تهیه مدارک حساس‌ترین مرحله در دریافت ویزای آمریکا است. متقاضیان باید در روز انگشت نگاری  مدارک را به صورت ترجمه شده و کامل همراه داشته و به افسر سفارت ارائه دهند. از آنجایی که نقص مدارک رد شدن ویزا را در پی خواهد داشت، این مطلب را به مدارکی که در وقت سفارت آمریکا و روز انگشت نگاری باید همراه داشت اختصاص می‌دهیم.

دریافت وقت سفارت آمریکا به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است. بدین صورت که متقاضیان فرم DS160  را از طریق وب سایت رسمی سفارت دریافت و پر کرده، سپس محل انگشت نگاری را انتخاب و در نهایت مبلغ سفارت را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کنند. اما مدارک اعلام شده از طرف سفارت باید به صورت حضوری و در روز انگشت نگاری به افسر سفارت تحویل داده ‌شود. اینکه در روز انگشت نگاری چه مدارکی را باید تحویل داد، مطلبی ست که در ادامه می‌خوانیم.

برای مصاحبه ویزای آمریکا به چه مدارکی نیاز داریم؟

دریافت وقت سفارت آمریکا به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت رسمی سفارت انجام می‌شود. اما مدارک خواسته شده از طرف سفارت در روز انگشت نگاری به افسر سفارت تحویل داده می‌شود.

 دقت داشته باشید که مدارک بایستی به صورت کامل ارائه شده و با موارد ذکر شده در فرم DS160 مطابقت داشته باشد. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در فرم و مدارک، درخواست ویزای آمریکا رد خواهد شد.

مدارکی که متقتضیان در روز انگشت نگاری باید همراه داشته باشند به شرح زیر می‌باشد.

  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام پاسپورت‌های قبلی
  • فرم دعوت‌نامه، فرم I-134 یا رزرواسیون هتل
  • ترجمه شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج با طلاق به همراه اصل مدارک
  • مدارک شغلی شامل گواهی اشتغال به کار، ترجمه روزنامه رسمی، آخرین تغییرات و تصمیمات، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، پروانه مطب یا نظام‌مهندسی، جواز کسب، پروانه بهره‌برداری، کارت پرسنلی یا بازرگانی، گواهی شورای اصناف و …
  • ترجمه سوابق بیمه
  • ترجمه سند ملکی به همراه اصل سند، مدارک مرتبط با خرید سهام در بازار بورس، خرید اوراق مشارکت و هر سرمایه‌گذاری مالی دیگر
  • نامه تمکن به انگلیسی Bank Statement
  • پرینت شش ماهه حساب بانکی لاتین
  • ترجمه و اصل کارت پایان خدمت یا معافیت
  • ۲ عدد عکس ۵*۵ رنگی با زمینه سفید
  • DS-160 Confirmation
  • Appointment Confirmation
  • مخصوص متقاضیان F1: فرم I-20، مدارک تحصیلی SEVIS Fee Payment Confirmation
  • مخصوص متقاضیان J1: فرم DS-2019، SEVIS Fee Payment Confirmation
  • برگه‌ی تعیین و واریزی سفارت
  • تأییدیه فرم DS 160

دقت داشته باشید که تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی و با مهر مترجم ترجمه شود.

از کدام کشورها می‌توان برای دریافت وقت سفارت آمریکا اقدام کرد؟

متقاضیان ایرانی می‌توانند از طریق کشورهای همسایه ایران که سفارت آمریکا در آن‌ها ویزا دارد جهت دریافت وقت انگشت نگاری اقدام کنند. این مقاصد امارات (دبی، ابوظبی)، ترکیه (استانبول، ترکیه) و ارمنستان (ایروان) را شامل می‌شود.

گرفتن وقت سفارت آمریکا از ترکیه، امارات و ارمنستان به صورت آنلاین و از طریق وبسایت رسمی سفارت انجام می‌شود. بدین ترتیب که متقاضیان پس از پر کردن فرم سفارت و پرداخت وجه می‌توانند یکی از مقاصد  را انتخاب کرده و در روز و ساعت تعیین شده همراه با برگه پرداخت وجه و مدارک تکمیل شده به محل انگشت نگاری مراجعه کنند.

پس از انگشت نگاری و مصاحبه پاسپورت متقاضی همراه با مدارک در سفارت باقی مانده و با مشخص شدن جواب ویزا، متقاضی می‌تواند از طریق پروسه پیکاپ پاسپورت خود را دریافت کند.

پیکاپ ویزای آمریکا

پیکاپ ویزا آخرین مرحله دریافت ویزای کانادا است.  در واقع سفارت آمریکا با دادن برگه نتیجه ویزا را به متقاضی اعلام می‌کند.

در صورتی که با درخواست ویزا موافقت شده باشد، بعد از مصاحبه یک برگه‌ی صورتی به شما داده می‌شود که بعد از دریافت این برگه، حدوداً دو هفته‌ی کاری زمان احتیاج است تا سفارت پاسپورت شما را تحویل دهد، می‌توانید این زمان را در کشور مقصد اقامت داشته باشید، اما با توجه به اینکه هزینه اقامت در کشور مقصد و همچنین مدت زمان آن ممکن است برای متقاضی زیاد باشد، امکان این را دارید که به ایران برگشته و از آژانس‌های هواپیمایی معتبر بخواهید پاسپورت شما را به ایران برگردانند، این کار به اصطلاح پیکاپ پاسپورت نام دارد.

بدین ترتیب شما نیازی به سفر مجدد به محل انگشت نگاری نداشته و با صرف هزینه اندک می‌توانید پاسپورتتان را تحویل بگیرید.

قیمت وقت سفارت آمریکا

قیمت وقت سفارت آمریکا با توجه به نوع ویزای درخواستی (ویزای دانشجویی، ویزای توریستی، ویزای پزشکی، فرصت مطالعاتی و …) خدمات ارائه شده و محل انگشت نگاری متغیر است. از آنجایی که خدمات ما در زمینه ویزای توریستی آمریکا می‌باشد، هزینه ویزا با خدمات پر کردن فرم، گرفتن وقت و واریزی سفارت ۳۴۰ دلار است.

لازم به یادآوری ست که کارشناسان ما شرایط و مدارک را با دقت بررسی کرده و به شما خواهند گفت که ارائه چه مدارکی احتمال دریافت ویزا را بیشتر خواهد کرد.

این نکات را به خاطر بسپارید

  • زمان مصاحبه شما حداکثر ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
  • با توجه به اینکه اکثر متقاضیان درخواست ویزای توریستی نوع B1 و B2 را دارند، بنابراین هنگام پر کردن فرم به انتخاب نوع ویزای مورد درخواست خود دقت کنید.

بیشتر بخوانید …

فرم DS 160 ویزای آمریکا چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا

بهترین کشورها برای وقت انگشت نگاری ویزای آمریکا کدامند؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید