تفریحات لوکس در بلغارستان که نباید از دست داد

نوشته شده توسط : سارا احمدی در جمعه 3 سپتامبر 2021
Loading...

تلفیق دل‌نشینی از فرهنگ عثمانی با فرهنگ اروپا، کشور بلغارستان را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اروپا تبدیل کرده است. سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری به بلغارستان سفر می‌کنند.

تجربه سفری خاطره‌انگیز که هیچ‌گاه لحظات شاد آن فراموش نمی‌شود، آرزوی هر گردشگری است. به همین دلیل، در کنار انتخاب یک هتل مناسب برای اقامت در ایام سفر، انتخاب تفریحات و مکان‌های گردشگری هیجان‌انگیز برای گذران روزهای سفر، اهمیت بسیار بالایی دارد.

بلغارستان نیز همچون هر کشور توریست پذیر دیگری، برای سرگرمی گردشگران خود، تفریحات خاص و بعضاً لوکسی را در نظر گرفته است که تجربه کردن آن‌ها خالی از لطف نیست. تفریحات لوکس در بلغارستان تنها شامل گشت‌وگذار در دل خود کشور بلغارستان نمی‌شود؛ بلکه این تفریحات لوکس را می‌توانید از مقصد بلغارستان آغاز کنید و به کشورهای هم‌جوار آن سفر کرده و خاطرات باورنکردنی را رقم بزنید.

در ادامه این مطلب بخشی از تورهای گردشگری مهیج و دوست‌داشتنی بلغارستان که بسیار لوکس و پرطرفدار هستند را به شما معرفی خواهیم کرد. پس از رزرو بلیط تور بلغارستان از آژانس‌های گردشگری معتبر، می‌توانید برای انتخاب تورهای گردشگری متفاوت و لوکس آن‌ها اقدام کرده و جذاب‌ترین تورها را برای خلق تجربه‌ای خارق‌العاده انتخاب کنید.

تور پرواز بر فراز دریاچه مشهور ریلا

دریاچه ریلا از مناطق دیدنی و جذاب بلغارستان است که حتماً باید سری به آن زد. حال اگر این بازدید به شکل یک تور پروازی بر فراز این منطقه سرسبز و بی‌نظیر باشد، خاطره‌ای منحصربه‌فرد را از خود به یادگار خواهد گذاشت. در طول این تور پروازی یک ساعته می‌توانید از بالای خارق‌العاده‌ترین جاذبه طبیعی کشور بلغارستان یعنی هفت دریاچه در میان کوه‌های ریلا عبور کنید و مسحور زیبایی چشم‌نواز آن شوید. در این پرواز نفس‌گیر بر بالای قله‌های کوه ریلا خواهید رفت و منظره‌ای پانوراما را از این چشم‌انداز باورنکردنی خواهید دید و بر فراز آب‌های بزرگ‌ترین سد بلغارستان یعنی ایسکار پرواز خواهید کرد.

این تور پروازی خارق‌العاده از شهر صوفیه بلغارستان و با یک فروند هواپیمای سه نفره Cessana 182 انجام می‌شود. هزینه این تور با احتساب مالیات برای گروه‌های سه نفره به بالا حدود ۴۰۰ دلار است.

تور اختصاصی از صوفیه به اسکوپیه، پایتخت مقدونیه شمالی

این تور ۱۲ ساعته و مهیج، طرفداران تفریحات لوکس را به یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مناطق دنیا یعنی مقدونیه می‌برد. این تور هیجان‌انگیز که از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود، زمانی عالی را برای گشت‌وگذار در دل بالکان و غوطه‌ور شدن در تاریخ پر فراز و نشیب این منطقه فراهم می‌کند.

این تور اختصاصی که برای گروه‌های گردشگری کوچک تدارک دیده می‌شود از شهر صوفیه و مقابل هتل محل اقامت شما آغاز می‌شود.  اولین مقصد گردشگری این تور بازار قدیمی است که حال و هوای قرن نوزدهم در آن جاری است. در این مکان دیدنی می‌توانید عکس‌های خیره‌کننده‌ای از مساجد، کلیسا، حمام‌های ترکی بیاندازید و نوشیدنی و خوراکی‌های محلی را در آن امتحان کنید. این منطقه، مکانی عالی برای خرید سوغاتی است.

در این تور هیجان‌انگیز، گذری از خانه تاریخی مادر ترزا خواهید داشت. پس از آن از میدان مقدونیه، مرکز تاریخی هولوکاست، موزه باستان شناسی جمهوری مقدونیه، خانه اپرا و باله مقدونیه و استون بریج (پل سنگی اتامان بر روی رودخانه واردار) بازدیدی خواهید داشت.

هزینه این تور تفریحی لوکس بسته به تعداد نفرات، از ۱۴۵ دلار شروع می‌شود.

تور یک روزه به بلوگرادچیک بلغارستان

این تور یک روزه بی‌نظیر کاملاً مناسب گروه‌های گردشگری کوچک است که دوست دارند از طبیعت دیدنی و صخره‌ای شهر بلوگرادچیک لذت ببرند. این گردشگری تفریحی جذاب و ۱۰ ساعته، با بازدید از قلعه شگفت‌انگیز بلوگرادچیک آغاز می‌شود. قلعه بلوگرادچیک که با نام کالتو نیز شناخته می‌شود، از محافظت شده‌ترین قلعه‌ها و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بلغارستان به شمار می‌آید. این قلعه تاریخی که قدمت آن به قرن یک تا ۳ میلادی بازمی‌گردد، در زمان امپراتوری رومی‌ها در شبه جزیره بالکان ساخته شده است.

مقصد بعدی این سفر جذاب، کوه‌های بلوگرادچیک است. کوه‌های این منطقه که از جنس ماسه‌ای هستند، شکل‌های خنده‌دار و جالبی دارند که با کمی خیال‌پردازی می‌توانید انواع تصاویر از خرگوش و سنجاب گرفته تا چهره انسان‌ها را ببینید. در کنار این موضوع، در مدتی حدود ۲ ساعت فرصت آشنایی با تاریخچه این قلعه و سرگذشت جنگجویان و افسانه‌های این منطقه وجود دارد.

مقصد تفریحی نهایی این تور، غار ونتزا است که به تازگی افتتاح شده است. این غار جذاب و خیره‌کننده از غار ماگورا کوچک‌تر بوده اما بسیار مسحورکننده‌تر است و در فاصله کمی از قلعه بلوگرادچیک قرار دارد. در حقیقت، این غار جزو یکی از پنج غار زیبا و مسحورکننده کشور بلغارستان است. در دل این غار که از سنگ‌های طبیعی و کریستال‌های یخی تشکیل شده است، مناظر چشم‌گیر و خارق‌العاده‌ای پدید آمده است.

هزینه این تور تفریحی لوکس و دوست‌داشتنی در بلغارستان حدود ۱۱۹ دلار است.

تور اختصاصی به آبشار کروشونا و غار دوتاشکا

یکی از تورهای جذاب برای طبیعت‌گردی در بلغارستان، تور اختصاصی به آبشار کروشونا و غار دوتاشکا است. این تور جذاب لوکس فرصتی عالی برای فرار از شهر و گرما و پناه بردن به دل سرسبز طبیعت و استخرهای طبیعی است. آبشارهای کروشونا بزرگ‌ترین آبشار تراورتنی بلغارستانی هستند که در محیطی بسیار سرسبز به همراه چشمه‌های آب معدنی طبیعی و منحصربه‌فرد قرار گرفته است.

بازدیدکنندگان می‌توانند از آبشار ۲۰ متری و صخره‌های آهکی اطراف آن بالا روند و در دل آب‌های خنک آنجا شنا کنند. این تور تفریحی مهیج با عبور از پل‌ها و صخره‌های باستانی با چشم‌اندازی بکر و باورنکردنی همراه است.

غار دوتاشکا یکی از بزرگ‌ترین غارهای کارستی مسحورکننده در نزدیکی آبشار است. برخلاف سایر غارها که بسیار تاریک هستند، در این غار نور به میزان کافی وجود دارد و همین موضوع سبب شده است تا در کف غار، فضای سرسبزی پدید آمده باشد. گردشگران می‌توانند ناهار خود را در این فضای دل‌انگیز و خنک میل کنند و در زیبایی طبیعت پیش روی خود غوطه‌ور شوند.

هزینه این تور جذاب و باورنکردنی از نفری ۱۲۶ دلار شروع می‌شود.

بازدید از کلیسا جامع الکساندر نوسکی بلغارستان؛ تفریح لوکس و جذاب در شهر

کلیسا الکساندر نوسکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بلغارستان است که نباید بازدید از آن را از دست داد. این کلیسا منحصربه‌فرد، نقطه عطف چشمگیری در شهر صوفیه است که به عنوان یادبودی برای هزاران سرباز کشته شده در جنگ آزادی روسیه و ترکیه، ساخته شده است. بازدیدکنندگان این بنا باشکوه می‌توانند پس از آن به بازدید از کلیسا صوفیه، مجسمه الکساندر تزار دوم، بنای یادبود واسیل وسکی و .. بروند.

برای صرف ناهار خود نیز می‌توانید به سراغ رستوران‌های جذاب بلغارستان در این منطقه بروید. رستوران اسپانیایی Vino & Tapas در فضایی دلنشین با خوراکی‌های منحصربه‌فرد، رستوران Skapto-Shishnan 20 با لذیذترین خوراکی‌ها، رستوران مدیترانه‌ای La Capannia با خوراکی‌های ایتالیایی و مدیترانه‌ای و رستوران محلی Izbata Tavern با غذاهای به یادماندنی بلغارستانی از بهترین رستوران‌های این منطقه برای صرف یک وعده غذایی به یادماندنی است.

بیشتر بخوانید:

خدمات تور بلغارستان در تابستان ۱۴۰۰

معرفی بهترین هتل‌های وارنا، بلغارستان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید