کاری نیست که در این شهر نتوانید انجام دهید! شهری با بناهای تاریخی اعجاب‌انگیز و طبیعت بی‌نقص که شما را با خود به دل تاریخ پرفرازونشیب ویتنام می‌برد. به هانوی پایتخت شگفت‌انگیز ویتنام خوش آمدید!

هانوی پایتخت ویتنام و مرکز تجارت و گردشگری در این کشور است. شهر هانوی در میان دریاچه‌ها و کوه‌های سرسبز قرار گرفته و طبیعتی بی‌نهایت زیبا دارد. این شهر مدت‌ها مستعمره فرانسوی‌ها بوده و همین باعث شده بناهای آن با تلفیقی از معماری فرانسوی و ویتنامی چهره‌ای متفاوت به شهر ببخشند. در تور ویتنام می‌توانید به این شهر سفر کرده، از جاذبه‌های گردشگری هانوی دیدن کرده و ده‌ها تفریح مهیج دیگر را تجربه کنید.

مطالب مرتبط

معرفی شهرهای زیبا و دیدنی ویتنام

طبیعت سحرانگیز ویتنام

.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

جاذبه‌های گردشگری هانوی

هانوی با داشتن طبیعتی زیبا، معابد و بناهای قدیمی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی ویتنام به‌شما می‌رود. در ادامه مطلب با جاذبه‌های گردشگری هانوی آشنا می‌شویم.

دریاچه هوان کیم Hoan Kiem Lake

به شنیدن داستان‌های افسانه‌ای علاقه دارید؟ دریاچه هوان کیم از جاذبه‌های گردشگری هانوی است که زیبایی خارق‌العاده و آرامش‌بخش دارد. در پس این زیبایی افسانه‌ای نهفته که هوان کیم را به ناجی ویتنام بدل کرده است. طبق این افسانه لاک‌پشت طلایی دریاچه هوان کیم شمشیری سحرآمیز به امپراطور ویتنام می‌دهد که توسط آن ارتش این کشور موفق می‌شود ویتنام را از چنگ مهاجمان چینی نجات دهد. این دریاچه ناجی با زیبایی بی‌حدواندازه‌اش امروزه به محلی برای قدم زدن و تمدد اعصاب تبدیل شده است.

پل چوبی با نقوش قرمز از جاذبه‌های دریاچه است که گردشگران را به معبد کوه جید هدایت می‌کند. این معبد معماری خارق‌العاده دارد و محل برگزاری مراسم مذهبی ساکنان هانوی می‌باشد. اگر صبح را برای بازدید از دریاچه انتخاب کنید افراد زیادی را خواهید دید که در اطراف معبد مشغول پاک‌سازی ذهن، یوگا و ورزش‌های ذهنی هستند.

معبد پاگودا Temple Pagoda

خانه درختی شبیه به گل نیلوفر آبی که از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری هانوی به شما می‌رود. معبد پاگودا در قرن یازدهم و به دستور امپراطور ویتنام به یمن تولد پسرش ساخته شد. تک ستون معبد داخل آب قرارگرفته و همین باعث شده تا شبیه به گل نیلوفر آبی به نظر آید.

مقبره‌ای زیبا داخل معبد معماری ساده اما خلاقانه دارد. بسیاری از ساکنان هانوی برای دعا و انجام مراسم ذهبی به این معبد می‌روند. شما هم می‌توانید به معبد پاگودای وان پیلار رفته و علاوه بر دیدن مراسم مذهبی بودا در محوطه آن قدم زده و از فضای آرام و دور از هیاهوی آن لذت ببرید.

کاخ پادشاهی تانگ لانگ Imperial Citadel Of Thong Long

کاخ پادشاهی یا ارگ تانگ لانگ یادگاری ارزشمند است که تاریخ پرفرازونشیب ویتنام را بازگو می‌کند.

این ارگ، بیش از ۱۳ قرن بار رازهای ویتنام را به دوش کشیده و امروزه نیز همچنان سربلند از بناهای پرافتخار پایتخت ویتنام به شمار می‌رود. سکه‌های برنز، سرامیک و ظروف باستانی کشف شده در تانگ لانگ همه و همه گواهی بر قدمت طولانی این مجموعه عظیم هستند.

دیوار ممنوعه، کاخ قدیمی، حوضچه‌ها، برج بلند و ۸ دروازه ورودی از آثار به جا مانده تانگ لانگ هستند که شما را در تاریخ جذاب ویتنام غرق می‌کنند. نام ارگ تانگ لانگ با تمام شکوه و عظمتش در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از باارزش‌ترین جاذبه‌های گردشگری هانوی در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسید. می‌توانید همه روزه به‌غیراز دوشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر از ارگ تانگ لانگ بازدید کنید.

مطالب مرتبط

با سوغاتی‌های معروف ویتنام آشنا شوید

سفر به ویتنام، سرزمین ناشناخته

.

مقبره هوشی مین Ho Chi Minh Mausoleum

مقبره هوشیمین در میدان بادین قرار دارد و از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری هانوی محسوب می‌شود. این بنای ارزشمند جایگاه ابدی عمو هو» یا قهرمان ویتنامی‌ها هوشی مین است. هوشی مین اولین رئیس‌جمهور دموکراتیک ویتنام می‌باشد که نقش مهمی در تاریخ‌سازی و آزادی ویتنام ایفا کرده است. به همین خاطر مردم ویتنام به او عمو هو می‌گفتند. وی در سال ۱۹۶۹ به علت نارسایی قلبی در گذشت.

ساخت مقبره هوشی مین در سال ۱۹۷۳ آغاز شد. معماری این بنا از مقبره لنین در روسیه الهام گرفته و در ساخت آن از سنگ تمام گرانیت استفاده شده است. پروژه آرامگاه هوشی مین در سال ۱۹۷۵ تکمیل شده و جسد وی در زیر محوطه شیشه‌ای وسط بنا قرار گرفت.

مردم ویتنام هوشیمین را جز تاریخ این کشور دانسته و احترام زیادی برای مقبره او قائل هستند؛ بنابراین عکس‌برداری از محوطه شیشه‌ای ممنوع می‌یاشد و گردشگران هنگام بازدید از مقبره بایستی از لباس مناسب استفاده کرده و سکوت را رعایت کنند.

جالب است بدانید که جسد هوشی مین هرساله در ماه اکتبر برای مراقبت‌های ویژه به روسیه فرستاده می‌شود و این مقبره در ماه اکتبر تا باز پس فرستاده شدن جسد غیرقابل بازدید خواهد بود.

محله قدیمی هانوی Hanoi Old Quarter

دیدن معماری عجیب‌وغریب، خیابان‌های منظم، معابد بودایی، فروشندگان دوره‌گرد، غذاهای خیابانی، مغازه‌های خرید سوغاتی و ده‌ها تفریح هیجان‌انگیز دیگر را فقط و فقط می‌توانید در محله قدیمی هانوی تجربه کنید. این منطقه جذاب در نزدیکی دریاچه هوان کیم قرار دارد و مکانی پر از تفریحات هیجان‌انگیز است. خیابان‌های محله قدیمی مثلثی شکل طراحی شده و هر خیابان به نام کالایی که در آن فروخته می‌شود نام‌گذاری شده است.

در این محله شلوغ می‌توانید در کنار مردم محلی قدم زده، غذاهای خیابانی را تست کرده و صنایع‌دستی جذاب ویتنام را برای سوغات یا به‌عنوان یادگاری خریداری کنید.

معبد ادبیات Temple Of Literature

۱۰۰۰ سال تاریخ، علم و تحقیق را می‌توان در معبد ادبیات دید. این معبد بی‌نهایت زیبا در سال ۱۰۷۰ ساخته‌شده و به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه ویتنام به شمار می‌آید. بنای معبد از ۵ حیاط پشت سر هم تشکیل شده و سبک معماری سنتی ویتنام به خوبی در آن قابل مشاهده است.

دریاچه زیبا، غرفه‌های قدیمی، برج لاک‌پشت و معابر حیرت‌انگیز از جاذبه‌های معبد ادبیات هستند. همچنین در این معبد ساختمان‌هایی را خواهید دید که هزاران پزشک ویتنامی قرن‌ها قبل در آن‌ها به مطالعه پرداخته و فارغ‌التحصیل شده‌اند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید