بهترین شهرهای توریستی هندوستان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 3 نوامبر 2019
Loading...

گفت دانایی برای داستان

درختی هست در هندوستان

هر کسی کز میوه او خورد و برد

نی شود او پیر نی هرگز پیر

هندوستان! سرزمین هفتادو دو ملت که شگفت‌انگیزترین عجایب دنیا را در خود جای داده است. ترکیبی از فرهنگ‌ها و مذاهب گوناگون، جواهرات پر زرق‌وبرق، آمیخته‌ای از عشق و هنر، در این کشور همه چیز تعریفی دیگر دارد. برای کشف این تمدن باستانی و شهرهای زیبای آن با ما همراه باشید.

هندوستان، کشوری باستانی ست که قدمت آن به سه هزار قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. در این کشور عجیب‌وغریب‌ترین رسوم دنیا را می‌توان دید. پس بی‌دلیل نیست که به سرزمین هفتادو دو ملت شهرت پیدا کرده است. بازدید از بنایی که به عنوان نمادی از عشق بی‌دلیل در دنیا شناخته می‌شود، قدم زدن در قدیمی‌ترین سکونتگاه جهان و قلعه‌هایی با معماری شگفت‌انگیز از جاذبه‌هایی هستند که فقط و فقط در تور هند فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت. جالب است بدانید که هندی‌ها مردمی بسیار میهمان‌نواز هستند و زبان رسمی این کشور دارای پیوندی عمیق با زبان باستانی پارسی دارد. از این رو در این کشور احساس غربت معنای خود را از دست خواهد داد.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به جایپور، هندوستان

.

شهرهای دیدنی هندوستان

.

دهلی

اینجا از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های جهان است! شهری که در گوشه گوشه آن تلفیق سنت و مدرنیته را می‌توان دید. شهر دهلی با داشتن زیباترین مساجد دنیا، مراکز تفریحی فراوان و هتل‌هایی با استانداردهای جهانی توانست در سال ۲۰۱۵ عنوان بیست‌وهشتمین مکان پربازدید دنیا و برترین شهر هند از نگاه گردشگران را از آن خود کند.

قلعه سرخ با دیوارهای آتشینش اولین بنایی است که گردشگران برای قدم گذاشتن به آن لحظه شماری می‌کنند. این بنای زیبا به دستور شاه جهان گورکانی، پنجمین پادشاه در این سلسله ساخته شده و همچون نگینی ارزشمند در دهلی می‌درخشد. سنگ‌های قرمز رنگ در سراسر بنا، دروازه لاهور، دروازه فیل، دروازه دهلی و دیوان خاص از جاذبه‌های قلعه سرخ هستند. نکته جالب توجه اینکه در بخش انتهایی دیوان خاص شعری با مضمون

“اگر فردوس بر روی زمین است      همین است و همین است و همین است” از امیر خسرو دهلوی نقش بسته که گواهی بر زیبایی بی‌حدوحصر قلعه می‌باشد.

آرامگاه همایون، مکانی با رنگ و بوی ایرانی از دیگر جاذبه‌های شهر دهلی می‌باشد. این بنا ترسیمی از معماری فاخر ایرانی را در هند به نمایش می‌گذارد. قدمت آرامگاه به قرن ۱۶ میلادی بازمی‌گردد و به دستور حمیده بانو بیگم همسر همایون که سال‌ها در دربار ایران پناهنده بود و با کمک شاه طهماسب اول به سلطنت خود بازگشت؛ ساخته شد.

دروازه هند، بازار چاندنی چوک، معبد آکشاردام بزرگترین معبد هندوهای سراسر جهان، آرامگاه خانان و محوطه‌های سرسبز به همراه مراکز خرید لوکس از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر دهلی، پایتخت هندوستان می‌باشند.

آگرا

شهری به راستی حیرت‌انگیز که زمانی به مینو زمینی شهرت داشت. آگرا را می‌توان مرکز فرهنگ و هنر هندوستان به‌شمار آورد که به دلیل حکومت اکبر شاه، جهانگیر شاه و شاه جهان مملو است از بناهایی که به ایرانی بودن معماری خود افتخار می‌کنند. در واقع آگرا محل نشر زبان پارسی در هندوستان بوده است. بی‌شک تمام ایرانی‌ها با قدم زدن در آگرا به ایرانی بودن خود خواهند بالید.

علاوه بر قلعه‌های بسیار زیبا، شهر آگرا به دلیل داشتن یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی دنیا، دارای جایگاهی ویژه در میان شهرهای توریستی جهان می‌باشد. “تاج محل” آرامگاهی با شکوه ویکی از عجایب هفتگانه دنیا که زبان از وصف آن عاجز می‌ماند.

داستان ساخت تاج محل همانند معماری آن تأثیری شگرفت بر قلب بازدیدکنندگان می‌گذارد. این آرامگاه روایتی‌ست عاشقانه بین شاه و ملکه هندوستان. شاه جهان پادشاه مغول پس از دست همسر ایرانی خود ممتاز محل، با ساختن این بنا یاد و خاطره‌اش را ابدی می‌کند. تمامی بنا از سنگ مرمر سفید ساخته شده و معماری ظریف ایرانی زیبایی‌اش را غیرقابل وصف کرده است. شاعر هندی رابیندرنات تاگور تاج محل را اشکی بر گونه ابدیت وصف می‌کند و به اعتقاد بسیاری اغراق نیست اگر دنیا در برابر عشق این دو سر تعظیم فرود آورد.

قلعه لعل، سیکاندرا، باغ مهتاب و آرامگاه مریم دیگر مکان‌هایست که در شهر آگرا از دیدن آن لذت خواهید برد.

مطالب مرتبط

جذاب‌ترین فستیوال‌های هندوستان

.

جیپور

مغازه‌های فروش صنایع دستی و عتیقه در جیپور حال هوایی شاد به شهر بخشیده و بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌های رنگارنگ هندی می‌باشند. با ورود به جیپور خانه‌های رنگی و یادمان‌های تاریخی شما را شگفت‌زده خواهند کرد. پس چرا این شهر رنگارنگ به شهر صورتی معروف شده است؟ این معروفیت بیشتر به دلیل سازه‌های منحصربه‌فردی است که در سراسر شهر به رنگ صورتی دیده می‌شوند و گردشگران مشتاق را شیفته خود کرده‌اند. در جیپور می‌توانید از بناهای زیر بازدید کنید:

هاوا محل بنایی زنبوری شکل است که جنسی از سنگ و آجرهای صورتی دارد. این ساختمان در سال ۱۷۹۹ با طرح جداسازی زنان از مردان در تماشای جشن‌ها و اعیاد ساخته شد. بازی نور و رنگ هر روز در هاوا محل جلوه‌ای ویژه بر پیکره آن بخشیده است.

موزه آلبرت هال یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ایالت راجستان و از جاذبه‌های گردشگری شهر جیپور است. معماری هندی را در بنای آن به خوبی می‌توان حس کرد. همچنین مجموعه‌ای از آثار باستانی همچون عکس، جواهر، فرش، ظروف کریستال و… از دیگر آثار نگه‌داری شده در این موزه می‌باشند.

بمبئی

بمبئی شهری‌ست که در آن تضاد طبقاتی هندوستان به وضوح قابل مشاهده است. این شهر اگرچه از مراکز مهم تجارت الماس در دنیا شناخته می‌شود اما بسیاری از ساکنان آن همچنان در خانه‌های کوچک و نامناسب زندگی می‌کنند. در مقابل نیز قصرهای با شکوهی را می‌توان دید که ساکنانش دنیایی کاملاً متفاوت دارند. در میان تمام تضادها بمبئی شهری‌ست با جاذبه‌های فراوان. دروازه هند از بناهای با ارزش و تاریخی بمبئی است. این دروازه یادگاری به‌جا مانده از دوران استعمار انگلیس است که به مناسبت دیدار شاه جرج پنجم و ملکه مری در شهر بمبئی ساخته شد؛ اما تنها کمی بعد از ساخت آن ارتش انگلیس برای همیشه خاک هندوستان را ترک کرده و این دروازه به گوی خوشبختی هند بدل شد.

هتل کاخ مجلل که روبه روی دروازه هند، بنا شده است از دیگر ساختمان‌های شیک شهر بوده و بهانه‌ای ست تا گردشگران بیشتر به بمبئی سفر کنند. تاج محل گذر رویدادهای تاریخی بسیار بوده است و اقامت سیاستمداران بزرگ در این هتل ارزش تاریخی آن را چندین برابر کرده است.

جهت رزرو تور هند با همکاران واحد تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید