سفر به ویتنام، سرزمینی ناشناخته

نوشته شده توسط : پونه مولایی در دوشنبه 13 مه 2019
Loading...

“پشت دریاها شهری است! قایقی باید ساخت…”. بعد از کران‌های دریای چینی شهری است که به زیبایی مثال زدنی و دلفریب است. کشور ویتنام دقیقا جایی‌ست که برای دیدن آن باید با هر وسیله‌ای که به‌دست آمد سوار شد و به آن سرکشید. اینجا بهشتی است ناشناخته…. . 

 

تور ویتنام

بهشتی به نام ویتنام

 

” سرزمینی در انبوهی از جنگل‌های سرسبز که در خط سواحل گرم گم شده است”. اغلب این تصوری‌ست که از ویتنام ترسیم می‌شود. اما اینجا منطقه‌ای با آب و هوایی بسیار متنوع است که حتی در مناطق شمالی آن برف هم دیده می‌شود.

جذابیت‌های تاریخی و طبیعی که در ویتنام سر برآورده، این سرزمین را تبدیل به یک‌قطب گردشگری در آسیا کرده است.

تور ویتنام آژانس ستاره ونک شما را مهمان همه این جذابیت‌ها می‌کند.

 

تور ویتنام

ویتنام دارای سواحل و جزایر زیادی است


 اینجا را می‌توان مقصد رویایی طبیعت دوستان، معرفی کرد زیرا پدیده‌های بکر آن‌، همه بازدیدکنندگان را مدهوش می‌کند. سواحل و جزایر دست‌نخورده، کوه‌ها و قله‌های به سر فک کشیده و جنگل‌های گرمسیری که گونه‌های نادری از حیوانات در آن سکنا گزیده‌اند، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های ویتنام است.
همچنین کسانی که به دنبال تجربه یک زندگی محلی هستند، اینجا بهترین نقطه شروع است. قبیله‌های بومی، کشاورزان برنج که در محدوده کوه‌های شمالی زندگی می‌کنند و حتی ماهیگیران روستایی که در مرزهای جنوبی هستند؛ احساس یک حیات سنتی را زنده می‌کند.

از شمال تا جنوب، شرق تا غرب یک منظره بی‌همتا ترسیم‌شده که میزان شگفتی را در نگاه گردشگران به‌حداعلا می‌رساند.

 

تور ویتنام

تصویری از قدیمی‌ترین معبد هانوی

 

ویتنام شناسی

  • با صدا غذا خوردن در اینجا هیچ اشکالی ندارد
  • آن‌ها لاک‌پشت را نماد خوش‌شانسی می‌دانند
  • باوجود جنگ‌های چند سال ویتنام با آمریکا؛ اما مردم اینجا تنفری از آمریکایی‌ها ندارند
  • اکثر مردم  ویتنام سیگاری هستند
  • بزرگ‌ترین صادرکننده بادام‌هندی در جهان هستند
  • ویتنام به نوشیدنی‌های عجب و غریب مشهور است
  • ویتنام به داشتن هتل‌های خاص شهره است
    تور ویتنام

    دخترانی که لباس سنتی این کشور یعنی آودای را برتن کرده‌اند

 

میوه‌های کمیاب گرمسیری

مناطق گرمسیری بهشتی از انواع  میوه‌های رنگی و نادر است. ویتنامی با اقلیمی گرم، پذیرای میوه‌های متنوعه‌ای است. در تور ویتنام نباید از خوردن و مزه کردن آن‌ها غافل شد، چون ممکن است در هیچ مکان دیگری همچنین سبد هفت‌رنگ مرکبات را نیابید. در این مطلب با چند نوع از آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • رم بوتان یا مژکی: هیولای قرمزرنگ با پشم‌های سبزی که دور آن تنیده است. کافی‌ست پوست آن را بکنید تا میوه سفیدرنگ آن دیده شود. مژکی سرشار از ویتامین C است و برای پایین آوردن فشارخون هم مؤثر می‌باشد.
تور ویتنام

مژکی همچنین دارای خواص منگنز، فسفر، کلسیم و آهن است

  • چری مویا: طمع ترش، شیرین و شکل قلب مانند آن به مزاق خیلی‌ها خوش می‌آید. این میوه علاه‌وبر ارزش غذایی بالایی برای افزایش سطح ایمنی بدن، سلامت مغز و عروق بسیار مفید است.
تور ویتنام

این میوه برای جوان‌سازی پوست بسیار مفید است

  • چشالو یا لانگان: دارای پوستی زردرنگ اما دانه‌ای سفید، شیرین و عطرآگین است که به خوشبو شدن دهان کمک می‌کند.

 

تور ویتنام

چشالو خواص ضد سرطانی دارد

 

  • دوریان یا خارگیل: میوه بد بو که خیلی‌ها حتی از دیدن آن‌هم منزجر می‌شوند. هسته‌های این میوه خاردار شیرین و خامه‌ای مانند است که اگر بوی بد دوریان را کنار بزاریم، از خوردن آن سیر نمی‌شوید. جالب است بدانید در کشورهایی که این میوه به فور پیدا می‌شود، خوردن آن در اماکن عمومی ممنوع است.
تور ویتنام

خوردن دوریان برای جلوگیری از سرطان پستان بسیار مفید است

 

غذاهای ویتنام

ویتنام هم مانند هر اقلیم دیگر غذاهای منحصربه‌فرد و مخصوص خود را دارد که طمع آن‌ها برای گردشگران جدید و فراموش‌نشدنی خواهد بود. اغذیه مردم اینجا بین طمع شور، شیرین، ترش و گرم هست. ماهی خام، سس ماهی، نیشکر، انواع آب مرکبات، تمرهندی و فلفل تند ازجمله موادی است که در خوراک ویتنامی‌ها استفاده می‌شود. سبزیجات و سس‌های تند که به سبک چینی است در غذاهای آن‌ها مرسوم است.

دو غذای محبوب که در ویتنام  باید امتحان کرد:

  • گوی کن: یک رول با برگ‌های نشاسته‌ای که با مخلوطی از سبزیجات، گیشنیز، گوشت خوک یا میگو  پخته می‌شود. این غذای محبوب را با سس بادام‌زمینی و یا سس ماهی سرو می‌کنند.

    تور ویتنام

    این رولت‌ها یا به صورت سرخ شده یا بدون سرخ کردن، صرف می‌شود

  • بان می: یک ساندویچ با نان باگت است که داخل آن با ورقه‌های گوشت خوک، سبزیجات، مواد محلی، ترشی هویج، خیار شور و چیلی پرشده است. این غذا در قرن ۱۹ از فرانسه و هند به این کشور برده شد و تا سال‌ها جز غذاهای اصلی و محبوب آن‌ها بود.
تور ویتنام

این ساندویج‌ها، یکی از غذاهای خیابانی معروف است

 

مناطق گردشگری ویتنام

تپه‌های ماسه‌ای موی نه:

تپه‌های شن و ماسه‌ای موی نه یک معجزه زمین‌شناسی ست، که به‌هیچ‌وجه، نباید از دیدن آن غافل بشوید. منطقه‌ای کویری که باوجود تپه‌های شنی سفید، قرمز و زردرنگ، معروف شده است.

در این منطقه از غروب خورشید لذت ببرید. البته می‌توانید از امکاناتی مثل سورتمه‌سواری و بادبادک‌بازی هم استفاده کنید.

 

تور ویتنام

طبیعتی بکر که آسمان صاف و زلال قابل رویت است

 

پارک ملی Cuc Phuong:

این پارک در سال ۱۹۶۲ ساخته شد، که از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی  ویتنام می‌باشد. این پارک در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی هانوی  و در استان نین بینه واقع‌شده است. حیات‌وحش و طبیعت این مکان بسیار فریبنده است که هر بازدیدکننده را از خودراضی می‌کند.

کوه‌های بلند،دره‌های سرسبز و غارهای متعددی در چشم‌انداز این پارک دیده می‌شود. اطراف این منطقه هتل و رستوران‌های بسیاری وجود دارد که بازید از این مکان، به‌راحتی صورت گیرد.

 

تور ویتنام

بزرگ‌ترین ذخایر طبیعت ویتنام، در این پارک نهفته است

آبشار نقره‌ای:

یکی از مکان‌هایی که باید در لیست گردشگری خود در تور ویتنام یادداشت کنید و حتماً به آن سر بزنید. در اینجا نه‌تنها با هوای سرد و تمیز نفسی تازه می‌کنید، از دیدن این جادوی زیبا طبیعت هم انگشت‌به‌دهان می‌مانید.

آبشاری با ارتفاع ۲۰۰ متر که در رنگ سبز طبیعت محصور شده است. اطراف آن غارهای طبیعی، و برکه‌های سنگی به زیبایی به چشم می‌خورد. حدود ۳۰ دقیقه از شهر سوپا تا این منطقه راه است، البته برخی از بازدیدکنندگان از طریق جنگل و پیاده به سمت آبشار عزیمت می‌کنند.

 

تور ویتنام

منظر بی‌نظیر این آبشار که میان زمین و آسمان کشیده شده است

 

برای رزرو تور ویتنام با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید