شهر یانجین چین باریک‌ترین شهر جهان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 19 نوامبر 2022
Loading...

چین را می‌توان هزار توی بی پایان جاذبه‌های تاریخی دانست و شهر یانجین به عنوان باریک ترین شهر جهان از مقاصدی که بازدیدکنندگان را شگفت‌زده کرده است. باریک ترین منطقه این شهر ۳۰ متر و چهن ترین آن تنها ۳۰۰ متر عرض دارد. با این وصف قدم زدن در یانجین تجربه‌ای بسیار متفاوت از سفر به چین را در خاطرات شما به ثبت خواهند رساند. تاریخچه این شهر نیز مانند جاذبه‌هایش بسیار جالب و خواندنی ست. در ادامه بیشتر درباره یانجین و هر آنچه در آن می‌گذرد می‌خوانیم.

از پانداهای کوچک بامزه گرفته تا طبیعت بکر و معابد چند هزار ساله همه و همه جاذبه های گردشگری تور چین هستند که گردشگران را شیفته خود کرده‌اند. بسیاری از جاذبه های این کشور در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و یانجین به عنوان باریک ترین شهر جهان نیز در همین لیست قرار گرفته است. شهری که تاریخچه‌ای خواندنی و جاذبه هایی دیدنی دارد.

معرفی شهر یانجین چین

یانجین از توابع جائوتونگ در چین است که آن را به عنوان گنج پنهان یاد می‌‌کنند. رودخانه‌ای بزرگ به نام گوانهه به همراه کوه‌های مرتفع پانجین را احاظه کرده و به آن فضایی رویایی بخشیده‌اند. جمعیت یانجین حدود ۴۰۰ هزار نفر بوده و در دوران باستانی چین یکی از مراکز اصلی تجارت پرسود نمک به شمار می‌رفته است. نکته جالب اینکه عرض این شهر در باریک تریم نقطه به ۳۰ متر و در پهن ترین آن به ۳۰۰ متر می‌رسد. معماری ساختمان‌ها در یانجین بی نظیر بوده و همگی آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فشار آب رودخانه به بنای ساختمان آسیبی وارد نخواهد کرد. این ویژگی‌ها دلیلی بر آن شده تا نام یانجین در بین لیست منحصربه‌فردترین شهرهای دنیا قرار گیرد.

تاریخچه یانجین

کتیبه‌های سنگی کشف شده در یانجین قدمت این شهر را به دوران باستانی چین برمی‌گرداند. طبق شواهد کشف شده ساکنان قدیمی یانجین در علم و فن مهارت بسیار داشته و از هوش بالایی برخوردار بوده‌اند. این شهر یکی از مراکز اصلی تولید نمک در چین بوده و این نظر اهمیت زیادی در میان تجار داشته است. همچنین موقعیت قرارگیری یانجین به گونه‌ای بوده که نقش پل ارتباطی بین شهرهای مختلف این کشور را ایفا می‌کرده، بنابراین از نظر استراتژیک نیز بسیار مورد توجه حاکمان بوده است. نکته بسیار جالب اینکه ساکنان اولیه یانجین بنای شهر را در اطراف رودخانه گذاشته و در بسیاری از موارد جهت یکسان کردن شهر خانه‌ها بر روی پایه‌های بلند سنگی بنا کرده‌اند. سیستم ریل کشی و خیابان کشی یانجین نیز بسیار جالب و خلاقانه می‌باشد.

ویژگی‌های شهر یانجین

در پاراگراف قبل درباره تاریخچه یانجین و قدمت صحبت کردیم در ادامه می‌خواهیم بدانیم کدام ویژگی‌ها این شهر را معروف و مهمتر از همه در میان گردشگران محبوب کرده است:

  • یان به زبان چینی به معنی نمک بوده است و از آن جا که یانجین از مراکز اصلی تجارت نمک به شمار می‌رفته این اسم را برایش انتخاب کرده‌اند. بنابراین داشتن جایگاه ارزشمند در زمان‌های دور یکی از اصلی ترین ویژگی‌های شهر یانجین است.
  • یانجین در حاشیه رودخانه بنا شده و در عین حال ساختمان‌هایی با معماری بسیار مقاوم در برابر جریان آب دارد. با این وصف معماری منحصر به فرد شهری از دیگر ویژگی‌های شهر به شمار می‌رود.
  • باریک ترین منطقه یانجین ۳۰ متر و عریض ترین منطقه آن تنها ۳۰۰ متر عرض دارد. این ویژگی عنوان باریک ترین شهر دنیا را به یانجین داده است.

بهترین فصل برای سفر به یانجین

بهترین زمان برای سفر به یانجین کدام فصل است؟ اگر قصد سفر به این شهر را دارید لازم است بدانید که بهترین زمان برای سفر با یانجین و جاذبه‌هایش ۳ فصل بهار، تابستان و پاییز هستند. در این فصل‌ها آب و هوا در متعادل‌ترین حالت خود بوده و گردشگران می‌توانند بدون دغدغه از گشت و گذار در شهر لذت ببرند. با رسیدن فصل زمستان یانجین نیز مانند نیمی از مناطق دنیا سرد و برفی شده و امکان بازدید از جاذبه های گردشگری محدود می‌شود. با این وصف یانجین در سه فصل بهار، تابستان و پاییز شلوغ‌ترین روزهای گردشگری و در فصل‌ زمستان خلوت‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند.

مسیر دسترسی به شهر یانجین

در هر یک از شهرهای چین که باشید می‌توانید از طریق هواپیما، اتوبوس و یا قطار خود را به یانجین برسانید. همکاران ما در واحد تورهای خارجی بلیط مورد نظر شما را برای مقصد یانجین رزرو خواهند کرد. پس از رسیدن به یانجین نیز برای حمل و نقل عمومی می‌توانید از اتوبوس‌های داخل شهری، مینی بوس و تاکسی استفاده کنید. ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی در تمام نقاط شهر در دسترس بوده و گردشگران می‌توانند از این وسایل برای رفت و آمد استفاده کنند. در صورت نیاز به تاکسی در بست نیز می‌توانید از بخش پذیرش در هتل محل اقامتتان کمک بگیرید.

هتل های شهر یانجین

خوشبختانه شهر توریستی جانجین چین چندین اقامتگاه و هتل دارد که بسیار مجهز بوده و امکانات استاندارد را برای اقامت در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. از این رو مسافران می‌توانند به راحتی چند روز آرام و جذاب را در یانجین سپری کنند. از بهترین اقامتگاه‌ای شهر می‌توان به هتل‌های هونگدا، هوآیااو و قرن جدید (New Century) اشاره کرد. این هتل‌ها با به روز ترین امکانات هتلی تجهیز شده و به گرمی از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند. جهت رزرو هنل در یانجین می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

چرا به یانجین سفر کنیم؟

یانجین از شهرهای باستانی چین به شمار رفته و نزدیک به ۷ دهه است که راه توسعه را در پیش گرفته و توانسته خود را به سطح شهرهای پیشرفته چین برساند. ترکیبی زیبا از آثار به جا مانده از دوران باستان در کنار بناهای مدرن و پیشرفته یانجین را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در کشور چین تبدیل کرده است. علاوه بر این بیشتر گردشگران به این مقصد سفر می‌کنند تا معماری باریک ترین شهر دنیا را از نزدیک ببینند.

سوالات متداول

یانجین در کجا قرار دارد؟

یانجین با مساحت ۱۴۱۶ متر مربع بوده ۴۵۳ هزار و ۹۹۶ نفری در منطقه ژاوتونگ چین قرار گرفته است.

جاذبه های یانجین کدام‌ها هستند؟

عرض بسیار باریک، بناهایی با معماری‌های منحصربه‌فرد، آثار به جامانده از دوران باستانی چین و طبیعت فوق‌العاده از جاذبه های گردشگری یانجین هستند.

بیشتر بخوانید …

با جاذبه های گردشگری شهر چنگدو چین آشنا شوید

عجیب‌ترین مکان‌هایی که در چین، باید از آن بازدید کنید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید