشگاه‌های این مال بزرگ را معتبرترین برندهای بین‌المللی تشکیل داده‌اند.

منطقه داون تاون

در ادامه معرفی لوکس‌ترین مناطق دبی به منطقه جذاب و تماشایی داون تاون می‌رسیم. در این منطقه آسمان خراش‌ها و انواع جاذبه‌های تفریحی دبی را خواهیم دید. مرکز خرید دبی مال یکی از این جاذبه‌های پرطرفدار است. این مرکز خرید با داشتن ۱۲۰۰ فروشگاه، آکواریوم و پیست یخ بزرگترین مرکز خرید در دنیا به شمار می‌رود. برج خلیفه بلندترین ساختمان دنیا هم در این منطقه قرار دارد.

بعد از بزرگترین مرکز خرید و بلندترین سازه دنیا نوبت به بازدید از زیباترین فواره‌های دنیا می‌رسد. فواره‌های دبی بیش از شش هزار چراغ دارند و با ترکیب خلاقانه نور و موسیقی آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متری به بالا پرتاب کرده و منظره‌ای به راستی تماشایی را ایجاد می‌کند.

برج‌های ویستا هم از دیگر آسمان‌ خراش‌های جذاب منطقه داون تاون هستند. این برج‌ها کاملا شبیه به هم ساخته شده‌اند اما یکی ۲۰ طبقه و دیگری ۶۵ طبقه دارد. تراس‌های بزرگ این برج‌ها نمایی خارق‌العاده از غروب‌های دبی را پیش‌روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

بزرگراه شیخ زائد

اینکه نام یک بزرگراه درمیان لوکس‌ترین مناطق دبی قرار گیرد کمی عجیب به نظر می‌رسد اما اگر این بزرگراه میزبان بیشترین برج‌های دبی باشد و مهم‌ترین ساختمان‌های اداری و تجاری دبی را در اطراف خود داشته باشد و همچنین مهم‌ترین مناطق شهر را به هم مرتبط کند دیگر هیچ جای تعجبی باقی نمی‌ماند.

بزرگراه شیخ زائد در امتداد خط ساحلی دبی قرار گرفته و تا ابوظبی ادامه پیدا می‌کند. این بزرگراه ۸ باند دارد و پل ارتباطی بین منطقه مارینا و نخل دبی می‌باشد. همچنین برای رسیدن به بیشتر مناطق دبی از بزرگراه شیخ زائد عبور خواهید کرد.

منطقه مارینا

یک کانال آبی با طول بیش از ۳ کیلومتر منطقه مارینا را به تفرجگاه ساحلی دبی تبدیل کرده است. این کانال آبی با معماری منحصربه‌فردی که دارد از خلیج فارس به درون خشکی امتداد پیدا کرده است. پروژه منطقه مارینا هنوز به طور کامل ساخته نشده اما پیش بینی می‌شود که بعد تکمیل شدن عنوان بزرگترین تفریگاه در جهان را به خود اختصاص دهد. علاوه بر تفریحات آبی مرکز خرید دبی مارینا مال هم در این منطقه قرار گرفته است. این مرکز خرید از معروفترین مراکز خرید دبی است که تمامی برندهای معتبر دنیا را در خود جای داده است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات در زمینه اخذ ویزای توریستی دبی با آژانس هواپیمایی ستاره ونک همراه باشید.

مطالب مرتبط

۵ پارک آبی معروف در دبی

۸ جاذبه برتر دبی که باید ببینید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید