راهنمای دریافت ویزای هند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 18 ژانویه 2020
Loading...

داشتن ویزا شرط ورود به بیشتر کشورها از جمله هند است اما هر کشور شرایط ویژه‌ای را برای صدور ویزا تعیین کرده است. از این رو در این مطلب می‌خواهیم شرایط دریافت ویزای هند را مورد بررسی قرار داده و به سؤالاتی مانند انواع ویزا، مراحل دریافت ویزا، مدارک مورد نیاز و هزینه ویزای توریستی هند پاسخ دهیم.

تور هند از پکیج‌های پر طرفدار در فصل‌های پاییز، زمستان و البته ایام نوروز است. بسیاری از گردشگران برای دیدن بناهای جذاب و سرخ رنگ دهلی، آگرا و جیپور به این کشور سفر می‌کنند. هر چند که سفر به هند به راحتی امکان‌پذیر است اما دریافت ویزا توریستی هند شرط اصلی ورود به این کشور می‌باشد. از این رو آژانس هواپیمایی ستاره ونک در کنار ارائه بهترین پکیج‌های تور هند و تور گوا تمامی مراحل در یافت ویزای توریستی هند را نیز انجام می‌دهد. (خرید بلیط تهران دهلی)

مطالب مرتبط

قبل از سفر به هند بخوانید

.

شرایط دریافت ویزای هند برای ایرانیان

ویزای کشور هند انواع مختلف دارد و برای افرادی صادر می‌شود که به قصد گردشگری، کار، تحصیل یا شرکت در سمینار به این کشور سفر می‌کنند. هر چند که افراد با توجه به شرایطی که دارند می‌توانند برای دریافت انواع ویزا اقدام کنند، اما ویزای توریستی هند بیشترین متقاضی را در بین ایرانیان دارد. دریافت این ویزا به راحتی و از طریق کارگزاران ویزا هند در ایران امکان‌پذیر است. سفارت هند برای تسریع روند کار، ویزای این کشور را از دو راه حضوری و آنلاین بررسی و صادر می‌کند. در ادامه شرایط دریافت هر دو نوع ویزا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مطالب مرتبط

بهترین شهرهای توریستی هندوستان

.

ویزای حضوری هند (ویزای لیبل هند)

به این نوع ویزا، ویزای لیبل نیز می‌گویند. برای دریافت ویزای لیبل هند، مسافر مدارک لازم را به کارگزار تحویل داده، سپس فرم اپلیکیشن ویزا با توجه به درخواست متقاضی توسط شخص یا کارگزار ویزا پر شده و پس از تعیین وقت انگشت‌نگاری مدارک به همراه پاسپورت  به سفارت هند تحویل داده می‌شود. در انتها متقاضی بایستی در روز و ساعت تعیین شده جهت انگشت‌نگاری در سفارت حضور پیدا کند. پس از انگشت‌نگاری، جواب ویزا طی ۷ الی ۱۰ روز کاری آماده شده و در صورت تائید، لبیل ویزا هند در صفحه پاسپورت چسبانده می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای لیبل هند       

متقاضی برای دریافت ویزای لیبل هند بایستی تمامی مدارک زیر را به صورت کامل به کارگزار تحویل دهد.

  • اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • فرم درخواست ویزای توریستی هند (فرم به درخواست مسافر توسط ایشان یا کارگزار تکمیل می‌شود)
  • ۲ قطعه عکس رنگی ۴*۶ یا ۵*۵ با زمینه سفید
  • کپی صفحه اول شناسنامه (در صورت متاهل بودن، کپی صفحه اول و دوم شناسنامه)
  • کپی آخرین ویزا هند (در صورتی متقاضی قبلاً ویزای هند را دریافت کرده باشد)

ویزای الکترونیکی هند

در چند سال اخیر، سفارت هند برای تسریع مراحل دریافت ویزا، صدور ویزای الکترونیکی را فعال کرده است. صدور این نوع ویزا به زمان کمتری احتیاج داشته و همچنین هزینه پایین‌تری نسبت به ویزای حضوری دارد.

برای دریافت این نوع ویزا اصل پاسپورت نزد متقاضی می‌ماند و شخص درخواست‌کننده اسکن تمامی مدارک را در اختیار کارگزار قرار می‌دهد. سپس کارگزار مدارک را از طریق وب سایت رسمی سفارت هند بارگذاری کرده و جواب ویزا پس از ۵ تا ۷ روز کاری از طرف سفارت مشخص می‌شود. در صورت مثبت بودن جواب، برگه تائید ویزا به مسافر تحویل داده می‌شود.

در ویزای لبیل انگشت‌نگاری در فرودگاه هند انجام می‌شود. بدین ترتیب که پس از رسیدن مسافر به فرودگاه با همراه داشتن برگه تاییدیه ویزا وارد اتاقی به نام e-visa شده و پس از انجام انگشت‌نگاری، مهر ورود در پاسپورت درج شده و مسافر می‌تواند به راحتی وارد خاک هند شود.

مطالب مرتبط

جذابترین فستیوال‌های هندوستان

.

مدارک لازم برای دریافت ویزای الکترونیکی هند

مدارک این نوع ویزا نیز مانند ویزای لیبل می‌باشد با این تفاوت که به جای اصل مدارک، اسکن مدارک را به کارگزار تحویل می‌دهید یا اگر امکان اسکن گرفتن ندارید می‌توانید اصل مدارک را تحویل داده و از کارگزار بخواهید اسکن با کیفیت بالا را انجام دهد.  

  • اسکن پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • فرم آنلاین درخواست ویزای توریستی هند (فرم به درخواست مسافر توسط ایشان یا کارگزار تکمیل می‌شود)
  • اسکن ۲ قطعه عکس رنگی ۴*۶ یا ۵*۵ با زمینه سفید با رزولوشن بالا
  • تصویر صفحه اول شناسنامه (در صورت متاهل بودن، کپی صفحه اول و دوم شناسنامه) با رزولوشن بالا
  • تصویر آخرین ویزا هند (در صورتی متقاضی قبلاً ویزای هند را دریافت کرده باشد)

آیا ویزا توریستی هند نیاز به انگشت‌نگاری و مصاحبه دارد؟

اینکه آیا در ویزا هند مصاحبه نیز انجام می‌شود یا خیر سؤال بسیاری از متقاضیان است. در جواب باید بگوییم که متقاضیان ویزا توریستی هند تنها انگشت‌نگاری شده و مصاحبه‌ای انجام نمی‌شود. کسانی که درخواست ویزای لبیل را می‌دهند انگشت‌نگاری را در سفارت ایران و کسانی که متقاضی ویزای الکترونیکی هستند انگشت‌نگاری را در اتاق e – visa فرودگاه انجام می‌دهند. به طور کلی سفارت هند قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای صدور ویزا اعمال نمی‌کند و اکثر مسافران در صورت ارائه مدارک کامل موفق به دریافت ویزا می‌شوند.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به جایپور، هندوستان

.

ویزا توریستی هند چند روزه صادر می‌شود و مدت اعتبار آن چقدر است؟

زمان صدور ویزا توریستی هند بسته به نوع لیبل و الکترونیکی بودن آن متفاوت است. ویزاهای لیبل بین ۷تا ۱۰ روز کاری و ویزاهای الکترونیکی بین ۵ تا ۷ روز کاری صادر می‌شوند. اما با توجه به اینکه ویزاهای توریستی هند به سه نوع یک ماهه، یک ساله و ۵ ساله تقسیم‌ می‌شوند مدت اعتبار ویزا بسته به نوع هرکدام متفاوت می‌باشد.

اعتبار ویزای یک ماهه توریستی: این نوع ویزا به صورت دو بار ورود است و دارنده آن می‌تواند در هر بار ورود به مدت یک ماه در هند اقامت داشته باشد.

اعتبار ویزای یک ساله توریستی: این نوع ویزا چند بار ورود است و دارنده آن می‌تواند در طی یک سال به مدت نامحدود به هند سفر کند و در هر بار ورود ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد.

اعتبار ویزای پنج ساله توریستی: این نوع ویزا چند بار ورود است و دارنده آن می‌تواند در طی پنج سال به مدت نامحدود به هند سفر کند و در هر بار ورود ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد. (دارندگان پاسپورت کانادایی و امریکایی در هر بار ورود می‌توانند ۱۸۰ روز اقامت داشته باشند)

نکته مهم: مدارک برای کلیه ویزاها یکسان می‌باشد.

هزینه ویزا توریستی هند

هزینه ویزا هند با توجه به نوع آن متفاوت می‎باشد: (قیمت‌ها با توجه به نرخ‌های روز بوده و ممکن است تغییر کند)

  • ویزای لیبل  یک ماهه هند: ۱۳۰ دلار
  • ویزای الکترونیکی یک ماهه: ۵۰ دلار
  • ویزای الکترونیکی یک ساله: ۱۰۰ دلار
  • ویزای الکترونیکی پنج ساله: ۱۵۰ دلار

مطالب مرتبط

ببربازی در سافاری رانتامبور هند

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
نظرات شما عزیزان
  • محمدحسین میرزایی
    محمدحسین میرزایی ارسال شده در 4 سال پیش

    بلی

    پاسخ
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید